Матеріали засідання Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування від 2 грудня 2022 року
02 грудня 2022, 16:30
На засіданні Комітету, що відбулося у форматі відеоконференції, депутати заслухали
результати аудиту ефективності використання коштів Національною
спеціалізованою дитячою лікарнею "Охмадит".
Член Рахункової палати Василь Невідомий зазначив, що у 2019-2022 роках на здійснення діяльності «Охмадиту» було виділено 6 млрд. В цілому обсяги фінансування і кошти, які були виділені з бюджету, загалом забезпечили надання дітям високоспеціалізованої, лікарняно-діагностичної та консультативної допомоги. Однак, за його словами, відсутність цілей, завдань і пріоритетних напрямків розвитку «Охмадиту» суттєво позначилась на її ефективності діяльності. «Стратегічний план розвитку лікарні на той період не був затверджений. Новий механізм фінансування ха програмою медичних гарантій не впроваджено та не визначено переліку послуг, які надаватимуться пацієнтам безкоштовно. Не затверджені також табелі матеріально-технічного оснащення для нових відділень лікарні. Не актуалізовані нормативи обладнання у діючих відділеннях», — зазначив Василь Невідомий. За його словами, понад 57% бюджетних коштів спрямовано на лікувальну діяльність: проліковано майже 50 тис. пацієнтів, в тому числі вивезених із зон бойових дій, проведено понад 26 тис. операцій, з яких 64 з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів.
Голова Рахункової палати повідомив, що серед головних проблем матеріально технічної бази: 6 з 9 основних клінічних будівель зношені, необхідність проведення ремонтних робіт на понад 1300 квадратних метрів, вичерпаний ресурс 4754 одиниць обладнання, не створено належних умов перебування персоналу і пацієнтів в укриттях, внаслідок бойових дій у березні 2022 року частково пошкоджено 6 будівель лікарні. Також, будівництво нового сучасного лікувально-діагностичного комплексу, на яке загалом спрямовано 4,3 млрд грн не завершено. Причини – зміна керівників закладу, неефективність роботи будівельної організації, декілька переглядів проекту будівництва.
Крім того, депутати розглянули до другого читання проект Закону № 6364 щодо застосування сучасних підходів до профілактики, тестування і лікування ВІЛ-інфекції відповідно до керівних документів ВООЗ. Законопроект має на меті змінити профільний Закон України про протидію поширенню ВІЛ/СНІД та дозволить налагодити систему ранньої діагностики та лікування людей з ВІЛ відповідно до європейських стандартів. При підготовці до другого читання до законопроекту надано 72 поправки від народних депутатів. Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти запропоновану Комітетом остаточну редакцію проекту Закону реєстраційний № 6364 у другому читанні і в цілому як Закон.
Депутати також розглянули проект Закону № 8174-1 щодо посилення заходів контролю за обігом підакцизних товарів. Як зазначив Голова Комітету Михайло Радуцький, законопроект містить низку положень, які у разі його прийняття, матимуть негативний вплив на здоров’я населення України та на імідж нашої країни як країни-кандидата в члени Європейського Союзу. Комітет ухвалив рішення запропонувати Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендувати Верховній Раді України відхилити законопроект.
Також Комітет ухвалив План законопроектної роботи на 2023 рік.
Член Рахункової палати Василь Невідомий зазначив, що у 2019-2022 роках на здійснення діяльності «Охмадиту» було виділено 6 млрд. В цілому обсяги фінансування і кошти, які були виділені з бюджету, загалом забезпечили надання дітям високоспеціалізованої, лікарняно-діагностичної та консультативної допомоги. Однак, за його словами, відсутність цілей, завдань і пріоритетних напрямків розвитку «Охмадиту» суттєво позначилась на її ефективності діяльності. «Стратегічний план розвитку лікарні на той період не був затверджений. Новий механізм фінансування ха програмою медичних гарантій не впроваджено та не визначено переліку послуг, які надаватимуться пацієнтам безкоштовно. Не затверджені також табелі матеріально-технічного оснащення для нових відділень лікарні. Не актуалізовані нормативи обладнання у діючих відділеннях», — зазначив Василь Невідомий. За його словами, понад 57% бюджетних коштів спрямовано на лікувальну діяльність: проліковано майже 50 тис. пацієнтів, в тому числі вивезених із зон бойових дій, проведено понад 26 тис. операцій, з яких 64 з трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів.
Голова Рахункової палати повідомив, що серед головних проблем матеріально технічної бази: 6 з 9 основних клінічних будівель зношені, необхідність проведення ремонтних робіт на понад 1300 квадратних метрів, вичерпаний ресурс 4754 одиниць обладнання, не створено належних умов перебування персоналу і пацієнтів в укриттях, внаслідок бойових дій у березні 2022 року частково пошкоджено 6 будівель лікарні. Також, будівництво нового сучасного лікувально-діагностичного комплексу, на яке загалом спрямовано 4,3 млрд грн не завершено. Причини – зміна керівників закладу, неефективність роботи будівельної організації, декілька переглядів проекту будівництва.
Крім того, депутати розглянули до другого читання проект Закону № 6364 щодо застосування сучасних підходів до профілактики, тестування і лікування ВІЛ-інфекції відповідно до керівних документів ВООЗ. Законопроект має на меті змінити профільний Закон України про протидію поширенню ВІЛ/СНІД та дозволить налагодити систему ранньої діагностики та лікування людей з ВІЛ відповідно до європейських стандартів. При підготовці до другого читання до законопроекту надано 72 поправки від народних депутатів. Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти запропоновану Комітетом остаточну редакцію проекту Закону реєстраційний № 6364 у другому читанні і в цілому як Закон.
Депутати також розглянули проект Закону № 8174-1 щодо посилення заходів контролю за обігом підакцизних товарів. Як зазначив Голова Комітету Михайло Радуцький, законопроект містить низку положень, які у разі його прийняття, матимуть негативний вплив на здоров’я населення України та на імідж нашої країни як країни-кандидата в члени Європейського Союзу. Комітет ухвалив рішення запропонувати Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендувати Верховній Раді України відхилити законопроект.
Також Комітет ухвалив План законопроектної роботи на 2023 рік.