Комітет у своїй діяльності успішно співпрацює з міжнародними партнерами з нагальних питань розбудови української медичної галузі та наближення її до стандартів Європейського Союзу. Зокрема вже понад рік триває успішна співпраця Комітету з медичним комітетом Бундестагу Федеративної Республіки Німеччина.
Так, у минулому році відбулося декілька зустрічей з німецькими колегами-парламентарями в онлайн форматі, на яких обговорювалися питання міжпарламентської взаємодії щодо експертної підтримки законодавчої діяльності Комітету на шляху до ЄС, допомоги у сфері ментального здоров'я, а також подальші кроки підтримки України у процесі відновлення та модернізації вітчизняної системи охорони здоров’я у майбутньому. А у березні цього року на запрошення Голови Комітету Михайла Радуцького Україну відвідала заступниця Голови Комітету з питань охорони здоров’я німецького Бундестагу Доктор Кірстен Капперт-Гонтер, яка в рамках свого візиту зустрілася з Головою Верховної Ради України Русланом Стефанчуком і членами Комітету та відвідала деякі медичні заклади.
Вітаючи присутніх, виконувачка обов’язків голови Комітету з питань охорони здоров’я Бундестагу доктор Кірстен Капперт-Гонтер зазначила, що їй було дуже приємно відвідати Україну та особисто познайомитися з українським колегами. Вона також зазначила, що її дуже вразило те, наскільки багато викликів через війну для сфери охорони здоров’я в Україні, зокрема у сфері ментального здоров’я.
Голова Комітету Михайло Радуцький у своєму вітальному слові підкреслив, що взаємодія на рівні комітетів стала вже доброю традицією і висловив вдячність усьому німецькому народу за постійну військову допомогу Україні у боротьбі з російським агресором та фінансово-економічну підтримку нашої країни у ці складні часи.
Під час спільного онлайн засідання німецькі колеги поділилися з українським парламентарями досвідом ФРН щодо законодавчого регулювання обігу медичного канабісу та надання фармацевтичної послуги в умовах аптек, а також позитивним досвідом Німеччини щодо правового регулювання професійного медичного самоврядування, побудова якого в Україні передбачена законопроектом р. № 10372, що наразі готується Комітетом до другого читання.
Підсумовуючи результати спільного засідання Михайло Радуцький подякував німецьким колегам за надану можливість вивчення німецького досвіду для подальшого його використання у законотворчій роботі Комітету. Також він висловив сподівання на продовження співпраці у цій царині та запросив німецьких колег відвідати Україну.
Після зустрічі з парламентарями Німеччини Комітет розглянув в порядку контролю питання про стан виконання Рекомендацій Комітету, наданих за результатами розгляду питання щодо прогресу у підготовці установ Національної академії медичних наук України (НАМН України) до контрактування НСЗУ за Програмою медичних гарантій (ПМГ).
Слід зазначити, що це питання вже неодноразово заслуховувалося на засіданнях Комітету, на одному з яких у березні цього року Комітет доручив Академії до 1 квітня 2024 року розробити та надати затверджений План заходів щодо здійснення заходів з підготовки до переходу на роботу за ПМГ установ Академії, а також щомісячно інформувати Комітет про стан виконання наданих рекомендацій.
Голова Комітету зазначив, що попри те, що вказаний План заходів був надісланий НАМН України до Комітету 26 квітня цього року, інформації щодо виконання його окремих пунктів, зокрема тих, що мали бути виконані до початку травня 2024 року, Комітет так і не отримав, не зважаючи на відповідні запити до Академії.
З огляду на це порушене питання було винесене на порядок денний для отримання інформації від НАМН України про стан виконання рекомендації Комітету, а також рекомендацій Держаудитслужби, наданих за результатами проведеного фінансового аудиту Академії та її установ за період з 01 січня 2020 року по 30 червня 2023 року, які також розглядалися Комітетом на одному із засідань.
Під час обговорення цього питання було заслухано інформацію Академії про стан виконання наданих рекомендацій. Участь в обговоренні також взяли представники Міністерства охорони здоров’я, Міністерства фінансів, Національної служби здоров’я та Державної аудиторської служби, які відзначили повільність просування у вирішенні питання про долучення установ НАМН України до роботи за ПМГ.
За результатами розгляду цього питання Комітет ухвалив рішення взяти надану інформацію до відома та зобов’язати Академію раз на місяць інформувати Комітет про етапність виконання заходів по входженню нею до 1 січня 2025 року до єдиного медичного простору, а також забезпечити виконання ліцензійних умов Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики. Крім того, Комітет вирішив звернутися до Держаудитслужби з проханням передати матеріали проведеного нею фінансового аудиту Академії та її установ за період з 01 січня 2020 року по 30 червня 2023 року до правоохоронних органів.
За це рішення проголосували 8 народних депутатів: Лада Булах, Дмитро Гурін, Юрій Заславський, Валерій Зуб, Сергій Кузьміних, Максим Перебийніс, Михайло Радуцький, Ольга Стефанишина. Утрималися Оксана Дмитрієва та Валерій Дубіль.
Також на засіданні 3 липня 2024 року Комітет розглянув і підтримав у другому читанні три важливих законопроекти з нагальних питань у сфері охорони здоров’я та регулювання обігу лікарських засобів, які були прийняті Верховною Радою у першому читанні 6 червня цього року.
Законопроект р. № 10293 передбачає зміни до законодавства щодо удосконалення обмежень для медичних, фармацевтичних працівників та фахівців з реабілітації під час здійснення ними професійної діяльності.
Його редакція була доопрацьована Комітетом до другого читання з урахуванням пропозицій Міністерства охорони здоров’я та Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, в результаті чого, її було доповнено низкою змін до інших законів для врегулювання нагальних питань у сфері охорони здоров’я та соціальній сфері.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроект у другому читанні та в цілому як закон України
За проголосували 9 народних депутатів: Лада Булах, Дмитро Гурін, Артем Дубнов, Юрій Заславський, Валерій Зуб, Сергій Кузьміних, Максим Перебийніс, Михайло Радуцький, Ольга Стефанишина.
Законопроект «Про лікарські засоби» щодо маркування лікарських засобів (р. № 11172) спрямований на гармонізацію вимог національного законодавства щодо маркування лікарських засобів до вимог Директиви 2001/83/ЄС, а саме введення заборони на використання у маркуванні лікарських засобів будь-яких елементів рекламного характеру як цього вимагає стаття 62 цієї Директиви.
Підготовлена Комітетом до другого читання редакція не зазнала суттєвих змін порівняно з першим читанням та підтримується Міністерством охорони здоров’я.
Народні депутати – члени Комітету підтримали редакцію цього законопроекту до другого читання і рекомендували Верховній Раді прийняти його у другому читанні та в цілому як закон України.
За проголосували 9 народних депутатів: Дмитро Гурін, Оксана Дмитрієва, Артем Дубнов, Юрій Заславський, Валерій Зуб, Сергій Кузьміних, Максим Перебийніс, Михайло Радуцький, Ольга Стефанишина.
Законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо паралельного імпорту лікарських засобів (р. № 11173) спрямований на прискорення введення в дію окремих положень нового Закону «Про лікарські засоби», а саме запуску механізму паралельного імпорту з метою підвищення економічної та фізичної доступності лікарських засобів.
Комітетом було удосконалено його редакцію з урахуванням пропозицій Міністерства охорони здоров’я.
Так, до другого читання у редакції законопроекту:
визначено, що вимога щодо 2Д-кодування для паралельного імпорту запроваджується одночасно з набранням чинності міжнародним договором про приєднання України до ЄС, але не раніше дати введення в дію статті 57 нового Закону «Про лікарські засоби»;
встановлено, що орган контролю за обігом паралельного імпорту, а також порядок такого контролю визначатиметься Кабміном;
передано до повноважень Кабміну (замість МОЗ) затвердження порядків ведення Державного реєстру лікарських засобів та Державного реєстру лікарських засобів, що паралельно ввозяться в Україну;
уточнено можливість участі у процедурах державних закупівель, що проводяться ДП «Медзакупівлі», незареєстрованих в Україні лікарських засобів але зареєстрованих в країнах з жорстким регулюванням та передбачено окрему спрощену державну реєстрацію для таких ліків у термін до 30 календарних днів;
передбачено можливість тимчасового ведення в електронному вигляді обліку лікарських засобів, що завозяться в Україну як паралельний імпорт, в порядку, визначеному Кабміном до введення в дію відповідних державних реєстрів.
Цей законопроект також рекомендований Комітетом до прийняття у другому читанні та в цілому.
За проголосували 9 народних депутатів: Лада Булах, Дмитро Гурін, Артем Дубнов, Юрій Заславський, Валерій Зуб, Сергій Кузьміних, Максим Перебийніс, Михайло Радуцький, Ольга Стефанишина.