СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань охорони здоров'я

 

 

23 квітня 2015 року

 

Веде засідання перший заступник Голови Комітету Корчинська Оксана Анатоліївна.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Зараз у нас є кворум. Присутні 7 депутатів. Голова Комітету Ольга Вадимівна Богомолець буквально трохи запізнюється, вона повертається,  застрягла в "пробці", вона недалеко і буде протягом буквально 10 хвилин. Я як перший заступник хотіла би відкрити засідання і першим питанням поставити, зараз проголосувати членам Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров'я наш порядок денний. Можемо приступати, розпочинати, а потім Ольга Вадимівна приєднається. Кворум у нас є з вами, можемо голосувати.

Будь ласка, до того, щоб проголосувати за порядок денний, є єдина поправка до порядку денного. Є законопроект  номер 1673, це проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони на обмеження або припинення постачання електричної та теплової енергії). Це не наш профільний закон. Ми є там додатковим комітетом. Народні депутати-автори, наші колеги, надіслали нам прохання зняти сьогодні з розгляду це питання. Тому, за винятком у даному разі розгляду цього законопроекту номер 1673, прошу голосувати за  цей порядок денний, окрім цього в даному разі законопроекту. 

 

ШУРМА І.М. У мене є запитання. А чому вони знімають? Там же хороша ініціатива.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дивіться, можу зачитати. Це звернення до нашого комітету від співавтора цього закону депутата Батенка: "Прошу не розглядати на засіданні  очолюваного вами комітету (це вони до Ольги Вадимівни пишуть) проект Закону  про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони на обмеження або припинення постачання електричної та теплової енергії), реєстраційний номер 1673, оскільки він відкликаний авторами на доопрацювання".  Тому, позаяк це ініціатива авторів – на доопрацювання, ми з вами не маємо права розглядати, хоча я теж особисто буду його потім підтримувати із задоволенням на нашому комітеті.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Вышки телевизионные надо включить в этот  законопроект, потому что я с Министерством  информации Ю.Стеця общался, они сейчас готовят инициативу, у них отключают телевизионные антенны.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це право авторів. В даному разі – це доопрацювання. Тому, шановні народні депутати - члени комітету, прошу зараз проголосувати за порядок денний, котрий у вас перед усіма  на столах, окрім 1673. Це єдиний законопроект, котрий ми сьогодні з вами не розглядаємо.

Шановні народні депутати, хто за порядок денний, прошу проголосувати.  Хто за? Хто утримався? Хто проти? Одноголосно.

Тоді скажіть, будь ласка, у нас першим сьогодні розглядається законопроект, автор котрого вчора був у нас присутній. Чи є його представники, чи є його звернення стосовно першого законопроекту, котрий    , на жаль, через технічні причини вчора, скажемо так, через невідповідно підготовлене засідання комітету Верховної Ради не був розглянутий? Є у нас звернення від депутата Рабіновича?

 

ШУРМА І.М. У мене є пропозиція. Тут присутній народний депутат. У нас завжди такий порядок: якщо автори присутні, їхні законопроекти розглядати першочергово.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Давайте. Якщо ви не проти, тоді розглянемо законопроект нашого народного депутата. Тоді ми починаємо з питання номер шість.

 

ШУРМА І.М. Ні, ну це якщо колеги погодяться.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ну як це не погодимося?  Про це й мови немає.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так.

 

МАСОРІНА О.С. Шановні колеги! До вашого розгляду пропоную проект Постанови Верховної Ради України  про внесення змін до Постанови Верховної Ради України номер 1286-VІІ від 29.05.2014 року "Про забезпечення належним медичним обслуговуванням військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я під час проведення антитерористичної операції на сході України".

Хочу зазначити, що  в даній постанові було дозволено лікування наших постраждалих  в Клінічній лікарні "Феофанія". Своєю постановою я би хотіла розширити даний перелік, оскільки постанова приймалася  29.05.14  року, коли кількість поранених серед українських силовиків становила 65 осіб. Станом на березень цього року – це 6 тисяч 200 осіб. Тобто ми маємо значне погіршення, на жаль, цієї ситуації. І відповідно маємо наслідки, вже важкі наслідки поранень – це і ампутації, і наші військові потребують подальшого якісного обстеження і реабілітації. Колосальні проблеми є в Україні з реабілітацією. Фактично ми можемо констатувати майже повну її відсутність. А даний перелік санаторно-курортних установ дозволить і якісно обстежувати і після надання першої медичної допомоги в подальшому надавати реабілітацію і психологічну в тому числі допомогу. Це цілий перелік. "Зорі України", санаторій "Гурзуфський", санаторій "Алуштинський", "Радуга" і так далі. А також "Конча-Заспа", "Пуща-Водиця", "Моршинський", "Кришталевий палац". Всі, за винятком тимчасово окупованого Криму.

 

БІЛОВОЛ О.М. Ні-ні, Гурзуф і Алушта – це Крим.

 

МАСОРІНА О.С. Я перепрошую. Так, тут далі ідуть за винятком якраз "Гурзуфського", "Алуштинського". І далі ідуть санаторії "Моршинський", "Кришталевий палац", "Конча-Заспа", "Пуща-Водиця", "Збруч" та інші, які можуть використовуватися для обстеження і реабілітації наших атошників.

Тобто фактично це розширення переліку. Раніше це була тільки "Феофанія", але враховуючи об'єктивні обставини і кількість (тоді – 65, зараз – 6 тис. 200) осіб я би просила підтримати ці зміни за основу і в цілому. І я би хотіла наголосити на тому, що це не потребує жодних витрат зараз з бюджету. Це посто те, що ми можемо надати вже зараз.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я готувала співдоповідь по вашому питанню, я теж просила б народних  депутатів підтримати цю постанову, вона вкрай необхідна. Єдине, що там немає висновку Головного науково-експертного управління. Чому він відсутній?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. На це він не надається.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Не надається.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Доброго дня.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Зараз, шановні народні депутати, я передам головування  Голові Комітету.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Закінчуйте це  питання, вже потім.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Продовжуйте, продовжуйте.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, будь ласка.

 

ШУРМА І.М. Дивіться, я відразу кажу, що я буду голосувати за цей проект постанови. Але хотів би застерегти нас усіх, щоб ми приймали такі рішення, якими б ми, скажемо так м'яко, не ставили відповідних незручностей тим людям, які працюють у санаторно-курортних установах і лікувальних закладах, які є підпорядковані Державному управлінню справами.

Вся справа в тому, що вони всі підпорядковані Державному управлінню справами і фінансування здійснюється звідти. В статутах кожної цієї установи є чітко вказаний перелік, яких конкретно людей можна там проводити лікування. Чужих людей туди приймати не можуть. То щоб не вийшло так, що ми своєю постановою, яка носить рекомендаційний характер, не дали дозвіл приймати людей, яким дійсно потрібна ця допомога, без сумніву. А пізніше фінансові органи будуть штрафувати, тому що формування бюджету здійснюється відповідно до того статуту, який є. Можливо, варто було б додати ще пропозицію чи звернення до Державного управління справами дати вказівку внести зміни і доповнення до статутів санаторно-курортних і лікувальних закладів про розширення кола осіб, щоб були законні підстави проводити ці лікування.

Ми не знаємо, яка буде через якийсь період часу ситуація, а прийдуть фінансові органи і скажуть:"На підставі чого ви проводили ці лікування?" Оце в мене таке доповнення, тому що я зіткнувся з цими речами, коли проводили лікування, нецільове лікування і в госпіталі інвалідів у Харкові нецільових груп, і в чорнобильській лікарні. І оці всі листи, які носять рекомендаційний характер, не є підставою для фінансових перевіряючих структур писати позитивні документи.

Тому, я ще раз кажу, я голосую "за", воно однозначно потрібно, але, можливо, було б доцільним дати доповнюючий лист від комітету з проханням на Державне управління справами з вказівкою дати зміни і доповнення до статутів тих установ.

 

БІЛОВОЛ О.М. Ну комітет не може рекомендувати Державному  управлінню справами вносити якісь зміни. Це треба дати якусь правову  оцінку.

 

ШУРМА І.М. Так, ну я кажу, написати, що вносьте ці зміни, тому що потім головний лікар стає заручником.

 

МАСОРІНА О.С. Я усвідомлюю всі ризики. Я думаю, що ми опрацюємо і підготуємо.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Оксано, давайте ставити на голосування.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми підтримуємо ваш законопроект.

 

МАСОРІНА О.С. Я вдячна за вашу допомогу в підготовці такого доповнення. Ще я б хотіла звернути увагу на те, що мова не йде тільки про медикаменти. Мова йде про унікальне обладнання, якого немає в інших лікарнях.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Будь ласка, ще є зауваження? Голосуємо? Тоді голосуємо за основу чи за основу і в цілому?

 

ШУРМА І.М. Треба продумати. Хто може нам підказати, як можна звернутися в Державне управління справами з пропозицією внести зміни і доповнення до статуту?

 

БІЛОВОЛ О.М. Це треба з юридичним департаментом радитися.

 

ШУРМА І.М. Розумієте, ми ставимо головного лікаря або директора потім  заручником: вони беруть лист, який потім для фінорганів недійсний. І він мусить нести відповідальність, бо їм приписують нецільове використання коштів і обладнання. Ось у чому справа.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я думаю, в даному разі ми законодавчий орган, а вже орган наш виконавчий повинен знайти підзаконні акти і зробити їх схему, щоб це було все в даному разі законно.

 

ШУРМА І.М.  Я не заперечую. В мене є пропозиція. Я бачу ризик, я про нього говорю. А вже як воно буде виконуватися…

 

БІЛОВОЛ О.М. Давайте проголосуємо за основу, з урахуванням тих поправок і питань, які були тільки що озвучені. Врахувати їх, те, що сказав І.Шурма та інші народні депутати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. За основу? Чи рекомендуємо за основу і в цілому?

 

МАСОРІНА О.С. За основу і в цілому з урахуванням пропозицій. Під стенограму.

 

ШУРМА І.М. Доручити підготувати лист від комітету. Ми ж листом можемо звернутися в Державне управління справами?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Абсолютно можемо. Якщо ми зараз проголосуємо, то можемо. Тоді ставиться на голосування пропозиція автора – за основу і в цілому з урахуванням зауважень народних депутатів, членів комітету.

Хто за? Хто утримався? Хто проти? Дуже вдячна.

Я передаю головування Голові Комітету.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Оксано Анатоліївно, ви почали, і це правильно, ведіть, будь ласка, далі. Все нормально. Я передаю вам повноваження.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. Шановні народні депутати! Дуже вдячна нашому колезі за співпрацю.

Тепер у нас з вами за порядком денним  перше питання. Знову ж таки, чи є представники нашого автора?  Чи ми дамо згоду розглядати без автора?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я тільки що з ним розмовляла  по телефону, він, на жаль, не може бути присутнім і просить, щоб розгляд цього закону перенесли на інший день, коли він прийде.

 

БІЛОВОЛ О.М. Він просить перенести, так?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я тільки що з ним розмовляла по телефону, сказала, що у нас іде засідання, спитала, чи він може прийти. Він сказав, що   просить перенести. Просить з його згоди перенести, щоб він міг бути присутнім.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Щоб він міг презентувати. Шановні народні депутати! Прошу проголосувати за перенесення (з пропозиції автора) законопроекту. За перенесення даного питання на наступне засідання Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров'я.

Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дуже вдячна.

Переходимо до наступного законопроекту. Це про проект закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів безкоштовним харчуванням. Законопроект номер 1834, поданий народним депутатом України Ю.Левченком.

Скажіть, будь ласка, чи є у нас звернення від авторів? Чи є автор?  

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Автор був попереджений спочатку письмово, а сьогодні попереджений його помічник.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тобто офіційних звернень у нас немає?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Ні, немає.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати! Які у нас пропозиції є щодо розгляду цього? Позаяк від автора немає офіційного звернення, переносимо розгляд цього питання на засідання, коли автори можуть бути. Або дадуть звернення офіційне, котрим пропонується без їх присутності розглядати.

Будь ласка, голосуємо. Хто за перенесення розгляду цього законопроекту? Хто за?  Хто проти? Хто утримався? Ви проти?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ні, я утрималася.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ви утрималися. Дуже вдячна. Переходимо до наступного законопроекту.

 Це проект постанови про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров'я для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасникам АТО.  Законопроект номер 1664, поданий народними депутатами Миколою Томенком і Олегом Мусієм.

Скажіть, будь ласка, чи є у нас автори і чи є у нас звернення від авторів стосовно цього законопроекту?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Запрошувалися також усі. Я хочу відразу сказати, по всіх законопроектах спочатку було попередньо повідомлено, а потім про перенесення часу сьогодні.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У нас є поважна причина, у нашого колеги, пана Мусія, він офіційно у відрядженні перебуває.

 

БІЛОВОЛ О.М. Приїде і наступного разу доповість.  

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, є довірені особи, може, помічники або представники? Немає.

Ставиться на голосування питання про перенесення розгляду законопроекту номер 1664 на наступне засідання.

Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дуже вдячна.

Наступний законопроект у нас – про проект Постанови  про перегляд Кабінетом Міністрів України набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних  і демографічних груп населення (щодо перегляду вмісту споживчого кошика). Законопроект номер 2438, поданий народними депутатами України Т.Кременем. І.Бриченком, А.Гордєєвим та іншими.  

Скажіть, будь ласка. чи є автори законопроекту в залі? Чи можуть вони представити, чи є у нас звернення від авторів?

 

КИРИЧЕНКО О.М. А Сисоєнко немає? Вона співавтор. 

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Прикро. Скажіть, будь ласка, там Сисоєнко немає? Помічники Ірини є у нас?

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я зараз її наберу. Може, вона пізніше зможе прийти, то ми просто перенесемо на пізніше сьогодні.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Давайте просто пересунемо. Можливо, вона підійде.

 

БІЛОВОЛ О.М. Всем известно было, что будет комитет.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Вот именно. Идет заседание. Нет автора – мы не рассматриваем. Так же до утра можно сидеть.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, є помічники Ірини Сисоєнко?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Причем здесь помощники? Потрібен автор.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Вона буде?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Вона буде. Вона трохи запізнюється, але вона буде.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, можна буде з поваги до нашого колеги, члена нашого комітету, в даному разі у мене прохання до народних депутатів проголосувати зараз все ж таки за те, щоб перенести на пізніше розгляд цього питання, позаяк колега просить.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Ну придет – будем рассматривать. Давайте дальше.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ідемо далі з вами.

Ми вичерпали з вами основні наші питання, окрім останнього, котре, надіємося, представить наша колега Ірина Сисоєнко. Я готова до того,  щоб співдоповідати з цього проекту. Тепер інші питання порядку денного.

Про пропозиції до проекту рекомендацій слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань охорони здоров'я на тему: "Про реформу охорони здоров'я в Україні".  

Інформує наш заступник завідувача секретаріату комітету. Будь ласка.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! Вам була роздана таблиця поправок, сформована за текстом, який був попередньо схвалений і доповнений пропозиціями народних депутатів України Т.Д.Бахтеєвої і О.С.Мусія.

Ви маєте проголосувати за можливість внесення запропонованих поправок і тоді ухвалити. Все враховано. Практично всі намагалися врахувати.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Есть предложение проголосовать "за".  Рекомендации нужно принимать.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Міністерство охорони здоров'я, наскільки я знаю, теж не має зауважень.  Зауважень жодних не надійшло за останній місяць, не було. І попередню редакцію ми з ними відпрацьовували. Просимо вас ухвалити, щоб наші комітетські слухання  мали логічне завершення. Усі пропозиції виважені і відпрацьовані з Міністерством охорони здоров'я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, є якісь зауваження, думки у народних депутатів? Питання?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. У мене по Регламенту питання. Ми маємо кожну поправку окремо голосувати?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Ми ознайомилися із запропонованою редакцією. Ні в кого ні застережень, ні заперечень ніяких немає. Можемо  відразу голосувати в цілому.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тетяно Дмитрівно, позаяк ваші поправки враховані, вас задовольняє?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я предложила признать недостаточной…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Враховані всі наші?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Всі враховані, все нормально.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так.  Тоді є пропозиція зараз проголосувати за дані рекомендації. Шановні народні депутати! Будь ласка, хто за? Хто проти? Хто утримався? Дякую.

Переходимо до наступного питання. Наступне питання порядку денного – про формування складу створеної при Комітеті робочої групи для здійснення аналізу стану системи реабілітації осіб, які постраждали під час проведення антитерористичної операції, та напрацювання пропозицій щодо поліпшення координації та ефективності її функціонування.

Доповідач – заступник завідувача секретаріату комітету Семерунь Ірина Валеріївна.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Я  хочу  нагадати, що на засіданні 18 березня комітетом були ухвалені рішення про створення при комітеті такої робочої групи. На сайті було дано оголошення, до 7 квітня всі бажаючі мали можливість надати свої кандидатури у відкритому доступі для залучення до роботи в цій робочій групі. Крім того, була подана пропозиція від Платформи громадських ініціатив "Україна – це я", це у вас теж є, щодо створення робочої групи у запропонованому ними складі з розбивкою по, скажемо так, по напрямках – "медична реабілітація", "психологічна реабілітація"  і все.  

Тому, по-перше, якщо задовольняє, то за всіх, хто виявив бажання працювати в цій робочій групі, ми можемо проголосувати і внести їх до її складу, з тими, хто записався від себе самих, і тими, кого подали громадські організації і громадські ініціативи.

Щодо визначення голови цієї робочої групи, то пропонується так: або ви визначаєте зараз від комітету голосуванням, або ця робоча група на першому засіданні обирає голову серед своїх. Є пропозиція, щоб хтось-таки від комітету був присутній у цій групі, щоб ми тримали руку на пульсі.

 

ШИПКО А.Ф. А кто от комитета у нас входит в рабочую группу?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Будь ласка, зверніть увагу, всі, хто увійшов за пропозицією на сайті, знайдіть, будь ласка, всім роздано документи. Зараз додаткова інформація. Ірина Сисоєнко увійшла ще в координаційну раду при Комітеті реабілітації інвалідів, учасників і ветеранів. І вона є заступником пана Третьякова в цій групі. І в нашій групі вона так само увійшла в одну з підсекцій, до котрої виявила бажання. В даному разі є пропозиція в Комітеті з питань охорони здоров'я все ж таки, якщо ви бачите.

 

ШИПКО А.Ф. От нашего комитета есть Богомолец и Сысоенко.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. І Сисоєнко. Це ті, хто виявили бажання.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Ми вчора запропонували всім, хто були присутні, хто хоче зайти в цю групу, ті, які вчора були присутні, власне, депутати відмовились.

 

ШИПКО А.Ф. Я войду в эту группу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ні-ні, я кажу, що ми готові зараз прийняти  тих, кого не було, то відповідно просимо з пані Іриною.

 

ШИПКО А.Ф. Ми були, але комітету не було. Аккуратнее. Ми були, але комітету вчора не було. Я бы так сказал.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я прошу пробачення, ми не говоримо про засідання комітету. Ми говоримо про те, що вчора була просто робоча зустріч депутатів, тому ті, хто вчора не були, прошу подати ваші кандидатури, якщо ви хочете просто долучитися  до цієї групи.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. А хто голова цієї групи?

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Пані Ірина Сисоєнко виявила бажання  стати головою цієї групи.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так давайте її підтримаємо і оберемо.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тобто ніяких заперечень з цього приводу ми не маємо? Я пропоную, щоб пані Ірина просто займалась координацією цього питання, щоб була одна відповідальна людина.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я пропоную це питання перенести, коли буде Ірина Сисоєнко. Адже сказали помічники, що вона буде. Давайте дочекаємось, щоб вона була. І вияснимо це питання при ній. Це моя пропозиція.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Підтримуємо.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Якщо депутати за це, тоді ми переносимо розгляд, щоб була присутня людина, дійсно.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ідемо далі по порядку денному.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. Наступне питання. Про прийняття рішення з обговорених питань.

Про звернення Київського центру трансплантації кісткового мозку. І про звернення Української асоціації хворих на легеневу гіпертензію.

Спочатку про звернення Київського центру трансплантації кісткового мозку.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Я хочу нагадати. Пам'ятаєте,  минулого разу був представник від Київського центру трансплантації пан Хоменко. Він доповів про проблеми. Матеріали – ви всі мали можливість ознайомитися. Але під час обговорення на минулому засіданні звучала пропозиція, не встигли її проголосувати, що звернутися до Міністерства охорони здоров'я  з тим, щоб вони вивчили  питання щодо можливості передачі у сферу підпорядкування від КМДА, взяти його до себе в Міністерство, як це було зроблено з Центром серця, щоб забезпечити його належне фінансування. Оскільки Київська міська адміністрація не в змозі забезпечити достатнє фінансування на належному рівні. Трансплантація  - дуже високовартісний вид медичної допомоги  і, безумовно, на рівні міського бюджету це зробити важко.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Прошу шановних народних депутатів підтримати це звернення, тому що я як людина, котра багато років спеціалізувалась на цьому питанні, дійсно, хочу підтвердити, що Київський центр трансплантації не в змозі існувати, само собою, за міські гроші, тому що місто вклало колись гроші, але для того, щоб експлуатувати його, це надзвичайно дороговартісні реагенти потрібні, і цей центр повинен працювати, звичайно, як єдиний в країні для дорослих, для всієї країни, а не тільки для міста Києва. А наразі зараз проблеми, що всі, хто не кияни, повинні  платити за лікування. Правда, фактично платять  і ті, і ті, тому що в них не вистачає зараз грошей ні на ліки, ні на реагенти. І тому єдиний, дійсно, вихід з цієї ситуації, щоб все ж таки були інвестиції держави, тому що вони були тоді багатомільйонні, інвестиції держави, з міста Києва, котрі вкладені в цей центр, щоб його довести до постійно функціонуючого. І щоб вони перейшли з аутотрансплантації до хоча б родинної, котру вони вже кілька років не роблять, і за відсутності умов належного фінансування, єдине – це дійсно тільки все ж таки передача цієї установи з-під КМДА до Міністерства охорони здоров'я.

Тому якщо ви не проти, я би поставила зараз на голосування підтримати прохання керівництва Київського центру трансплантації кісткового мозку до Міністерства охорони здоров'я про таку передачу.

Є якісь інші пропозиції, скажіть, будь ласка?

 

ШИПКО А.Ф. Надо поддержать. Но я хотел бы обратить внимание, что мы не только должны передать, но мы должны с вами, вот у нас комитет собрал как раз мощных  медиков и светил Украины, и юристы есть, мы должны вообще рассмотреть изменения в Закон о трансплантации. Потому что все трансплантологи наши уже ждут этих изменений с нетерпением. Мы все время говорим о трансплантации, о том, что необходимо делать пересадку, а направляем детей в Белоруссию и в Европу. Мы знаем, сколько это там стоит. Почему в Белоруссии, рядом в стране, приняты  такие законы, а мы не можем это сделать? Давайте совместно сделаем нормальный  закон о трансплантации. Мы еще в прошлом созыве поднимали этот вопрос. У нас была рабочая группа. Давайте это сделаем.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пане Андрію! Тут єдине, що треба чітко по закону відрізняти трансплантацію кісткового мозку і трансплантацію трупних донорських органів. Це різні теми. По закону у нас якраз трансплантація кісткового мозку дозволена. У нас протиріч по закону немає. У нас заборонена трансплантація трупних донорських органів. Тому це трішки інша справа. Трансплантація кісткового мозку, я перепрошую, це не є трупний орган, і у нас дозволена. У нас, вибачте, в Україні в чотирьох медичних центрах відбувається трансплантація кісткового мозку, в тому числі від родинного донора. Тому це дозволено.

Інша справа, що якщо, наприклад, ми побудуємо в ОХМАТДИТі і зможемо робити не родинні, от уже якщо ми будемо замовляти з вами кістковий мозок за кордоном, наших донорів, от там у нас виникне проблема при перетині кордону. Не родинного. Там у нас, дійсно, це абсолютно вірно, що треба готувати закон.

Щодо, звичайно, трупних органів, трансплантації, це зараз важливе питання в першу чергу, але, на жаль, ми трішки, дійсно, запізнились через те, що у нас під час АТО зараз, позаяк у нас дуже багато гине людей, то у дуже багатьох родичів, як тільки ми зараз підтримаємо з вами трансплантацію  трупних донорських органів, там багато буде питань.

Тому, само собою, давайте будемо розробляти цей закон, само собою, всі підтримують, зараз я прошу проголосувати за пропозицію Київського центру трансплантації.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. К нам нет звернення, есть звернення  до народного депутата. А до комітету немає.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. 18 березня це розглядалося, вже другий раз переноситься це питання. Є звернення до депутата Сольвара.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні, це неправильно. Потрібно на голову комітету.

 

(Іде загальна дискусія)

 

СЕМЕРУНЬ І.В. На засіданні ставилося питання про звернення  народного депутата Сольвара щодо проблем у сфері трансплантації, проблем у Київському центрі трансплантації кісткового мозку. Був запрошений для доповіді з цієї теми головний  лікар. Він доповів. І було вирішено таким чином.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я перепрошую. Шановний секретаріат! В даному разі це дійсно порушення все ж таки Регламенту, тому що так, коли комітет підтримує, вони повинні підтримати звернення. Звернення – це йде до голови комітету і підтримує комітет. Ми не можемо, на жаль, підтримати звернення  до нашого колеги пана Сольвара. За Регламентом ми не можемо.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Почему не можем? Подождите, у нас есть звернення письмове і усне. Давайте я сейчас прочитаю це звернення, звернусь як народний депутат до комітету. Комітет буде мати звернення народного депутата. І ви будете голосувати.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так треба, щоб його звернення було до нас.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Та не обов'язково. Ми знаємо проблему. Ми її розуміємо. Давайте я прочитаю і звернуся до комітету. Все.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. На минулому засіданні комітету, позаминулому, він був особисто.

 

КИРИЧЕНКО О.М. І він звернувся і нас попросив.

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У мене прохання.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Був організований за цим листом розгляд питання. Сьогодні стоїть у порядку денному про ухвалення рішення з попередньо розглянутих питань. Ми ж не ставили про розгляд звернення Хоменка.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Просто  на будущее, секретариат,  хотел бы, чтобы оно соответствовало букве закона.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Абсолютно.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Есть предложение поддержать.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Які пропозиції? Проголосувати? Прийняти?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Поддержать. Підтримати і проголосувати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто все ж таки підтримує питання передачі, пропозицію про передачу?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Направити листа.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Про підпорядкування Київського центру трансплантації кісткового мозку Міністерству охорони здоров'я.

Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дуже вдячна.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Можна коментар? Я би хотіла на продовження, власне, виступу депутата Шипка. Він є чи вже немає? Хотіла б запропонувати членам комітету з питань охорони здоров'я створити робочу групу нашу внутрішню з тих, хто хоче доєднатися до підготовки закону про трансплантацію. Тому що на підготовку цього закону у нас піде достатньо велика кількість часу.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Це  дуже складне питання.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я просто пропоную всім вам розглянути і сказати. Ми якраз учора обговорювали, що є речі, які ми маємо внутрішньо робити на перспективу стратегічну, щоб потім не впиратися в те, що часу немає, а вже треба. Просто якщо хтось має бажання, то висловити і прислати своїх юристів в ту робочу групу, яка цим займається.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Продовжуємо. Далі у нас, знову ж таки, йде прийняття рішення з обговорюваних питань. Про звернення Української асоціації хворих на легеневу гіпертензію щодо пожиттєвого забезпечення цієї категорії хворих життєво необхідними лікарськими засобами за бюджетні кошти. Це звернення у нас з вами є. Вони виступали особисто.

Тут є представники Асоціації?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Ні, ми вже не запрошували. Я поясню, якщо дозволите, Оксано Анатоліївно.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, будь ласка.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Був прийнятий закон про орфанні захворювання в 2014 році. На виконання цього закону наказом Міністерства охорони здоров'я відповідним від 27 жовтня 2014 року це захворювання внесено в перелік захворювань, що віднесені до орфанних. І є вже Постанова номер 160 Кабінету Міністрів, ухвалена 31 березня цього року, про затвердження порядку забезпечення громадян, які страждають на рідкісні орфанні захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного харчування.

Тобто законодавчо ця проблема себе вичерпала. Вона вирішена і на рівні закону і підзаконних актів. Проблема залишилася в грошах. В бюджет цього року гроші на видатки на цю тему не передбачені. Є тільки видатки на забезпечення дітей певних категорій за певними хворобами, передбаченими Конвенцією ООН по правах дитини. Це хвороба Гоше, фенілкетонурія і ще деякі стани, які класифікуються як орфанні захворювання.

Тому є пропозиція звернутися до Прем'єр-міністра особисто, порушити перед ним клопотання, щоб при підготовці змін до бюджету поточного року віднайти можливість виділити кошти на реалізацію цієї постанови Кабінету Міністрів і виконання норм закону, прийнятого Верховною Радою, а також передбачати ці кошти на наступний і подальші роки за відповідними програмами. А також розглянути і окремо вивчити питання щодо можливості розробки окремої програми по хронічній тромбоемболічній легеневій гіпертензії, яка потребує витрат на трансплантацію.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я вам пояснюю. В даному разі це вважається орфанна хвороба. За бюджетною програмою, котра в цьому році і в минулому році, у нас на орфанні хвороби бюджетні програми були тільки на дітей. Цієї категорії у нас не було. Тому зараз у наших силах підтримати цих надзвичайно важкохворих людей, тому що, дійсно, їх лікування надзвичайно дороге, для того щоб Міністерство охорони здоров'я на наступний бюджетний рік заклало все ж таки фінансування на лікування цих важкохворих людей, котрі, на жаль, якщо їх не лікувати, за два-три роки вмирають.

СИСОЄНКО І.В. А яка це кількість людей?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це невеличка кількість.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Там близько ста людей. 102 особи.

 

КОЛОМЕЙЧУК В.М. Це дорослих. Бо діти просто не доживають, якщо їх не лікувати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це невелика кількість. Зараз  в реєстрі їх 71 особа, як я пам'ятаю. В реєстрі Асоціації. Але вони вважають, що є ще не виявлені, і вони кажуть, що це передбачається на наступний рік, це до 100 осіб. До 100 осіб.

 

ШУРМА І.М. Можна? Шановні колеги! Тут справа  не в тому, скільки їх є – 70 чи 20. Справа в тому, що рідкісні захворювання, так звані орфанні хвороби, вони сьогодні випадають з-поза зони уваги. Місцеві бюджети не в стані просто фінансувати ці хвороби. Муковісцидоз, фенілкетонурія – що б ми не взяли – це дуже дороговартісне лікування. Тому коли ми говоримо, що їх 82, наступне питання було б, а скільки в середньому обходиться одне лікування? Щоб ми зрозуміли, про що йде мова. Тому що якщо лікування мізерне, тоді обласний бюджет або міський бюджет в силі видати гроші. Але тут же стоїть питання ціни.

І можна задати питання, скільки в середньому обходиться одне лікування однієї дитини в рік.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Представники Міністерства охорони здоров'я, є у вас ці дані?

 

КОЛОМЕЙЧУК В.М.  Близько 400 тисяч.

 

ШУРМА І.М. Чуєте? На який термін?

 

КОЛОМЕЙЧУК В.М. Лікування хворого в рік.

 

ШУРМА І.М. Це в рік?

 

КОЛОМЕЙЧУК В.М. В рік. На одну людину.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це в середньому. Тому що є різні стадії. Тому це в середньому 400. Але взагалі-то від 100 і буває аж до 1 мільйона. Тому ми просимо, само собою, бюджет не зможе витягнути повністю. Він орфанні хвороби теж не повністю витягує.

Ми просимо все ж таки закласти в бюджетну програму і якось підтримати  хоча би  частково цих людей, а не кидати їх так, як вони зараз – напризволяще, і що вони тільки на плечах своїх родичів.

 

ШУРМА І.М. Пані Оксано. Я ще хочу одну таку річ сказати, щоб ми зрозуміли, про що йде мова. 400 тисяч, як мінімум, і 70 дітей на один рік. Вони живуть не один рік, тому тільки бюджет на сьогоднішній день це може допомогти. А таких речей дуже багато. Ми запровадили оцей проект – "Нова якість життя" (перинатальні центри). Виходжування однієї дитини при курсу долара 8 – це мінімум 250 тисяч.

БІЛОВОЛ О.М. Це ж тільки медикаментозне лікування.

 

ШУРМА І.М. Так, щоб ми всі розуміли, що ті всі речі, оті рідкісні хвороби, так звані орфанні захворювання, вони безмежно дорогі. І дуже часто, знаєте, як це відбувається, чому за це треба голосувати? Обласний бюджет каже: "Це справа районних бюджетів". А в районному бюджеті – це з'їдання всіх коштів на освіту і на охорону здоров'я. Тому, без сумніву, це треба, отакі програми, треба сьогодні перекладати на плечі державного бюджету, і це треба робити обов'язково.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Без сумніву. Тоді позаяк  більшість депутатів підтримує, я ставлю на голосування.

Хто за те, щоб підтримати звернення Української асоціації хворих на легеневу гіпертензію про створення окремої бюджетної програми на наступний фінансовий рік? Хто за?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Чекайте, якщо є така проблема, давайте, може, звернемось з приводу всіх орфанних  захворювань.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Так есть же закон принятый.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Але їм не передбачалося окреме фінансування.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Вот читайте, все же написано, а им ни одной копейки.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, ні однієї копійки. Тому ставлю на голосування.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Обращение в Кабинет Министров и в МОЗ.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Щоб підтримати створення бюджетної програми. Хто за? Хто проти? Утримався? Дуже вдячна за підтримку.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Давайте повернемося до того питання з Сисоєнко.

КОРЧИНСЬКА О.А. Тепер давайте закінчимо зі слуханнями. Чи, Ірино, ви хочете, щоб ми перервали питання про слухання? Якщо ви не проти, ми закінчимо зараз ті питання порядку денного, а потім перейдемо до вашого законопроекту. Добре?

Тепер про проведення "круглого столу" на тему "Автономізація закладів охорони здоров'я". Доповідач  - Голова Комітету Богомолець Ольга  Вадимівна.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Згідно з пунктом 2.6  коаліційної угоди в частині "Реформа системи охорони здоров'я" однією з передумов реформи є самоврядування та автономність медичних закладів шляхом надання статусу неприбуткових підприємств закладам охорони здоров'я через прийняття рішення відповідними органами місцевого самоврядування та затвердження нових статутів, укладення договорів на медичне обслуговування.

Зараз Міністерством охорони здоров'я готується реформа, в тому числі яка стосується і автономізації закладів охорони здоров'я. Тому пропозиція є такою: запропонувати і зараз з вами узгодити дату проведення "круглого столу" за даною темою – "Автономізація закладів охорони здоров'я". І запросити  представників Міністерства охорони здоров'я і Адміністрації Президента, представників обласних державних адміністрацій, зокрема учасників експерименту в пілотних регіонах, і представників громадських організацій. Тобто пропозиції  щодо проведення "круглого столу" і визначення дати цього "круглого столу".

 

ШУРМА І.М. Скажіть, будь ласка, враховуючи, що це є пункт 2.6 коаліційної угоди, ті, хто не входять в коаліцію, можуть голосувати? Ви ж оголосили, що це коаліційна угода!

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Якщо можна, пане опозиційний міністр охорони здоров'я, прошу не дестабілізувати ситуацію в комітеті. Ми так добре працювали. Будь ласка. Зараз ми обговорюємо питання проведення "круглого столу".

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Можна я прокоментую з вашого дозволу? Передумовою роботи Верховної Ради, яка розпочала свою діяльність, було створення коаліції, в яку увійшли ті партії, які були підтримані народом. Запорукою цього став документ – коаліційна угода, який відпрацьовувався депутатами, в який щось увійшло, щось не увійшло. Не увійшло все те, що не погодили. Ця позиція увійшла, відповідно коаліція несе на сьогоднішній день за неї відповідальність.

Я не вважаю, що коаліційна угода є тим документом, над яким потрібно насміхатись. Він на сьогоднішній день працює, діє, тому прошу вас відповідно просто з повагою ставитись до цієї угоди. Вона є сьогодні тим документом, згідно з яким ми працюємо. Взяли на себе відповідальність – цю відповідальність несемо. І готові звітувати. Саме тому це є крок, саме тому ми виконуємо його.

 

ШУРМА І.М. Ольго Вадимівно! Я в жодному разі не насміхаюся над коаліційною угодою. Я можу насміхатися, коли дивлюся, що в залі не можуть набрати 200 голосів. Над цим я можу сміятися. А тут я просто кажу, що я належу до політичної сили, за яку проголосували півтора мільйона людей. І я тому кажу, є речі загальнодержавні і необхідні, за які потрібно голосувати. Якщо ви вважаєте за доцільне саме акцентувати, що це коаліційна угода,  то я питаю, чи нам  можна. Якщо можна, ми будемо голосувати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Можна. Пані Ірино, будь ласка.

 

СИСОЄНКО І.В. Дякую. По-перше, я хотіла б наголосити на тому, що, дійсно, я підтримую дану ініціативу щодо необхідності проведення такого "круглого столу", тому що дійсно є потреба провести саме на цю тему "круглий стіл". Але я дуже би хотіла, щоб ми якось, можливо, зазначили перелік запитань, які ми плануємо обговорити, щоб чітко визначити, кого ми повинні запросити на даний "круглий стіл".

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У мене пропозиція. Давайте зараз підтримаємо проведення "круглого столу".

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Можна питання? Такої не було просто практики, щоб говорити про "круглі столи". Що це за "круглий стіл"?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Мова йде  про проведення офіційного "круглого столу"  Комітетом з питань охорони здоров'я, а не депутатом. Це "круглий стіл", який проводила, наприклад, пані Ірина, по реабілітації, і це те, що у нас стоїть в розкладі Комітету з питань охорони здоров'я. Але це має проголосувати  Комітет з питань охорони здоров'я  і  відповідно взяти в цьому участь. Згідно з Регламентом.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Як  слухання у нас проводяться.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Просто "круглі столи"  стояли у нас в графіку і ніколи не обговорювались.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Це в додаткових питаннях.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді в мене пропозиція зараз проголосувати за проведення цього "круглого столу", а на наступне засідання комітету підготувати вже і уточнити дату і перелік питань.  

 

СИСОЄНКО І.В. І після того визначимо, хто буде присутнім на цьому "круглому столі".

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Без сумніву. Так. Ольго Вадимівно, вас так влаштовує як ініціатора? Ми зараз проголосуємо за проведення, а на наступному засіданні комітету вже обговоримо питання, дату узгодимо, пропозиції і просто вже проголосуємо.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Відповідно до цього, він у нас відбудеться в червні. Якщо ми на наступному засіданні Комітету з питань охорони здоров'я будемо голосувати дату, то раніше ніж у червні він не відбудеться.  І відповідно ми не будемо знати, що відбувається в Міністерстві охорони здоров'я. І я вважаю, що було б правильно раніше це зробити, щоб мати узгоджену, спільну позицію, а не відкладати це вже на червень.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. В чому полягає ваша пропозиція?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Моя пропозиція – продумати. Давайте звернемось до секретаріату, аби подивитись які дати роботи Верховної Ради  будуть. І в електронному вигляді, якщо будемо готові, шановні депутати, запропонувати вам дату цього "круглого столу", щоб ви її узгодили, зробимо це в електронному вигляді.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. Тоді прошу проголосувати за підтримку проведення "круглого столу" на тему "Автономізація закладів охорони здоров'я".  Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дві людини утримались. Дуже вдячна.

Переходимо до питання пункту п'ятого. Про проект Постанови про перегляд Кабінетом Міністрів України набору продуктів харчування, набору непродовльчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення (щодо перегляду вмісту споживчого кошика). Номер 2438. Ірина Сисоєнко співавтор.

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Підтримуємо.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  15 лет не пересматривали.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. Я – за. Але мені треба йти.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Почекайте секунду. Є пропозиція в даному разі  проголосувати без обговорення. Пані Ірино, депутати дуже вдячні. Є пропозиція проголосувати за підтримку проекту постанови про перегляд Кабінетом Міністрів України  набору продуктів харчування. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дуже вдячні.

Зараз у нас два останніх питання, котрі лишились. Це про необхідність звернення Комітету з питань охорони здоров'я  до обласних державних адміністрацій стосовно організації діяльності підпорядкованих їм баз соціального медичного постачання та їх забезпеченості лікарськими засобами та виробами медичного призначення для надання медичної допомоги населенню в особливий період.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Пані Оксано. Спочатку про робочу групу.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Про робочу групу по реабілітації? Повертаємось до цього питання. Добре.

Про формування складу створеної при Комітеті робочої групи для здійснення аналізу стану системи реабілітації осіб, які постраждали під час проведення антитерористичної операції, та напрацювання пропозицій щодо поліпшення координації та ефективності її функціонування. 

Значить, у нас є пропозиції. Пані Ірино, у вас є пропозиція по створенню цієї робочої групи.

 

СИСОЄНКО І.В. Так, дійсно, на попередніх засіданнях я вийшла з ініціативою щодо того, що, дійсно, нам необхідно створити таку робочу групу. Але я наголошую на тому, що в предметах відання нашого комітету, відповідно до Постанови Верховної Ради, є питання санаторно-курортного оздоровлення. Тому питання саме реабілітації є частковим предметом відання нашого комітету.

 І я хотіла б, щоб у нас почала роботу така група, і ми разом з іншими авторами законодавчих ініціатив, разом з представниками міністерств та відомств, які займаються питанням реабілітації, в тому числі психологічної реабілітації, напрацювали як певні законодавчі ініціативи, так і створили нормативні акти для того, щоб, дійсно, державна система реабілітації почала вже працювати в Україні.

Тому я виступила з ініціативою створення такої групи, і ми проголосували вже комітетом про її створення. Зараз стоїть питання  про те, яким чином ця група почне свою роботу. Тобто, я так розумію, стоїть питання про те, хто починає нею займатись конкретно як голова цієї групи.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ольго Вадимівно, будь ласка.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Поки вас не було, пані Ірино,  я виступила з пропозицією повністю передати всі напрацювання, щоб ви ту робочу групу, не координаційну раду, про яку йшла мова на минулому засіданні, а ту координаційну групу, яка була створена рішенням на позаминулому засіданні, за головування пана Олега Мусія створена координаційна група, щоб ви її очолили.

 І відповідно також прошу, щоб результатом роботи цієї групи, до якої, при бажанні, могли б долучитися інші депутати, стало б і проведення, можливо, ще одного "круглого столу" з обговорених питань, а кінцевим  результатом – створення закону по реабілітації, до якого могли б долучитися всі депутати, щоб це був спільний продукт Комітету з питань охорони здоров'я. І також прошу з голосу - просить включити в цю групу, долучитися до її роботи радник Міністра оборони пані Наталя Воронкова. То я прошу включити її, тому що немає її в цьому переліку.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. В склад групи?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу  її довключити в склад групи, її загубили. Вона була.

 

СИСОЄНКО І.В. Я також хочу зазначити про склад групи. Ми будемо також її доформовувати, тому що тут є тільки ті особи, яких ви представили. Я також хотіла б це запропонувати, вже якщо зараз ви приймете рішення.

 

БІЛОВОЛ О.М. Давайте оберемо голову і дамо доручення від  комітету голові доформувати комісію.

 

ДОНЕЦЬ Т.А. А як вона буде називатися, ви можете мені сказати?

 

СИСОЄНКО І.В. Робоча група з питань реабілітації при Комітеті з питань охорони здоров'я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто за те, щоб головою обрати пані Ірину Сисоєнко? Ви згодні?

 

СИСОЄНКО І.В. Так, я згодна.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді голосуємо. Хто за те, щоб пані Ірину обрати головою цієї робочої групи? Хто проти? Хто утримався? Дякую.

 

ШУРМА І.М. І врахувати поправку Ольги Вадимівни про довключення. Пропозиція ж була.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я прошу народних депутатів. Залишилось два питання. Серед них є звернення, котре я актуалізую,  ще з минулого комітету.

Отже, передостаннє питання. Про необхідність звернення Комітету з питань охорони здоров'я до обласних державних адміністрацій стосовно організації діяльності підпорядкованих їм баз спеціального медичного постачання та їх забезпеченості лікарськими засобами та виробами медичного призначення для надання медичної допомоги населенню в особливий період.

Інформує Голова Комітету пані Богомолець.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! В Адміністрації Президента відбулась нарада стосовно  проблем військово-медичної освіти та військово-медичного забезпечення. Пунктом 15 протокольного рішення було доручення всім головам ОДА надати інформацію щодо діяльності підпорядкованих баз спецмедпостачання та їх забезпеченості медичними препаратами.

Хочу сказати, що на сьогоднішній день це надзвичайно важливо, особливо для тих територій, які сьогодні є прикордонними. Власне, вони дуже багато беруть на себе, і це є надзвичайно важливим. Ті результати, які ми отримали при перевірці, є шокуючими. Нами зазначена низка проблемних моментів за результатами розгляду їх звітів.

 Порушення механізму оновлення мобілізаційних запасів. Медикаменти, що зберігаються на базах, не відповідають нормам  ДСТУ, відсутні сертифікати якості або ліцензії. На базах зберігаються медикаменти, що підлягають вже давно списанню та утилізації, але потребують спеціального розпорядження Державного агентства з резерву щодо цих дій. На цих базах зберігаються  великі обсяги розброньовуваного майна. Майже все медичне майно було закладене відповідно до номенклатури 1986 року. Закладка нового майна не відбувається у зв'язку з тим, що на це не виділяються кошти з державного бюджету. Освіження запасів медичних препаратів, знов-таки, не відбувається через припинення функціонування установ, на які покладені ці обов'язки. В десятках областей бази спецмедпостачання позбавлені можливості здійснювати фінансові операції.

Тому звертаюсь до вас із проханням проголосувати, щоб рішенням Комітету з питань охорони здоров'я звернутися до обласних державних адміністрацій з проханням надати оновлену інформацію стосовно організації діяльності підпорядкованих їм баз спецмедпостачання та їх забезпеченості лікарськими засобами та виробами медичного призначення та надання медичної допомоги населенню в особливий період.

Прошу вас підтримати це звернення на обласні адміністрації, для того щоб ми могли на майбутнє забезпечити  цим державним резервом і правильні механізми створити.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я прошу підтримати це звернення, тому що те, що зараз відбулося, я була свідком, як у місті Сартана Донецької області, котре під обстрілом знаходиться півроку, нам був невідомий склад держрезерву, котрий, само собою, він стояв там, і достоявся до того, що туди потрапив снаряд. І коли вже під снарядом упала стіна, вся охорона розбіглася, був вільний доступ населення, тому що це був об'єкт, який не охоронявся, нам невідомо, що там відбувалось. І натомість у цей час, коли у нас місяцями не вистачає елементарного навіть перев'язочного матеріалу, там місцеве населення, само собою, що могло, те й забирало. А для нас це була невідома інформація. Тобто ні для штабу АТО, ні для адміністрації. І зараз навіть, коли Донецька ОДА, коли я їм задала питання як народний депутат, що ви будете робити з цією базою, котра, на жаль,  і досі знаходиться в Сартані, мені було сказано, що вони її переводять в інший напрямок, про котрий я не маю права казати на відкритому засіданні. Але так само я скажу, що там це місце так само обстрілюється.

І тому я прошу підтримати це звернення, тому що те, що відбувається у нас в Держрезерві, це, дійсно, ганебно. Це, дійсно, у нас в даному разі немає стратегічного і тактичного керування. І тому прошу підтримати це  звернення. Якщо є ще якісь питання або зауваження у народних депутатів, я готова відповісти.

 

БІЛОВОЛ О.М. Куди ж коаліція дивиться, що немає координуючого  органу в Держрезерві?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Зараз займемося.

 

БІЛОВОЛ О.М. А це важливо дуже. Тим паче, при форс-мажорних обставинах, на випадок війни, інших речей Держрезерв є однією з опорних структур, яка координує ці всі речі.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тому я прошу зараз підтримати це звернення.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Обсяги розброньованого майна зберігаються за розпорядженнями 2002, 2008 і 2009 років. Тому відповідальність з коаліції знімається.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Відповідальність спільна. Можна так сказати.

Хто підтримує звернення Комітету з питань охорони здоров'я стосовно організації діяльності підпорядкованих ОДА баз спецмедпостачання? Хто за? Хто проти? Хто утримався? Дуже вдячні.

Останнє питання. Це моя пропозиція, народного депутата України Оксани Корчинської, щодо створення робочої групи по перевірці законності реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів. З цим зверненням, якщо ви пам'ятаєте, Тетяно Дмитрівно, і шановні депутати, котрі були в минулому скликанні членами комітету, я зверталась ще в минулому скликанні.

 Дуже вдячна членам Комітету з питань охорони здоров'я сьомого скликання, котрі підтримали. На жаль,  ситуація не змінилася і зараз має місце те, що все ж таки перереєстровується або продовжується реєстрація, на наш погляд, не доказово якісних ліків, скажемо так.

Тому тут, у моєму зверненні, є "енна" кількість ліків відомих по пресі компаній "Венус-ЛТД", "Ремедіс-Лімітед" та інших компаній, котрі кілька років не перереєстровувались. В минулому році вони пройшли реєстрацію, перереєстрацію  надзвичайно швидко. Тому я прошу, колеги, підтримати і проголосувати за створення такої робочої групи, до котрої ми могли б залучити з вами, окрім народних депутатів, ще генерального директора ДП  "Державний   експертний     центр Міністерства охорони здоров'я України" пана Шкробанця, першого заступника генерального директора ДП "ДЕЦ МОЗ України" пана Косяченка, представників Міністерства охорони здоров'я України, представників громадськості, голову експертної групи Стратегічної дорадчої групи з питань реформування системи охорони здоров'я Курпіту Володимира і керівника відділу юридичної підтримки "Всеукраїнської мережі ЛЖВ" Кондратюка Сергія.

 

ШУРМА І.М. Ми  підтримуємо. Ми тільки хочемо запитати, чи міністерство нічого не має проти, що їх долучать до роботи.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Ставьте на голосование.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто підтримує створення такої робочої групи із зазначеною кількістю представників громадськості, Міністерства охорони здоров'я  і представників ДП "ДЕЦ МОЗ України",  прошу проголосувати. Хто за?

 

БІЛОВОЛ О.М. Почекайте! Одну хвилиночку! Я пропоную обрати головою такої групи Оксану Корчинську.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дякую за довіру. Хто за те, щоб головою призначити першого заступника Голови Комітету? Хто проти? Хто утримався? Дуже вдячна за довіру. Буду боротися з неякісними ліками.

Шановні народні депутати! Чи є у вас звернення, питання?

 

ПАВЛЕНКО О.С. У мене є одне зауваження. У вашому зверненні фігурують звільнені там особи. І є виконуючі обов'язки. Те, що ви проголосували. Щоб ви поставили людей, які зараз там знаходяться. У нас там за власним бажанням пішли.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я так розумію, що по листу у вас є інші вже виконуючі обов'язки ДЕЦ. Давайте тоді ми проголосуємо за те, що туди входить керівництво ДЕЦ. Так? Хто за те, щоб у даному разі були не конкретні особи вказані, а за те, щоб там було просто зазначено "керівництво ДЕЦ МОЗ України".

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Нехай визначається голова.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Є підтримка. Дуже вдячна.

Скажіть, будь ласка, нам треба проголосувати щодо дати проведення  наступного засідання Комітету Верховної Ради. Які є пропозиції?

 

БІЛОВОЛ О.М. Давайте ми визначимося, яке рішення прийме Верховна Рада у зв'язку з переносом тих вихідних, і потім ми разом порадимося. Голова комітету скаже і ми після свят проголосуємо. В сесійний тиждень.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, я як народний депутат і як заступник голови, котрий переймається питаннями медицини АТО, як координатор медицини АТО,  пропонувала (і депутати підтримували) ще в грудні місяці проведення одного нашого виїзного засідання в Маріуполі. Ми за Маріуполь проголосували.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Нет. Мы еще тогда просто спорили. Не голосовали.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді в мене пропозиція. Ми можемо проголосувати і щодо міста Маріуполя, і є ще пропозиція провести в Краматорську.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. В Донецке.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тетяно Дмитрівно, в даному разі місто Донецьк не є зараз на території, підпорядкованій Україні. Ми з вами як депутати Верховної Ради все ж таки повинні провести перше засідання в Донецькій області або в Луганській області, на вашу пропозицію, будь ласка, але все ж таки на територіях, підпорядкованих державі Україна.

Тому, будь ласка, пропонуйте. Мені, звичайно, хотілося б у Маріуполі. Або у Маріуполі, або давайте вибирайте. Давайте голосувати. Або Краматорськ. Мер Артемівська теж запрошує.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. А нас пустять у Маріуполь?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Нас пустять. Я вам забезпечу абсолютно. В даному разі у нас пропозиції щодо того, що ми можемо провести виїзне засідання в Маріуполі, Артемівську, Краматорську.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Та ще ж треба і на Київ залишити якесь засідання. 

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я кажу – на вибір. І ще ми планували з вами одне виїзне засідання в Дніпропетровську, де, я вважаю, що теж обов'язково треба побувати. Тому що це регіон, найближчий до АТО.

Отже, скажіть, будь ласка, які пропозиції?

 

СИСОЄНКО І.В. Давайте Дніпропетровськ.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ну це не зона АТО. Ми виїзне засідання повинні були одне провести ближче до зони АТО. Я кажу – на вибір. Я в даному разі обговорювала це питання з мером Артемівська, з мером Маріуполя, і в даному разі з головою адміністрації обласної паном Кіхтенком, це може бути, дійсно, Краматорськ. Тому давайте  голосувати. Але єдине – визначити дату. Нам треба вибрати, тому що ми голосували з вами за квітень, а квітень пройшов.

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  В травні ніяк. Підготовка до парламентських слухань.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Червень?

 

ШУРМА І.М. У мене є пропозиція. Давайте вияснимо, який тиждень буде сесійним. Ми ж зараз не знаємо, там можуть зсунутися тижні. А потім визначимося на засіданні.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! У нас у травні запланований "круглий стіл" по інформатизації охорони здоров'я. Міжнародна конференція у сесійний тиждень. І 20 травня у нас парламентські слухання, до яких я вас прошу долучитися, які проводить і за які відповідальний Комітет з питань охорони здоров'я. Ми за це проголосували і нас підтримала Верховна Рада. Це щодо військово-медичної доктрини. Власне, це стосується кожного – і цивільних, і окупованих, і біженців. Ми маємо дати все, що  знають депутати, наші знання до цього. Тому в травні нам буде це скомбінувати дуже важко. Тому я пропоную на червень.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Можна тоді проголосувати за перше засідання Комітету з питань охорони здоров'я в місяці червні, перше засідання. Але ми з вами коли будемо знати наш розклад, ми проголосуємо і ви подумаєте все ж таки, в яке місто ви готові їхати, тому що запрошення у нас є.

 

ШУРМА І.М. Компромісна пропозиція. Перше виїзне провести там і не прив'язувати себе до дат. Бо тут невідомо, що ще буде.

 

КИРИЧЕНКО О.М. А я считаю, что, во-первых, мы достаточно много переносим, и это неуважение к этой одной из главных проблем. Во-вторых, если в секретариате работает аж пять человек, организовать выездное заседание не является большущей сложностью.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Депутати мають визначитися, де і коли. А секретаріат усе організує.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я за то, чтобы планировать в течение мая в Мариуполе.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Я прошу ще в "Різному" мій коментар. І звернення до пані Олександри Павленко. Я не бачила, що ви тут є. На даний момент у мене є 18 звернень, які просто лягли мертвим вантажем. Я повідомляю про це. Я розумію, що в міністерстві йдуть реформи. Якщо в міністерстві йдуть реформи, кадрові реформи ви робите, то персонал має бути, який відповідає на депутатські звернення, і робота ця має виконуватись. Це важливі звернення. Тому я вважаю абсолютно неприпустимим, коли на депутатські звернення просто протягом місяця-двох місяців ніяк не реагують.

 

ШУРМА І.М. Якщо комітет доручить, я завтра можу це з трибуни Верховної Ради озвучити в "Різному".

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Это с трибуны надо озвучить, чтобы Премьер-министр принял меры по данному поводу. Это недопустимо.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Вже написаний лист Прем'єр-міністру. Вже написані ці всі речі, я просто кажу, щоб у нас не було такого. Ми все розуміємо, ситуацію у вас, але це те, що не можна не робити.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Звернення до Прем'єр-міністра.

 

ШУРМА І.М. Завтра зранку виступають депутати, чому ні?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Та ні, давайте звернення письмове підготуємо.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Є пропозиція Голови Комітету. Зробити звернення офіційне від комітету до Прем'єр-міністра.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. І проголосуємо. А ми будемо його дублювати, коли буде коментар.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто за те, щоб зробити офіційне звернення від комітету стосовно співпраці з МОЗом?  Хто за? Хто проти? Хто утримався? Робимо офіційне звернення до Прем'єр-міністра, тому що наші зауваження, що це не перший раз ми з вами обговорюємо, що ігноруються звернення депутатські. Комітет так і не отримав нормальний звіт по розподілу гуманітарної допомоги, котра була надана в Донецьку і Луганську області. Ми так і не отримали, члени комітету, цей звіт. А ми робили вже тричі запит. Ми отримали одну відповідь символічну, котра не достойна відповіді народним депутатам. Тому що тільки в Донецьку область було надано 13 мільйонів.

Більше того, інформую вас, що на моє звернення до голови департаменту охорони здоров'я Донецької області я теж не отримала відповідь, куди поділись ліки на 13 мільйонів гривень, котрі отримала Донецька область, наприклад. Окрім Луганської ще. І міністерство нам не допомагає шукати цю гуманітарну допомогу, що є ганебно, звичайно.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Також без відповіді залишились звернення про онкохворих дітей з Донецької і Луганської областей, яка кількість з них зареєстрована, перереєстрована, яке надається лікування. Я вже звернулась в обхід вас на Червоний Хрест для того, щоб забезпечити тих дітей, бо в нас залишились діти і на тих територіях, які зараз непідконтрольні, Донецької і Луганської областей. Власне, якщо ми не несемо за це відповідальність, то, на жаль, ці діти  допомоги з Росії там не отримують. І у нас як би є ця інформація, і ми розуміємо, що вони зараз просто залишені без нічого. В лікарнях не залишилось нічого.

 

ШУРМА І.М. Повністю підтримую. Бо ще є проблема з вакцинацією.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. І останнє наше питання, пані Олександро, перед тим, як ми надамо вам слово. Я і Олексій Кириченко як члени міжфракційної групи "За добудову ОХМАТДИТу" ще раз настоюємо і просимо чіткий графік регламентний вашої роботи, нашої спільної з вами роботи по будівництву ОХМАТДИТу. Тому  що зараз ви отримали карт-бланш все ж таки вже від Кабінету Міністрів, вам передано ДП, офіційно проголосовано. І нам чіткий потрібно графік.

Тепер, будь ласка,  народні депутати, слова просить перший заступник Міністра охорони здоров'я пані Павленко Олександра.

Будь ласка, пані Олександро. Народні депутати вас слухають.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Якщо вам цікаво, тому що, відвідуючи не перший раз, я бачу, що наші пояснення не так важливі. Тому я дуже коротко.

З приводу ОХМАТДИТу. Ми з вами, по-перше, про це говорили. І мені дивно, коли щось обґрунтовується, обговорюється за дверима, а після того публічно ллється критика. Ми обговорили з вами, ви знаєте, це відбулося годину тому, що алгоритм, якщо ви хочете його побачити, буде вам наданий. Він є складений, з датами, строками, з термінами, з відповідальними, описом документів, які мають зараз зароджуватися і прийматися. Ви про це знаєте. Якщо ви хочете, щоб це було по запиту, надішліть. Якщо ви хочете, щоб це було за ініціативою МОЗу, ми зробимо так, як ви хочете. Якщо хочете, ми надамо за ініціативою МОЗу. Це по-перше.

Що стосується інших, я так бачу, що депутатам вже не так цікава відповідь МОЗу, то, може, й немає сенсу відповідати на це, на всю ту критику і звинувачення.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Адвокат учит медиков.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Я є юристом. І я думаю, що зараз у цій залі також є мої колеги юристи, які займаються медициною з точки зору реформування законодавства.

Хочу сказати, що зараз в міністерстві відбуваються досить серйозні події, які, безумовно, направлені на те, що і змінюється кількість людей, і змінюються безпосередньо люди. Це не може відбуватися безперебійно. Ви розумієте, що коли йдуть зміни, вони, дійсно, завжди супроводжуються певним перебоєм, збоєм. Нічого страшного в тому немає. Є велика мета і велика ціль. Ми знаємо, заради чого ми це робимо.

Дійсно, деякі питання, вони загальмувалися  у своєму просуванні. Але не можна сказати, що вони покинуті, не можна сказати, що вони проходять без уваги чи ми втратили якісь документи. Якщо є депутатські звернення, які надходили, і ми не надали відповідь у строк, я хочу почути їх перелік з датами. Я можу попрацювати з вами при закритих дверях, щоб ви надали ці дати, звернутися до Ольги Вадимівни, щоб вона надала конкретно, на які запити не було надано відповідей.

Стосовно гуманітарної допомоги – надавалася відповідь. Ми знаємо, що вона, в принципі, надавалася і по ній не було нарікань.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пані Олександро! Секретаріат вам підтвердить, що є рішення Комітету з питань охорони здоров'я Верховної Ради про те, що ту відповідь першу, котру ви нам надали, ми не приймаємо до відома, тому що вона є не інформативною, вона не дає розуміння, куди надійшла допомога. Все, що ви нам надали, це загальні цифри, які надав департамент охорони здоров'я. Там не було зазначено, які медичні заклади.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Я би хотіла все ж таки, щоб моє слово не переривалося, щоб ви дали зараз можливість міністерству висловитися. І я би хотіла захистити тих людей, які працюють у нас, які все ж таки не полишили нас протягом реорганізації. Ви знаєте, що деякі люди, і їх дуже велика кількість, пішли на лікарняні просто для того, щоб саботувати нашу роботу. Але навіть на фоні цього ми працюємо. Я хочу захистити цих людей.

Я хочу вам сказати, що коли вперше пролунали звинувачення з приводу того, що ми  не надали якусь відповідь по гуманітарній допомозі, я звернулася до заступника міністра – голови апарату. Вона надала мені чітко пояснення, що ми надали ту відповідь, яка є в міністерстві, дати її більш розгорнуто в нас не було можливості, тому що були ті дані, які були. Ми надали те, чим володіли. Це по-перше.

По-друге. Хочу сказати, що я особисто, це моя особиста позиція, є противником того, щоб співпраця будувалася тільки критикою і постійним намаганням зірвати процес. Співпраця – це синергія. І зараз я звертаюся до профільного комітету побудувати з нами синергію. Якщо були люди, які відповідали за співпрацю з комітетом, і зараз їх немає в міністерстві, це не означає, це не є підставою того, що зривається ця співпраця. Ми хочемо її продовжувати. Якщо ці люди виключені зараз із процесу, це не означає те, що ми саботуємо. Будь ласка, давайте зустрічатися. Є питання – передзвоніть.

Навіщо робити так, що йде дзвінок, ви отримуєте пояснення, а після того публічно нас намагаються просто "вбити"? Я хочу захистити тих людей, які працюють в міністерстві. Вони того достойні. Ті, хто не достойні, пішли на лікарняний чи пішли за власним бажанням, розуміючи те, що співпрацювати з нами, як з людьми, які не вступають в корупцію і максимально її зараз викорінюють, вони не можуть. Будь ласка, давайте будемо стримувати свої коментарі і свою критику. Ми також такі люди, як і ви.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пані Олександро, по-перше, в даному разі ми поважаємо виконавчу владу, але є проголосована зараз комітетом…

 

ПАВЛЕНКО О.С. Я досить помірковано висловлююся, тому що звертаюся до людей.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Прошу вас не перебивати. В даному разі ми вислухали вашу позицію. Ми зараз проголосували за звернення до Прем'єр-міністра стосовно того, що у нас все ж таки є питання, по котрих інформативно ми не отримали відповіді. Я зараз як головуючий  на засіданні цього комітету даю доручення нашому секретаріату ще раз підготувати список усіх звернень, усіх запитів народних депутатів, по котрих ми не отримали відповіді. Або ми голосували спільно від комітету, коли ми голосували, або це були запити від окремих народних депутатів.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Добре.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми вам надамо інформацію  стосовно того, на що, ми вважаємо, що ви не надали відповіді.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Добре. Якщо можна,  ще попрошу, щоб цей лист був офіційно оформлений на моє ім'я, тому що з 16 квітня міністр уповноважив окремим документом мене забезпечувати комунікацію з Верховною Радою, тому що ми піднімали в межах міністерства це питання, що зараз треба побудувати і не зірвати ту співпрацю, яка йде з органами влади – з міністерствами, з Верховною Радою, з Кабміном. Будь ласка, якщо можна, на моє ім'я.  Ці особисті листи я контролюю в межах компетенції.

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  Надалі, пані Олександро,  я категорично проти якихось кулуарних розмов. Я за те, щоб все те, що ми говоримо в кабінеті і на комітеті, я не бачу ніяких перепон для прозорості. Ми з вами робимо одну справу. І громадськість повинна і має право знати все, що ми робимо. Тому що ми з вами робимо це не кулуарно, а все-таки  для громадян України.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Ви знаєте, що є намагання робити це не так. І ви про це дуже добре знаєте.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Я тоді попрошу допомогти народних депутатів і помічників народних депутатів, бо ми не маємо інформації щодо того, який запит який депутат від себе особисто надавав.

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Надамо. Надамо. Є.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Добре. Ви нам надайте перелік, про що був запит, коли направлявся, на чиє ім'я.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Надамо.

 

СИСОЄНКО І.В. У мене є ще останнє запитання. Пані Олександро, хто в міністерстві на рівні заступників займається зараз питанням реабілітації, розробкою та методичними рекомендаціями, затвердженням протоколів з реабілітації? Хто може бути тією відповідальною особою, кого включити  до  робочої групи, яку ми утворили?

 

ПАВЛЕНКО О.С. По реабілітації можете включати заступника, це Ігоря Перегінця. В цілому хочу сказати, щоб ви просто розуміли, і всі рішення, які ви будете приймати, коли нас немає і немає коментарів таких, як я зараз роблю, щоб просто були в курсі: зараз іде реорганізація, у нас працюють два заступники. Це не важливо, чому так відбулося, чому немає швидко інших заступників. У нас працює два заступники. Просто щоб ви розуміли, що є навантаження, яке відбувається, що відбувається, і є люди, десь 30 відсотків, які пішли на лікарняний і саботують процес. Тому, будь ласка, коли ви приймаєте якісь рішення, зважуйте на це, передзвонюйте нам, ми постійно знаходимося в контакті.

СИСОЄНКО І.В. Я тому зараз вас і питаю, хто саме займається.

 

ПАВЛЕНКО О.С. По реабілітації.

 

СИСОЄНКО І.В. Ігор Перегінець. Все, я зрозуміла.

 

ПАВЛЕНКО О.С. По реабілітації планується, щоб це була окрема персона, окремий заступник, але зараз нас двоє. Можете писати на ім'я Ігоря Перегінця.

 

СИСОЄНКО І.В. Добре. Дякую.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. І так само мені потрібна буде інформація по реєстрації ліків від вас.

 

ПАВЛЕНКО О.С. Коли прийде офіційне це звернення – я підтримаю його. І дуже вдячна.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Підготуйте, будь ласка, по цій  групі, для формування цієї робочої групи, хто увійде від міністерства.  

 

(На цьому стенографування засідання комітету припиняється)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку