Висновок на проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо закупівлі послуг реабілітації в реабілітаційних центрах та реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів (реєстр. № 4037а)

Опубліковано 13 лютого 2017, о 16:26

 Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров‘я у межах компетенції розглянув проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо закупівлі послуг реабілітації в реабілітаційних центрах та реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів (реєстр. № 4037а), поданий народними депутатами України Сисоєнко І.В., Кодолою О.М., Кремінем Т.Д. та іншими.

Як зазначається у пояснювальній записці, метою законопроекту є спрощення процедури закупівель послуг з реабілітації в реабілітаційних центрах та реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів для забезпечення цільового та адресного використання бюджетних коштів на здійснення заходів з медичної реабілітації.

Для цього автор законодавчої ініціативи пропонує не поширювати дію Закону України «Про публічні закупівлі» на закупівлю послуг з реабілітації в реабілітаційних центрах та реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів, шляхом внесення відповідних доповнень до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».

Проаналізувавши законопроект, вважаємо за доцільне звернути увагу на таке.

Відповідно до Закону України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» реабілітаційні послуги – це послуги, спрямовані на відновлення оптимального фізичного, інтелектуального, психічного і соціального рівня життєдіяльності особи з метою сприяння її інтеграції в суспільство.

Статтею 20 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначено, що оплата лікування громадян в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування (за  страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності).

До прийняття  Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля послуг з реабілітації застрахованих осіб здійснювалася без проведення конкурсних торгів відповідно до вимог частини четвертої статті 11 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». З прийняттям зазначеного Закону ця норма була скасована, внаслідок чого було втрачено можливість застосування адресного (спрямованого на лікування конкретного хворого з чітко визначеною патологією в умовах відповідного реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу за прямим направленням відбіркової комісії лікувального закладу) підходу при закупівлі послуг з реабілітації. У зв’язку з цим погіршилася доступність хворих до відповідного реабілітаційного лікування, оскільки профільних закладів з надання послуг з реабілітації для певної категорії хворих (наприклад, кардіологічних) може бути декілька у різних регіонах України, а передбачена Законом процедура відкритих торгів визначає лише одного переможця. За таких обставин при наявності в регіоні профільного реабілітаційного закладу (відділення) щойно виписаний зі стаціонару хворий вимушений їхати на реабілітацію до іншого регіону, що не сприяє його одужанню.

З огляду на викладене Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров‘я пропонує проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо закупівлі послуг реабілітації в реабілітаційних центрах та реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів (реєстр. № 4037а) за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку