СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань охорони здоров’я
від 14 липня 2015 року
Веде засідання Голова Комітету О.В.БОГОМОЛЕЦЬ
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Вітаю вас на черговому засіданні Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я. В залі наразі присутні 9 членів Комітету охорони здоров'я з 12-и, 9 з 12 народних депутатів-членів комітету. Тому ми можемо відкривати наше засідання.
Проект порядку денного засідання усім вам було надіслано електронною поштою в п'ятницю 10 липня. Отже, всі члени комітету мали можливість з ними ознайомитись. Немає зауважень у членів комітету?
КОРЧИНСЬКА О.А. У мене одне, можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.
КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні колеги, доброго дня! Шановні гості! У мене велике прохання перенести прохання перенести питання по зверненню до нас Харківської ОДА з приводу змін до бюджету. То сьогодні до нас прибув і голова департаменту охорони здоров'я, і зам. губернатора з Харкова приїхали спеціально. І я боюсь тільки з-за того, що у нас лімітований час з вами. І якщо це питання буде останнє, то ми не встигнемо роздивитися питання.
БІЛОВОЛ О.М. Шановні колеги, давайте ми перенесемо це питання, перше поставимо. Бо воно актуальне, це питання.
КОРЧИНСЬКА О.А. Перше, да. Тому що я би просила якраз по зверненню харківського регіону до нас на перше питання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я тоді прошу. У зв'язку з тим, що у нас сьогодні відсутня секретар Комітету охорони здоров'я пані Колганова, я би тоді, якщо ви не заперечуєте, пан Шипко, прошу вас сюди прийти для того, щоб. А нам секретар потрібен, який буде рахувати голоси і озвучувати прізвища.
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Два заступника є.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, я хотіла навпаки. Будь ласка, якщо у вас, як це, самоотвод? Є добровольці? Є добровольці, які сьогодні зможуть виконати функцію секретаря Комітету охорони здоров'я, для того, щоб оголосити результати голосування? Тоді пані Ірина Сисоєнко, будь ласка, прошу вас.
БАХТЕЄВА Т.Д. Можно по повестке дня?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, зараз, потім вам, Тетяна Дмитрівна.
МУСІЙ О.С. У мене пропозиція до порядку денного, який нам роздали. Четвертий пункт у нас є про включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради 2309. Насправді я пропоную зняти його сьогодні з порядку денного в зв'язку з тим, що сьогодні зранку на сесії ми вже його включили до порядку денного. Тому це питання втратило свою актуальність, і він включений автоматично, це проголосувала вся Верховна Рада. Нема сенсу його сьогодні вже розглядати в такому вигляді про включення до порядку денного.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, Тетяна Дмитрівна, будь ласка.
БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые народные депутаты, все присутствующие! У меня очень тоже много замечаний к сегодняшнему проведению заседаний комитета в связи с тем, что, во-первых, повестка дня, уважаемая Ольга Вадимовна, она вами была составлена только в понедельник. И мы получили только документы в понедельник. То есть это нереально, за несколько часов подготовиться к 19 вопросам, которые вы сегодня поставили, притом в перерыв заседаний Верховной Рады, нефиксированный день, в среду.
И также есть законопроекты, которые уже сегодня поставлены в повестку дня для включения в порядок денный – 2301 и 2309а, и 2788, и 2788. Также 8 законопроектов, к вашему сведению, вообще не имеют выводов Главного научно-экспертного управления. Так что, мы просто будем фиктивно или просто для какого-то, галочки их рассматривать, если мы не видим этих высновкив, которые всегда являются очень важными?
Нужно относиться и к формированию повестки дня, и к проведению заседания очень-очень серьезно и рационально, чтобы это приносило результат, а не просто галочкой провести сегодняшнее заседание из 19 вопросов. Я считаю, что это нереально, это некачественно. И в общем-то за мою работу, 13 лет работы в Верховной Раде таких заседаний комитетов еще не было, худших.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановна Тетяна Дмитрівна, ми ще, по-перше, не розпочали засідання комітету. Я саме на початку хотіла вам запропонувати в зв'язку з тим, що час у нас обмежений, нам скоротили перерву, тобто наше засідання мало бути вдвічі довше. Саме тому, що несподівано для нас всіх Верховна Рада проголосувала – і скоротила час проведення, а завтра у нас в час проведення Комітету охорони здоров'я у нас запланований круглий стіл з трансплантації, куди ми вас запрошуємо. І сподіваюсь, що ви там будете.
Тому я би хотіла зараз поставити на голосування про зміни… (Шум у залі) Безперечно, і вам буде слово. Питання про зміну повістки дня, для того щоб виключити з цієї повістки дня ті питання, які, власне ми не зможемо сьогодні розглянути.
БАХТЕЄВА Т.Д. За 3 дня нужно делать повестку дня и информировать народных депутатов.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Повестка дня була розіслана згідно домовленості в п'ятницю. Вона була розіслана в п'ятницю. Єдине, що було поставлено і змінено в цій повестке дня, тобто це ті закони, які подав Кабмін, і ті закони, власне, які були включені в повестку дня. Тобто більше ніяких змін від п'ятниці не відбулося.
Будь ласка.
ШУРМА І.М. Ігор Шурма, "Опозиційний блок". Я хочу, щоб ми всі тут на комітеті припинили діяти так, як у сесійному залі. Не топчіться по Регламенту, звертаю зауваження головуючому, не важливо прізвище, головуючому і нашому секретаріату.
Скажіть мені, будь ласка, я минуло тижня, отримавши повідомлення, що буде засідання комітету, приїхав зі Львова сюди. Ану, підкажіть мені, будь ласка, пожив два дні в готелі, заплатив гроші, скажіть мені, будь ласка, чому минулого тижня у нас не було засідання комітету? Вам показати електронну пошту, яка прийшла?
СИСОЄНКО І.В. Покажіть, де там є дата засідання.
ШУРМА І.М. Що?
СИСОЄНКО І.В. Дата засідання яка була встановлена?
ШУРМА І.М. Ви коли відіслали, Володимир Мирославович?
РУДИЙ В.М. Я уже вашому помічнику про це говорив.
ШУРМА І.М. Так ви помічнику, а ви хочете робити засідання помічників? Зробіть собі засідання помічників. Я отримав ваше повідомлення - і я приїхав сюди. А сьогодні ми говоримо що часу немає? Да перестаньте крутити Регламентом, як помелом! Є першочергові завдання, є першочергові питання, коль ми вже зібралися не тоді, коли потрібно…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги…
ШУРМА І.М. Я прошу мене не перебивати! Коли ми вже зібралися, будь ласка, виносимо сюди, на засідання, ті питання, які є першочергові. Питання Харкова – раз, питання, які мають юридичне заключення – два. Всі решта, будь ласка, переносьте на наступний раз, і по Регламенту.
РУДИЙ В.М. Мені можна відповісти? Я хочу сказати, що секретаріат жодного повідомлення жодному з членів комітету з приводу проведення засідання комітету на минулому тижні не направляв. Дякую.
ШУРМА І.М. Володимире Мирославович, якщо я вам покажу ваше повідомлення, що тоді.
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, з вашого дозволу я повернусь після ваших зауважень все ж таки для того, щоб ми щось зробили. Тетяна Дмитрівна, для того, щоб не сталось так, що це буде, насправді, найгірше засідання, давайте пропоную попрацювати і тих людей, яких ми запросили, розглянути питання. Тетяна Дмитрівна, будемо розглядати на сьогоднішній день. І я прошу шановних народних депутатів проголосувати за зміну до повістки дня.
Перше. По Регламенту ми можемо усі питання ті, які ми хочемо виключити, одночасно проголосувати чи кожне окремо для того, щоб зекономити час?
РУДИЙ В.М. Треба оголосити ці питання, щоб знали, за що голосується.
ГОЛОВУЮЧИЙ. За пропозицію Олега Степановича Мусія ми знімаємо з порядку денного 2309а, формулюємо, як би знімаємо у зв'язку з тим, що вчора на Погоджувальній раді, власне, питання було направлено до розгляду Верховної Ради. І сьогодні Верховна Рада проголосувала за його включення до порядку денного. Прошу народних депутатів проголосувати, хто за виключення цього питання…
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу проголосувати, хто за виключення законопроекту 2309. Прошу голосувати. Прошу, пані Ірина, озвучити, хто… Перепрошую. Хто утримався? Хто – проти? Одноголосно.
Прошу, озвучити, щоб це було у стенограмі.
СИСОЄНКО І.В. За результатами голосування всі члени комітету проголосували за виключення законопроекту 2309 одноголосно. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Тетяна, прошу вас дати ваші пропозиції по кожному законопроекту, які ви хотіли б… Якщо можна включіть мікрофон, бо стенограма не пише.
БАХТЕЄВА Т.Д. 2788 і 2788-1 также включены в сегодняшнюю повестку дня.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Можу я вас попросити озвучити назву.
БАХТЕЄВА Т.Д. Про оздоровление и отдых детей.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, шановні народні депутати, прошу вас проголосувати: хто за те, щоби виключи ти законопроект 2788 з розгляду порядку денного, прошу голосувати.
МУСІЙ О.С. Можна я ще по процедурі?
Ми 9-м пунктом розглядаємо проекти законів уже, про внесення змін, а не про включення до порядку денного. Вони сьогодні включені в порядок денний сесії. Це не значить, що ми не можемо їх розглядати. Ми можемо їх розглядати. На відміну від 4-го пункту в цих двох законопроектах немає формулювання про включення до порядку денного сесії. Тому ми можемо їх розглядати.
СИСОЄНКО І.В. Ми можемо їх розглянути, але ми не встигнемо їх розглянути. Тому давайте з урахуванням того, щоб у нас з вами…
Залишилось 30 хвилин нашого комітету. Шановні колеги, давайте визначимо першочергові, обов'язкові питання, які ми повинні сьогодні розглянути. А законопроекти ми можемо перенести на інше засідання комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, пані Оксана.
КОРЧИНСЬКА О.А. У мене пропозиція: на перше місце зараз перенести доповідь і звернення департаменту охорони здоров'я Харківської області, на другому місці у нас сьогодні міністр охорони здоров'я – Олександр Квіташвілі. Я би роздивилася, в даному разі, його питання, тому що він присутній у нас, і потім ми перейдемо до тих законопроектів, на котрих у нас є висновок нашого експертного управління.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, я теж хотіла би попросити, щоб ми на порядку розглянули можливість проведення засіданні в четвер у перерві Верховної Ради. І також підняти це питання на голосування, тому що інакше іншого часу в нас немає. Якщо ви не будете заперечувати.
КВІТАШВІЛІ О. Я не буду оставаться, когда вы будете обсуждать мой вопрос, мое заявление. Я пришел сюда обсуждать законы, но так как изменилось. У меня Кабмин просто скоро.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, повертаємося ще раз до регламенту.
Ми підняли питання: дві пропозиції Олега Степановича розглядати, Тетяни Дмитрівни не розглядати. Тому що у вас проголосувати за першу пропозицію щодо виключення з порядку денного питання щодо оздоровлення та відпочинок дітей, номер 2788.
Хто за те, щоб не розглядати даний законопроект? Тетяна Дмитрівна запропонувала не розглядати.
БАХТЕЄВА Т.Д. Они стоят в повестке дня.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна Дмитрівна, я зараз озвучую вашу пропозицію не розглядати, озвучую абсолютно чітко. Прошу вас, хто за те, щоб не розглядати це питання? Прошу голосувати. Хто – "за"? Тетяна Дмитрівна.
БАХТЕЄВА Т.Д. Да-да. Они стоят в повестке дня.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – проти? Хто утримався? Тобто питання залишається на повєсткє дня. Озвучте, будь ласка.
СИСОЄНКО І.В. За виключення цих законопроектів член комітету член комітету Тетяна Бахтеєва. Утримались чотири народних депутати. Яриніч, Кириченко, Мусій, Богомолець, Корчинська, Сисоєнко, Шипко і Біловол, так. Рішення не прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Поступила пропозиція від народного депутата Оксани Корчинської розглянути щодо зміни нашого, щодо перенесення на перше, першим питанням для розгляду розгляд стосовно доповіді, звернення Харківської обласної адміністрації. Прошу вас проголосувати, хто за те, щоб це розглянули першим питанням?
СИСОЄНКО І.В. "За" проголосували: Яриніч, Кириченко, Шипко, Шурма, Біловол, Корчинська, Сисоєнко, Богомолець.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто утримався?
СИСОЄНКО І.В. Утримався Мусій.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто – проти? Дякую. Можемо по Регламенту переходити до порядку денного. Просимо тоді, по першому питанню пані Оксана Корчинська доповідає.
КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні колеги, шановні гості! Я дуже вдячна за довіру, що ми перенесли це важливе питання. Тому що Харківська область, це є область, котра знаходиться безпосередньо біля зони АТО і більше року вже несе надзвичайно важливу функцію для всіх поранених в зоні АТО як для цивільного населення, так і для військовослужбовців.
У нас зараз основні дві області, котрі приймають поранених, а це, я перепрошую, вже фактично 10 тисяч людей як цивільних, так і військовослужбовців. Із них там нам точні цифри, біля 3 тисяч прийняла Харківська область. У них ситуація зараз надзвичайно важка. Ми не забуваємо про те, що у них є місцеве населення, вони на себе прийняли дуже велику кількість (нам зараз назвуть цифри) переселенців-біженців, і плюс дуже велика кількість поранених як військовослужбовців всіх силових відомств, так і цивільне населення. Тому в даному разі у них поступила пропозиція про те, щоб внести зміни до бюджету 2015 року. Ці зміни ми готуємо, і парламент їх буде приймати в вересні, і тому нам зараз важливо подати до бюджетного комітету свої пропозиції, Комітет охорони здоров'я і підтримати те, що нам запропонує Департамент охорони здоров'я Харківської області. Тому зараз я пропоную слово голові департаменту. Якщо захоче приєднатися, кілька слів сказати заступник губернатора – просимо. Будь ласка.
БАХТЕЄВА Т.Д. Регламент.
ГАЛАЦАН О.В. Шановний Ольга Вадимівна! Шановний Оксана Анатоліївна! Шановні народні депутати, члени профільного комітету! Питання, яке ми ініціювали і просили вас сьогодні розглянути є надто важливим не лише для територіальних громад Харківської області, але й для всіх багатьох тисяч вимушено переміщених осіб, а також для військовослужбовців, які були поранені і яким була надана медична допомога на Харківщині і тому дуже коротко по суті.
На 1 січня 2015 року в Харківській області було офіційно зареєстровано понад 107 тисяч вимушено переміщених осіб. Отримавши бюджетні показники медичної субвенції, яку отримав обласний бюджет та інші місцеві бюджети Харківської області, ми, на жаль, переконалися у тому, що в цій медичній субвенції не були включені фінансові показники для забезпечення медичного обслуговування вимушено переміщених осіб, тому що за формульним підходом медична субвенція обраховувалась за станом на 1 січня 2014 року. Це був день, коли ніяких вимушено переміщених осіб безумовно на Харківщині і в інших регіонах України не було, і не могло бути. Тому всі навантаження і пов'язані з медичною допомогою та медичним обслуговуванням як харків'ян, так і вимушено переміщених осіб, яких на сьогодні вже 179,2 тисячі осіб, офіційно зареєстрованих. А за нашими, неофіційними даними, їх в регіоні – 250 і більше тисяч осіб, вони лягли в основному на обласний бюджет Харківської області і на інші місцеві бюджети.
Крім того, хочу наголосити, нагадати про те, що на Харківщині надана медична допомога майже 9 з половиною тисячам військовослужбовцям, які отримали поранення, пошкодження, травмування та захворювання в зоні антитерористичної операції. Крім того, в цивільних наших комунальних закладах Харківської області медична допомога надана майже 500 військовослужбовцям, які з важкими пораненнями були доставлені до комунальних закладів, і виживаємість цих людей в нас дуже висока: ми втратили з 500-а лише 4 особи.
Крім того, серед 179 тисяч переміщених осіб до Харківщини прибуло 3 тисячі 600 осіб з онкологічною патологією, понад 300 осіб з цукровим діабетом різного ступеня важкості; прибули люди, які потребують постійно процедур гемодіалізу та ………. діалізу; люди, які потребують постійного лікування з відкритими формами туберкульозу, яких понад 200; близько 200 людей також прибуло ВІЛ-інфікованих.
В цій ситуації, як я вже сказав, навантаження все лягло в основному на обласний бюджет Харківської області, компенсаційні можливості якого практично вже вичерпані. Враховуючи те, що на Харківщині з самого початку прибуття вимушено переміщених осіб були поставлені завдання нашій галузі повністю забезпечувати людей, які прибули, вимушено прибули з Луганщини та Донеччини, а перед тим з Криму, і забезпечувати їх всім необхідним, фактично наші люди з Харківщини певним чином не отримували те, що за розрахунками область мала би їм дати відповідно до бюджетного законодавства. Ми розуміємо, і всі на Харківщині розуміють всю ситуацію і дуже з відкритою душею відносяться до всіх проблем переміщених осіб. Але ситуація зараз є такою, що у нас виник дефіцит, наприклад, паливно-мастильних матеріалів на службі екстреної допомоги понад 20 мільйонів гривень, у нас виник дуже великий дефіцит по онкозахворюванням і так далі. Цей перелік можна дуже довго говорити про нього.
Крім того, хочу сказати, що кожного дня, і вдень, і вночі наші реанімобілі вивозять сьогодні, вчора, позавчора, і будуть завтра вивозити дітей новонароджених, вагітних, роділь, породіль з Луганської та Донецької областей, особливо з Луганської області. І наші дитячі реанімації у всіх трьох перинатальних центрах Харківської області несуть також дуже велике навантаження на надання високоспеціалізованої, дуже високовартісної допомоги цим дітям і новонародженим.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я можу вас попросити озвучити ваші потреби.
ГАЛАЦАН О.В. По суті. Наші пропозиції по суті: якщо можливо, якщо це політично і функціонально можливо, розглянути питання хоча б часткового перерозподілу частки медичної субвенції, яка була доведена Донецькій-Луганській областям на користь Харківської області, тому що такий би перерозподіл працював і на користь тих 179 тисяч осіб, які офіційно зареєстровані, а їх реально більше, це перша пропозиція, якщо можна.
І друга пропозиція: у нас дуже складна ситуація із забезпеченням пацієнтів на хронічну ниркову недостатність гемодіалізу. Ще навесні Кабінетом Міністрів України були внесені пропозиції, які були підтримані Верховною Радою України про виділення для цільових видатків в обсязі 48 мільйонів гривень Харківській області для забезпечення саме пацієнтів з хронічною нирковою недостатністю. Ці 48 мільйонів зараз знаходяться на централізованих програмах Міністерства охорони здоров'я України на відповідному коді. Якщо це можливо розглянути, просимо дослухатись і підтримати пропозицію хоча б частково, а може, і в повному обсязі перерозподілити на обласний бюджет Харківської області ці цільові 48 мільйонів гривень для забезпечення пацієнтів з хронічною нирковою недостатністю, тому що йдеться не лише про харків'ян, а і про пацієнтів з вимушено переселених осіб. Взагалі, в нас дуже зараз серйозна ситуація, тому що ми всі вільні ресурси обласного і інших бюджетів спрямовуємо саме на …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вам дякую.
Я хотіла б дати можливість народним депутатам висловити свою позицію, для того щоб ми могли продовжувати. Тобто в зверненні тут я би хотіла озвучити народним депутатам. Є прохання обласної адміністрації внести пропозиції щодо перерозподілу частини асигнувань в обсязі 30 мільйонів гривень, запланованих Міністерству охорони здоров'я, а також збільшення субвенцій в сумі 112,4 мільйона гривень. Я просто озвучила цифри, вони не прозвучали.
Зараз, будь ласка, народним депутатам слово. І готується Олег Мусій. Потім Міністерство охорони здоров'я.
ШУРМА І.М. Ігор Шурма. Шановні колеги, декілька моментів.
Перше. Я хотів би, щоб ми всі діяли, озвучували правильні дефініції. У нас немає переселенців – у нас є вимушено переміщені особи. Це є дуже важливо. Це перше.
Друге. Дуже важливо, що Харківська область виявилася готовою прийняти майже 100 тисяч людей. Тому, коли ми сьогодні говоримо про туберкульоз, там є всі умови, щоб повноцінно лікувати тих людей. Якщо ми говоримо про гемодіаліз, обласний Центр урології, нефрології готовий. Якщо ми говоримо про вивіз дітей, вагітних з Луганської області, у нас досконало працює служба екстреної медичної допомоги.
Тому я пропоную всім нам підтримати прохання і клопотання Харківської обласної державної адміністрації. Але, Ольга Вадимівна, ми знаємо, що таке бюрократія. В останньому пункті давайте ми запишемо, що документ, який повинен від нас вийти і піти на Кабінет Міністрів, був датований сьогодні. Пропозиція. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Степанович Мусій. Потім Тетяна Дмитрівна.
МУСІЙ О.С. Шановні депутати, я повністю підтримую звернення вказане. У зв'язку з браком часу я прошу не довго його обговорювати, виступати, тільки якщо є заперечення. А однозначно потребує підтримки нашого комітету і звернення негайного про внесення змін до Державного бюджету.
Окрім того, я би ще звернув… Безумовно, що сьогодні підписати. Я б звернув увагу, що в нас є ще не менш важлива Дніпропетровська область, яка до нас не звернулася. То, можливо би, ми теж ініціювали звернення до Дніпропетровської області, щоб було подібне звернення, наприклад на четвер, і ми могли переглянути такі самі питання і в Дніпропетровській області.
(Загальна дискусія)
МУСІЙ О.С. Тому однозначно "за", давайте підтримаємо і будемо рухатися далі по нашому….
БАХТЕЄВА Т.Д. О том, что, уважаемые коллеги, нужно дополнение… дополнительные средства для любой области (не только Харьковской, но в том числе Днепропетровской и Ровенской, и Волынской области) это однозначно, и субвенция, которая есть, она всегда составляет не более 30 процентов от потребности. Но очень, на жаль, что коллеги пишут о том, что нужно пересмотреть субвенцию с Донецкой и Луганской области и перераспределить на Харьковскую область. Нужно понимать, что часть Донецкой и Луганской области… находятся и медицинские университеты, и большие областные больницы, и центры диализа и перинатальные центры, которые тоже нуждаются в финансировании, в которых, к сожалению, финансирование достигает 5 процентов от потребности. Поэтому очень некорректно о том, что пересмотреть… распределить субвенцию с Донецка и Луганска и отдать на Харьковскую область. Я категорически против этой формулировки.
Дополнительно – да. Но не забрать у Донецкой и Луганской области. Для этого нужно туда поехать, увидеть ситуацию, которая есть в Донецкой и Луганской областях, и станет всем понятно, кому сегодня больше нужно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
БІЛОВОЛ О.М. Я думаю, що начальник Департаменту відділу здоров'я дав достовірну інформацію. Я думаю, що народні депутати тут одностайні, що враховуючи такий стан і нагрузку, яку несе сьогодні Харківська область, ми повинні підтримати їхню пропозицію. І в питанні хронічної ниркової недостатності. Тому що Харківський урологічний центр він на сьогодні готовий… відкриті вже тендерні всі документи, процедури для того, щоб…. оперативно провели цей захід. І в цілому на 200 тисяч людей, які сьогодні додатково… ми не говоримо там переселенці – це тимчасово проживає, це величезна нагрузка на місцевий бюджет і вже кошти місцевого бюджету вони направлені на надання цієї допомоги. тому я думаю,якщо ми це рішення підтримаємо, воно буде актуальним. Закликаю всіх депутатів підтримати це рішення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Оксана Корчинська, а потім прошу коментар Міністерства охорони здоров'я. Хто у нас присутній?
КОРЧИНСЬКА О.А. У мене пропозиція. Я згодна з пані Тетяною стосовно того і, до речі, у нас було вже рішення комітету, я вам нагадаю, коли ми вже просили Кабінет Міністрів ці субвенції, котрі у нас в Міністерстві фінансів за тими територіями, котрі непідконтрольні Україні. Ми їх просили уже перерозподілити за Донецьку, Луганську областю ті, котрі зараз є центри у Донецькій, Луганській області. Ми робили з вами вже таке комітетське звернення. І тому нам трошки зараз вже некоректно, щоб пропонувати їм перерозподіл з тих все ж таки субвенцій в Донецькій, Луганській області. Якщо у даному разі харківська… департамент охорони здоров'я не проти, щоб ми підтримали загалом ваш лист і направили його в бюджетний комітет і Кабінету Міністрів про те, що ми підтримуємо ваше звернення за виключенням тільки слів, що не включати за рахунок чого, ми пошукаємо з Міністерством фінансів за рахунок чого, де вам знайти гроші. Але дійсно не включати, тому що це буде трошки рішення протиріччя уже того, що наш комітет виносив раніше.
ШИПКО А.Ф. Спасибо. Очень хорошее предложение, пани Оксана. Я думаю, это будет правильно. Оно будет с точки зрения даже врачебной деонтологии правильно, что мы найдем эти средства, чтобы поддержать Харьковскую область. И я вас прошу, коллеги, действительно поддержать и Днепропетровскую область. До четверга будет такое же звернення. Пока будет оформляться в комитете, в секретариате, я такое же звернення предоставлю с Днепропетровской области. Прошу поддержать и Днепропетровскую область. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Міністерство охорони здоров'я, будь ласка. Заступник міністра пан Шафранський.
ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Заступник міністра охорони здоров'я Віктор Шафранський.
Шановна Ольга Вадимівна, шановні народні депутати, шановні присутні! Доводжу до вашого відома, що завтра на урядовому комітеті буде розглядатися порядок використання медичної субвенції 400 мільйонів гривень для якраз потреба пацієнтів, які потребують гемодіалізу. Міністерство охорони здоров'я у рамках своєї компетенції готове долучитися до розгляду пропозиції наших харківських колег і прорахувати і вивчити можливості. Однак, я хочу зауважити, що сьогодні до Міністерства охорони здоров'я масово надходять звернення з абсолютно практично всіх областей України про недостаток коштів для діалізних пацієнтів. Тому я ще раз наголошую, що ми готові зустрітися, порахувати, подивитися. У випадку, якщо десь у якійсь з областей ми дійсно знайдемо резерв і це буде погоджено із областю, тоді ми готові були би виступити і підтримати такий перерозподіл.
Але говорити зараз про те, що ми, наприклад, даємо додаткові кошти Харкову, але забираємо ці кошти у якоїсь іншої області і це викличе, знову-таки, проблеми, проблеми з лікуванням діалізних пацієнтів, вважаю не зовсім правильним. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я би хотіла узагальнити ваші пропозиції, з якими я абсолютно погоджуюсь, і запропонувати вам проголосувати рішення щодо підтримки необхідних виділених коштів без вказання, звідки якби уряд має їх взяти.
БІЛОВОЛ О.М. Джерела фінансування.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
_______________. В четвер.
КОРЧИНСЬКА О.А. Ну, це треба звернення. Ми не можемо підтримати зараз без цифр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Обов'язково будемо в четвер збиратися?
ШУРМА І.М. Є пропозиція.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
ШУРМА І.М. Є пропозиція. Шановні колеги, тільки що заступник міністра озвучив, що завтра буде урядовий комітет по перерозподілу коштів. Я наголошую ще раз, обов'язково в протокол прошу включити, щоб ми сьогодні підготували документ і делегували право чи пані Ользі Богомолець, чи пані Корчинській завтра на урядовому комітеті це питання проконтролювати і підняти. Давайте зробимо так.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, поступила тільки що пропозиція від пана Кириченка щодо включення Дніпропетровської області в цей лист.
КИРИЧЕНКО О.М. Я пропоную сформулювати таким чином. Надати додаткові кошти в обсязі, визначеному Харківській та Дніпропетровській областям, - правильно я розумію?
КОРЧИНСЬКА О.А. Ну, це нонсенс… Я теж за те, щоб, я перепрошую, шановні колеги. Я за те, щоб, в першу чергу, щоб Дніпропетровськ теж отримав. Але є нонсенс. Ми з вами як комітет можемо підтримати звернення. Ми в даному разі або ми самі, Олексій, повинні були б написати. В четвер ми слухаємо… заслухаємо лист, включимо до порядку денного з цифрами.
КИРИЧЕНКО О.М. У такому випадку, будь ласка, напишіть моє усне звернення як народного депутата все то же самое по тексту о Днепропетровской области. Можна так зробити? І підтримайте моє звернення як народного депутата.
СИСОЄНКО І.В. А давайте ми все ж таки дочекаємось, перше: кількість, цифри. Тому що різниця між цифрами однієї області може бути значно іншою по відношенню до іншої області.
Ми все одно будемо проводити засідання комітету в четвер. Тому я думаю, за ці два дні нічого страшного не відбудеться. Зараз давайте ми приймемо рішення по тому питанню, по якому тільки що доповідали нам представники Харківської області, по якому ми бачимо конкретні цифри, які необхідні для того, щоб уряд їх знайшов.
КИРИЧЕНКО О.М. Але ж завтра комітет. Завтра урядовий комітет.
СИСОЄНКО І.В. Ми – ні. Для цього є уряд.
КИРИЧЕНКО О.М. Тому можемо написати рецептурну норму quantum satis – і все. Дайте грошей, скільки треба.
Завтра буде лист від Дніпропетровської обласної адміністрації. Завтра.
СИСОЄНКО І.В. Я думаю, що уряд нас не зрозуміє. Але пропозиція добра.
ШИПКО А.Ф. Завтра буде лист від Дніпропетровської обласної державної адміністрації. Завтра.
КОРЧИНСЬКА О.А. Давайте голосувати.
БІЛОВОЛ О.М. Завтра буде – завтра і проголосуємо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ЯРИНІЧ К.В. Я очень коротко, потому что мы, по всей видимости, разберем только один вопрос. Прошу обратить на это внимание, у нас очень мало времени.
Коллеги, ну, я согласен с теми предложениями, которые говорят о том, что мы не можем сейчас забирать у других, в данном случае, у Донецкой и Луганской областей деньги. Это будет абсолютно неправильно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо ви з чимось не погоджені… я вже винесла на голосування, щоби підтримати …
ЯРИНІЧ К.В. Нет, я готов поддержать, но без этой формулировки, откуда… Почему мы должны брать… Если сейчас
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вже сформулювала, що ми всі погодилися з тим, всі депутати, що ми підтримуємо пропозицію, що потрібно знайти кошти без вказання, звідки йдуть джерела фінансування. Тому прошу всіх народних депутатів припинити вже обговорення і проголосувати за те, щоб підтримати потреби, означені і озвучені в листі-зверненні Харківської обласної адміністрації без вказання джерел фінансування. Сьогоднішньою датою.
Прошу голосувати, хто за цю пропозицію.
СИСОЄНКО І.В. "За" – Яриніч, Кириченко, Мусій, Шурма, Шипко, Біловол, Бахтеєва, Сисоєнко, Богомолець, Корчинська. Всі одноголосно "за".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Проголосували. Дякую, шановні народні депутати.
Наступне питання. Прошу вас зараз проголосувати за те, щоби наступне засідання Комітету охорони здоров'я провести в четвер в перерву між засіданнями Верховної Ради. Це відповідно друга година 15 хвилин. Прошу шановний народних депутатів проголосувати за те, щоби засідання Комітету охорони здоров'я на цьому тижні провести в четвер в перерву о другій годині 15 хвилин.
Хто за цю пропозицію?
СИСОЄНКО І.В. Всі члени комітету одноголосно "за".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто утримався?
СИСОЄНКО І.В. Нікого.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто проти?
Тетяна Дмитрівна, я не побачила, ви – "за", "проти"?
СИСОЄНКО І.В. Она – "за".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Проголосували.
Наступним питанням... у нас є присутній в залі шановний народний депутат, і зараз ми переходимо до розгляду наступного законопроекту, він стоїть пунктом першим в нашому порядку денному, № 1242, щодо врегулювання законодавства у сфері застосування запобіжних заходів до особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного характеру.
Прошу до доповіді, три хвилини, народний депутат Марченко. І потім співдоповідач Ірина Сисоєнко.
МАРЧЕНКО О.О. Олександр Марченко. Доброго дня, Ольга Дмитрівна! Доброго дня, шановні колеги! Виношу на ваш розгляд і розраховую на вашу підтримку, законопроект № 1242 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання законодавства у сфері застосування запобіжних заходів до особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного характеру. Причина, яка… чому необхідно доповнення до деяких законопроектів. У 2012 році вступив в дію новий Карно-процесуальний кодекс, яким запроваджено низку новел, зокрема до статті… відповідно до статті 508 Карно-процесуального кодексу України, до особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного характеру або вирішується питання про їх застосування, можуть бути застосовані судом такі запобіжні заходи: передання на піклування опікунам, близьким родичам чи членам сім'ї з обов'язковим лікарським наглядом, аби друге поміщення до психіатричного закладу в умовах, що виключають її небезпечну поведінку.
Практика застосування даної законодавчої новели продемонструвала наявність ряду проблем. За своєю суттю передбачені статтею 508 КПК України запобіжні заходи є видом психіатричної допомоги. У той же час у розділі 2 Закону України "Про психіатричну допомогу" такий вид допомоги не передбачений.
Тому ми пропонуємо внести зміни в два закони: це в Закон України про основи законодавства про охорону здоров'я, це в статтю номер 5 – застосування до особи … після слів "застосування примусового лікування" доповнити новими словами такого змісту, як "примусових заходів медичного характеру або запобіжного заходу до особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного характеру або вирішується питання про їх застосування".
Також пропонується внести зміни до статті номер 9 цього ж самого закону.
Крім того, шановні колеги, пропонується внести зміни до законопроекту "Про психіатричну допомогу", доповнити статтю 19.1 в такій редакції: "Запобіжні заходи до особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного характеру або вирішується питання про їх застосування. І запобіжні заходи до особи, стосовно якої передбачається застосування припинення примусових заходів медичного характеру або вирішується питання про їх застосування (припинення) можуть бути застосовані за рішенням суду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу вас, якщо можна, дотримуватися регламенту, бо будемо запізнюватися у Верховну Раду.
МАРЧЕНКО О.О. Добре, дякую.
Шановні колеги, прошу підтримати цей законопроект, реалізація цього законопроекту не потребує додаткових витрат з бюджету. В цілому, внесення змін в ці законопроекти …
СИСОЄНКО І.В. Я прошу вибачення, шановний народний депутат, давайте так: ми просто цей законопроект ми в п'ятий раз ставимо на засіданні нашого комітету ми всі його дуже добре читали. Я би хотіла, щоб ми перейшли до обговорення. Тому що у нас зовсім немає часу, да?
МАРЧЕНКО О.О. Дякую. Так.
СИСОЄНКО І.В. Тому зі свого боку я як співдоповідач по цьому законопроекту дійсно я можу зазначити про те, що сьогодні відсутній відповідно нормативно-правовий акт, що регламентує порядок застосування запобіжних заходів у вигляді поміщення особи до психіатричного закладу в умовах, що виключають її небезпечну поведінку.
Тому, дійсно, на мій погляд, ця законодавча ініціатива потребує на підтримку. І я пропоную також декілька слів ще зазначити з цього законопроекту Ірину Пінчук. Будь ласка, ви як фахівець дайте нам як народним депутатам ваш висновок по цьому законопроекту. Дякую.
ПІНЧУК І.Я. Дякую. Пінчук Ірина, директор Українського науково-дослідного інституту соціальної і судової психіатрії. Шановна Ольга Вадимівна, шановна Ірина Володимирівна, шановні народні депутати! Нам дуже необхідний ця стаття 19.1. Тому що в законі у нас існує "Примусові заходи медичного характеру", але відсутні запобіжні заходи і немає порядку. І тому вже 2 роки дуже серйозна проблема порушення прав і людей, які потенційно можуть бути нашими пацієнтами, і права фахівців і медичних працівників психіатричних закладів.
Тому нам треба привести. І потім працювати над Постановою Кабінету Міністрів, порядок…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановна пані Ірина. Я пропоную народним депутатам, якщо у когось є заперечення, будь ласка, тоді озвучте, що є заперечення. Якщо ні, прошу голосувати.
Хто за те, щоб підтримати законопроект 1242 в першому читанні? Прошу голосувати.
СИСОЄНКО І.В. "За" – Яриніч, Кириченко, Мусій, Шурма, Бахтеєва, Біловол, Корчинська, Богомолець, Сисоєнко.
МАРЧЕНКО О.О. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги. У нас ще два дуже коротких питання. Питання перше. Прошу вас проголосувати за перенесення тих законопроектів, які ми не проголосували сьогодні, на повістку дня відповідно в четвер, о другій п'ятнадцять. Прошу голосувати. Хто за цю пропозицію?
СИСОЄНКО І.В. Всі члени комітету присутні зараз на засіданні. Одноголосно – "за".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! У нас завтра, нагадую, з вами відбувається круглий стіл по трансплантації. І канал СТБ звернувся до, власне, Комітету охорони здоров'я з питанням: чи можуть вони почати круглий стіл по трансплантації зі звернення шістнадцятирічного хлопця Івана Ковриги, якого вони, власне, вас запитують, чи ви вважаєте це за потрібним?
Шановні народні депутати, СТБ вивчає, звернувся з прохання про організацію відео-звернення Івана Ковриги, якому 16 років, це його відео-звернення до Президента і до Комітету охорони здоров'я, що йому потрібна трансплантація. Задають своє запитання, я питаю у вас, тому що я не знаю, наскільки, власне, це доречно чи недоречно.
КИРИЧЕНКО О.М. Можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.
КИРИЧЕНКО О.М. Я готую цей круглий стіл.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
КИРИЧЕНКО О.М. У нас абсолютно нет никаких мнений о том, что трансплантология нам не нужна, она нам нужна. Наша задача – все-таки найти конструктивные моменты в организации этой службы. Мы можем это сделать, но дело в том, что у нас есть еще представитель Канады, который тоже хочет выступить, и нам это было необычно, то есть он обратился лишь сегодня, и мы просто тогда по регламенту можем не успеть. Мы готовы…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто пропонуємо їм завершити круглий стіл, якщо вистачить на це часу, відеозверненням?
КИРИЧЕНКО О.М. Якщо на це хватить... буде досить часу – ми згодні, ми будемо раді додатковій підтримці, але ж у нас просто немає часу для цього.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді СТБ, ми відповідаємо, що якщо вони хочуть, вони можуть під час круглого столу його продемонструвати або в кінці. Да. Все, дякую.
Прошу проголосувати, хто за те, щоб підтримати цю пропозицію. Так, не потребує. Все, дякую.
Дякую. Тоді завершуємо засідання Комітету охорони здоров'я.
ЯРИНІЧ К.В. Одне слово, будь ласка.
У нас є питання від групи колег, тому що у нас в сесійний зал на цьому тижні виносяться три законопроекти охорони здоров'я, Міністерства охорони здоров'я, ми їх навіть не заслуховували тут, на комітеті, немає ні висновку нашого комітету, немає висновку ГНЕУ. Яким чином ми будемо рухатися далі? Тому що ці законопроекти повинні бути, вони вже у нас в порядку денному сесії цієї. Якщо ми навіть у четвер будемо розглядати – це вже пізно.
КОРЧИНСЬКА О.А. У даному разі по Регламенту ми маємо право не підтримати, якщо ми не розглядали їх, ми не маємо права за них пропонувати голосувати в першому читанні.
ЯРИНІЧ К.В. Так давайте ми нашу позицію все-таки будемо формулювати таким чином, що ми підтримуємо. Так я розумію?
КОРЧИНСЬКА О.А. Ми не розглядали, ми не можемо підтримати ці законопроекти, тому що ми їх не розглядали.
ЯРИНІЧ К.В. Не розглядали, але ми виносимо…
КОРЧИНСЬКА О.А. Висновку комітету у нас немає.
ЯРИНІЧ К.В. … і всі свої бачення ми викладаємо вже в сесійному залі під час обговорення. Правильно?
КОРЧИНСЬКА О.А. На жаль, так.
(Загальна дискусія)