Матеріали засідання Комітету з питань охорони здоров'я 26 лютого 2019 року
26 лютого 2019, 14:30
Основною метою проектів Законів є врегулювання законодавчих розбіжностей в частині визначення замовника медичних послуг з трансплантації та відтермінування строків для впровадження та функціонування Єдиної державної інформаційної системи трансплантації (ЄДІСТ) з одночасною можливістю здійснювати вилучення анатомічних матеріалів та їх трансплантацію в умовах до створення такої системи. Також проект Закону має на меті усунути прогалини діючого Закону які обмежують застосування трансплантації.
Автор основного законопроекту - народний депутат Марія Іонова наголосила на важливості даного законодавчого акту і зазначила, що спільно із членами Комітету з питань охорони здоров'я напрацьовано і узгоджено ряд правок до проектів законів, зокрема, розведено функції оплати і організації медичних послуг; розширено коло осіб для родинного донорства; пропонується, що ЄДІСТ має набути чинності з 1 січня 2020 року, а не з 1 січня 2019 року, як це було передбачено раніше.
Виходячи з того, що загалом запропоновано більше десяти суттєвих правок до законопроектів, члени Комітету, відповідно до 110 статті Регламенту Верховної Ради, прийняли рішення рекомендувати відхилити проект Закону про внесення змін до Закону «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» (№ 9461), а також альтернативний законопроект (№9461-1). Водночас, члени Комітету внесуть на розгляд Парламенту новий законопроект (№9461д), напрацьований на основі базового і альтернативного із урахуванням узгоджених пропозицій, і пропонують Верховній Раді розглянути його як невідкладний та прийняти за основу і в цілому як закон.
Також Комітет розглянув і рекомендував підтримати у першому читанні доопрацьований проект Закону про внесення змін до Закону України "Про лікарські засоби" щодо забезпечення економічної конкуренції та захисту прав пацієнтів при здійсненні роздрібної торгівлі лікарськими засобами (№8591), направлений на підвищення рівня нормативних вимог до організаційно-правових засад здійснення роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
Представляючи доопрацьований законопроект народний депутат Ірина Сисоєнко повідомила, що, зокрема знято обмеження щодо кількості аптек в одному населеному пункті в сільській місцевості з метою збереження доступності лікарських засобів.
Під час засідання народні депутати також прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді підтримати у першому читанні проект Закону «Про лікарське самоврядування» (№ 8250).
Прийняття проекту Закону сприятиме удосконаленню системи управління охороною здоров’я, поліпшенню стану та якості надання медичної допомоги, підвищенню рівня безпеки пацієнтів, формуванню належної лікарської практики.
Як зазначила голова Комітету з питань охорони здоров'я Ольга Богомолець: «Даний закон відповідає світовій практиці і стимулюватиме підвищення відповідальності лікарів за якість лікування».
Водночас члени Комітету відхилили законопроекти «Про професійне самоврядування медичних професій в Україні» (№ 8250-1) та «Про основи професійного самоврядування у сфері охорони здоров’я» (№ 8250-2), зазначивши, що вони не є повною мірою альтернативними, а можуть бути подані, як самостійні проекти законів.
Комітет під час засідання підтримав проект Постанови «Про проведення парламентських слухань на тему: "Шляхи подолання епідемії туберкульозу в Україні" (20 березня 2019 року)» (№ 10042).
Окрім того, депутати заслухали представників трудового колективу Українського науково-дослідного інституту медичної реабілітації та курортології МОЗ України стосовно ситуації, яка склалася у зв’язку з відмовою Одеської обласної ради у продовженні оренди будівель та споруд, на базі яких з 1958 року здійснюється діяльність Інституту. Наразі триває судовий розгляд даного питання. Водночас, представників трудового колективу вважають, що були порушення при передачі майнового комплексу з державної у комунальну власність.
Комітет прийняв рішення направити повідомлення про злочин в Державне бюро розслідувань з метою розслідування можливих порушень при передачі майнового комплексу, який орендує Український науково-дослідний інститут медичної реабілітації та курортології МОЗ України, з державної у комунальну власність, а також звернутися до Генеральної прокуратури України з проханням, у порядку нагляду, розглянути законність передачі вказаного державного майна. Також депутати звернуться до Кабінету Міністрів та Одеської обласної ради з проханням сприяти у продовженні оренди будівель та споруд Інститутом.
Також під час засідання виступив один із керівників Одеського національного медичного університету, який поінформував Комітет про неправомірну відмову МОЗ України від затвердження кошторисної документації університету на 2019 рік, що тягне за собою неможливість виплати заробітних плат, стипендій та комунальних платежів.
За підсумками розгляду даного питання Комітет з питань
охорони здоров'я прийняв рішення звернутися до Прем’єр-міністра України щодо
неприпустимості затримки виплати заробітної плати працівникам ряду комунальних
і державних медичних закладів та науково-технічним працівникам у сфері охорони
здоров’я.
Аудіозапис засідання Комітету: