Стенограма засідання Комітету від 6 липня 2016 року

28 липня 2016, 12:29

СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань охорони здоров’я

 

6 липня 2016 року

 

Засідання веде Голова Комітету Богомолець О.В.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Доброго дня, колеги. Пане міністре, ми ще не розпочинаємо засідання, оскільки у нас немає кворуму. Ми пропонували би перед початком засідання, власне, як увертюру заслухати першим питанням про стан поставок в регіони лікарських засобів, тому що Комітет охорони здоров’я вважає це питання надзвичайно актуальним і вважає, що Міністерство охорони здоров’я і міжнародні організації, з якими у нас на завтра запланована зустріч, мало би значно активніше виконувати те, що має бути виконане. Тому, якщо шановні колеги не заперечують, поки кворуму в нас немає, будемо заслуховувати звіти, а коли буде кворум, я буду пропонувати заслухати законопроекти щодо захисту дітей-сиріт. Немає заперечень? Немає.

Тоді, Віктор Вікторович, вам слово про стан поставок у регіони лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та медичних виробів,  закуплених через спеціалізовані міжнародні організації.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Шановна Ольга Вадимівна, шановні народні депутати, дякую за запрошення і за можливість проінформувати вас про стан справ з поставками ліків, які мають бути закуплені спеціалізованими міжнародними організаціями відповідно до державного бюджету 2015 року.

Хочу проінформувати вас про те, що згідно інформації, яка у мене сьогодні є, станом на сьогоднішній день поставлено ліків на державні підприємства міжнародними спеціалізованими організаціями – це ЮНІСЕФ, "Краун Ейджентс" і  ПРООН на суму 1 мільярд 64 мільйони гривень, що складає 48 відсотків від тієї суми, яка мала би бути поставлена згідно тих договорів, які укладені між Міністерством охорони здоров’я та цими трьома спеціалізованими організаціями. І станом на зараз, наприклад, ПРООН поставив 62 відсотки препаратів, "Краун Ейджентс" – 39 відсотків препаратів та ЮНІСЕФ – 39 відсотків препаратів.

Хочу зауважити про те, що процентально ми маємо деякі програми, за якими процент поставок є досить високим. Для прикладу, СНІД, де поставлено лікарських засобів на 74 відсотки, для прикладу,  в програмі "Доросла онкологія" поставлено 74 відсотки препартів по онкогематології,  93 відсотки препаратів по хронічному мієлолейкозу.  Позитивні цифри можу назвати – це програма "Гемофілія", де на 100 відсотків виконані зобов’язання, по орфанним захворюванням близько 80 відсотків і одна з програм ПРООН "Імунопрофілактика", одна з вакцин знову ж таки 82 відсотки від загальної суми.

Однак викликає глибоку стурбованість те, що, наприклад, вакцини, які мають бути  закуплені міжнародною організацією ЮНІСЕФ, поставлені станом на сьогоднішній день тільки  на 10 відсотків. Програма "Дитяча онкогематологія", на жаль, тільки 16 відсотків ліки та вироби медичного призначення, нуль – це реагенти, які мають бути поставлені за цією програмою.  Хочу підкреслити, що по програмі "Туберкульоз", яку виконує ПРООН, поставлено тільки 31 відсоток лікарських засобів, по СНІДу і виробам медичного призначення тільки 4 відсотки і, власне, решта програм, наприклад, гепатит В і С поставлено тільки на 52 відсотки.

Хочу зауважити наступне, що кошти цим міжнародним організаціям були перераховані в кінці грудня 2015 року. Хочу зауважити, що основна маса поставок розпочалась з 1 травня 2016 року, з того часу ми поставили 538 мільйонів гривень на ліки.

Хочу зауважити, що розпочинаючи з початку травня цього року, нами значно інтенсифікована робота з цими трьома міжнародними організаціями. Яким чином? Перш за все ми поставили перед ними прохання надати нам графіки поставок по препаратам, які мають поставляти кожна з цих міжнародних організацій. Повинен сказати, що певний час у нас пішов на те, що ми прохали, нагадували, ще раз дуже ввічливо прохали, але все-таки вийшли на те, щоб через якийсь час, через 2-3 тижні,  міжнародні організації підготували нам графік  поставок, який ми розмістили на сайті Міністерства охорони здоров’я.

Також хочу зауважити, що з того часу ми регулярно, щонайменше раз на два тижні, зазвичай раз на тиждень, проводимо робочі наради з представниками міжнародних організацій, на яких прохаємо їм  розказати про їхні проблеми та про ту допомогу, яку Міністерство охорони здоров’я може надати їм у пришвидшенні поставок препаратів. Ми усно та письмово звертались до них з проханням про те, щоб вони провели перемовини з виробниками, зі своїми постачальниками для того, щоб максимально наблизити час поставки лікарських засобів та виробів медичного призначення, враховуючи критичну ситуацію із забезпеченням. Повинен  відмітити, що у деяких випадках міжнародні організації дуже ретельно і прихильно поставились до нашого прохання, попрацювали з постачальниками і скорегували графіки поставок у бік пришвидшення поставок тих чи інших лікарських засобів.

Я повинен зауважити також, що в Міністерстві охорони здоров’я інтенсифікована робота по опрацюванню документів, які має опрацьовувати міністерство в межах компетенції. Мною видано доручення, щоб протягом доби опрацьовувати ті документи, які заходять до Міністерства охорони здоров’я і які належним чином оформлені з боку міжнародних організацій.

Хочу зауважити, що є декілька прикрих випадків, коли співробітники міністерства не належним чином віднеслись до виконання своїх функціональних обов’язків і по цим співробітникам розпочаті дисциплінарні провадження та будуть накладені дисциплінарні стягнення. В той же час хочу зауважити і підкреслити,  що з боку міністерства на сьогодні не фіксується фактів затримки у підготовці документів до міжнародних організацій у випадку, якщо вони належним чином підготовлені. Наприклад, знову ж таки хочу проінформувати вас про те, що МОЗ старається іти назустріч  міжнародним організаціям і опрацьовувати ті  моменти, які не врегульовані належним чином діючими нормативними документами і розблоковувати ситуацію з поставкою лікарських засобів.

Хочу навести вам приклад, що по організації "Краун Ейджентс" і саме по програмам онкологія доросла і дитяча виникла така ситуація, коли ця організація проінформувала нас про те, що ліки, які ними закуплені, не відповідають терміну придатності і їх термін придатності складає менше, ніж 75 відсотків. І  таким чином була заблокована поставка лікарських засобів.

 Ми провели робочу зустріч, обмінялись думками і на цій робочій зустрічі знайшли вихід із ситуації, яка склалась, а саме: ми попросили, щоб ця організація попрохала виробників, щоб вони надали гарантійні листи про те, що вони безкоштовно і повністю замінять препарати у випадку їх невикористання під час гарантійного терміну придатності. Такі листи, наскільки я був проінформований, були отримані. Відповідно ми підготували всі необхідні дозвільні документи на організацію "Краун Ейджентс" і передали їх для того, щоб ці поставки були здійснені якнайшвидше.

Хочу також довідково проінформувати вас, шановні народні депутати, про те, що МОЗ повністю підготувався до початку міжнародних закупівель 2016 року. Нами опрацьовані всі номенклатури, нами завершується, на сьогоднішній момент із 46 заявок зібрано 36 заявок, всі заявки будуть дозібрані, остання буде зібрана 11 липня. Ми розіслали міжнародним організаціям наші пропозиції до контрактів 2016 року. Виходячи з того, ми будемо прохати все-таки зменшити терміни поставок, оскільки в існуючому контракті не вказані терміни поставки препаратів. Ми будемо прохати їх також внести пункт про певні штрафні санкції у випадку, якщо організація порушує графік поставки препаратів, а також будемо прохати їх внести цілу низку положень, які дозволять МОЗу, допомагаючи міжнародним організаціям, все-таки мати належні важелі впливу для того, щоб мати розуміння, коли буде поставлений той чи інший препарат, спиратись на чіткі графіки поставок і у випадку недотримання графіків поставок все-таки питати міжнародні організації про те, яку допомогу ми їм можемо надати, щоб виправити існуючу ситуацію.

Таким чином, після проведення консультацій з міжнародними організаціями я очікую, що це відбудеться протягом двох тижнів максимум, ми будемо готові перерахувати кошти і розпочати міжнародні закупівлі 2016 року.

Також, якщо дозволите, я хотів би вас проінформувати про результати закупівель, які були проведені тендерним комітетом Міністерства охорони здоров’я.  Закупівлі були проведені протягом півроку з моменту підготовки номенклатур по збору заявок. Терміни оплати в контрактах, які були вказані по закупівлям через тендерний комітет МОЗ, були або оплата по факту поставки, або поставка не пізніше, ніж 90 днів від дати оплати. Хочу проінформувати вас, що до 1 березня 2016 року всі ліки, які закуповувались по програмам, які були віднесені до компетенції тендерного комітету МОЗ, були поставлені у регіони нашої держави. Дякую за увагу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, Віктор Вікторович. Шановні колеги, в зв’язку з тим, що у нас є кворум, то я би просила зараз ніяких запитань до міністра не задавати. Я зараз розпочну наше засідання, бо ми його ще не розпочали, а потім надам вам всім слово для коментарів.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Я дуже прошу вибачення, що не можу залишитись, оскільки о 16 годині Президент проводить Національну раду реформ.

 

ШУРМА І.М. Я прошу як ініціатор заслуховування інформації  дати мені дві хвилини. Я хочу звернутись до виконуючого обов’язки міністра України.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

ШУРМА І.М. У мене є велика надія на сьогоднішній склад міністерства, що вони вийдуть з цієї ситуації. Але, шановний Вікторе Вікторовичу, не натягайте на себе ковдру відповідальності, яку має нести громадянин України Квіташвілі. Ви віддуваєтесь за поставки 2015 року. Люди добрі, ми  говоримо про те, що сьогодні навіть 50 відсотків не потрапили в регіони, 48 – це на державні підприємства. А ви подивіться на людину в ліжку, в стаціонарі, там треба ліки, а не на складах державного підприємства. Це є перше.

Вже липень, тендери не проведені на 2016 рік. Це не до вас, це ті, хто були в  міністерстві, вони на лютий повинні мали  мати вже замовлення. Це є те питання кримінальної відповідальності громадянина України Квіташвілі за провалену роботу. Якщо ви не проведете аудит, ви автоматично будете нести відповідальність за те, що на сьогодні робите.

У мене до вас є пропозиція, щоб не підставляли міністерство. Два тижні тому, я вам нагадаю, віце-прем’єр-міністр України Розенко, махаючи документом, який йому подало МОЗ, сказав, що у нас сьогодні поставлено 56 відсотків препаратів, закуплених міжнародними організаціями. Розберіться в себе, хто подав віце-прем’єр-міністру недостовірну інформацію, вводить в блуд депутатський корпус Верховної Ради і громадськість України.

Наступне. Це ж нам розказували, що зекономили 60 відсотків коштів. Сьогодні інформація зафактована, що в доларовому еквіваленті цілий ряд препаратів, закуплених ЮНІСЕФ, на 86 відсотків дорожче, ніж було закуплено перед тим. Це є 3 мільйони доларів, це є 75 мільйонів гривень. Це собі найбільші борці з корупцією таких відкатів і не уявляли, з мафією боролись.

Тепер, будь ласка, я вважаю, що треба ставити питання, якщо міністерство зуміло провести тендерні закупівлі і зробити поставку за 90 днів і ні одного випадку звинувачення в корупції не було, а тут ми маємо на 86 відсотків дорожче закуплено, ніж в доларовому еквіваленті, я ще раз наголошую, ніж в 2014 році – раз.  Є три препарати не зареєстровані в Україні і невідомо як їх використовувати – два. А що стосується якості препаратів по онкології, то це ще може бути дуже великою проблемою.

У мене  настійливе прохання – проведіть аудит. Я пропоную комітету від сьогоднішнього засідання зробити від комітету звернення до СБУ, до НАБУ стосовно проведення розслідування дій керівництва Міністерства охорони здоров’я на чолі з громадянином України Квіташвілі, який зараз невідомо де знаходиться, людей, які забезпечували правовий супровід, перший заступник Павленко, щоб тягар відповідальності не падав на тих людей, які намагаються сьогодні в такій ситуації витягнути і 2016 рік та ще закрити 2015 рік, тому що термінів поставки, як вони говорять, так і невідомо, коли будуть. Цілий ряд поставок на рівні 50 % - це, вибачте мене, хай мене Бог простить, ті люди давним-давно могли померти, а ще не поступило препаратів за 2015 рік.

Тому моя пропозиція, Ольга Вадимівна, за підсумками цього заслуховування зробити звернення до СБУ і НАБУ стосовно розслідування попереднього керівництва щодо поставок міжнародними організаціями.  Де та економія, де та своєчасність, навіщо нам ці міжнародні організації?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, у нас, власне, ще 15 хвилин буде кворум. Тому я би хотіла розпочати засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, сказати, що кворум у нас є, наразі присутні 7 депутатів.  Перед тим,  як ми проголосуємо за порядок денний, прошу вашого дозволу, Віктор Вікторович, я прошу вас, будь ласка, ще 10 хвилин, ми зараз проголосуємо.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Ольга Вадимівна, я не можу, тому що мені потрібно іти на нараду до Президента.  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Добре. Тоді я повідомляю вас, що кожне засідання Комітету охорони здоров’я буде починатись з вашого звіту щодо того,  як проводяться закупівлі.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Добре.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Плануйте, будь ласка, щосереди.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Я з великою вдячністю і повагою буду звітувати.

 

МУСІЙ О.С. Закупівлі і лікування за кордоном.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Закупівлі і лікування за кордоном ми заслухаємо трохи  пізніше.

Тому звертаюсь до вас з проханням. У нас присутній наразі Уповноважений Президента України з прав дитини пан Микола Кулеба і звертаюсь до вас з проханням змінити наш порядок денний і розглянути законопроекти № 4784, № 4295 і № 4501, з яких комітет не є головним,  для того, що поки є кворум, щоб ми могли проголосувати, а потім вже заслуховувати звіт міністерства і далі я готова підтримати і проголосувати той лист, який ви запропонували.  Нам все це потрібно зробити за 15 хвилин, поки є кворум. Тому я прошу вас проголосувати, хто за те, щоб підтримати  порядок денний з тими змінами, які були запропоновані. Дякую.

Шановні колеги, як завжди на початку засідання, прошу проголосувати, хто за те, щоб відображати результати поіменного голосування. Всі за.

Будь ласка, слово для інформування про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" щодо наставництва над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування надається Уповноваженому Президента з прав дитини пану Миколі Кулебі.

 

КУЛЕБА М.М. Шановні народні депутати, шановні колеги, Президент України вніс до Верховної Ради цей законопроект з тих причин, що сьогодні дуже багато дітей, більше 100 тисяч дітей знаходяться в інтернатних закладах, з тих дітей більше 7 тисяч – це діти-сироти і діти, які позбавлені батьківського піклування.

Ви всі прекрасно знаєте, що є дуже багато волонтерів, які надають допомогу таким дітям. І для того, щоб впорядкувати цю діяльність і дати можливість сьогодні працювати наставниками, цей проект вже діє більше шести років, де за спеціальними програмами навчають наставників, які знають, яким чином взаємодіяти з дітьми для того, щоб їх навчати самостійному життю. В цьому законопроекті чітко сказано, що це за діяльність наставників - це вирішення побутових питань, розпорядження власним майном, отримання освітніх, соціальних,  медичних послуг та інші послуги. За цим законопроектом люди, які захочуть стати наставниками, зможуть укласти договір з соціальною службою і далі відвідувати такі дитячі будинки, школи-інтернати. Взагалі у нас 10 тисяч інтернатних закладів для того, щоб можна було працювати з такими дітьми. Сьогодні в Україні більше тисячі наставників, які вже працюють.   

Вчора цей законопроект розглядався на Комітеті  соціального захисту, депутати схвально сприйняли цей законопроект і там були представники інших міністерств, у  яких також були певні пропозиції, а саме, одна з пропозицій була, щоб наставництво могло діяти не тільки для дітей-сиріт, а також для дітей з складних життєвих обставинах, які знаходяться в інтернатах, оскільки 93 відсотки дітей саме діти в складних життєвих обставинах,  і це також може бути здійснено з дозволу батьків.

Тому я вважаю, що це прогресивна модель роботи саме з дітьми і прошу вас підтримати цей законопроект, оскільки це надасть змогу дітям отримувати належні послуги, оскільки сьогодні немає достатньої кількості соціальних працівників у соціальних службах і, як правило, така робота в закладах відсутня.  Дякую дуже.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, пане Миколо. У мене до вас зразу запитання. Декілька років тому державою було заплановано зробити так, щоб в Україні взагалі не було дитячих будинків, щоб всі діти отримували родинне виховання, що є значно кращим, ніж перебування в спеціалізованих дитячих закладах.

У зв’язку з цим законопроектом, я розумію, що відповідна програма, яка планувалась, тому що в Україні взагалі дитячі будинки з’явились після війни, коли були діти-сироти, а взагалі для української спільноти перебування дітей в дитячих будинках не є характерною рисою суспільства.

У мене до вас запитання таке. У зв’язку з появою цього закону держава якимось чином гальмує цей процес, чому, власне, він не рухається, чому не вдається 100 тисяч дітей, які зараз в інтернатних закладах знаходяться, і, власне, фінансування держави цих закладів є більшим, ніж було до фінансування родин, які би взяли цих дітей на виховання.

 

КУЛЕБА М.М. Я скажу вам. За розпорядженням Президента з кінця минулого року я є відповідальним за робочу групу з реформування інтернатних закладів. Сьогодні в Україні діє більше 700 інтернатних закладів, в яких, як я повідомив, є більше 100 тисяч дітей. Ця система сьогодні  є травмуючою, я погоджуюсь, для дітей. Але за відсутності кількості необхідних соціальних послуг, медичних послуг сьогодні ми є заручниками ситуації, коли діють ці сотні інтернатних закладів, які використовують більше 6 мільярдів гривень, тому що в більшості регіонів вся система надання послуг побудована саме на діяльності цих інтернатів.

Якщо буде комітету цікаво, я можу, якщо буде час, презентувати ці дослідження, тому що, що стосується саме вашого комітету, на жаль, виконуючого обов’язки міністра вже немає, але ми з ним це обговорювали, то будинки дитини, які утримують сьогодні дітей до 5 років, там взагалі вони сьогодні можуть бути реформовані в центри реабілітації і надання паліативної допомоги. Їх є 38 по Україні, але це сьогодні має бути рішення уряду, і ці кошти мають бути спрямовані саме на надання таких послуг сім’ям з такими дітьми. Діти, які є сьогодні в цих закладах, переважно це діти з неблагополучних сімей, де одинока мама пише заяву, віддає дитину в цей заклад, але ця дитина не має бути в медичному закладі, тому що будинок дитини є медичним закладом, це має бути заклад соціального захисту. А ще краще, у нас сьогодні на розгляді уряду є питання змін до законодавства стосовно патронатної системи. В усіх країнах свої  послуги надає патронатна система виховання, тобто сім’я, якій держава оплачує так само, як прийомній сім’ї.

Ми говоримо, якщо хочемо відійти від системи інтернатних закладів, ми маємо взагалі реформувати систему надання соціальних послуг, медичних та освітніх послуг для дітей з інвалідністю. Що стосується вашого комітету, це послуги зараннього втручання для дітей до шести років, які зменшать інвалідизацію дітей, тому що, на жаль, сьогодні більшість діагнозів з інвалідності встановлюються дітям шкільного віку.  А це тому, що дитина живе до шести років, поки не піде до школи, ніхто цю дитину не бачить: ні соціальний представник, ні  лікар-педіатр,  а сьогодні, на жаль, зруйнована педіатрична служба в Україні.

Сімейні лікарі досить часто не є фахівцями у багатьох вузьких питаннях. Я буквально на минулому тижні був в одній з областей і районний дитячий лікар мені скаржився, що зробіть щось, будь ласка, бо у нас на весь район два педіатри, які не є спеціалістами у всіх питаннях, у нас є вакансії. Це так до розмови. І  цю розмову потрібно сьогодні  піднімати, тому що реформування інтернатних закладів не може відбутись без реформування послуг і без децентралізації послуг.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, пане Миколо. Комітет охорони здоров’я не підтримує руйнацію педіатричної служби і, власне, максимально так само, як  і санітарно-епідемічної служби. На  жаль, в деяких питаннях наші погляди з Міністерством охорони здоров’я розходяться і дуже важливо знайти правильне рішення.

Зараз я прошу шановних народних депутатів буквально по хвилині, щоб могли ще три закони проголосувати.

 

ШУРМА І.М. Я пропоную підтримати цей законопроект, напевно, в першому читанні, якщо потрібно, буде скорочена процедура для того, що його потрібно приймати. Але я хотів, щоб у пана Кулеби були такі стримані прогнози стосовно паліативної допомоги, бо це можна планувати, а юридично визначення терміну паліативної допомоги, паліативної медицини в Україні немає. Ця система не є у нас узаконена. Тому переведення і  надання другого статусу, воно в перспективі може і хороше, але воно на сьогоднішній день є абсолютно не реальним. Тому я пропоную на даному етапі підтримати, а там внести зміни.

І в мене є пропозиція стосовно того, що до шести років там дітей не бачать і не знають стан здоров’я. У Харкові був запропонований проект, який діяв чотири роки, там є Інститут Академії медичних наук дітей і підлітків, де по угоді між Інститутом і обласною адміністрацією всі діти-сироти, напівсироти в інтернаті та прийомних сім’ях проходили медичне обстеження у вигляді профілактичних оглядів стаціонарно. Якщо це можна використати прямо не на всю Україну, а хоча би регіонально, то цей Інститут, враховуючи наявність відповідної матеріально-технічної бази і умов, це можна робити і охоплювати хоча би регіонально. Це вам на перспективу як пропозиція.

 

КУЛЕБА М.М. Дякую. Я ще хочу додати, що є система, яка працює в інших країнах, це система проведення скринінгів дітей відповідно до віку ( 3 місяці, 6 місяців, 9 місяців, далі кожні півроку), яка дає можливість визначити, там не треба бути великим спеціалістом, щоб визначити певні відхилення і завчасно надати допомогу саме такій  дитині. Я думаю, що це треба просто обговорювати, в тому числі і на вашому комітеті.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую. Шановні колеги, у нас 5 хвилин кворуму залишається, тому прошу вас підтримати в першому читанні і прошу проголосувати. Підтримано одностайно. Я зараз звертаюсь до представників секретаріату з тим, що тільки що було сказано щодо необхідності обов’язкових  обстежень дітей-сиріт, напівсиріт в закладах охорони здоров’я, прошу вас підготувати відповідну постанову або проект постанови, щоб ми від комітету звернулись до Міністерства охорони здоров’я і прошу, щоб ми зробили це разом з вами.

 

КУЛЕБА М.М. Дякую.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу секретаріат узгодити з паном Кулебою текст і щоб ми подали спільно на Кабмін і на наступному засіданні комітету заслухаємо, проголосуємо і піде від нас як офіційний документ.

Шановні колеги, про проект Закону про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо правового статусу насцітуруса (№ 4295),  поданий народним депутатом Бубликом. Олексій Миколайович Кириченко, будь ласка. Пана Бублика немає.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Цей проект закону поданий народним депутатом Бубликом, він автор законодавчої ініціативи. Якщо у нас така завантажена ситуація, я пропоную перенести на наступне засідання.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми не можемо перенести.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Цим законопроектом пропонується визнати право ще ненародженої дитини на деякі юридичні можливості. Згідно з нашим законодавством цивільна правоздатність  фізичної особи виникає з моменту її народження і припиняється з моменту її смерті і права ненароджених дітей у нашому законодавстві досить захищені. Тому я пропоную комітету відхилити даний законопроект.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, у кого є запитання, пропозиції?

 

СИСОЄНКО І.В. Підтримати пропозицію про відхилення даного законопроекту.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, поступила одна пропозиція від Олексія Миколайовича щодо відхилення даного законопроекту. Прошу вас проголосувати, хто за цю пропозицію? Хто проти?  Хто утримався? Оксана Анатоліївна Корчинська утрималась. Рішення прийнято. Дякую.

Переходимо до розгляду проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку виробництва пристроїв, призначених для лікувально-профілактичних, військових та промислових цілей (№ 4501), поданий народними депутатами України Єфремовою, Денісовою, Котвіцьким.  Інформує Олег Степанович Мусій.

 

МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати, надзвичайно актуальною є тема.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. І вам роздані презентації.

 

МУСІЙ О.С. Застосування таких пристроїв, як екзоскелети,  пристроїв, призначених для відновлення або посилення  мускульних зусиль людини за рахунок зовнішнього каркасу та інших допоміжних елементів, які є надзвичайно актуальними в реабілітації наших військових, які отримали фізичні ушкодження під час війни з Росією. Насправді внесення змін до Податкового кодексу дасть змогу здешевити ці апарати, які будуть ввозитись на територію України вже існуючих виробників, а також розмістити виробництво подібних апаратів на території України, маючи певні податкові пільги і преференції.  

Я вважаю абсолютно правильною і своєчасною ініціативою, пропоную її підтримати в першому читанні відповідно.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, в кого є інші пропозиції, зауваження, питання?

 

ШУРМА І.М. А висновок ГНЕУ є?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Це запитання до секретаріату.

 

ІЗ ЗАЛУ. Висновку ГНЕУ немає, але ми по цьому законопроекті є як співвиконавці і ми не головні.

 

СИСОЄНКО І.В. А профільний податковий  комітет дав висновок?

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми подаємо висновок на податковий  комітет. Вони ще не розглядали.

 

МУСІЙ О.С. Ми пропонуємо свою думку.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми підтримуємо. Шановні колеги, поступила пропозиція підтримати даний законопроект в першому читанні. Я прошу вас голосувати, хто за цю пропозицію. Хто за? Кириченко, Сисоєнко, Корчинська, Богомолець, Мусій, Біловол. Хто утримався?  Шурма.  Дякую.

Шановні колеги, зараз виношу на голосування пропозицію пана Ігоря щодо підготовки запиту від Комітету охорони здоров’я на Службу безпеки України, на НАБУ, на Антимонопольний комітет, на Державну фінансову інспекцію щодо перевірки.

 

ШУРМА І.М. Стану корупційних дій.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Стосовно закупівлі попереднім міністром Квіташвілі та першим заступником Олександрою Павленко. Я правильно кажу? Я прошу озвучити ще раз під стенограму.

 

ШУРМА І.М. Під стенограму. Звернення в перечислені установи стосовно відповідальності посадових осіб з числа екс-міністра громадянина України Квіташвілі, бо невідомо, де він зараз є, першого заступника Павленко і стану реального забезпечення.

 

МУСІЙ О.С. І заступника Перегінця. Він відповідав за державні закупівлі особисто.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, прошу вас голосувати, хто за те, щоб підтримати цю пропозицію.

 

СИСОЄНКО І.В. Вона невірно сформована.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, сформулюйте, пані Ірино.

 

СИСОЄНКО І.В. Перевірити наявність ознак корупційних порушень.

 

ШУРМА І.М. Ні, ні, ні, ні. Нехай перевірять дії. Нам говорили, що є 60 відсотків зекономлених коштів, куплено на 86 дорожче. У нас поступили препарати, які не реєстровані в Україні.

 

КИРИЧЕНКО О.М. По поводу регистрации. Мы дали возможность легкой регистрации. Мы должны говорить о том, если мы что-то пытаемся найти, если вы говорите о том, что они обещали сэкономить и не сэкономили, то нужно правильно формулировать вопрос о том, что были ложные заявления определенных лиц.

 

ШУРМА І.М. Одну секунду, я чітко сформулював. Нехай перевірять стан забезпечення виконання договорів по поставкам за 2015 рік і їх наявність по факту.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Вы считаете, що замминистра сейчас врет? Вы сказали, что проверить факты и наличие поставки.

 

ШУРМА І.М. Це в тексті буде. Я говорю про те, як буде сформульований запит. А в тексті ми пропишемо, що вони мають перевірити, підготуємо проект.

 

СИСОЄНКО І.В. Ми звертаємось до правоохоронних органів, які займаються перевіркою діяльності посадових осіб на предмет корупції: чи є в діях корупція чи немає. Так?

 

ШУРМА І.М. Так.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, у мене є пропозиція. Я пропоную підготувати проект цього листа, відправити всім вам на узгодження і після вашого узгодження на наступному засіданні комітету з усіма вашими правками проголосувати. Немає заперечень? Немає.

 

ШУРМА І.М. Щодо медикаментів. Ефавіренз – 200 грам, ефавіренз – 600 грам і невірапін (виробник Індія) ніколи не закуповувались міністерством і ніколи  не проходили реєстрацію в Україні.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, підтримуєте мою пропозицію щодо підготовки тексту? Прошу вас надати до секретаріату всі ваші пропозиції, як це має бути сформульовано і узгодити,  на наступному засіданні ми це проголосуємо.

 

ШУРМА І.М. Наголошую. Я не схильний, щоб ми давали хоча би  тінь підозри на діючий склад Міністерства охорони здоров’я. Вони заручники ситуації і не повинні нести відповідальності. Вони сьогодні звітуються, що ми просили міжнародні організації. Кого просити? Ми "бабки" їм дали, заплатили. Товар гоніть от і все.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, я пропоную підтримати мою пропозицію щодо підготовки спільного листа- узгодження. Зараз ми словесно не домовимось, а письмово на тексті домовимось.

 

БІЛОВОЛ О.М. З тим правовим формулюванням, як сказала Сисоєнко.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми текст узгодимо. Секретаріат готує, ви всі додаєте в текст, що ви хочете і на наступному засіданні комітету ми його голосуємо вже з написаним текстом. Немає заперечень? Немає.

 

ШУРМА І.М. Треба проголосувати за скерування листа.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу проголосувати за мою пропозицію. Одноголосно проголосовано.

Переходимо до розгляду наступного питання – про стан виконання Міністерством охорони здоров’я  бюджетної програми "Лікування громадян України за кордоном". І у Оксани Анатоліївни по першому питанню, коли ми повертаємось до міжнародних закупівель, була пропозиція у пана Ігоря та у Оксани Анатоліївни щодо підготовки комітетом. Оксана Анатоліївна, озвучте під стенограму.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. В даному разі ми підготували законопроект про зміни до законопроекту про міжнародні закупівлі, про публічні закупівлі. Щодо переліку спеціалізованих організацій, що здійснюють закупівлі, ми пропонуємо з переліку організацій, котрі здійснюють ці міжнародні закупівлі, вилучити "Краун Ейджентс".

Це наша пропозиція, моя та Ольги Вадимівни, ви можете підписати, можете не підписати, тому що те, що міжнародні закупівлі повинні відбуватись,  я переконана, що це повинно бути. Якщо якась міжнародна організація не справилась і у нас завтра буде нарада,  ми ще раз вислухаємо, мене цікавить до сих пір, не дивлячись на всі графіки поставок,  чому по дитячій онкології у нас всього 16 відсотків. В даному разі ми повинні показати міжнародним партнерам, що ми за міжнародні закупівлі, але ми хочемо відповідних партнерів.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, прошу вас проголосувати, хто за те, щоб підтримати такий лист від Комітету охорони здоров’я України.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це не лист, це зміни до закону.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Послухайте, які зміни до закону, це не законопроект. Если мы идем по пути, который предложил коллега Шурма, это правильный путь, нужно сначала изучить опыт, а потом вносить какое-то предложение. Потому что так я вижу все-таки это эмоциональный ход, и я не ограничиваю ваше право.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. В даному разі у нас завтра зустріч у Міністерстві охорони здоров’я з міжнародними організаціями.

 

ШУРМА І.М. Продовження заслуховування цього питання пунктом два напрацювати законопроект про внесення змін. От і все.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми його розсилаємо.

 

ШУРМА І.М. Воно  іде пунктом два.  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Хто утримався?

 

СИСОЄНКО І.В. Я хочу висловитись.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Зараз. Ми занесемо в стенограму, а потім ви висловитесь.

 

СИСОЄНКО І.В. Я просто хотіла сказати з самого початку, що ініціативу внесення саме цієї міжнародної організації була від пані Оксани і від тих пацієнтських організацій, які були представлені. Це перше.

Друге. Якщо ми таке робимо по відношенню до змін до закону, давайте все ж таки, що це закон України, ми повинні чітко зафіксувати факт, що ця міжнародна організація вже не виконала своє зобов’язання, почути це від Міністерства охорони здоров’я і це повинно стати офіційною підставою змін до закону України.

 

ШУРМА І.М. Правильно. Право законодавчої ініціативи ніхто нікому не заборонив. В пояснювальній записці вони викладуть зауваження, а депутатський корпус або підтримує або не підтримує цю законодавчу ініціативу.

 

СИСОЄНКО І.В. А в нас уже є результати роботи?

 

ШУРМА І.М. Да, да, є. Якщо за гроші 2015 року на сьогоднішній день немає поставки, які вам ще треба результати?

 

СИСОЄНКО І.В. А чому тільки ця організація?

 

ШУРМА І.М. Та дійдемо ще до інших.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, ми готуємо пунктом другим відповідно до звіту міністра у  нас підготовка таких змін до законопроекту. Дякую.

Наступне питання – про затвердження положення про підкомітет з питань забезпечення євроасоціації Комітету. Олег Степанович  Мусій, будь ласка.

 

МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати, ми, на превеликий жаль, чотири місяці не можемо ніяк затвердити положення і персональний склад, хоча рішення комітету про створення такого підкомітету ми прийняли. Зауважень станом на п’ятницю до положення не поступило, відповідно я пропоную затвердити положення про цей підкомітет для того, щоб він міг почати працювати.

Щодо персонального складу, то поступили пропозиції від наступних народних депутатів увійти до цього складу підкомітету – це народний депутат Богомолець, народний депутат Березенко, народний депутат Бахтеєва, народний депутат Біловол,  народний депутат Шурма і народний депутат Мусій. Інші поки що не висловили свою позицію.

 

СИСОЄНКО І.В. Я також висловлюю свою позицію увійти в цей підкомітет.

 

МУСІЙ О.С. Добре.

 

БІЛОВОЛ О.М. І я пропоную головою підкомітету обрати Мусія.

 

МУСІЙ О.С. Ось такі пропозиції. Якщо будуть зауваження, будь ласка, висловіть.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, прошу вас проголосувати, хто за цю пропозицію. Хто утримався? Пан Кириченко утримався. Всі решта за. 

Переходимо до розгляду наступного питання – про стан виконання програми "Лікування громадян за кордоном". Пан Роман Василишин, будь ласка.

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  Пане Романе, я перепрошую, оскільки зараз мені потрібно піти, в мене тільки єдине: ви нам дали звіт, але там немає жодної цифри і жодної позиції, скільки вижило у нас пацієнтів, котрі були відправлені за кордон. Для нас це було саме принципове. У вас є такі дані?

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Ні, тому що така робота не велась у МОЗі.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тобто вам невідомо, хто з тих, хто був відправлений за кордон на лікування, живий на даний момент.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Ми на доручення комітету провели роботу достатньо рутинну, тобто велику. Ми тільки з бухгалтерських документів змогли підняти перелік всіх тих прізвищ, починаючи з 2010 року, як ви нам дали доручення, і зараз маємо повністю весь список, починаючи з 2010 року всіх наших хворих, які були відправлені за кордон. Було виписано,  з яких областей, з яким діагнозом і куди були відправлені. Ці списки ми поділили по областям і відправили в області. Зараз  області нам опрацюють цих хворих, дадуть інформацію і тоді я зможу вам конкретно сказати по кожній особі по напрямкам, по країнам. Така робота взагалі не проводилась.

В цих нових документах, які ми зараз підготували, пакет документів, постанова, наказ, положення, який ми розмістили на сайті Міністерства охорони здоров’я  для обговорення, який дав пакет Комітет з питань охорони здоров’я, який відправили у Рахункову палату, який віддали громадським  організаціям, там виписали чітко вже, що департамент охорони здоров’я, який дає направлення, він потім веде облік і раз у півроку нам, Міністерству охорони здоров’я, дає письмову інформацію про стан здоров’я пацієнта, який був пролікований. Тоді з часом у нас буде налагоджена нормальна система.  

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Роман Йосифович,  у вас є яке-небудь звернення, за котре треба голосувати? Чи у вас тільки доповідь?

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Доповідь. Але я вам хочу доповісти, шановні народні депутати, на ваше звернення, яке ви проголосували 183 мільйони на Міністерство фінансів, і те з чим ми звертались за допомогою до вас, писали листи, ми отримали письмову відповідь. 44 хворих станом на сьогоднішній день стоять в черзі, в тому числі Герой України Петраківський, то ми від Мінфіну отримали негативну відповідь, що сьогодні такої можливості немає, щоб виділити Міністерству охорони здоров’я додаткові кошти і таке інше і рекомендують нам розглянути питання і знайти ці кошти серед наших державних програм, які у нас заплановані на поточний рік. Ось така їхня рекомендація.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні народні депутати, у кого є запитання?

 

СИСОЄНКО І.В. Я би хотіла підтримати Міністерство охорони здоров’я з ініціативи того, щоб знайти ці кошти, які потрібні терміново, тобто ми не можемо чекати змін до бюджету в рамках прийняття відповідного законопроекту, який парламент може розглядати декілька місяців. Це ті 44 особи, які терміново потребують фінансування медичної допомоги за кордоном, тому що є діти, які у вже дуже складному стані і можуть не дочекатись змін на рівні законопроекту, як це відповіло Міністерство фінансів.

Тому я би дуже вас просила зробити все можливе якомога швидше. Я вчора мала розмову з Міністерством фінансів, вони погодять вашу ініціативу з приводу того, щоб ви знайшли програму, яка поки що не використовується в даний період часу, а кошти будуть витрачатись пізніше і зробіть зараз звернення на Мінфін. Вони пообіцяли, що дуже швидко це погодять. Ми підтримуємо це також на профільному  комітеті  бюджетному і щоб якомога швидше були ці кошти. Поки ми як парламент приймаємо нові закони, які стосуються трансплантації, поки ми робимо все важливе, щоб система охорони здоров’я мала можливість допомагати людям всередині нашої держави, ми зобов’язані боротись за кожне життя кожного українця.

 

ШУРМА І.М. А росіянина чи єврея ні? Громадянина України.

 

МУСІЙ О.С. В українському контексті це одне і теж саме.

 

СИСОЄНКО І.В. Я мала на увазі тих, хто живе на Україні. Пане Ігоре, не перетворюйте це на якийсь жарт.

 

ШУРМА І.М. Які жарти? Я серйозно говорю.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, Олег Степанович.

 

МУСІЙ О.С. Я би хотів подякувати Міністерству охорони здоров’я і заступнику міністра, який доповів, правда, після енного нагадування. Але, дякуючи Богу, ми маємо об’єктивну інформацію, що реально відбувалось.

І щодо пропозиції, яку висловила народний депутат Сисоєнко, існує дійсно механізм перекидання коштів з однієї бюджетної статті на іншу бюджетну статтю і тому це можна провести через рішення бюджетного комітету. Тому ви маєте звернутись до бюджетного комітету з конкретною пропозицією, яку би ми мали підтримати,  і рішенням свого Комітету з питань охорони здоров’я відповідно підтримати ваше звернення до бюджетного комітету. Там Мінфін не грає ніякої ролі, а якщо буде рішення бюджетного комітету, це можливо зробити.

Єдине прохання подивитись, щоб не склалось так, що ви спробуєте забрати з дитячої онкології, що може викликати негативний суспільний резонанс. Але безумовно та ініціатива і  законопроект, я думаю, якщо відповідно до цього листа, який ми почули від заступника міністра, що Мінфін не підтримує, Мінфін ніколи нічого не підтримує, у них завжди  немає коштів. Тому ми як народні депутати можемо стати суб’єктами законодавчої ініціативи і наголосити, що Мінфін веде себе некоректно по відношенню до лікування дітей за кордоном і виступити з власною ініціативою внесення змін до державного бюджету, до додатка 3 і виділення додаткових коштів.

 

СИСОЄНКО І.В. Ми можемо виступити з ініціативою, але ми не можемо подати цей законопроект. Це повинен подавати уряд.

 

МУСІЙ О.С. Я такий законопроект подав по вугільній промисловості і по підтримці шахтарів. Насправді можемо. Єдине, що там буде негативний висновок Мінфіну.

 

СИСОЄНКО І.В. Це ж саме головне. Нам потрібно зрозуміти, звідки будуть знайдені ці кошти.

 

МУСІЙ О.С. Нехай уряд пояснює українським дітям і українському народу, чому він не знаходить кошти.

 

СИСОЄНКО І.В. Цей законопроект повинен бути урядовий і терміновий урядовий законопроект.

 

МУСІЙ О.С. Уряд вже відмовив.

 

СИСОЄНКО І.В. Вони відмовили додатково профінансувати цю програму, але внесення змін до бюджету,  вони зазначили,  що з врахуванням внесених змін до бюджету в рамках законопроекту. 

 

МУСІЙ О.С. Поки ми не пішли на канікули, можливо до кінця наступного тижня подати законопроект.

 

ШУРМА І.М. Я вам скажу, я не знаю, наскільки ця моя пропозиція буде адаптована до загальноукраїнської, я вам скажу.  як ми робили у Харкові. Коли у нас не було грошей, реальних грошей, затверджених в бюджеті, і потрібно було посилати на лікування, ми приймали рішення на сесії і давали гарантії голови державної обласної адміністрації проплатити.

Пропозиція – ви є учасником засідань Кабміну, міністерство, то Міністерство охорони здоров’я повинно вийти на прем’єр-міністра, з пропозицією,  що є 44 хворих, дайте нам під державні гарантії можливість сьогодні  цих дітей вивезти. Це буде швидше, ніж отримати гроші. Грошей ви не отримаєте, а якщо отримаєте, то невідомо, чи діти будуть жити. Якщо держава дасть гарантію скерувати на лікування і дає гарантію  оплати, то рано чи пізно Кабмін знайде кошти для розрахунку.

Я вам пропоную як варіант те, що робили ми і те, що ні разу не зірвали за 5 років роботи. Я до чого це говорю? Якщо влада хоче це зробити, вона це зробить і швидше, ніж бюджетний комітет і реальні гроші. Тому що, якщо буде підписана гарантія про надання оплати і з таким листом поїдуть за підписом, я не знаю, хто там юридично повинен робити, то тоді є гарантія, що діти виїдуть своєчасно на лікування. Якщо ми це робили на рівні області і воно проходило, то я думаю, що на рівні Кабміну це теж можна зробити.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, я пропоную від Комітету охорони здоров’я зробити лист на Міністерство охорони здоров’я. Це питання насправді має вирішити Міністерство охорони здоров’я на рівні Кабміну. Це те, що не потребує сьогодні змін до законодавства, це може бути вирішено.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й.  Я хочу доповісти, шановні народні депутати, що в даному випадку є два виходи з ситуації, якщо шукати гроші всередині МОЗу. Одна пропозиція, яку ви сказали, пане Ігоре,  і вона має право на життя, ми піднімемо це питання на рівні Кабміну.

Друге питання – це ті гроші, які є в державних програмах, і сьогодні не використані в системі Міністерства охорони здоров’я. Це туберкульоз, це кардіологія, це онкологія, орфанні захворювання. І ОХМАДИТ, там майже півмільярда гривень і ще не почали будуватись. Тому, звідки би ми гроші не зняли, це буде проблемою.

 

ШУРМА І.М. Спробуйте варіант гарантій.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Ми повинні розуміти, що не всі клініки захочуть сьогодні під гарантійний лист лікувати.

 

ШУРМА І.М.  Під гарантійний лист МОЗу я згідний, що ні, а під гарантійний лист Кабміну, я думаю, що погодяться. Послухайте,  у нас стільки партнерів сьогодні.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Пане Ігоре, це просто затягування питання. Ми розуміємо, наскільки це важливо, і я все-таки пропоную сьогодні з кожної програми взяти 10-20 мільйонів.

 

МУСІЙ О.С. Це буде ваша відповідальність.

 

КИРИЧЕНКО О.М. А можно взять слово?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, оскільки засідання Комітету охорони здоров’я завершилось,  можете брати слово за вашим розсудом.

 

ШУРМА І.М. В мене є ще одна пропозиція, Ольга Вадимівна. Сьогодні є віце-прем’єр з євроінтеграції, давайте ми від комітету звернемось до неї, щоб вона звернулась до посольств з такою проблемою, які би могли по гарантійних листах ( хай визначить МОЗ чи Кабміну) прийняти тих дітей. Це ж її робота.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Вона би мала не до посольств звернутись, а до відповідних закладів.

 

ШУРМА І.М. Немає питань.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Сьогодні ми отримали від 4 країн – Франції, Італії, Німеччини, Іспанії листи з переліком клінік, які нам рекомендують укласти прямі угоди. Я сьогодні мав особисту  розмову з 6 клініками Білорусії, розмовляв з головними лікарями. Немає ніяких проблем.

У нас вже готовий договір, ми укладемо прямі угоди. Я думаю, що тоді можна підключати і віце-прем’єра конкретно до якоїсь клініки і тоді ціни, я думаю, мають впасти. Але деколи ми маємо таку ситуацію, яка сьогодні склалась з хворою Гангалою, яка знаходиться в Інституті Амосова і чекає перельоту до Індії, але перевезти її можна лише літаючим госпіталем, який коштує 69 тисяч євро.  

У нас кожен раз такі проблеми, що хвора з дня на день може померти. То в неї там були проблеми з головним мозком, на щастя, вивели і зараз лікарі дають прогноз, що можна летіти.

 

ШУРМА І.М. Так може простіше сюди фахівців привезти?

 

СИСОЄНКО І.В. На трансплантацію серця?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Мы можем очень легко трансплантировать сердце здесь своими специалистами. Дело в том, что я вас прошу об одном. Когда мы просим деньги, то действительно очень правильно, но я вам напоминаю о том, что мы в этом году уже потратили 200 миллионов на лечение наших детей за рубежом. Коллеги, у нас стоит наша клиника в Киеве по пересадке и трансплантации костного мозга. Мы не делаем эти трансплантации и тратим деньги в других клиниках. Давайте выделим хотя бы 50 миллионов, оборудуем эту клинику, научим наших врачей и будем делать у себя. И все, не надо ничего думать.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Ольга Вадимівна, ми зі Світланою Борисівною збирали робочу групу і зараз іде на повному серйозні напрацювання того, щоб ми  в найближчий період могли робити пересадку кісткового мозку не родинних донорів.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги, я доводжу до відома тих, хто не був на засіданні робочої групи, що насправді комітетом проведена робота по з’ясовуванню причин і причина не є в законодавстві. Ми ці причини з’ясували і на сьогоднішній день відповідно до чинного законодавства трансплантації можуть бути зроблені. Є певні неузгодженості відповідно до внутрішньої роботи.

Ми зараз не кажемо про всі трансплантації, а щодо кісткового мозку вони можуть робитись і на сьогоднішній день чинне законодавство абсолютно ніяким чином не заважає це робити. Є внутрішні неузгодженості організаційні між Міністерством охорони здоров’я, виконавцями, які мають це робити, власне, ми можемо і міністерство взяло зараз на себе зобов’язання вирішити всі технічні проблеми, які можна робити,  в межах навіть чинного фінансування. 

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Сама велика проблема в донорах.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Ольга Вадимовна, это то о чем мы говорили. Кроме всего прочего, там есть недостаток лабораторного оборудования. Давайте выделим часть денег сейчас в этом году, оборудуем клинику и будем пересаживать.

 

ШУРМА І.М. Підтримую.

 

СИСОЄНКО І.В. Давайте на робочу групу по трансплантації  винесемо це питання і серйозно його опрацюємо.

 

МУСІЙ О.С. Комітет не виділяє гроші.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Послушайте, комитет деньги не выделяет, но он закладывает алгоритм.

 

ШУРМА І.М. Олексій, я тебе підтримую. Я пропоную започаткувати оцю тему, тому що вона зразу не вийде. Ми повинні виходити з ініціативою: ми - з одного боку, міністерство - з другого боку. Тут же є маса громадських організацій, будемо говорити про необхідність укомплектування матеріально-технічної бази вітчизняної. Наступний крок ми зможемо, якщо будемо мати укомплектованість, і це на прикладі Інституту хірургії в Харкові запрошують американців, які приїжджають,  і місяць волонтери  роблять операції. Оперативне втручання. Тому з цього потрібно починати, тому давайте підтримаємо.  Ми  розуміємо, що зараз нам грошей не дадуть, але ми повинні.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми дали вже доручення на засіданні робочої групи, яке відбулось минулого тижня, щодо створення робочої групи, яка вже працює в МОЗі, ми запрошуємо вас (для цього рішення комітету не потрібно, це робочі технічні питання)  долучитись до цієї робочої групи. І  наші були  трансплантологи,   представники наших науково-дослідницьких інститутів і узгодили перелік тих питань, власне, поставили їм чітке завдання, щоб вони налагодили роботу. Все, що буде потрібно від комітету, то ми сказали, що комітет, все, що вам потрібно на рівні Кабміну,  давайте ми будемо підтримувати.

Робоча група вже працює, доручення отримала. Я думаю, що ми можемо через декілька тижнів, можливо, на наступному тижні результатів ми не отримаємо, але якщо ви тут будете у серпні, можемо заслухати результати роботи або вже на вересень.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Мы говорим о том, что дети умирают. У нас есть клиника, рабочая группа – это рабочая группа, но мы сейчас говорим о приоритетах. Мы говорим о том, что у нас есть первоочередной приоритет, мы тратим деньги за рубежом.

Поэтому я предлагаю, у нас есть в пределах министерства программы, которые мы не можем сейчас финансировать, одна из них – это ОХМАТДЕТ.  Не успеем мы реализовать полмиллиарда гривен. Давайте дадим указание нашему Министерству охраны здоровья потратить 20-30-50 миллионов гривен на то, чтобы они оборудовали клинику, которая уже работает, уже стоит оборудование. Мы тратим деньги на это оборудование, чтобы они укомплектовали ее в полном объеме уже сейчас и запустили трансплантацию от неродственного донора.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми це підтримуємо. Хай робоча група напрацює.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Так у нас уже есть консенсус комитета.

 

(Іде загальна дискусія)

 

МУСІЙ О.С. Дозвольте. Насправді має висловити позицію Міністерство охорони здоров’я, що вони здатні запустити трансплантацію  від неродинного донора. На це  не вистачає для такої-то клініці стільки-то грошей. Ми не чуємо МОЗ і їм нав’язуємо, а може вони скажуть, що ціна питання – 1 мільярд.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Послушайте, мы достаточные специалисты, чтобы оценить объем. Во-вторых, мы все-таки депутаты, которые имеют право "дорадчого голосу" в данной ситуации. Мы говорим, что не зацикливаясь на неродственной трансплантации, потому что неродственная трансплантация - это лишь 10% от необходимой трансплантации. Но если мы дадим им возможность потратить эти деньги целевые, то они могут купить медикаменты и делать родственную трансплантацию, которая решает практически 90%  наших потребностей в трансплантации. Это разные вещи.

Поэтому давайте примем для себя приоритет.

 

МУСІЙ О.С. Давайте на наступному засіданні заслухаємо всіх фахівців, які зможуть нам це все довести, розказати і комітет прийме рішення. Хай міністерство нам доповість.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Ви готові?

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Я на наступне засідання комітету підготуюсь і буду старатись доповісти, які кроки треба конкретно зробити  і скільки для цього треба фінансів.

 

МУСІЙ О.С. І тоді ми зможемо допомогти вам конкретніше.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. І прохання, щоб ви не забули дати економічне обґрунтування, що така-то кількість пересадок, які нам потрібні, така-то кількість пересадок може бути використано в Україні, що для України і при проведенні за кордоном це коштує стільки-то,  при проведенні в Україні це буде коштувати стільки-то, щоб ми могли чітко іти в Кабмін і чітко їм показувати, що інвестувавши умовно 50 мільйонів, це дозволить нам 100 мільйонів зекономити. І це буде аргументом для того, щоб ми  отримали позитивне рішення.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Ми проведемо аналіз, скільки ми в середньому відправляємо і скільки це коштує.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. І ви розумієте кількість таких випадків і можете спрогнозувати на наступні роки,  як це буде.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Шановні народні депутати, я все-таки прошу, порекомендуйте: чи беремо гроші з державних програм, зі всіх пощипаємо. чи може сьогодні дивимось на ОХМАТДИТ, що будівництво ще не починалось.

 

МУСІЙ О.С. Хай самі приймуть рішення.

 

СИСОЄНКО І.В. Не перекладайте на нас всю відповідальність. Ви Міністерство охорони здоров’я, ви приймаєте найбільш виважене  рішення.

 

МУСІЙ О.С. А ми його підтримаємо.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Наша пропозиція, щоб з усіх програм взяти по частинці, щоб не оголювати якусь одну програму.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я, например, буду категорически против этого предложения.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. З ОХМАТДИТу тоді беремо?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Послушайте, решение все-таки должно принимать Министерство охраны здоровья. Я предлагаю, как компромиссный вариант, вам на следующее заседание подготовиться и сказать: уважаемый комитет, мы пришли к вам за советом. Вот мы предлагаем снять отсюда и перенести деньги сюда. Тогда это будет консолидированная позиция, чтобы в дальнейшем не было претензий ни к комитету, ни к министерству.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я дякую представникам Міністерства охорони здоров’я. Олег Степанович Мусій, завершальне слово. Засідання ми закінчуємо, дякую всім вам.

 

МУСІЙ О.С. Пропозиція до заступника міністра пана Ілика. Хочу подякувати за ту розгорнуту таблицю, нарешті, яку дало міністерство,  довгоочікувану. Але є прохання, коли ви будете на наступне засідання давати подібну табличку, то ще ввести одну графу – очікуваний термін поставок там,  де нулі стоять, щоб ми орієнтувались, коли ми очікуємо отримати ці препарати, які не поставлені, а їх 50 відсотків.

І плюс сьогодні ви прозвітували, що по дорослій онкології такий препарат як ( нерозбірливо) 100 відсотків поставлений в заклади охорони здоров’я регіонів України. Так от я вам доповідаю, що протягом останніх двох тижнів і сьогодні до мене дзвонили з міста Києва з 9-тої лікарні, відділ онкогематології, де заввідділенням головний лікар хворим з онкогематологією відмовляє в цьому препараті, то він поставлений чи він не поставлений? Будь ласка, теж проконтролюйте, бо звіт красивий, 100%, а реально хворі звертаються неодноразово до багатьох народних депутатів по різних препаратах. А от чомусь в місті Києві кажуть, що його немає або хочуть його продати або ще якусь корупцію здійснити.

 

ВАСИЛИШИН Р.Й. Питання закупівлі препаратів за кордоном не моє, але я скажу і я не боюсь цього казати, що давайте зробимо експеримент, "Краун  Ейджентс" підвів, то давайте  в цьому році ці всі гроші розподілимо і дамо в регіони. Я вам даю слово, що закуплять за 5 хвилин. Але є реферування ціни. МОЗ зараз опрацює реферування ціни і ціна буде одна по всій Україні.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую всім за активну участь.