СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України
з питань охорони здоров’я
18 березня 2015 року
Веде засідання Голова Комітету Богомолець О.В.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Дозвольте розпочати наше чергове засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я. Кворум у нас є. Народні депутати присутні, тому ми можемо розпочати нашу роботу.
Сьогодні перше питання на порядку денному, яке у нас стоїть, це розгляд законопроекту 2135 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (щодо реалізації лікарських засобів, що містять спиртові або водно-спиртові настої), поданий народним депутатом України Скориком.
У нас є автор законопроекту?
СКОРИК М.Л. Є.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую. Тоді, будь ласка, слово.
СКОРИК М.Л. Дякую.
Шановна пані Голово, шановні члени комітету!
Я, дійсно, маю честь представити на ваш розгляд законопроект з вище зазначеною назвою за номером 2135.
Якщо коротко про зміст цього законопроекту, то пропонується внести відповідні зміни до діючого законодавства стосовно того, щоб дозволити розфасовувати ліки, які містять спиртові або водно-спиртові настої, поширити тару, крім скляної тари, на пластикову та інші тари.
Ми вважаємо, що це дасть змогу вирішити декілька питань. По-перше, це імпортозаміщення, тому що, за розрахунками, порядку 70 відсотків скляної тари – це імпортна продукція, яка надходить більшою частиною з Російської Федерації. По-друге, це дасть змогу використовувати дані лікарські засоби в надзвичайних ситуаціях, в зоні АТО і таке інше, тому що скляна тара, як ми вважаємо, не дуже зручна для цього.
Крім того, це дасть змогу створити нові робочі місця і підвищити надходження до бюджетів усіх рівнів нашої держави.
Тому велике прохання підтримати даний законопроект.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую.
Будь ласка.
СЕМЕРУНЬ І.В. Законопроект заслуговує на підтримку, оскільки у нас застережна норма щодо фасування, яка визначена в законі про обіг спиртових настоянок та спирту, що використовується в медичних цілях, була застосована саме до об'єму фасування 100 мілілітрів, для того,щоб не зловживали цими напоями у якості алкогольних напоїв, доповнень до раціону.
З точки зору безпеки розфасовані у таку первинну медичну упаковку спирт етилового чи лікарські настої не викликають заперечень, оскільки інша фасовка, яка менша чи більша, ніж 100 мілілітрів, можлива і в пластикову тару. І підтвердженням цьому є Державний реєстр Міністерства охорони здоров'я, який реєструє спиртомісткі лікарські засоби у такій первинній упаковці. Чому саме 100 мілілітрів не можна в таку саму упаковку розфасувати? Тим більше, 11-а стаття Закону України «Про лікарські засоби» містить норму, що люба первинна упаковка для лікарських засобів має бути дозволена Міністерством охорони здоров'я і безпечність цієї упаковки перевіряється під час реєстрації лікарського засобу.
БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые коллеги, все присутствующие!
Данный законопроект, я считаю, нужно обязательно поддержать, потому что он дает возможность использования другой тары для спирта, для спиртоводных настоек и для специальных медицинских препаратов. Это будет целесообразно из-за эффективности, доступности и, возможно, ценовой политики.
Поэтому я считаю, что законопроект нужно поддержать.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Все-таки запитання у мене. Не більше, ніж 100 кубічних сантиметрів. Чому ми обмежуємо? Насправді, в законі ми змінюємо тільки одне формулювання – замість «медичного скла» пишемо «у флаконах медичного призначення». Але об'ємом не більше, ніж 100 кубічних сантиметрів.
СЕМЕРУНЬ І.В. Це для того, щоб не зловживали.
ЯРИНІЧ К.В. У мене питання виникло. А чому раніше не дозволялась така форма розфасовки?
СКОРИК М.Л. Мені важко сказати.
ЯРИНІЧ К.В. Тобто це логічно.
СКОРИК М.Л. З моєї точки зору при сучасних технологіях це нормально.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я думаю, що цей закон попередній дуже давній.
СКОРИК М.Л. Але він діє.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так. Тоді ще було такої тари, яка може бути використана.
Будь ласка.
ДОНЕЦЬ Т.А. У меня вопрос. Мы говорим о пластике. Будет ли этот пластик изготавливаться в правильных условиях, которые касаются медицины? Потому что на самом деле в Украине громадна проблема с пластиком, это есть в детских игрушках, когда пластик, он бывает вторичный, третичный, мы абсолютно не смотрим, это пластик для продуктов питания, возможно, он был переработан из аккумуляторов. Да, это тоже пластик, из него тоже «вторичка» пошла и пошёл пластик. И дальше мы упаковываем в это детские игрушки и медикаменты.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я, з вашого дозволу, дам відповідь. Мова не йде про пластик. Мова йде про флакони медичного призначення.
ДОНЕЦЬ Т.А. Упаковка будь-яка.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Для цього тара має бути сертифікована і пройти відповідну експертизу обов'язково. Повинно бути оцінено, що її якість відповідає.
Якщо немає більше заперечень, я пропоную активно проголосувати. Я думаю, що цей закон насправді надзвичайно важливий, тому що ми сьогодні передаємо перекис водню або інші розчини в скляних банках на передову.
Давайте підтримаємо.
ШИПКО А.Ф. Во-первых, это удобно. Потом это дешевле, чем стекло.
(Загальна дискусія)
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми підтримуємо вас. Ми зараз виносимо на голосування підтримати… У нас в першому читанні вій іде, так?
ІЗ ЗАЛУ. Так.
БАХТЕЄВА Т.Д. І в цілому.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. І в цілому.
Ми не є головним комітетом, але можемо підтримати з свого боку. Так, рекомендуємо за основу і в цілому. Ми можемо написати сьогодні так? Заперечень немає?
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Ольга Вадимівна, від МОЗу можна уточнення маленький коментар?
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так.
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. В цілому підтримуємо, у нас є пропозиція сформулювати це в наступному реченні - спирт етиловий, який використовується як лікарський засіб та реалізується вроздріб через аптеки у флаконах об'ємом не більше 100 кубічних сантиметрів.
БІЛОВОЛ О.М. Нет, это что-то не то.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ні, мова в даному законі йде виключно про тару. Це те, що розглядалось, і те, що винесено.
БІЛОВОЛ О.М. То він не розібрався, давайте голосувати.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, хто за те, щоб за основу і в цілому, прошу голосувати.
Хто за? Хто проти? Хто утримався? Всі за.
СКОРИК М.Л. Я вам дуже вдячний, шановні колеги.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякуємо вам, ваша присутність була для нас дуже важливою.
Переходимо до розгляду наступного питання. Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення порядку призову на військову службу медичних працівників)», законопроект номер 2145, поданий народним депутатом України Яринічем.
Прошу.
ЯРИНІЧ К.В. Шановні колеги! Шановні запрошені!
Я пропоную вашій увазі проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення порядку призову на військову службу медичних працівників)»
Про що йде мова. Я просив би роздати інформацію щодо укомплектованості лікарських посад фізичними особами по Україні.
Ви бачите, що у нас недоукомплектованість достатньо висока. Укомплектованість в середньому по Україні складає на сьогоднішній день 81,77 відсотка від потреби.
Ви бачите в цих табличках, що є достатня кількість регіонів, в яких укомплектованість доходить до 70 відсотків. Тобто ми маємо на сьогоднішній день таку дилему, яка пов'язана з мобілізацією наших лікарів. Я ще раз наголошую на тому, що мова йде тільки про лікарський склад, який працює в медичних закладах.
Я вважаю, що ця ситуація просто погіршить ситуацію з наданням медичної допомоги в регіонах, тому що і так у нас інколи працювати немає кому, навантаження на лікарів досить високе. І якщо ще ми будемо відправляти з цих регіонів лікарів, то можлива така ситуація, що лікарі не будуть витримувати навантаження, яке на сьогоднішній день є.
Я наголошую на тому, що якщо фахівці, в даному випадку лікарі, мають бажання бути мобілізованими, вони мають на це повне право і повинні скористатися такою можливістю.
Що на сьогоднішній день відбувається. Я вам наведу приклади тих регіонів, в яких близько 30 відсотків від лікарського складу вже проходять медичні комісії.
Наразі хочу зауважити, що медики не завжди направляються у нас як медичний персонал в зону військових дій, а направляються як звичайні військові.
Знаєте, на сьогоднішній день ті руки, які надають медичну допомогу, роблять велику справу і не буде у нас здоров'я - не буде можливості воювати і не буде кому воювати.
В другій частині цього законопроекту мова йде про призов на строкову військову службу. Якщо ви пам'ятаєте, Верховна Рада збільшила на 2 роки до 27 років граничний вік громадян, які підлягатимуть призову на строкову військову службу.
Є там зауваження, що з сільської місцевості ці медичні призовники не призиваються. Але у нас ситуація по міській місцевості по комплектації медичними кадрами теж досить складна. Я вам скажу більше, що частина людей, які повинні лікуватися по територіальному принципу у сільській місцевості, все-таки виїжджають в місто для отримання медичної допомоги, тому навантаження теж росте. І таким чином ми ще на сьогоднішній день будемо втрачати наш молодий потенціал, який буде приходити після проходження інтернатури або під час інтернатури в лікувальні установи. Це теж погіршить, на мій погляд, ситуацію з наданням медичної допомоги.
Тому прошу підтримати мене в цьому законопроекті. Я вважаю, що ми повинні надати можливість і зберегти перш за все доступність медичної допомоги опосередковано через те, що лікарі не будуть відправлятися на передову на сьогоднішній день.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, я дозволю собі прокоментувати деякі твердження.
По-перше, на сьогоднішній день немає мені відомих призовів лікарів на нелікарські посади. Тобто всі випадки, які були і які були мені озвучені, вони всі були відрегульовані і ті люди, які були призвані, лікарі, на посаду психіатр-стрілок або хірург-сапер, повністю всі ці випадки були змінені, і люди пішли працювати за своїм фахом.
Остання мобілізація, яка була зроблена, коли було мобілізовано 300 лікарів, які, на жаль, проходили навчання в абсолютно в непристосованих умовах, на сьогоднішній день їх розподілення на нашому контролі. Я з кожним бачилась, була в них, залишила їм електронну адресу, мобільний телефон. І завдання наше – відслідкувати, щоб вони потрапили туди, де в них є потреба.
Але на сьогоднішній день на територіях Донецької, Луганської областей, на передовій, в прикордонних військах, в Національній гвардії, там, де є велике скупчення людей, які виїхали із своїх місцевостей, там сьогодні є крайня потреба в лікарях.
На сьогоднішній день, наприклад, в Луганській області генерал‑губернатор Москаль, в Донецькій області, там, на жаль, лікарі, які позалишали свої місця роботи у зв'язку з тим, що вони не є військовозобов'язаними, в цивільних лікарнях вони позалишали свою роботу і повиїжджали з цих територій в різні напрямки, в різні боки. І там сьогодні немає кому надавати допомогу. І ті військові мобілізовані лікарі, які призиваються і йдуть до військової частини, їх прикомандировують і вони там надають медичні послуги, проводять медичні огляди і лікують цивільне населення, а не тільки військових. Тому в майбутньому ми маємо повернути військовий обов'язок, військову зобов'язаність лікарям, так, як це було. Тому що лікарі мають бути там, де небезпечно.
Власне, це моя позиція. Зараз пропоную членам Комітету з питань охорони здоров'я висловитись.
ЯРИНІЧ К.В. Я зауваження скажу, але у мене є факти, я їх готовий надати, коли лікарі все-таки… Ну, можливо, ви втрутились в ситуацію, бо такі факти є.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Якщо такі факти були, давайте, будь ласка, прізвища, давайте частину. Ми всіх повністю переведемо в медичні заклади.
ЯРИНІЧ К.В. Друге. Я не проти. Ми ж кажемо про те, що на сьогоднішній день є середній рівень укомплектованості медичними кадрами. Є регіони, в яких укомплектованість дорівнює 107, 104, 103, 102 відсотка. Яким чином ми повинні відсилати людей, за рахунок чого ми будемо надавати медичну допомогу, якщо укомплектованість і так 70 відсотків, з них 30 відсотків – це люди пенсійного віку. Ви розумієте, що зараз ми оголяємо практично. Є відділення, щоб ви розуміли, наприклад, патологоанатомів. Якщо ви спуститесь в регіони, ви побачите, що на весь регіон один патологоанатом. Він не заброньований.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Патологоанатомів в призові не було ні одного.
ЯРИНІЧ К.В. Я наприклад. Але ми можемо очікувати любої ситуації, ми повинні превентивно ці речі приймати. А завтра заберуть цього патологоанатома.
Укомплектованість медичними кадрами рентгенологів, наприклад, катастрофічна по Україні. Бронювання вкрай недостатнє. Я вам скажу, надавали таку інформацію, що 30 відсотків заброньовано. Заброньована одна посада лікаря на 20 ліжок. Це менше, ніж 15 відсотків.
Я вважаю, що з цих регіонів, які перераховані в наданій вам табличці, ми не маємо можливості відсилати лікарів у вигляді мобілізації. З інших регіонів, там, де дорівнює, дійсно, 100, 96, 89 відсотків, ми маємо цей запас.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Пропоную, якщо є ще бажання у народних депутатів, висловитись.
Будь ласка.
СИСОЄНКО І.В. Дякую. Я також хочу підтримати даний законопроект. Вважаю, що питання нехватки лікарів, особливо у сільських місцевостях, ми обговорюємо майже на кожному засіданні нашого комітету. Сьогодні це є великою проблемою.
Я також була як в Донецькій, так і в Луганській областях, я бачила те, що ті медичні заклади цивільні, вони в тому числі надають медичну допомогу і військовим, тобто питання як мирного населення, так і військових, вирішується за рахунок кадрів цивільних медичних установ.
Тому я підтримую даний законопроект, що, дійсно, ті лікарі, яку у нас сьогодні є, їх і так не вистачає, тому я вважаю, що є підстава підтримати дану законодавчу ініціативу нашого колеги.
ЯРИНІЧ К.В. До речі, я добавлю, що в сесійній залі на цьому тижні вже буде подібний законопроект щодо освітян, зверніть увагу, винесений Гриневич, щодо освітян і медиків. Тобто зараз з'являться ці законопроекти, ми повинні захистити не лікарів, ми захищаємо таким чином здоров'я наших людей тих, які на територіях будуть отримувати медичну допомогу.
БІЛОВОЛ О.М. Ще однією складовою являється те, що ми говорили, що від 20 до 30 відсотків сьогодні у нас лікарів-пенсіонерів.
БАХТЕЄВА Т.Д. 15 января этого года был принят закон об отсрочке медиков в сельской местности. Но в городской не предусматривалась отсрочка. То что наш коллега народный депутат подготовил такой законопроект, который будет включать и городскую местность, я так же считаю очень важным, несмотря на высказывания Министерства обороны о том, что большая нехватка сегодня военнообязанных и 67 тысяч медиков получили отсрочку в этом году. Но учитывая неукомплектованность, важность, и очень многие профессии, которые были перечислены, в том числе и фтизиатры, и педиатры, это огромная неукомплектованность в городской местности.
Поэтому я тоже поддерживаю ваш законопроект. Его нужно поддержать в целом.
ІЗ ЗАЛУ. Голосуємо.
МУСІЙ О.С. Я приєднуюсь до пропозицій по підтримці цього законопроекту. Єдине, що тут не відображено – питання проходження інтернатури, і питання клінічної ординатури, аспірантури і таке інше.
Я думаю, що вже не зовсім стосується цього законопроекту. Коли буде слухатись відповідний законопроект, внесений Гриневич, щодо студентів, треба також звернути на це увагу і щоб ми вийшли від комітету з такою ініціативою, щоб було передбачено, бо в існуючому законодавстві інтернів не стосується, на превеликий жаль. Інтерни є по суті студентами, вони ще не є спеціалістами, яку можуть надавати медичну допомогу, навіть якщо їх мобілізують, вони не можуть займатись медичною лікарською практикою.
На це увагу треба звернути, але, безумовно, цей законопроект заслуговує на те, щоб його підтримати.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ще є бажання виступити?
ШИПКО А.Ф. Нет, мы поддерживаем этот законопроект. Давайте проголосуем.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Виносимо на голосування.
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Від Міністерства охорони здоров'я декілька слів.
СТРЕЛЬНИКОВ М.О. У нас є декілька зауважень до цього законопроекту, оскільки ми поділяємо на міські і сільські. Проте у нас є така система, як екстрена медична допомога, вони не є ні сільськими, ні міськими. Вони знаходяться на обласному бюджеті і є обласного підпорядкування. Тобто куди їх віднести? Це теж медичні працівники, які працюють в системі екстреної медичної допомоги.
І друге питання. Те, що стосується статті 23. Є такий вислів, як «середня укомплектованість», показник укомплектованості медичних закладів системи охорони здоров'я. Цей показник дуже такий розпливчатий, тому хто буде його формувати, яким чином його будуть формувати? Чи це ця область, чи це заклад охорони здоров'я конкретний? Тому що якщо брати середній медичний персонал, він у нас перевищує в деяких областях і 100 відсотків і на 102 відсотки укомплектовані. Тому оці показники, яким чином їх виписувати по кожному закладу охорони здоров'я окремо, якщо приймається таке рішення? Таких показників по статистичній формі, які сьогодні є в системі охорони здоров'я, немає, вони просто відсутні.
СЕМЕРУНЬ І.В. Можна коментар?
Дійсно, ідея сама дуже гарна, але вирішувати її треба трошки в інший спосіб, оскільки оцей критерій укомплектованості у нас в усіх статистичних розрахунках іде фактично на рівні області.
Якщо ви кажете, порівнюєте – нижчий, ніж середній по Україні, то це порівнюються Черкаська область, Київська область, в середньому по Україні, а не місто Боярка, місто Тарасівка… Таких немає порівнянь, вони не порівнюються з середньою по Україні укомплектованістю.
Тут потрібен індивідуальний підхід. І для цього є 45-а постанова Кабінету Міністрів, яка визначає порядок формування, коли для потреб громади необхідно залишити отаку-то кількість лікарів, їх не беруть, їх залишають. Розумієте? А так в одній лікарні, приклад, акушерство і гінекологія укомплектована на 105 відсотків і на 0,75 працюють лікарі для того, щоб не втратити фах, сусіднє відділення гастроентерології чи неврології, де лежать інсультні хворі, старенькі, ви знаєте, кардіології, укомплектоване на 70 відсотків. Як оцього балансу досягти?
Якщо ми беремо критерій неукомплектованості по області, ми фактично законом вибиваємо з мобілізації чи з призову на строкову службу цілу область. І вийде, що ми прийняли закон, який не дозволяє Кіровоградську, Київську, Чернігівську, Черкаську, я умовно кажу, області призивати взагалі ні на строкову службу, ні мобілізувати, а в інших областях будемо призивати, бо там укомплектованість висока. Розумієте? Ми можемо до нонсенсу дійти, вибачте, що я так кажу, але це так і буде, тому що середній по Україні показник – це показник по області. Він не буде враховувати індивідуальних навантажень.
Треба повертати підготовку офіцерів запасу обов'язково, тим більше, що це можна повернути вже зараз для тих, хто навчається на четвертому-п'ятому курсі. І вони всі будуть офіцерами запасу медичної служби. Тоді вирішується питання по строковій службі, в мирний час вони не призиваються, тобто на строкову службу вони після інституту не призиваються, вони працюють по своїй спеціальності. А під час мобілізації будуть тільки офіцерами і за призначенням.
МУСІЙ О.С. Ця інформація не зовсім відповідає дійсності щодо неможливості подивитись, де скільки лікарів працює.
Насправді в Міністерстві охорони здоров'я існує реєстр лікарів, реєстр кадрів і по ньому можна дізнатись по конкретному відділенню, скільки лікарів працює. Це буде компетенцією Міністерства охорони здоров'я. не перекладайте, будь ласка, функції Міністерства охорони здоров'я на народних депутатів. Для цього є виконавча влада, яка повинна буде розробити відповідний нормативний акт, який буде регулювати оцю кількість. І все. Тут проблеми немає. Можна достеменно дізнатися наявність вільної ставки в кожному селі, зробивши запит в Міністерство охорони здоров'я.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Все, шановні колеги, я думаю, що всі своє власне враження вже склали. Прошу перейти до голосування.
Хто за те, щоб підтримати в першому читанні закон 2145 щодо удосконалення порядку призову на військову службу медичних працівників, прошу голосувати. Хто за те, щоб цей закон підтримати? Хто проти? Хто утримався?
Переходимо до наступного питання. Про проект рекомендацій слухань у Комітеті з питань охорони здоров'я на тему: «Про реформу охорони здоров'я в Україні».
Вам роздані рішення. Скажіть, будь ласка, чи всі члени Комітету з питань охорони здоров'я отримують своєчасно матеріали? Від секретаріату отримуєте? Мали можливість ознайомитись?
БАХТЕЄВА Т.Д. Нет. Вчера только получили. А положено за 3 дня.
ШИПКО А.Ф. Нет.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я прошу секретаріат. Це питання не якесь невідкладне, я маю на увазі – не якесь термінове. Треба надсилати раніше членам комітету, щоб вони могли ознайомитись. Воно вже давно мало бути готовим.
Я просила би членів Комітету з питань охорони здоров'я ознайомитись з проектом рекомендацій, а також долучити до цього проекту рекомендацій звіт Міністерства охорони здоров'я, який ми мали би запланувати з вами на наступне засідання комітету щодо проведення реформи.
Справа в тому, що ми міністерству зі своєї сторони абсолютно своєчасно ще в лютому підготували своє бачення реформ. На жаль, відповіді з Міністерства охорони здоров'я…, я вважаю абсолютно неможливим зволікання з реформами в системі охорони здоров'я. Те, що відбувається на сьогоднішній день, якщо в листопаді-грудні минулого року це можна було списати на звикання Міністра до нової ситуації в Україні, то вже кінець березня і, власне, нічого того, що мало би відбуватись в системі охорони здоров'я, на жаль, не відбувається. Тому прошу долучити до цих рекомендацій необхідність внесення в порядок денний засідання Комітету з питань охорони здоров'я звіт Міністра про проведену міністерством роботу за перший квартал 2015 року.
Якщо ви не заперечуєте…
МУСІЙ О.С. Я би підтримав пропозицію Ольги Вадимівни. Насправді, 100 днів Уряду пройшло, і ми бачили всілякі звіти, що зроблено в тому чи іншому міністерстві. На превеликий жаль, реформ в Україні немає. І було пряме завдання Коаліційної угоди, яка не виконується, в першу чергу, Міністерством охорони здоров'я, про системну реформу охорони здоров'я. И попри заяви, спочатку з вуст Міністра ми чули 15 законопроектів, потім ми чули 30 законопроектів, остання версія була – готові 54 законопроекти. До сьогоднішнього дня в комітет не поступив жоден законопроект. Окрім того, не тільки в комітет, жоден законопроект Міністерства охорони здоров'я не поступив в секретаріат Кабінету Міністрів по процедурі.
Ви що, збираєтесь затягувати реформу системи охорони здоров'я ще на 25 років, чи що? Суспільство не може чекати і зволікати. На вас покладена пряма норма і прямий обов'язок – реформа системи охорони здоров'я.
Тому абсолютно однозначно ми зобов'язані як народні депутати і як люди, які спілкуються з людьми в регіонах, заслухати, що відбувається з реформою системи охорони здоров'я, з вуст Міністра. І не так, як ми чули минулого разу про те, що щось ми побачили, щось потрібно зробити. Не щось потрібно зробити, а потрібно покласти на стіл готові законопроекти, які ми маємо голосувати у Верховній Раді. Ми готові до голосування, але насправді спочатку потрібно мати, що голосувати. І ми повинні ознайомитися з цим.
Тому я би попросив додатково ще присутнього заступника Міністра охорони здоров'я, не знаю, хто у вас зараз у міністерстві відповідає за реформу, напевно, буде якась відповідальна особа, і для того, щоб члени комітету були готові до відповідної дискусії на наступному засіданні, просити секретаріат також підготувати не за один день рекомендації, які були і з якими ознайомитись за один день дуже важко Міністерству охорони здоров'я надати відповідні матеріали до засідання комітету щодо стану з реформою системи охорони здоров'я.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я прошу членів Комітету з питань охорони здоров'я, перше, проголосувати рекомендації слухань, які у нас вже відбулись «Про реформу охорони здоров'я в Україні» з правкою про відповідний звіт Міністра охорони здоров'я на початку квітня в сесійний тиждень. Не заперечуєте? Прошу голосувати. Хто за те, щоб підтримати таке рішення?
ШИПКО А.Ф. Щоб він виступив і відчитався перед нами.
КИРИЧЕНКО О.М. Це називається звіт.
БІЛОВОЛ О.М. На комітеті чи в сесійному залі?
ШИПКО А.Ф. На комітеті.
(Загальна дискусія).
БІЛОВОЛ О.М. Давайте підтримаємо пропозицію Голови комітету про звіт Міністра охорони здоров'я на комітеті.
СИСОЄНКО І.В. Спочатку Міністр звітує, а потім ми дивимось на те, що зазначено у рекомендаціях.
БІЛОВОЛ О.М. Давайте ми приймемо вашу пропозицію, те, що було сказано. В наступну середу заслухати звіт Міністра охорони здоров'я.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. На початку квітня.
БІЛОВОЛ О.М. На початку квітня.
(Загальна дискусія).
КИРИЧЕНКО О.М. Давайте я скажу пару слов. Ольга Вадимовна.
Первое. Касательно подготовки материалов на комитет. Она неудовлетворительная, я делаю замечание руководителю секретариата, потому что материалы мы получаем поздно, соответственно знакомимся в аварийном режиме. Это первое, на что надо, чтобы отреагировали, потому что это мнение всех депутатов, мы в зале общаемся.
Второе. Что касается отчета Министра. На прошлом комитете мы рассматривали закон о продолжении пилотных проектов по реформированию Днепропетровской, Винницкой, Донецкой областей. И тогда мы под протокол записали, что в течение месяца, 30 дней, если Министерство здравоохранения нам не даст нормативно-правовую базу экономического сопровождения реформ, то я первый выйду на трибуну и скажу о расформировании Министерства здравоохранения как того ведомства, того органа центральной исполнительной власти, который утратил свое значение в нашей стране, потому что он ничем на сегодняшний день не занимается. И поверьте мне, если мы закроем министерство, то здравоохранение останется, а министерства не будет.
Неделя уже прошла.
Я поддерживаю отчет Министра обязательно, обязательно поддерживаю, я ему это скажу.
Ну, и по рекомендациям, Ольга Вадимовна, тут мы должны внести свои поправки, поэтому я предлагаю сегодня их не рассматривать, а мы внесем в течение недели свои предложения и тогда будем голосовать. Договорились.
Это мои такие предложения.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Мова йде зараз про документ-рекомендації, правильно я зрозуміла? Тобто ми проголосуємо зараз за те, щоб заслухати звіт міністра на початку квітня і відповідно до цього напрацювати рекомендації.
Прошу голосувати. Хто за те, щоб заслухати на початку квітня в сесійний тиждень звіт Міністра охорони здоров'я щодо проведення реформ, щодо результатів проведення за перший квартал і планів до кінця року.
Хто за? Хто проти? Хто утримався? Є.
Наступне питання – про необхідність об'єднання досвіду та комплексного підходу щодо практики реабілітації учасників антитерористичної операції.
У нас запрошені гості – професор Інституту психології імені Костюка пан Єна та головний лікар санаторію «Україна» пан Липовецький.
Будь ласка, 5 хвилин вам для виступу.
ЄНА А.І. Шановні панове депутати, учасники сьогоднішнього засідання!
Проблема реабілітації учасників АТО є складною, комплексною, міжвідомчою.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Пане професоре, я прошу пробачення.
Шановні колеги народні депутати! Я зараз маю піти на Комітет по Регламенту, де розглядається наше питання змін предметів відання. Тому прошу Олега Степановича сісти на моє місце і продовжити ведення засідання Комітету з питань охорони здоров'я.
МУСІЙ О.С. Можна без переміщення тіла?
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Можна без переміщення тіла.
І прошу вас за результатами доповіді пана професора і групи, яка до нас сьогодні запрошена, моя пропозиція і прохання до вас підтримати створення при Комітеті з питань охорони здоров'я робочої групи, куди увійдуть представники громадськості, волонтерських організацій, наукових з питань процесу реабілітації медичної, психологічної, соціальної ветеранів, тобто це моя пропозиція. Прошу вас підтримати, щоб ми могли залучити, вони на постійній основі будуть працювати разом з нами, проводити свої засідання, разом з нами опрацьовувати і систематизувати всі ці матеріали.
ДОНЕЦЬ Т.А. У мене ще таке питання. У нас в порядку денному на цей тиждень стоїть 2 законопроекти стосовно закупівель. А вони не проходили комітет.
(Загальна дискусія)
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Комітет підтримав. Мова йде про переведення державних закупівель в міжнародні організації. Туди внесені правки. Від Міністерства охорони здоров'я на цей закон поступили ще додаткові правки технічні, які я отримала і буду вносити з голосу. Всі правки носять технічний характер.
Тоді я вам дякую, і ви продовжуєте працювати.
(Загальна дискусія).
МУСІЙ О.С. Я пропоную внести до кожного голосування на цей тиждень обов'язково пілотні регіони.
БІЛОВОЛ О.М. Ми сьогодні голосували тільки державні закупівлі два, а пілотні регіони ні.
СИСОЄНКО І.В. По них ще немає висновків, так?
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. По цих законопроектах, їх розглядає сьогодні Антикорупційний комітет, у Антикорупційного комітету є зауваження до цього проекту закону.
Шановні колеги депутати, щодо пілотних проектів У Дніпропетровській, Вінницькій і Донецькій області.
БІЛОВОЛ О.М. І Київська.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Є зауваження у Антикорупційного комітету, вони сьогодні виносять на обговорення. Я попросила, щоб вони підготували всі їх зауваження. Ми їх розглянемо, відповідно при потребі внесемо для того, щоб у Антикорупційного комітету не було зауважень до цього законопроекту. Тобто це в роботі.
РУДИЙ В.М. Те, що від нас залежало, ми зробили. Подання вже є. Воно в базі навіть є Верховної Ради.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу вас, пане професоре. Вибачте, будь ласка.
ЄНА А.І. Як я вже сказав, що це проблема комплексна, міжвідомча, міждисциплінарна.
На жаль, на сьогоднішній день вона лягла на плечі ініціативних медиків. Психологів, соціальних працівників і є дезінтегрованою певним чином в Україні.
Вирішення проблеми можливе лише шляхом обліку, організації координації існуючих ресурсів, зусиль, сил, закладів, організацій і так далі.
Тому щоб консолідувати існуючі сили, засоби, ресурси якраз координатори тристороннього Меморандуму звернулись в комітет з проханням створити три робочі групи за напрямами медицина, психологія і соціально-професійна реабілітація для того, щоб якраз ці питання скоординувати і в місячний термін розробити пропозиції зі створення, по‑перше, єдиної загальнодержавної концептуальної моделі реабілітаційних заходів, відображення в ній питань інформаційного, ресурсного, матеріально-технічного, методичного, кадрового забезпечення діяльності цієї системи.
Для того, щоб це зробити, вже напрацьовані певні пропозиції, які доцільно об'єднати під крилом вашого комітету.
З вашого дозволу, я закінчу на цьому доповідь, тому що питання дуже просте і воно має в перспективі розвиток і рішення.
БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Якщо ви не проти, то пропоную проголосувати за створення робочої групи.
СИСОЄНКО І.В. Я хочу зазначити те, що, дійсно, реабілітація учасників АТО сьогодні є дуже важливою, особливо питання психологічної реабілітації. Ми знаємо багато випадків, коли після військових госпіталів людей виписують додому військових і жодні дії з реабілітації не здійснюються. Такі випадки є.
Тому я підтримую ініціативу створення комісії, чи робочої групи. Але для того, щоб ми прийняли таке рішення, дуже важливим було, щоб ми з вами визначились, хто буде членами такої робочої групи. Тобто факт того, що потрібно щось зробити для того, щоб покращити функціонування між усіма відомчими медичними закладами з питань реабілітації, між усіма санаторно-курортними закладами також різних форм підпорядкування, але ми повинні розуміти, хто повинен бути членом такої робочої групи для того, щоб дійсно ми досягли тієї мети, яку ми всі з вами разом ставимо за основу – це створити єдиний простір і творити єдину систему, яка дасть можливість координувати діяльність всіх, направлених на реабілітацію всіх учасників АТО, а також я думаю, що і питання реабілітації постраждалого мирного населення тих територій.
Тому я хотіла би, якщо ви ініціюєте таку пропозицію, щоб ми все ж таки підійшли до неї, коли буде запропонований конкретний склад такої робочої групи, або ми всі разом можемо запропонувати такий склад і, можливо, на наступному засіданні комітету просто його погодити.
Я пропоную саме таку пропозицію, щоб ми всі, народні депутати, запропонували, а потім обговоримо і приймемо рішення.
МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати, у кого ще будуть якісь пропозиції?
БІЛОВОЛ О.М. Слушна пропозиція Ірини, можна підтримати.
БАХТЕЄВА Т.Д. И социальная реабилитация.
СИСОЄНКО І.В. Конечно. Обязательно.
(Загальна дискусія).
КИРИЧЕНКО О.М. Можно я в таком случае продолжу?
Ирина, я абсолютно вас поддерживаю, но я считаю, что в таком случае мы сегодня должны избрать голову, основного координатора, который это все подготовит, потому что нужно проголосовать за створення такої групи, избрать ее руководителя, который должен будет предложить эти кандидатуры.
СИСОЄНКО І.В. Мы сейчас говорим о том, что мы не хотим, чтобы э то делалось монопольно одним человеком, потому что такого быть не может.
КИРИЧЕНКО О.М. Правильно. Он должен предлагать. Иначе кто будет предлагать? Все?
(Загальна дискусія)
СИСОЄНКО І.В. Давайте пропонувати.
КИРИЧЕНКО О.М. Можуть пропонувати себе, але має бути людина, за це відповідальна.
СИСОЄНКО І.В. Давайте всі пропозиції, кожен народний депутат висловить своє бачення, тому що сьогодні є багато різних служб, різних відомств, і всі займаються реабілітацією. Немає координації, і дуже низький рівень надання такої допомоги.
Тому давайте ми всі разом, кожен з нас на наступне засідання комітету підготує завчасно пропозиції і потім ми всі разом на засіданні приймемо рішення по складу і з складу виберемо голову тоді робочої групи.
Це моя особиста позиція.
БІЛОВОЛ О.М. За основу пропозицію. Давайте підтримаємо.
ШИПКО А.Ф. Добра пропозиція.
ІЗ ЗАЛУ. Є ініціатива 3 робочих групи зробити. Є ініціатор професор Єна.
БІЛОВОЛ О.М. Не треба три, зробити одну робочу групу і хай працюють.
СИСОЄНКО І.В. Я проводила круглий стіл на тему саме реабілітації.
(Загальна дискусія).
ГАЛЕНКО О.А. Дорогие народные депутаты! Уважаемые дамы и господа!
Завтра начинается четвертый этап демобилизации, завтра.
Я знаю, что Ольга Богомолец более четырех месяцев говорит об этой координации буквально каждую неделю на разных круглых столах, конференциях. К большому сожалению, те министерства, которые должны были за это отвечать, включая МОЗ и Минсоцполитики, за 8 месяцев ничего не сделали. Мы в августе подняли этот вопрос.
Я как предприниматель-меценат софинансировал реабилитацию 75 участников АТО. Могу вам сказать, что самая большая проблема – это их трудоустройство, потому что вы как врачи знаете, что нужно предоставить медицинские услуги.
(Загальна дискусія)
ШИПКО А.Ф. Тут надо соединить всех. Тут не только медицинская часть, психологическая, социальная часть, естественно.
ГАЛЕНКО О.А. Поэтому мы предложили почему три рабочие группы, они открытые, кто хочет – добро пожаловать! То есть мы говорим о том, что у всех, у кого есть опыт, потому что у каждого ведомства есть этот опыт, который нужно объединить.
(Загальна дискусія).
ШИПКО А.Ф. Если будет три рабочие группы, то не будет ни одного результата, потому что каждая группа будет выносить свое решение, потому будут эти решения согласовываться. Должны всех посадить за один стол и должна быть единая система координации реабилитации в стране. Тем более, что проблема есть, и она будет только нарастать.
ГАЛЕНКО О.А. Мы наработали там, где мы проводили реабилитацию, это «Ворзель», санаторий «Украина», мы наработали опыт и готовы им поделиться.
Поэтому есть Олег Мусий, если он согласится взять на себя координацию, потому что он знает работу самого комитета и знает систему работы МОЗ. Потому что оно больше ложится на МОЗ.
КИРИЧЕНКО О.М. А мы поддержим Ирину Сысоенко.
СИСОЄНКО І.В. С санаторием «Ворзель», вы меня извините, я как руководитель Самопомощи Киевской области лично занималась много раз тем, чтобы отстоять вашего главврача, которого сегодня здесь нет, господина Липовецкого, когда были большие сложности, когда был наезд, мои адвокаты выезжали туда, писали заявления в милицию и все остальное. То есть этими вопросами мы занимались, поэтому давайте так – сейчас кандидатуры народных депутатов мы конкретно не обсуждаем. Ваше предложение совпадает полностью с тем, что уже делают другие народные депутаты этого комитета. Я говорю сейчас лично о себе.
Если вы знаете, то комитет уже проводил круглый стол на тему медицинской реабилитации участников АТО.
Поэтому мы принимаем предложение и с большим удовольствием присоединяемся к тому, что необходимо создать такую координационную группу, которая сосредоточит все вопросы по реабилитации. Мы принимаем это решение, но вопрос формирования самой группы, я думаю, что мы можем поставить на ближайшее время ее формирование из числа кандидатур, которые мы все вместе будем иметь возможность подавать.
Хорошо?
ГАЛЕНКО О.А. Нет, смотрите. По-хорошему если завтра начинается этот процесс, вы как медики знаете, что должно быть - 8 дней ребята должны пройти амбулатории, потому что как практика наша показала, после того, как они возвращаются, помимо психики, летит полностью здоровье.
МУСІЙ О.С. Дякуємо за ваші пропозиції.
БІЛОВОЛ О.М. Беремо за основу пропозицію Сисоєнко.
МУСІЙ О.С. Я хочу ще раз наголосити і звернутися до Міністерства охорони здоров'я, яке сьогодні тут присутнє.
Комітет з питань охорони здоров'я і народні депутати не можуть підміняти виконавчий орган влади. Це прямий обов'язок і компетенція Міністерства охорони здоров'я безпосередньо займатися реабілітацією тих людей, які йдуть на фронт чи завтра прийдуть з фронту. Це ваш обов'язок прямий, а не обов'язок народних депутатів.
Безумовно, ми виступимо координаторами цієї роботи, однозначно.
Для цього, прислуховуючись до пропозиції і підтримуючи пропозицію пані Ірини, я пропоную протягом тижня усім зацікавленим особам - народним депутатам, громадським організаціям, і це оголосити бажано було би публічно через сайт, можливо Верховної Ради, чи сайт комітету, якого, на превеликий жаль, поки що немає.
РУДИЙ В.М. Та ні, він працює.
МУСІЙ О.С. Працює. Погано.
РУДИЙ В.М. Ви подивитесь.
МУСІЙ О.С. Тому на сайті Комітету з питань охорони здоров'я зробити відповідні оголошення для того, щоб громадськість, яка цікавиться життєдіяльністю депутатів, знала про те, що формуються протягом тижня кандидатури для відповідних робочих груп, які будуть далі працювати під егідою комітету.
Тому я думаю, ми, напевно, підтримаємо цю пропозицію, зберемо протягом тижня, це не так багато часу, відповідні пропозиції від народних депутатів перш за все, окрім того, можливо, інші народні депутати з Комітету з питань соціальної політики, до них потрібно буде звернутись, вони також повинні були б долучитися до подачі кандидатур, і потім спільно вирішити на наступному засіданні, затвердити склад, обрати керівництво для того, щоб намалювати далі дорожню карту і план дій з цього важливого питання реабілітації людей, які повертаються з АТО.
Що Міністерство охорони здоров'я скаже?
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Ми хотіли би поінформувати, що Міністерство охорони здоров'я цим питанням також почало активніше займатися в сенсі створення системи і будемо раді долучитися до роботи групи. За допомогою наших міжнародних технічних партнерів, які вже мають перші розробки потенційної концепції реабілітаційного центру, які би можна було обговорити в тому числі для того, щоб можна було з допомогою комітету і громадськості, міжнародних організацій створити систему, елементом якої може бути або має бути досконалий центр реабілітації, який включає як фізичну, так і психічну, і психологічну реабілітацію не тільки воїнів, але й громадян, які постраждали в зоні АТО.
(Загальна дискусія).
МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати! Хто підтримує озвучену пропозицію протягом тижня подачі кандидатур до цих груп і на наступному засіданні формування вже конкретних робочих груп, які будуть займатися конкретними питаннями, прошу голосувати.
БІЛОВОЛ О.М. Давайте ми визначимо – до кінця цього тижня, щоб ми так не розтягували. Це не така велика проблема внести кандидатури від громадських організацій, Міністерства охорони здоров'я, Національної академії медичних наук, профільного комітету і так далі. Це не проблема. Давайте проведемо це зараз протоколом.
МУСІЙ О.С. До наступного засідання все одно ми не будемо збиратись і голосувати спеціально. Тому ми маємо час до наступного засідання. Секретаріат нам доповість за отриманими результатами звернень від народних депутатів, громадських організацій, міністерств, відомств і всіх інших.
СИСОЄНКО І.В. Ми можемо окремо раніше зібратись саме для цього питання?
(Загальна дискусія).
КИРИЧЕНКО О.М. Я думаю, что мы не соберем кворум. Поэтому я считаю, что это актуально, но…
МУСІЙ О.С. Хто за внесену пропозицію, прошу голосувати.
БАХТЕЄВА Т.Д. Можно сделать совместное заседание двух комитетов.
КИРИЧЕНКО О.М. До 25 числа.
БІЛОВОЛ О.М. Те, що Ірина озвучила.
МУСІЙ О.С. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Прийнято одноголосно.
Ще у нас два питання – звернення, відкритий лист фармацевтичної спільноти, Оксана Корчинська просила звернути на це увагу. І питання з минулого засідання. Ми просили Міністерство охорони здоров'я доповісти сьогодні на комітеті щодо реєстру цін на ліки, через що заблоковані закупівлі по всіх регіонах були.
Якщо можна, Міністерство охорони здоров'я, підкажіть, в якому стані, як відбувається перегляд цін реєстру на ліки, які закуповуються за кошти місцевих бюджетів, і ці ціни референтні мали бути на сайті Міністерства охорони здоров'я. Що зроблено чи не зроблено? Чим допомогти вам?
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Якщо дозволите, Олег Степанович. Ми опрацювали завдання комітету, яке було минулого тижня, і підійшли до цього питання з точки зору формування і удосконалення системи, а не тільки окремих елементів реєстрації ціни і провели ґрунтовний аналіз роботи, яку проводить МОЗ, розробили проект постанови для Кабміну про внесення змін до постанови 240 з тим, щоб все-таки процес правильним чином реорганізувати, враховуючи сучасні економічні умови. Ці рекомендації, ці зміни дозволять використовувати обмінний курс на день реєстрації, подачі на реєстрацію в МОЗ.
Так само ми звернули увагу на процедури, які відбуваються в МОЗ стосовно реєстрації ціни після подачі декларації від виробників.
І наші фахівці можуть зараз детально доповісти про процеси і кількісну інформацію. Я прошу Наталю Валентинівну доповісти по цьому питанню.
Але знову-таки звертаю увагу на те, що ця постанова - це елемент регулювання ціноутворення. Вона має багато аспектів і на кожен з них по-різному трактується або по-різному використовується для того, щоб спростити процес реєстрації.
Ми минулого разу говорили, які рішення прийняти, чи постанову 240 ліквідувати, чи її доопрацювати. І ми прийшли до висновку, що ми рекомендуємо її доопрацювати, і ми будемо її доопрацьовувати з тим, щоб зробити її в найближчій перспективі досконалішою.
БІЛОВОЛ О.М. А ціни так і не змінились? Так і не працює ця система?
САНДУЛЕНКО Н.В. Чому? Змінилися.
Постанова 240 діє близько 6 місяців. За 6 місяців Міністерством охорони здоров'я було опрацьовано понад 15 тисяч заяв на лікарські засоби і на вироби медичного призначення.
Процедура декларування цін передбачає окремий порядок декларування на вироби медичного призначення і на лікарські засоби.
На вироби медичного призначення декларування здійснюється за спрощеною процедурою без перевірки Держцінінспекції. Тому я скажу окремо по кожному напрямку декларування.
Щодо декларування цін на лікарські засоби, за новим порядком було опрацьовано 4737 декларацій на подання зміни опто-відпускних цін. На сьогодні надані позитивні висновки Держціінспекцій і внесені відомості до реєстру цін на 2613 позицій. Реєстр розміщений у вільному доступі на сайті, він постійно оновлюється з виходом відповідного наказу.
Близько тисячі заяв знаходяться на розгляді в Держцінінспекції для отримання висновку щодо економічного розрахунку заявником ціни.
Порушень у наданні висновку з Держціінспекції немає, тобто вони в ті терміни, які визначені постановою 240, видають, тобто претензій немає.
Щодо виробів медичного призначення. На вироби медичного призначення опрацьовано 10434 заявки, 5807 задекларовані ціни і внесені до реєстру, на 3467 позицій надані роз'яснення щодо належності медичних виробів до медичної техніки, оскільки згідно постанови у нас медична техніка не декларується, але заявники не знають, чи відноситься їхня продукція до медичної техніки, чи до виробів медичного призначення. Вони подають пакети. Ми на підставі висновків Держлікслужби повідомляємо, що вироби медичного призначення відносяться до медичної техніки, тому ціни на них не потрібно декларувати.
Тобто на сьогоднішній день реєстр цін на вироби медичного призначення та лікарські засоби містить відомості на 8420 позицій, реєстр знаходиться у вільному доступі на офіційному сайті МОЗ України. Як тільки виходить наказ, він протягом доби оновлюється і вивішується на сайт МОЗ.
Тобто заклади можуть оперативно отримати інформацію щодо задекларованих цін на лікарські засоби і на вироби медичного призначення.
МУСІЙ О.С. Є багато скарг до Комітету з питань охорони здоров'я, до народних депутатів мажоритарників на те, через те, що старі ціни не передекларовуються, я не знаю, чи це вина Міністерства охорони здоров'я, чи, можливо, виробників, які не передекларовують ціни у зв'язку з девальвацією гривні, вони відмовляються за тими цінами, які є на сайті Міністерства охорони здоров'я, закуповувати медикаменти, не виходять реально на торги.
Я думаю, можливо, як сказав заступник Міністра, удосконалити цей механізм, що в регіонах не було проблем із закупівлею медикаментів.
Крім того, насправді в Україні закуповується близько 8 тисяч медикаментів, а у вас задекларовано тільки 2 тисячі.
САНДУЛЕНКО Н.В. 2600.
МУСІЙ О.С. Тому насправді…
БАХТЕЄВА Т.Д. Слабая работа.
МУСІЙ О.С. Потрібно якось цей механізм удосконалити, щоб, можливо, скоротити бюрократичні процедури.
Ви тільки раз в місяць переглядаєте.
БАХТЕЄВА Т.Д. А доллар прыгает каждый день.
КИРИЧЕНКО О.М. У меня вопрос к заместителю Министра. Действительно, вы говорите почему-то, не говоря о том факте, что у нас доллар падает. Потому у меня вопрос.
ДОНЕЦЬ Т.А. Растет, сегодня растет.
КИРИЧЕНКО О.М. Падает или растет – меняется. Вопрос заключается в том, какой алгоритм будет заложен в їх зміни, які вони пропонують внести.
Я считаю, что нужно услышать алгоритм, что они хотят сделать.
МУСІЙ О.С. Буде проект постанови.
КИРИЧЕНКО О.М. Извините, алгоритм нужно выразить в трех-пяти предложениях, правильно? Проект будет, но я хотел бы понимать, что они хотят сделать.
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Ті зміни, які передбачаються проектом, пропонуються зміни до 333-ї постанови, яка якраз забезпечує процедури розрахунку. Одна з ключових змін – це відповідно до курсу на день реєстрації ціни розраховуються. Основна проблема в чому полягала – що декларування ціни відбувалось до національної валюти. Виробники і представники по-різному трактували або могли трактувати, на який момент яку ціну, чи на момент завезення, чи реєстрації, чи на інші терміни. І створювались елементи непорозуміння, яку використовувати цифру національної валюти. Оскільки зараз вноситься елемент іноземна валюта на обмінний курс, то це питання само собою вирішується, тому що формула використовується на день реєстрації ціни.
КИРИЧЕНКО О.М. На день проведення торгів.
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. На день проведення торгів.
КИРИЧЕНКО О.М. Правильно. Референтная цена будет вынесена в твердо конвертируемой валюте, на день проведения закупки можно будет высчитать референтную цену. Правильно?
ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. В тому числі. Референтна ціна та ціна реєстрації по-іншому трактується. Але це дає можливість бути гнучкими в сенсі визначення ціни, яка може тоді відразу реєструватися. Раніше цієї гнучкості не було.
МУСІЙ О.С. Інформація приймається до відома. Я думаю, що до наступного засідання комітету, будь ласка, підготуйте інформацію по конкретних змінах, які ви будете пропонувати до цієї 240-ї постанови, для того, щоб депутати могли також (той, хто захоче) ознайомитися і, можливо, взяти участь в доопрацюванні тих пропозицій.
БАХТЕЄВА Т.Д. Это постановление Кабмина 240, оно декларирует изменение цены только в течение одного месяца, а доллар и евро прыгает каждый день и каждый час. Поэтому Министерству нужно тоже на это обратить внимание и начать работать.
КИРИЧЕНКО М.О. Так они же сказали, что будет цена на момент проведения сделки.
БАХТЕЄВА Т.Д. Они говорят. На сегодняшний день ничего не сделано. И Олег Степанович сказал о многочисленных жалобах.
ДОНЕЦЬ Т.А. Есть такой момент. В ближайшем регионе страны имеют страховую медицину. И поэтому референтная цена к стране, которая не имеет страховой медицины, да… Есть тоже такой нюанс. Об этом на самом деле мы умалчиваем, но об этом говорят все.
КИРИЧЕНКО М.О. Татьяна, я с вами категорически согласен, что считать цену в соседних странах некорректно. Нам нужно проводить множество тендеров, нам нужно поменять алгоритм.
МУСІЙ О.С. Давайте ми дискусію перенесемо на потім.
(Загальна дискусія).
МУСІЙ О.С. Міністерство охорони здоров'я надає нам проект тих пропозицій для того, щоб депутати могли долучитись до опрацювання і не виникало запитань таких, що чому місяць, ми дамо пропозицію два дні, наприклад. І тоді знайдемо спільну точку зору.
БАХТЕЄВА Т.Д. Треба зміни до постанови 240.
КИРИЧЕНКО О.М. Треба зміни до підходу. Мы можем пересмотреть. Референтные цены – это не аксиома, мы можем пересмотреть.
МУСІЙ О.С. Давайте відповідні законопроекти. Виходьте з ініціативою.
БАХТЕЄВА Т.Д. Запросити сюди Міністра, нехай він відповість на ці питання.
МУСІЙ О.С. На наступне засідання буде Міністр запрошений.
(Загальна дискусія).
МУСІЙ О.С. Є ще одне питання. Завершився відбір кандидатів на посаду директора Інституту раку, і я попросив би також бажаючих народних депутатів, хто захоче, взяти участь, завтра о 14-00 годині відбудеться перше засідання по відбору цих кандидатів у Міністерстві охорони здоров'я України. Тому будь ласка, щоб не було запитань щодо прозорості при обранні нового директора Інституту раку, завтра Міністерство охорони здоров'я запрошує народних депутатів до участі в конкурсній комісії.
Інше питання, з яким звернулась фармацевтична спільнота, що Кабінет Міністрів останнім часом декларує те, що призначення на важливі державні посади відбувається за конкурсом. Але ми бачимо відхід від цієї тенденції Міністерства охорони здоров'я і Кабінету Міністрів України щодо призначення керівника Державної служби лікарських засобів. І на сьогодні ведуться знову кулуарні перемовини для того, щоб продовжувати монополізувати ринок у вигляді передачі у вигляді… Законопроект, про який ми говорили, далі висить на сайті Міністерства охорони здоров'я про передачу реєстрації ліків у Державну службу лікарських засобів. А найкритичніше, безумовно, потрібно поставити туди таку людину. Яка це здійснить.
І тому я би попросив підтримати пропозицію, з якою звернулась пані Корчинська, є відповідний лист фармацевтичної спільноти, тут підписи, напевно, близько 30 різних організацій. Для того, щоб не було потім звинувачень про кулуарність призначень одного, другого, третього, десятого то чи іншого керівника Державної служби лікарських засобів, звернутися до Міністерства охорони здоров'я. яке буде суб'єктом подання цієї кандидатури, а також до Кабінету Міністрів провести відкритий конкурс на посаду керівника Державної служби лікарських засобів. Тоді ми зможемо в тому числі впливати і нести відповідальність відповідно за цих керівників. Зможемо впливати на призначення відповідних керівників і контролювати в тому числі.
Ще одне питання.
РУДИЙ В.М. Буде засідання на наступному тижні чи ні?
МУСІЙ О.С. Я попросив би секретаріат підготувати відповідне звернення на Кабінет Міністрів і на МОЗ.
(Загальна дискусія)
МУСІЙ О.С. Перелік питань для розгляду на засіданні комітету.
У нас наступний тиждень, шановні народні депутати, це робота в комітетах.
Орієнтовний перелік питань для розгляду на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я. Він розданий всім депутатам. Якщо є якісь заперечення чи доповнення, то додати. Тут 5 законопроектів, які ми маємо розглянути на наступному тижні.
СИСОЄНКО І.В. І питання по робочим групам по реабілітації також додамо до переліку.
БІЛОВОЛ О.М. І визначимо відповідальним по цьому питанню від комітету заступника голови комітету Ірину Сисоєнко.
МУСІЙ О.С. Наступне засідання комітету – це наступна середа, ми будемо планувати. Які будуть пропозиції щодо часу засідання комітету і дати?
ШИПКО А.Ф. Середа, 14-та година.
МУСІЙ О.С. Поки що плануємо, а там буде видно. Наступний тиждень – робота в комітетах.
Окрім того, пане Андрію, це ваша пропозиція по проведенню комітетських слухань по закону про лікарські засоби.
ШИПКО А.Ф. Ми на квітень плануємо.
МУСІЙ О.С. Подумайте про точну дату для того, щоб ми могли зорієнтуватися і підготуватися, бо 2 законопроекти є, щоб ми далі обговорили це питання про закон про лікарські засоби.
ШИПКО А.Ф. Добре.
МУСІЙ О.С. Все. Всім дякую.
(Стенографування засідання припиняється)