СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету з питань охорони здоров'я

 

від 19 лютого 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету БОГОМОЛЕЦЬ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, вітаю вас! Дозвольте розпочати засідання Комітету охорони здоров'я. По  секретаріату, у нас є кворум? Нема? Сім, є кворум, є.

Так, дякую, шановні колеги, є сьогодні присутні наступні народні депутати: пан Шурма Ігор Михайлович, Кириченко Олексій Миколайович, Біловол, так, є Олександр Миколайович? Бахтеєва Тетяна Дмитрівна, Сисоєнко Ірина Володимирівна, Донець Тетяна Анатоліївні і Богомолець Ольга Вадимівна. 

Так, нікого я не забула? Не забула. У нас запрошені з вами присутні заступник міністра охорони здоров'я пані Альона Василівна Терещенко і виконуючий обов'язки директора фінансово-економічного департаменту Анжела Володимирівна Купліванчук, і Мойсеєва пані Ангеліна заступник голови Ради організації ветеранів України, є такі у нас? Всі є. Нікого я не забула із запрошених гостей?

Значить, у нас сьогодні засідання Комітету охорони здоров'я присвячено тим змінам до бюджету, які ми сьогодні отримали, ми маємо з вами їх в екстреному порядку розглянути. Я прошу до слова голову апарату комітету охорони здоров'я пана Володимира Рудого, будь ласка.

 

РУДИЙ В.М.   Ну, у нас ………..(Не чути)…… економістом, фінансистом займалася цим питанням. Я просив би дати їй можливість доповісти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЛЕБІДЄВА Л.В.  Шановні народні депутати,  проект закону (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я можу вас сюди, щоби всім було вас видно, чути. Сюди і мікрофончик візьміть. Можете сісти, можете так, будь ласка.

 

ЛЕБІДЄВА Л.В. Законопроект розроблено на виконання абзацу другого пункту третього "Прикінцевих положень" Закону України "Про Державний бюджет на  2015 рік". За результатами впровадження змін до законодавства, на основі яких було сформовано Державний бюджет  України на 2015 рік та результатів переговорів з МВФ і організаціями, які  надають допомогу  Україні.

Проектом  закону  пропонується збільшити дохідну та видаткову частини  державного бюджету, зокрема Міністерством охорони  здоров'я  передбачено збільшення  бюджетних призначень на 1,2 мільярди гривень по загальному фонду. З них на програми  спеціалізована та високоспеціалізована  медична допомога, діагностика і лікування захворювань  із  впровадженням експериментальних  та нових медичних технологій, санаторне лікування хворих на туберкульоз  та дітей і  підлітків з астматичними захворюваннями. Виконання боргових  зобов'язань за кредитами  залученими державним підприємством "Укрмедпостач" під державні гарантії, а також для забезпечення  медичних закладів окремих державних програм та   комплексних заходів програмного характеру  - це найбільша сума збільшення на 907   мільйонів, але покривають потреби ці кошти лише на 50 відсотків, що необхідно для виконання цих програм.

Крім  того,  законопроектом передбачено внесення змін до  додатку 10 "Перелік закладів,  установ і організацій та заходів освіти, культури, охорони здоров'я та фізичної культури і спорту, які передаються на  фінансування з місцевих бюджетів". Згідно  з цими змінами  до сфери управління повертається  9 закладів охорони здоров'я і до сфери управління Міністерства охорони здоров'я  повертається 1 заклад охорони здоров'я – це спеціальна Медико-санітарна частина № 6. В зв'язку з цим змінюється і медична  субвенція, вона  зменшується на 378 мільйонів, і ці кошти розподіляються між Міністерством інфраструктури і Міністерством охорони здоров'я. На Міністерство  інфраструктури виділяється, на утримання 9 закладів  охорони здоров'я "Укрзалізниці"  290 мільйонів, на утримання медико-санітарної частини №6  85 мільйонів.

Також надійшли пропозиції до цих змін і  Міністерство охорони здоров'я пропонує суму 450 мільйонів, яка передбачена на виконання загальнодержавних програм зменшити і збільшити медичну субвенцію на 400 мільйонів це для забезпечення лікування хворих неврологічного профілю, які потребують гемодіалізу та 50 мільйонів - це закупівля обладнання для регіональних закладів охорони здоров'я, але 50 мільйонів просять окремо бюджетною програмою передбачити. Все. Роздані матеріали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Висновок апарату комітету щодо задоволення потреб в галузі охорони здоров'я тими змінами до бюджету, які є, і тим бюджетом, який взагалі є.

 

ЛЕБІДЄВА Л.В.  Потреби взагалі-то на 50 відсотків лише покриваються, бо із збільшенням курсу долара у нас лікарські засоби також мають підвищення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Які потреби у нас покриваються на 50 відсотків?

 

ЛЕБІДЄВА Л.В. Це загальнодержавні програми. Передбачено 4,2 мільйони, а потреба 8,5.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А індексація заробітної платні?

 

ЛЕБІДЄВА Л.В.  Індексація заробітної платні в даному законопроекті не передбачається і ми пропонуємо в додаткових пропозиціях, які надійшли від профспілок, підтримати ці пропозиції, щоб Кабінет Міністрів, все ж таки, індексацію заробітної плати і доходів населення здійснював, відповідно до Закону "Про індексацію грошових доходів населенню".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Щодо пропозицій, які надійшли до апарату, які ми розглядали протягом останнього місяця? У нас були пропозиції, прохання щодо внесення в бюджет.


          ЛЕБІДЄВА Л.В.  У нас були пропозиції продовження реформування системи охорони здоров'я виділити 100 мільйонів. У нас були пропозиції повернення програми, як субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на часткове відшкодування вартості лікарських засобів для лікування з гіпертонічною хворобою. Також пропозиція збільшити видатки Міністерству охорони здоров'я на дослідження наукові, науково-технічні розробки, виконання робіт за державною цільовою програмою і державним замовленням, підготовка та підвищення кваліфікації наукових кадрів у сфері охорони здоров'я на суму 21 мільйон. За рахунок цих коштів також буде фінансуватися і Інститут серця, де проводиться високоспеціалізована медична допомога дітям. Також звернення було Львівської обласної державної адміністрації щодо передбачення додаткових коштів на реконструкцію Львівського обласного клінічного перинатального центру у сумі 90 мільйонів гривень. Пропозиція Ради організації ветеранів України збільшити видатки Міністерству охорони здоров'я та Міністерству оборони на медикаменти та харчування в госпіталях ветеранів війни, і також - профспілки, щоб повернулися до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Шановні народні депутати!  У кого є запитання, пропозиції? Пані Ірина Сисоєнко, будь ласка. Пані Ірина.

 

СИСОЄНКО І.В. Дякую. Добрий день, шановні  колеги, у мене є запитання саме до представника апарату комітету, скажіть, будь ласка,  все ж таки, яка на вашу думку позиція і рекомендація нам як народним депутатам з приводу закладів охорони здоров'я, залізничного транспорту. Оце питання зараз по бюджету дуже гостро стоїть по всій Україні і велика кількість таких медичних закладів зараз звертається до нас з проханням якось вирішувати це питання. Будь ласка,  дайте відповідь, Володимир Мирославович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Сюди, будь ласка,  до мікрофону.

 

РУДИЙ В.М. Шановні народні депутати!  Питання, дійсно, дуже важливе і дуже гостре, тому що отримуємо ми дуже багато листів з цього приводу, звернень. І в проекті висновку, який був підготовлений секретаріатом якраз і зазначається, що ті зміни, які запропоновані сьогодні урядом, на жаль, цю проблему не дозволяють вирішити у повному обсязі.

Тільки дев'ять закладів охорони здоров'я на залізничному транспорті вирішено повернути поки що у підпорядкування попереднього органу управління. І лише одну із 17 медико-санітарних частин спеціалізованих, які були підпорядковані до прийняття бюджету 2015 року Міністерство охорони здоров'я. Це медико-санітарна частина номер 6 у Дніпропетровську, запропонована повернути також до відання Міністерства охорони здоров'я.

Але по всіх інших закладах, на жаль, проблема залишається. І тому якраз в проекті висновку і написано, що  для того, щоб системно вирішити цю проблему, треба, принаймні, тимчасово, принаймні, тимчасово, тому що ми говоримо про створення єдиного медичного простору, повернути ці заклади попереднім органам управління для, до того часу, поки не будуть створені відповідні умови для їх передачі відповідно до Закону України "Про передачу об'єктів у державну і комунальну власність". Дякую.

 

СИСОЄНКО І.В. Я вам дуже дякую. Я також підтримую ту позицію, яку виклали у рекомендаціях. І також хочу з цього приводу ще заслухати представника Міністерства охорони здоров'я. Будь ласка.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Дякую. Альона Терещенко  - заступник міністра. Насправді ця проблема вирішується, частково вирішується. В своєму запиті до Міністерства фінансів, у відповідності до прикінцевих положень, ми написали, що додаткова потреба для фінансування 83-х закладів Укрзалізниці потрібно всього-на-всього 297 мільйонів, які є у Укрзалізниці шляхом добровільного страхування. І ми пропонували місцевим органам влади, які висловлять позицію щодо передачі майнових комплексів. І ці кошти, які не вистачає на фінансування послуги, саме ці прикріпленні категорії громадян, заключати договори. В принципі всі погодилися і Укрзалізниця, і місцеві органи влади. Що стосується 9-ти закладів, які повертаються до сфери управління Укрзалізниці, це 9 закладів, які входять до уставного капіталу Укрзалізниці, у відповідності до постанови номер 200 2014-го року, повинні входити і фінансуватися саме сферу управління Укрзалізниці. На жаль, в проекті Закону 2147 не врахована позиція Міністерства охорони здоров'я. Але це не говорить про те, що можна заключати договори і додатково оплачувати послуги з добровільного страхування, кошти, які надходять від працівників і ветеранів Укрзалізниці. І місцеві органи про це знають. Ми проводили тричі селекторні наради за участі віце–прем'єра, Зубка і Кириленка, і губернаторів, і заступників губернаторів. Ті, які відповідальні зараз за функціонування цих закладів охорони здоров'я. Тому наша позиція однозначна – 9 закладів повинні повернутися в сферу управління Укрзалізниці, як установча власність, а 83 вони можуть фінансуватися через медичну субвенцію. Оскільки  у відповідності до статті 104/3, медична субвенція, а також Постанова № 11 від 23 січня 2015 року "Порядок використання медичної субвенції", ці кошти з медичної субвенції мають право використовувати на оптимізацію закладів охорони здоров'я і кожна місцева влада приймає своє рішення і плюс ще додаткове добровільне страхування. І таким чином, те прикріплене населення, яке повинно отримувати послугу через заклад охорони здоров'я який перейшов в сферу управління місцевої влади і фінансується через місцеву владу, вони нічого не втрачають, абсолютно нічого.

 

СИСОЄНКО І.В. Тобто чи вірно я зрозуміла вас, що таким чином ви вважаєте, що дану проблему яка зараз є, можливо буде вирішено?

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В.  Абсолютно.

 

СИСОЄНКО І.В. А яка позиція, ви сказали, що ви звернулись з цього приводу до Міністерства фінансів?

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В.  На жаль, в проекті закону 2147, наша позиція не врахована.

 

СИСОЄНКО І.В. Дякую вам.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В.  … тобто логічним було би оцих 290 мільйонів, які знімаються з медичної субвенції для фінансування 9 закладів Укрзалізниці, не знімати з медичної субвенції, а винайти джерела фінансування у самої Укрзалізниці і їх фінансувати. І цих 290 мільйонів, які є вже  в медичній субвенції і залишити на цих 83-и окремих заклади і проблема абсолютно вирішується.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Альона Василівна, дивіться, з того, що ви тільки, що сказали, от ви говорили, говорили, це було добре, добре, а проблема як була, так вона нікуди і не вирішилась.

Тобто у нас є запити від людей. Що їм далі робити?

Якщо ми сьогодні з вами зараз це питання не вирішимо, тобто або ви через Кабмін вирішуєте це питання, і ми не приймаємо бюджет, де у нас 80 лікарень залишиться голі, босі, без нічого, без зарплати,  в просторі просто.

Тобто або ми маємо додати, тобто або вони переходять і ви берете на них бюджет або ми чітко маємо розуміти яке їх майбутнє. То саме з медичними частинами, санітарними частинами, які є при підприємствах, вони зараз залишилися в повітрі.

  

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Ольга Володимирівна. Насправді, фінансування цих закладів є, так воно на 40 відсотків від 100 відсоткової їх потреби. І ці 40 відсотків фінансування тієї формули, яка закладена в статті 25 Закону України "Про Державний бюджет". Всі заклади охорони здоров'я, які фінансуються з місцевої влади, фінансуються по єдиній формулі. Чому зменшено фінансування? Не тому, що вони залишені без заробітної плати, тому що фінансування розраховано на населення. А заклади "Укрзалізниці" і заклади МЧС, медико-санітарні частини, перепрошую, вони фінансувалися по іншій формулі. Наша пропозиція настоювати, щоб ці 290 мільйонів, які знімаються з медичної субвенції залишити в медичній  субвенції. А "Укрзалізниця" хай вишукує можливість для своїх дев'яти закладів, де фінансувати. Через добровільне страхування, чи як воно вже вийде. І залишити, і проблема вирішується, все, вона вирішена.

 

СИСОЄНКО І.В. Дякую вам за вашу позицію. Шановні колеги, народні депутати, які є думки з даного питання, тому що це, дійсно, те питання, яке сьогодні ми повинні приймати по ньому рішення.

Цікаво? Добре.

 

ШУРМА І.М. Можна? Шановні колеги! Питання відомчої медицини дуже гостро сьогодні піднімається по одній причині. Хто може сьогодні заперечити про існування відомчих закладів. Вони мають право існувати за рахунок відомств. Якщо відомство має відповідний фінансовий ресурс і хоче забезпечити відповідний соціальний пакет для своїх працівників, воно може утримувати будинки культури відомчі, в тому числі і заклади охорони здоров'я. Але вся проблема в закладів охорони здоров'я залізниці полягає в тому, що вони всі на місцях беруть відповідні листи і на місцях їм приписують, населення. Тобто ці кошти забирають від закладів охорони здоров'я і тут створюється цей прецедент протистояння.

Більше того, якщо ми подивимося на матеріально-технічну базу тих дев'яти закладів, які ми назад передає ніби у відомства залізниці разом з фінансуванням, то побачимо, що це є кращі заклади, які сьогодні взагалі можуть легко перейти на роботу в умовах страхової медицини. Тому я повністю підтримую дану позицію наступним чином. Якщо  на місцеві громади, до речі їх ніхто не питає, чи  вони їм потрібні ті заклади медичні, чи непотрібні, вже передають і залишають  у їхньому підпорядкування,  то вони повинні отримуватися за рахунок тих коштів, які передбачені  у нас в бюджеті, отих  290 мільйонів. А 9 закладів плюс  1 медсанчастина, які передають в залізницю, нехай вони утримуються за кошти відомства.

Мені здається, якщо ми приймемо  таке рішення принципове, від  цього напевно виграють тільки всі. У нас  буде наступна проблема, якщо ми поїдемо і подивимося по відділках, по області на матеріально-технічну базу оцих  установ,  то ми побачимо залізниця з ними легко прощається. А от чи  зможе місцева територіальна громада  утримувати цей заклад,  і чи він їй потрібен на території, оце вже маючи свою мережу, яку ми намагаємося  на сьогоднішній день, будемо так  відверто казати оптимізувати,  якщо не говорити про скорочення, тоді це є запитання, будемо мати відповідну певну проблему.

Тому пропозиція і комітету, і позиція  міністерства, мені здається заслуговує на те,  щоб  її однозначно підтримати. Заклади, залізниця, відомство нехай забирає назад, але нехай фінансує за свої кошти. Якщо вони не мають можливості фінансувати за свої кошти, ну значить тоді це не є їхні заклади і нехай  переходять,  переводять їх на рейки страхової медицини. До речі, коли говорять про  реформу охорони здоров'я, мені здається, що оті заклади  можуть стати базовими для відпрацювання моделі страхової медицини.

Давайте будемо відверто говорити так: там, комарі безплатно не літають, там  і так  за кожну послугу  людям треба платити. І парадокс полягає у тому,  що якщо сьогодні залізничникам надають відповідно до їхніх страхових полісів там безоплатну медичну допомогу,  то будь-яка людина, яка живе десь за адресою, або не за адресою, приходить туди і вона зобов'язана платити гроші. І зворотна ситуація, якщо  будь-який залізничник прийде в будь-яку поліклініку, а бо будь-який  стаціонар, він обслуговується безоплатно не дивлячись на те, що він є прописаний за тією відомчою уставною.  Тому сьогодні напевно питання треба ставити таким чином: відомство має  можливість, нехай утримує, а не має, нехай тоді думають, що з ним робити.

 Дякую.

 

 СИСОЄНКО І.В.  Дякую   вам за вашу позицію! Але в цьому питанні все-одно ми повинні орієнтуватись на пацієнта, на людей, які постійно одержують медичну допомогу в певних медичних установах і зараз ми повинні з вами вибудувати той механізм, який дасть на це можливість. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я зараз буду просити всіх депутатів, які є, потрібно вам висловитись тому що нам потрібно з вами або погодитись, або прийняти той бюджет, який нам запропонували, або його не прийняти, або прийняти з відповідними правками. Тому я прошу, щоб кожен з вас висловив свою позицію.

 

БІЛОВОЛ О.М. Шановна Ольга Володимирівна! Шановні колеги! Я просто одне питання, Олена Василівна, я хотів би вам … яка доля, ми плануємо 16 медико-санітарних частин із 17, які підпорядковані Міністерству охорони здоров'я. Те, що сказав пан Шурма – це слушна пропозиції, ми в цьому всі одностайні, що відомчі лікарні, це відомче фінансування, відомчі кошти, залізниця з ними справлялась, знаємо справиться. А ті, які підпорядковані Міністерству охорони здоров'я, яка їх зараз доля, тому що сьогодні місцеві бюджети почали від них відмовлятись, ви прекрасно розумієте, скільки сьогодні людей, скільки тих територій, скільки обслуговується населення. Ми хоча б для прикладу візьмемо Кіровоградську область, Смоліне, шахту уранову, вона практично єдина у нас в державі на такому високому могутньому потенціалі, де проживає 12 тисяч населення, і, практично, вона їх обслуговує. Сьогодні вона вичеркнута і передана на місцевий бюджет, тому яка позиція Міністерства охорони здоров'я, щоб ми сьогодні вибудували цю позицію, і як ми повинні по впливати, щоб ці 16 із 17 медико-санітарних частин залишилися у форматі державного бюджету хоча би на перехідний період, а потім уже дасть можливість вирішити питання фінансування з місцевих бюджетів. Дякую.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Я дякую за запитання, але насправді наша позиція, щоб вони все-таки залишилися в медичній субвенції і перейшли на місцевий бюджет. Можливо не всі, переглянути так само як із цими 9 закладами "Укрзалізниці", які в уставний фонд "Укрзалізниці". Тому що із 94 тільки 9 підуть в "Укрзалізницю", решта на місцевому бюджеті. Так само і медико-санітарні частини, можливо на перехідний період і доцільно було б 2-3 повернути у сферу управління Міністерства охорони здоров'я, але не всі 17. Тому що вони виконують, власне, функцію, наприклад Жовті Води, там єдиний заклад охорони здоров'я і населення, яке там живе, воно власне… Абсолютно вірно, і він є закладом охорони здоров'я єдиним, і він повинен з місцевого бюджету. Але, якщо та промисловість, на яку працюють ці працівники, хочуть додатково дбати про здоров'я, будь ласка, є стаття 103 Бюджетного кодексу фінансування і субвенція об'єктів спільного користування. І через таку субвенцію можна додатково фінансувати такі заклади охорони здоров'я.

 

БІЛОВОЛ О.М. Аби ми за півроку почали говорити за те, що будуть зміни до бюджету, і ці медико-санітарні частини будуть передаватися із відомчих закладів, передаються до органів місцевого самоврядування це одне. Ми б встигли і місцеві бюджети, як би то з бюджетних асигнувань додатків.

 

ТЕРЕЩЕНКО  А.В.  На жаль.

 

БІЛОВОЛ О.М.  А сьогодні ми не можемо кинути людей.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Ми 1 січня отримали, на жаль, що передача фінансування і медико-санітарних частин і "Укрзалізниця" на місцевий бюджет без позицій передачі майнових комплексів.

 

БІЛОВОЛ О.М. Я вибачаюсь, у нас сьогодні таке практичне вирішальне засідання. Тому ми яку сьогодні формулу відбудуємо, з чим ми сьогодні вийдемо до змін до державного бюджету. Наш комітет, спільно з Міністерством охорони здоров'я, таке буде і включено. Якщо ми зараз їх кинемо і вони не будуть включені, ви представляєте, що сьогодні буде.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Ми готові надати пропозиції, перелік з медико-санітарних частин, які дійсно на перехідний період доцільно було б повернути в державний бюджет.

 

БІЛОВОЛ О.М. Добре. Ви їх зараз, будь ласка, тоді озвучите, щоб ми сьогодні їх в протокольному рішенні винесли рішення профільного комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые коллеги, это проблема, я тоже потом на ней в конце остановлюсь. Но сегодня наиболее актуальная проблема это бюджет, который был за все годы независимости Украины, самые проблемные и, можно сказать, имеет беспрецедентную историю его рассмотрения и принятия в парламенте.

12 декабря 2014 года был подан на рассмотрение Верховной Рады, затем мы знаем о том, что насколько категорично были настроены и "Оппозиционный   блок", "Экономическое развитие" - фракция, а также такие фракции, как "Самопоміч", также "Радикальная партия", категорическом непринятии такого бюджета, потому что он абсолютно не отвечал потребности и сегодня не отвечает потребности государственной ответственности и жизнедеятельности каждого украинца.

Во-первых, то, что весь проект бюджета на 2015 год и все изменения,  которые предлагает внести уже сегодня правительство, это полностью чистый геноцид украинского народа и также катастрофа для всей Украины.

Самым сложным остается тот факт, что абсолютно без изменения, по сравнению с прошлым годом, остаются размеры минимальной заработной платы 1218 гривен, минимальная пенсия 949 гривен, прожиточного минимума 1176 гривен и все это говорит о том, что власть ввергает свой народ уже не в бедность, а полностью в нищету и безысходность.

В проекте, изменения которые поданы на сегодняшний день, предлагает правительство, полностью ухудшается прогноз ВВП - минус 4,3 процента, а будет минус 5,5 процентов. Очень непонятно, вообще, на каком уровне наконец-то будет закреплен курс доллара. Если тот бюджет, который был принят в декабре, имел цифру 17, то в сегодняшнем бюджете эта цифра уже 21 гривна. Это означает о том, что власть абсолютно не контролирует экономическую ситуацию в Украине и совершенно не знает, как делать и не верит в свою способность, для того, чтобы стабилизировать экономику в Украине.

Что касается очень сложной отрасли, очень важной, мы все понимаем потому, что все депутаты работают в комитете по вопросам здравоохранения, прекрасно дают себе отчет, что наша основная работа это, конечно же,  поддержать Министерство здравоохранения в достаточном финансировании и возможности работать.   

И так же поддержать существу уже, можно сказать в кавычках, полностью отрасль здравоохранения. Денег катастрофически не хватает. Этот миллиард, которые мы услышали о том, что добавлен и видим эту цифру, куда это добавлен. Конечно же, это хорошо, но этой цифры очень и очень недостаточно. Остается главным вопросом и важным вопросом, ответственным вопросом для нас, как для депутатов, как и для политиков, о том, что должностные оклады медицинских работников, по единой тарифной сетке, колеблются от 1218 гривен для младшего персонала и 2062 гривны -  для врачей и даже хирурга высшей категории. В свою очередь средняя заработная плата медицинских работников в 2014 году равнялась 2436 гривен, по рыночному курсу это составляет 100 долларов США. Мы вернулись к 90-м годам, в которых начала жить независимая Украина. Как вы, все мы понимаем о том, что этих денег просто не то, что не будет хватать, а на них просто невозможно прожить. О том, что растут услуги коммунальные, о том, что …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна Дмитрівна, я прошу пробачення. Хочу від вас почути. Відповідь від кожного….

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я говорю как политик, а вы слушайте, пожалуйста. Это мое право.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна Дмитрівна, хочу від вас почути не критику, а ваші пропозиції.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  А как я могу не критиковать, когда …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чекайте, я прошу вас…

 

БАХТЕЄВА Т.Д. … Министерство здравоохранения на сегодняшний день профинансировано на 40 процентов от потребности.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна Дмитрівна, скажіть, що ви хочете. На 100 відсотків профінансувати – я з вами погоджуюсь. Нам потрібно внести в рішення. Ми не можемо критику туди вписати. Ми маємо написати, що ми підтримуємо тільки в тому випадку, якщо видатки будуть профінансовані на 100 відсотків. Якщо ви хочете це сказати – скажіть, бо ми критикуємо, але не даємо висновків.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я не только сказала, я уже направила письмо и в ваш адрес, направила письмо в адрес министра, а так же Премьер-министра Украины Яценюка. Я требую о том, что 1 миллион 200 тысяч медицинских работников поднять заработную плату хотя бы на 500 гривен.

Эта сума будет составлять 7 миллиардов 200 миллионов гривен, их нужно добавлять. Откуда взять деньги? Правильно? Это будет вопрос, который будут задавать все. Вот мы слышим о том, что заявляет Премьер-министр, что в день тратится на войну 95 миллионов, то есть на год это будет потрачено 35 миллиардов гривен. Вот оттуда можно будет взять деньги для того, чтобы сохранить медицинскую отрасль, а не оставить сегодня ее в заложниках и на выживаемость.

Помимо того, мое предложение о том, что на 40 процентов, понятно, что медики не смогут лечить очень сложные заболевания, заболевания которые приводят к смертности в 60 процентах населения Украины, и к смертности, и к инвалидности. Это недостаточное финансирование, недофинансирование очень важных программ таких как: иммунопрофилактика на 327 миллионов, борьба с туберкулезом 95 миллионов, онкология – 430, детская онкология – 183, нефрология, СПИД, гепатит, ВИЧ-инфекция. Поэтому эта цифра тоже выведена. Это еще плюс 5 миллиардов гривен. Вот это я написала в своих письменных обращениях, и прошу, чтобы тоже народные депутаты поддержали. Это абсолютно, уважаемая Ольга Вадимовна, абсолютно не политический вопрос, и не мои политические амбиции, а это вопрос национальной безопасности Украины. Отрасль не может существовать, имея 40 процентов финансирования крайне необходимых государственных программ.

Обращение к Министерству здравоохранения Украины, что принятие программ постоянно отстает как за 2014 год, так и за 2015 год. Поэтому я прошу эту работу вам ускорить, потому что это очень важно, и также проведение тендеров так, как было в прошлом году. Чтобы они проводились не в сентябре, а их нужно проводить всегда в январе. За это вы несете персональную ответственность.

 В отношении финансирования ведомственных больниц, я полностью поддерживаю мнение, которое высказал народный депутат Шурма о том, что их финансирование возможно перевести на те ведомства, в которых они есть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Будь ласка.

 

ДОНЕЦЬ Т.А.  На мій погляд проводити сьогодні протягом цього року які завгодно лікарні до місцевих бюджетів майже неможливо, оскільки, місцевий бюджет формується з 4 податків. Наскільки ви знаєте це смішні кошти, бо це є смішними податками. І поки ми не змінимо цю структуру говорити про це можливості немає. Це перше зауваження.

І друге. Я не можу підтримувати цей бюджет, оскільки, якщо ми подивимося на всі програми, то найбільша нестача, якщо ми опустимо ендопротези, це буде гепатит. Це в шість разів менше, ніж потрібно. На сьогодні, я вважаю, я не знаю про що думає МОЗ, якщо чесно, для мене охорона здоров'я це також математика, і ми маємо його прогнозувати не лише на сьогодні, а також на завтра, на післязавтра, з точки зору хоча б економіки. Так от сьогодні у нас гепатит С в нашій країні на початок минулого року складав по різним показникам не державних установ 7-11 відсотків, то це вже давно є пандемія.

Якщо ми зараз з вами говоримо про зону АТО, де переливання крові були просто за одну хвилину, то ми чітко розуміємо, яким чином зараз поширюється в країні гепатит С. І я вважаю, що на сьогодні це є однією з найголовніших проблем, які є. І коли ми бачимо в бюджеті в шість разів, тобто найбільший показник нестачі коштів на цю програму, то я думаю, що ми просто не можемо голосувати, бо якщо ви знаєте, навіть СНІД передається у сім разів довше, за швидкістю передачі, ніж гепатит С.

І коли в країні у нас давно уже є пандемія, і ми розуміємо її швидкість поширення, робити найменший показник з усіх програм – це не реальна програма для МОЗу.

Це точно геноцид народу, тим паче, що всі чітко розуміють, що гепатит С він не проявляється, і якби люди ловлять уже на достатньо важких стадіях.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пані Тетяно, я прошу, нам з вами за рішенням, за результатами засідання комітету треба буде прийняти рішення…

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Я пропоную, що ті кошти, які є, я б направляла на гепатит С, тому що я розумію, що далі ми з цим боротися не зможемо. Це дуже достатньо дороге лікування і якщо ми говоримо, що це на сьогодні із найбільших проблем, які є в Україні – це кров, і передача по крові і ви чітко розумієте, що стосується зони АТО, як це передається все, то я вважаю, що в правках, які є на сьогодні, ми мали б мати цю правку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто мені потрібні ваші пропозиції. Підтримати бюджет, поправки, не підтримати.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Я не можу його підтримати в тій формі, в якій він є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. О'кей. Не підтримуємо бюджет  або підтримуємо.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Якщо якась частина грошей не піде на програму безпосередньо гепатиту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я просто очікую від кожного з вас.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Чіткий меседж, я не буду підтримувати цей бюджет, якщо якась частка з цього мільярду не піде на гепатит.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ми розуміємо, що в нас є два можливі варіанти в наступному, або ми підтримуємо в першому читанні і вносимо туди першу, другу, третю, четверту, п'яту правку. І оці правки ми маємо зараз з вами озвучити.

Друга. Підтримуємо так як він є, не підтримуємо взагалі або підтримуємо з наступними правками. І от нам зараз з вами потрібно всім разом дійти до спільної згоди, тому що ми маємо з вами, тобто якщо у нас не буде спільного рішення у нас взагалі рішення не буде. Тому що у нас сьогодні кворум мінімальний, тому ми маємо вийти на спільне рішення.

 

ДОНЕЦЬ Т.А.  Дивіться, я "за" … віддати всі гроші на гепатит, тобто може бути дискусійним питанням, скільки можна на це віддати. Але я вважаю, що якась частка має сьогодні в Україні на це.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я погоджуюсь, нам треба зафіксувати це в протоколі для того, щоб ми могли це проголосувати. Оце я зараз намагаюся добитися від нас всіх для того, щоб ми сформували спільну думку, хто що хоче в цей бюджет внести. Чи Тетяна Дмитрівна взагалі за нього не голосує ніяк або голосує, якщо буде внесено перше, друге, третє, п'яте, десяте. І так кожен з вас має висловити свою позицію для того, щоб ми далі прийняли якесь рішення і на нього вийшли. Будь ласка.

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Я поддерживаю ваш тезис о том, что в этот бюджет у нас нет возможности принимать его или не принимать его. Это наша будет просто декларация, наша политическая воля и все, но бюджет должен быть так или иначе. О том, что нужно перераспределить деньги между статьями, я тоже абсолютно согласен. То есть с моей точки зрения возможно речь не идет о гепатите, то есть я не хотел бы этого сказать, но если мы говорим, там в частности, про вакцинацию, мы знаем о том, что у нас сейчас 50 процентов детей не привиты по полиомиелиту, и если вдруг  у нас возникнет какой-то носитель, у нас  будет эпидемия полиомиелита. И эти деньги нужно  заложить,  и это нужно провести, если говорить в общем то. А если  говорить в частности про ведомственные ликарни, я считаю, что на данный момент там не платится зарплата и для них это большая проблема, и их нужно финансировать. Откуда финансировать: из министерских  бюджетов, или из Министерства охорони здоров'я? Я считаю, для того, чтобы  не ломать алгоритм, нужно провести  финансирование ведомственных учреждений, через Министерство охорони здоров'я, чтобы они остались в едином пространстве. Потому что иначе  как бы и следующим шагом, который должен был бы быть первым, нужно показать алгоритм, как мы в дальнейшем  будем проводить реформу, в том числе, по ведомственным поликлиникам и больницам. Вот я считаю, что нужно оставить вот так вот, как есть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую!

Я ще прошу озвучити, у нас  поступила пропозиція від пані Оксани Корчинської, вона зараз в Артемівську, вона тільки що телефонувала і продиктувала свої правки. Я просто хочу, щоби апарат  зараз нам їх озвучив, що вона просить, які  внести правки до бюджету.  Будь ласка.

 

ЛЕБІДЄВА Л.В. Оксана Анатоліївна пропонує збільшити удвічі лікування за кордоном,  направлення коштів, оскільки  курс долара у нас майже вдвічі виріс порівняно з минулим роком. І ми за ці кошти, які  є на сьогоднішній день,  зможемо направити на лікування за кордон лише 10 людей, осіб.  І друга пропозиція – це 100 мільйонів  додаткових коштів за рахунок Закону про здійснення державних лотерей, так -  100 мільйонів збільшити на лікування  онкохворих дітей. (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Крім того, у нас поступило звернення від Ради організації ветеранів  України,  щодо  збільшення фінансування  на лікування і  на харчування в госпіталях ветеранів Великої Вітчизняної війни. Наскільки   я знаю, вони вже мали бути перейменовані в госпіталя ветеранів всіх війн і…

Дякую.

І я, власне, була нещодавно в одному з таких шпиталів, тому що саме вони зараз будуть приймати всіх демобілізованих. І ті всі демобілізовані, які будуть повертатись, на жаль, фінансування там є недостатньо, з харчуванням там більш-менш, а з фінансуванням лікування там тяжка ситуація. Тому я також прошу підтримати пропозицію організації ветеранів ради і організацію ветеранів України і внести її, будь ласка, в протокол нашого рішення. Тому що всі госпіталя, у нас на сьогоднішній день 808 тисяч 426 койок, які всі будуть задіяні в лікуванні і реабілітації, психосоматичній реабілітації учасників антитерористичної операції. Тому нам вкрай важливо, щоби там було нормальне фінансування, тому що волонтери просто не зможуть витягнути цей обсяг на собі. Тому вносимо цю пропозицію.

Крім того, я хочу звернутись зараз до присутнього Міністерства охорони здоров'я, якщо ми з вами не почнем, якщо ви, власне, не почнете робити ті реформи про які ми говорили на комітетських слуханнях в січні місяці … Нам, взагалі, не буде як дивитися в очі людям вже через півроку.

Якщо у нас не будуть зроблені всі необхідні реєстри, без яких ми не можемо ввести страхову медицину, якщо у нас неадаптовані клінічні протоколи, нам навіть їх, вам їх навіть писати не потрібно, вони беруться з Європи і готові дати, вони просто адаптуються, для цього має бути створена громадська організація, Національна медична палата, на неї не потрібно грошей, мають бути адаптовані клінічні протоколи. Мінфін має прорахувати собівартість лікування кожної хвороби, собівартість утримання кожної установи, має бути створений реєстр всіх медичних препаратів з референтними цінами, реєстр медичного обладнання з референтними цінами, оці чотири складові дозволять нам перейти до страхової медицини. І кошти на це потрібно виділити, кошти, які в наступному році нам дозволять зекономити купу грошей на 20 управлінських вертикалях. Сьогодні охорона здоров'я перебуває в 20 управлінських вертикалях, які просто дублюють функції одне одного, маючи єдині затверджені клінічні протоколи лікування. Ми маємо скоротити, взагалі знищити цю мережу посередників, у нас є людина, якій потрібно лікування, а є установа, яка має надати цю медичну допомогу. І між ними купа, десятки просто посередників, які з'їдають гроші. Так от першочерговим, сьогодні має бути, ми все заліплюємо дірки в підводному нашому човні, нам потрібно виділити кошти на реформу – це ті кошти, які дозволять нам сказати людям, дивіться, нам на це потрібно півроку часу. Але для того, щоб воно стартувало мають бути кошти, інакше через півроку ми не зможемо, ви не зможете дати відповідь, що ж ви зробили за ці півроку? А, власне, скільки 2 чи 3 місяці вже втрачені. Тому кошти на реформу охорону здоров'я ми виділили їх в рішенні Комітету охорони здоров'я для того, щоб стартувати з цими всіма реєстрами. Ми готові підключились командою зайти допомогти це зробити, але має бути від Міністерства мають бути виділені, тобто запит на Кабмін, на виділення цих коштів. Коли будуть гроші від Світового банку невідомо, коли ми їх будемо чекати ми їх можемо не дочекатися. І сьогодні потрібно наполягати, щоб ці кошти були виділені і тоді ми можемо чітко з вами сказати, ми зайдемо в єдиний медичний простір. Ми будемо розуміти скільки нам коштує діагностика від туберкульозу, скільки у нас реально пацієнтів з гемофілією, скільки пацієнтів з фенілкетонурією, скільки нам яких ліків на  яку допомогу звертатися, куди госпіталізувати людей. І у нас немає з вами не відбувається ніякої систематизації нашої роботи.

Тому я вважаю за першочергове, наполягати перед Кабінетом Міністрів для того, щоб виділені були гроші на реформу системи охорони здоров'я, яка дозволить в майбутньому нам реально зменшити відстань між людьми, які потребують допомоги і які можуть її надати.

Тому, вважаю, за необхідне внести і повернутись до тих рішень, які ми приймали на комітеті перед затвердженням бюджету, які не були прийняті, в тому числі і підвищення заробітної  платні медичним працівникам і обов'язково індексація заробітної платні, відповідно до змін курсу гривні, і виділення коштів на реформу охорони здоров'я. І я особисто готова підтримувати тільки у випадку, якщо ці зміни будуть прийняті. Якщо не будуть прийняті, то ми просто копаємо самі собі могилу і для чого прийшли тоді взагалі не зрозуміло, що міняти, яким чином міняти?

Будь ласка, Альона Василівна, ви ще хочете?

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В.  Да, я хотіла просто зробити два коментаря, щоб стало зрозуміло. Насправді 600 мільйонів, які виділені, це програма 2301400, яка в собі криє 18 державних програм і централізованих заходів. Наразі сьогодні 600 мільйонів не розписані серед цих державних програм, це перший мій коментар.

І другий мій коментар. Якщо порівнювати дійсно програму лікування вірусних гепатитів "В" і "С", а також програму донорства, то програма донорства покрита на сьогоднішній день і ми, в першу чергу, зменшуємо кількість потенційних хворих на вірусний гепатит "В" і "С" майже на 90 процентів, вже у прийнятому бюджеті на 2015 рік без врахування цих 600 мільйонів. Тобто абсолютно підтримую і наша позиція одностайна, що з цих 600 мільйонів буде збільшено програму "Вірусні гепатити".

 

ДОНЕЦЬ Т.А.  А ми можемо прописати?

 

_______________. Ні, ми не можемо прописати.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Ні, рішенням комітету, порадити МОЗ, хоча б там 300 мільйонів зробити додаткові кошти на програму.

 

_______________. Це не МОЗ вирішує, це Кабінет Міністрів вирішує.

 

_______________. Це МОЗ розписує програми. Дивіться, у них є кошторис і МОЗ розписує кошти на програми.

 

_______________. Ми тільки запропонувати можемо.

 

ДОНЕЦЬ Т.А.  Тобто в принципі ми пропонуємо Міністерству охорони здоров'я збільшити цю програму ………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, я пропоную бути як би ефективними, підводимо підсумок. Да, будь ласка.

ШУРМА І.М. Я виступав виключно по відомчих закладах, як би дотримуючись Регламенту, але все вийшло за межі пропозицій. То я б хотів, Ольга Володимирівна, нагадати, що на ваше ім'я, крім ветеранського листа і інших пропозицій, ще прийшов лист Львівської обласної державної адміністрації по перинатальному центру. І хотів би нагадати, тут сидить пані Альона Терещенко, вона перебувала там з міністром, і вони відвідали перинатальний центр, і це є ціла катастрофа. Один з перших перинатальних  центрів на пострадянському просторі сьогодні є завалений, і  він взагалі   не функціонує. І Міністр охорони здоров'я медичному загалу, і  в прес-конференціях давав відповідь про те, що він особисто буде клопотати про виділення коштів  для відновлення реконструкції цього закладу.

Я як депутат, теж звертаюся з відповідною пропозицією підтримати Львівську обласну державну адміністрацію у тому, щоби окремою стрічкою виділити будівництво. Де взяти  гроші, навіть, якщо це додаткові гроші? Ну, вибачте мені,  тут треба буде ще сідати і експертам розбиратися, написано, що 400 мільйонів у нас  піде в тому числі і на  проплату коштів вітчизняному виробнику  за ультразвукові апарати і за мамографи. У нас  в  Україні тільки один виробник – це є "Радмір" - науково-дослідний  інститут.  Я сьогодні зв'язувався  з директором, там крім боргів держбюджету в 13 мільйонів  немає. Кому гроші  підуть, за які УЗІ? За УЗІ, які "Укрпостач" поставляв по Програмі Уряду до 2012 року і не проплачені на сьогоднішній день, і там всі УЗІ -  PHILIPS.  Ми що, в цьому маємо приймати участь? Я думаю, що це неправильно. Додатково виділяється 50 мільйонів знову ж таки на закупку мамографів на сьогоднішній  день і  ультразвукових апаратів вітчизняного виробництва.

Зв'язуюсь з "Радміром": у вас  є замовлення на виготовлення, на 50 мільйонів? Ні, не має. Ну мені здається,  доцільно було би  повернути спочатку 14 мільйонів боргів, які є перед "Радміром" – це державне підприємство, наголошую. Яке забезпечило державні і  комунальні заклади відповідним  обладнанням  - це по-перше. А друге, якщо в нас є така грошова на сьогоднішній   день скрута, то  у нас треба виходити з тих речей, які є першочерговими.   Ви знаєте, що на будь-яку, де б ви не звітувалися  по основних  показниках розвитку системи надання медичного обслуговування, завжди питають за материнську і малюкову смертність.

А те, що відбувається сьогодні у Львові, там де міністр сказав,  що буде  починатися реформа і мати такий  перинатальний центр. То я погоджуюся з вами, Ольга Вадимівна, там не  те що через півроку буде про що говорити, а через 2 місяці люди скажуть як іде хід реформ.

Тому, настоюю на тому, щоб та пропозиція Львівської обласної державної адміністрації була включена і підтримана комітетом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас також є пропозиція від Одеського кардіологічного центру. Прошу. Я бачила його, мені чомусь не прописали просто його сюди в пропозиціях, які у нас були. Я просила апарат підготувати ті пропозиції, які ми розглядали, які приходили, у нас є ще звернення від Одеського кардіологічного центру, будь ласка.

 

ЛЕБІДЄВА Л.В.  Ольга Вадимівна. Справа в тому, що за цих 4 мільйони, за які говорив пан… 400 мільйонів, пан Шурма, це 400 мільйонів йдуть на гемодіаліз, а 50 мільйонів - на обладнання вітчизняного виробництва. Це прописано було у Прикінцевих положеннях Закону "Про Державний бюджет".

 

ШУРМА І.М. Якщо навіть там є 50 – це 50 теж можна використати за призначенням, бо ще раз кажу, йде гра слів і я не хочу, щоб ми тут займалися підлогом. Ультразвуки і мамографи випускає виключно Харківський "Радмір" і більше ніхто, а вони, розмовляв сьогодні з директором, у них немає, у них крім боргів 14 мільйонів, які з держбюджету їм винні і не розрахувалися, і там, до речі, заборгованості 5 мільйонів гривень зарплати працівникам, і є вже дуже небезпечна ситуація, вони телеграми шлють. У них нічого немає, тому куди ті 50 мільйонів підуть це теж питання подивитись по листах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка,  пані Ірино.

 

СИСОЄНКО І.В. Шановні колеги! Я би хотіла звернути вашу увагу ще на питання, і з цього приводу задати запитання заступнику міністра, з приводу необхідності коштів на харчування у медичних закладах. Особливо це зараз дуже важливе питання для тих медичних установ, в яких знаходяться воїни АТО і  ті, які займаються в тому числі, і реабілітацією. Скажіть, будь ласка,  заступник міністра, яка зараз фінансова ситуація, і які кошти виділені, все ж таки, на обов'язкове харчування?

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Насправді фінансування закладів охорони здоров'я в тому числі і на харчування закладено в статті 25  Закону України "Про Державний бюджет". Порядок розподілу медичної субвенції. І кошти, які планувалися вилучити 700 мільйонів в проекті бюджету на 2015 рік, вони залишилися уже в законі на 2015 рік. І всі заклади охорони здоров'я мають статтю розходів на харчування. Єдине, у місцевої влади і у керівника закладу охорони здоров'я є на сьогоднішній день абсолютно нормальна позиція самостійно формувати свій бюджет. Самостійно, ми не втручаємося в це, взагалі. Якщо ласка буде керівника закладу збільшити на харчування, він збільшить харчування. Але тих 700 мільйонів, які планувалися вилучити, вони залишені в законі і профінансовані. Я підтримую абсолютно позицію щодо, я просто повернуся до попереднього, до, про те, що сказав пан Шурма щодо завершення будівництва перинатального центру. Насправді, тоді, коли ми робили порядок використання медичної субвенції, ми закладали таке слово як використання медичної субвенції  на капітальні видатки. І це дало би право місцевій владі використовувати у тому числі на будівництво або добудівництво тих об'єктів, які недобудовані. На жаль, Міністерство фінансів не підтримало. Ми і далі наполягаємо. Ми написали свою позицію Мінфіну, що просимо внести зміни до порядку в 11 постанову і в Бюджетний кодекс, стаття 104/3 там, де медична субвенція, щоб ці кошти використовувати в тому числі на капітальні видатки.

 

СИСОЄНКО І.В. Я вам дуже дякую. Але все ж таки моє питання стосувалося саме харчування. Я зрозуміла вас, що повністю ці кошти передані на місцеві….

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Передані абсолютно. Абсолютно.

 

СИСОЄНКО І.В.  ….бюджети і виключно звідти повинно здійснюватися це фінансування, так. Дякую.

У мене є пропозиція з приводу того, щоб в додатку номер 3 законопроекту збільшити видатки Міністерства охорони здоров'я загальнодержавні витрати, доповнити новою бюджетною програмою, це саме субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на часткове відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою у сумі 191 мільйон гривень. Це та сума, яка була закладена, передбачена у 2014-му році, звичайно  ціни на ліки суттєво змінились, але я вважаю, що це було б важливим також питанням, сьогодні фінансувати цю програму. Мною був направлений депутатський запит на Міністерство охорони здоров'я, з приводу саме організації пілотного проекту, який відбувався з 2012-го по 2014-й рік, його результати, але, на жаль, сьогодні я не одержала відповіді на свій запит. І тому я прошу вас сказати вашу думку з цього приводу, будь ласка.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В.  Ми абсолютно підтримуємо проект пілотний проект, но він вже не може бути пілотним, він вже відбувся як проект. Реімбурсація коштів на лікування осіб з гіпертонічною хворобою, чому підтримує. Ну, по-перше, я лікар. По-друге, наслідки, які є від гіпертонії і лікування особи з наслідками від гіпертонічної хвороби – інсульти і інфаркти, на багато дорожче державі коштують і місцевій владі, ніж на реімбурсацію. Однозначно ми підтримуємо.

 

СИСОЄНКО І.В. Тобто ви підтримуєте ту пропозицію, яку я пропоную зараз.

 

ТЕРЕЩЕНКО А.В. Звичайно. Так, так.

 

СИСОЄНКО І.В.  Дякую вам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу зараз співробітників апарату, прошу шановних народних депутатів, ми зараз з вами прослухаєм наші всі пропозиції щодо до змін до бюджету, які були вами проголошені. Після цього винесемо на голосування пропозицію підтримати бюджет, пропозиції до бюджету з внесеними в нього наступними змінами, які будуть зараз озвучені. Нема зауважень?

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  … такой нет процедуры, уважаемая Ольга Вадимовна. Есть проект бюджета, который дал Кабинет Министров. Мы голосуем или не голосуем, или воздержались. Второе. Это предложение, которое дали народные депутаты и письмове, и ваше предложение, и то, что Корчинская позвонила, Татьяна все сказала. Можна… Да, завтра до 12-ти, чтобы подали …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. О’кей, нема питань. Робимо, робимо, як потребує регламент, прошу шановних колег, народних депутатів, хто за те, щоб …

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  За пропозицию отдельно голосуется.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за те, щоб підтримати запропонований …

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  Бюджет. Или нет…

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Бюджет, прошу голосувати. Хто - "за"? Хто - "проти"? Хто – "утримався"? Порахували?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Проти, інші утрималися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Переходимо до наступної пропозиції. Голосуємо тепер за ті пропозиції по черзі.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Нет, слышали все. Как мы можем не поддержать финансирование?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тетяна Дмитрівна, якщо вже по Регламенту...

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Лечение детей за кордоном, гипертонию.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, шановні колеги, будемо робити наступним чином. Ми будемо озвучувати пропозицію, якщо є хтось проти, прошу піднімати, і ми будемо вважати, що як би відбулося.

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я считаю, что это будет не корректное положение, потому что мы, безусловно, за то, чтобы это было. Да, но вопрос в том, что денег на всех не хватает. Поэтому я считаю, что нужно поручить Минздраву перераспределить из того объема, учитывая приоритетность заданий. Потому что действительно мы не можем не поддержать 100 миллионов для онкобольных детей, мы не можем не поддержать строительство перинатального центра во Львове, также и к "Охматдету", и тоже очень важно лечение вирусных гепатитов. Но мы все понимаем, денег на все не будет. Нам нужно пересмотреть из того что есть из денег и найти все-таки приоритетные задачи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми зараз до Регламенту повертаємось.

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Регламент чи не Регламент.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Наша обязанность, уважаемый коллега, требовать, а министр финансов с премьером будут искать.

 

КИРИЧЕНКО О.М. В таком случае я предлагаю требовать стопроцентного выполнения всех программ.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. А чего вы так волнуетесь?

 

КИРИЧЕНКО О.М.  И не голосовать каждый раз за одно и то же.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Найдут, если захотят.

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Давайте таким образом поставим вопрос.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

Прошу зараз доручаємо це зробити апарату чи кожен депутат озвучує власні пропозиції? Будь ласка, шановні співробітники апарату, прошу вас озвучувати повільно пропозиції і прошу шановних народних депутатів дивитись на мене і кивати вашою головою або казати, що ви проти.

Будь ласка.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Якщо дозволите. Просто суть пропозиції, а формулювання незрозуміле, якщо ви підтримуєте, ми будемо тоді …

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Першою обговорювалося - 290 мільйонів не знімати з субвенції місцевих бюджетів, яка пропонується надати місцевим бюджетами і не передавати Укрзалізниці, а залишити її на фінансування 85 територіальних лікарень Укрзалізниці, а Укрзалізниця нехай своїх 9 лікарень фінансує з власного бюджету. Це була перша пропозиція, яка обговорювалася сьогодні на засіданні. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, шановних колег, народних депутатів, проголосувати. Хто за цю пропозицію? Прийнято.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Друга пропозиція стосувалася медико-санітарних частин. Тут …

 

______________. (Не чути)

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Власних коштів.

Друга пропозиція стосувалася медико-санітарних частин. Прозвучала вона таким чином, ну, якщо, так як звучало: "на перехідний період", тобто до 2016 року, "передати разом  з грошима в Міністерство охорони здоров'я, згідно з представленого ним переліку цих медико-санітарних частин, гроші на їх утримання". Тобто Міністерство охорони здоров'я має до завтрашнього дня дати нам, щоб ми могли оформити ці пропозиції, перелік медико-санітарних частин, які мають, безумовно, залишитися на цей рік у віданні Міністерства охорони здоров'я і суму на їх фінансування. І дати пояснення чому тих 2, чи 3, чи 5, які…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, хто за те, щоб підтримати цю пропозицію? Прошу голосувати.

Наступна пропозиція.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Збільшити в два рази видатки на програму лікування за кордоном.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Це була пропозиція Корчинської Оксани Анатоліївни, збільшити вдвічі видатки на програму лікування за кордоном.

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Шановні, народні депутати. Хто за те, щоб підтримати цю пропозицію? Дякую.   

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Далі. Збільшити видатки на ліки і харчування для потреб госпіталям…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Госпіталям, ветеранів всіх війн. На яку суму?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. З розрахунку 65 - на одну особу щодобово на ліки, і 55 - на харчування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати!  Хто за те, щоб підтримати цю пропозицію? Я би ще на ліки збільшила. Будь ласка.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Наступна була пропозиція Міністерства охорони здоров'я, яка прозвучала на початку засідання і тоді вона ще піднімалася щодо коштів на гемодіаліз, 400 мільйонів гривень, передати їх як субвенцію на місцеві бюджети. Не забирати її на централізовані програми МОЗ, а залишити її як субвенцію місцевим бюджетам, оскільки гемодіаліз дорослому населенню здійснюється…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я прошу Міністерство охорони здоров'я, ви отримали доручення від Антимонопольного комітету чи пропозицію і від нашого комітету прорахувати собівартість цієї послуги для того, щоб припинити ці корупційні війни на місцях. Тому що зараз йде війна не за гемодіаліз, не за життя людей, а йде війна за те, у якого виробника, що буде куплено. Так от, коли людина буде знати, що на неї виділено там тисячу гривень, чи дві тисячі гривень на цю процедуру, їй абсолютно байдуже де, що купити, хоче в дорожче купує дорожче, хоче дешевше, купує дешевше. Оці війни корупційні просто припиняться, тому вам потрібно з цього почати і потім я за те, щоб підтримати цю пропозицію і дати це субвенціями на місцеві бюджети за умови того, що ви маєте відпрацювати оцю собівартість, щоб припинити Антимонопольний комітет блокує тендери. А все це витікає, власне, з корупції на місцях.

 

_______________. Я можу зразу відповісти…

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Можно реплику? Ольга Вадимовна, я сталкивался с проблемой в Киеве, и там шла речь про то, что люди хотят делать гемодиализ в установах Академии наук, в частности в Шалимова. Поэтому если мы переведем все эти деньги в местные бюджеты, они не смогут воспользоваться услугой в институте Шалимова.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я тільки що озвучила, що МОЗ відповідальний, перейти в цьому вже на страхову, тобто  роль, люди…

Гроші мають іти за цією людиною, а куди вже вона їде – це її справа. (Загальна дискусія)

 Хто за те, щоби підтримати цю субвенцію?  Прошу голосувати. Ні? Так? Тобто проти немає? 

 Будь ласка, наступна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Наступна. 50 мільйонів гривень на місцеві бюджети субвенція, на закупівлю обладнання вітчизняного виробництва – це про яке говорили.   Тобто була дискусія навколо цього, вибачте, я записала, щоб ви проголосували, нехай буде.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Наступна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Збільшення фінансування державних програм "Гепатити" не менше як на 300 мільйонів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, хто за те, щоб підтримати цю пропозицію?

Наступна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Передбачити збільшення зарплати медиків і індексацію  цих заробітних  плат, відповідно до Закону про індексацію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто за те, щоби підтримати цю пропозицію?

Наступна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Гроші на реформу – 100 мільйонів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Наступна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Львівський перинатальний центр, на будівництво 90 мільйонів виділити коштів. 90 мільйонів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Утримались?  Будь ласка, ви утримались, ви проти? Ви проти?

 

 ШУРМА І.М. …(Не чути) …. мільйонів,    … відсотків обласна влада виділяє співфінансування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А я думала, ви проти. Будь ласка.

 

СЕМЕРУНЬ І.В, Субвенція на проект з  лікування гіпертонічної хвороби  – 190 мільйонів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто за те, щоби  підтримати? Вона на місцеві бюджети йде?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. На місцеві бюджети, окремою програмою, субвенція місцевим бюджетам на реалізацію пілотного, вже не пілотного, проекту з реімбурсації,  на лікування  гіпертонічних хвороб.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Все, підтримали. Наступна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Так, Одеський кардіологічний центр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Знято питання.

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Знято питання.

Так, ну і остання була пропозиція на 100 відсотків, на всі програми. Забезпечити фінансування  усіх державних програм на 100 відсотків.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Хто - "за"? 

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  З того, про що говорили -  озвучено все. Може у когось ще будуть пропозиції?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, шановні колеги, народні депутати! По-перше, я вам дякую за вашу оперативність, за те, що ми сьогодні зібрали кворум, за те, що ви якби всі оперативно прореагували, і дякую за нашу одностайність і сподіваюсь, що вона завжди буде такою.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку