СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань охорони здоров'я

 

19 травня 2016 року

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Дозвольте розпочати чергове засідання Комітету Верховної Ради України  з питань охорони здоров'я. В залі присутні 7 народних депутатів, у нас є кворум. Проект порядку денного є у вас на руках?  Ми продовжуємо, власне, вчорашній порядок денний.

 Якщо не буде у членів комітету пропозицій, пропоную затвердити порядок денний засідання в цілому. Прошу голосувати. Хто за?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У мене прохання. Зараз наша колега Ірина Сисоєнко робить альтернативний законопроект до 4484, щоб ми його включили, коли він буде готовий, щоб ми  обговорили з вами.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Може, зараз обговоримо?   

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Зараз його реєструють.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Є ж усі зміни, про які ми всі знаємо. Бо зараз там чекають у Кабінеті Міністрів по цьому.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я знаю. Нам повинні роздрукувати і надати.

 

МУСІЙ О.С. У нас є порядок денний, шановні депутати! Шановна головуюча! У нас є порядок денний.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Є пропозиція розглянути законопроект 4484, продовжити обговорення цього питання. І я би просила, щоб ми внесли  це в порядок денний після того, як, власне, ми розглянемо інші питання.

Прошу вас голосувати. Хто за те, щоб підтримати цю пропозицію - щоб після розгляду порядку денного ми розглянули законопроект 4484, альтернативний, прошу голосувати.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я утрималась.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Є ще пропозиції до порядку денного. Будь ласка. Олеже Степановичу.

 

МУСІЙ О.С. У мене пропозиція перенести на наступне засідання 7 пункт порядку денного, який нам був розісланий. Це моє питання.  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Нам не потрібно це окремо голосувати по Регламенту? Чи потрібно?   Не потрібно голосувати окремо?

 

ШУРМА І.М. Якщо ініціатор знімає, то тоді із зауваженням Мусія.

 

ІЗ ЗАЛУ. Сьоме?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. 7 питання. Тобто, шановні колеги,  я пропоную зараз проголосувати за порядок денний в цілому з внесеними змінами. Порядок денний в цілому з внесеними змінами. Прошу голосувати. Хто за те, щоб підтримати? Хто утримався?  Хто проти?

Порядок денний засідання комітету затверджений. Також прошу визначитись з приводу відображення в протоколі засідання поіменних результатів голосування. Хто за те, щоб було відображення поіменного голосування, прошу вас голосувати. Всі – за.  

Переходимо до розгляду питань порядку денного.

Законопроекти, з опрацювання яких комітет є головним. Законопроект № 1377, народні депутати Бондар, Яценко. Про проект Закону України про лікарняні каси. Прошу, будь ласка, присутній автор.

 

ЯЦЕНКО А.В. Извините, что задержался. 

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Якраз ви своєчасно, прямо "под объявление номера".

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ваше питання.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Вам слово надається.

 

МУСІЙ О.С. Я прошу процедурно мені надати слово – щодо процедури нашого засідання.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати! Процедурне питання, яке стосується вчорашнього засідання нашого комітету. Я хотів би звернути увагу в першу чергу Голови комітету, що те "шоу", яке було вчора влаштоване імені Гліба Загорія пані Сисоєнко і пані Корчинською я  інакше як цинізмом назвати не можу. По-перше, ми повинні визначитися нарешті щодо регламенту проведення засідання самого комітету, щодо запрошених людей, які в зневажливій формі ставляться до народних депутатів, це було вчора по відношенню до пані Бахтеєвої, що є абсолютно неприйнятно, і хамською, я вважаю, поведінкою пацієнтських організацій, висловлювання щодо діяльності народних депутатів і їх оцінка. Друге – це перебивання і намагання позбавити мене слова пана Перегінця. Вважаю такі речі абсолютно неприпустимими і неприйнятними. Окрім того, я хотів би порушити питання щодо присутності і щоб народні депутати розуміли, хто присутній, окрім народних депутатів, на засіданні самого нашого комітету, для того щоб не було так, що вчора маленькі діти тут у нас сплять на засіданні комітету. Вважаю це теж неморальним і неетичним.

Окрім того, вчора мною після засідання комітету було надіслано всім народним депутатам, які брали участь у вчорашньому обговоренні, підтвердження моїх слів щодо засідання і прийняття рішення по законопроекту 4484. Голова комітету мене вчора звинуватила в тому, що не було ніякого засідання, що я займався самоуправством насправді на засіданні комітету. Доводжу до вашого відома, що в стенограмі засідання комітету від 21.04, яке вела пані Корчинська, ви зможете ознайомитися на сайті самого нашого комітету, де чітко абсолютно сказано було про непідтримку   жодним народним депутатом першої версії законопроекту 4484. І була рекомендація…

 

ІЗ ЗАЛУ. Це правда, абсолютна правда. 

 

МУСІЙ О.С. Не перебивайте мене, будь ласка. Добре? Я закінчу. Давайте будемо вести себе коректно хоча б, колеги, по відношенню до себе, один до одного. Окрім того, в усіх виступах народних депутатів було вказано на наявність доопрацьованої редакції закону 2162-д і посилання на те, що там є ця норма, яку потрібно взяти і спочатку ознайомитися, в тому числі і пані Павленко  як першому заступнику, ознайомитися з цією статтею. Саме це послужило як би керівництвом до дії – висловлювання і одностайне рішення  членів комітету про непідтримку цього законопроекту і рекомендації. Після того в стенограмі це все відображено, і слова кожного народного депутата. Тому до вияснення ситуації з регламентом нашого засідання комітету, до того, коли ми, коли я буду мати можливість не виступати "на підтанцьовках" у пана Загорія, які проводять тут пані Сисоєнко й інші народні депутати, я вважаю за неможливе брати участь у засіданні нашого комітету. Дякую усім.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановний Олеже Степановичу! Під стенограму, хто давав вказівку вилучити Японію? Олеже Степановичу, Японію хто давав (під стенограму) вказівку вилучити? 

 

(Відповіді немає)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Можна фразу, позаяк моє прізвище було? Шановні народні депутати! В даному разі я дійсно підтверджую, що у нас дійсно з вами було, і ви всі пам'ятаєте, 21.04 у нас дійсно було засідання під моїм головуванням. Ми з вами відправили цей законопроект на доопрацювання, зауваживши, що він не готовий. І ми відправили його на доопрацювання, якраз ініціатори законодавчих ініціатив. За це проголосувала більшість комітету. Я дійсно проводила. А вчора, хочу зазначити, що в даному разі  була опротестована заява Олега Степановича стосовно того, що 10.05 цей законопроект розглядався у нас на комітеті, коли він головував, тому що дійсно цей законопроект у нас не розглядався 10.05. Той законопроект, котрий нам з вами надали, другий, він від 10.05. Ми з вами такий законопроект з цими змінами не розглядали. Дякую.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги!

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте вже по суті починати працювати.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В.  Дивіться, по суті наступне запитання. Тобто Олег Степанович стверджує, що всі ті зауваження, які він особисто передав у присутності виконуюючого обов'язки міністра охорони здоров'я, які були внесені в закон 4484, що вони були узгоджені комітетом і народними депутатами. Тобто в протоколі, стенограмі немає такого узгодження і немає вашого доручення давати Олегу Степановичу право вносити ці зміни до законопроекту міністерству. Хтось може підтвердити зворотнє? Хтось делегував свої повноваження від комітету Олегу Степановичу вилучати Японію з законопроекту Кабміну 4484?  З народних депутатів?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. До Олега Степановича  вчора від вас було не таке питання і не такі претензії, а чому він там був присутній…

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Боже борони. Кожен депутат має право бути присутнім у Міністерстві охорони здоров'я.

 

ШИПКО А.Ф. Либо мы переходим к законопроектам, либо я ухожу тоже из заседания комитета.  

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Він народний депутат. І де він був – у МОЗі чи на Кабміні, чи в СБУ – це його справа.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Кожен народний депутат має право, і я так само маю право бути присутньою в будь-якому міністерстві. Але я не маю права від вашого імені, Тетяно Дмитрівно, я не маю права і від всього комітету подавати  це на правки. Тетяно Дмитрівно, я не беру на себе, і ви так само, не ходите і не заявляєте, що це підтримує комітет. Ви ходите в міністерство і самі спілкуєтесь з відповідними співробітниками.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я ні разу там не була.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Мова йде про те, що міністерство стверджує…

 

ШИПКО А.Ф. Или возвращаемся к вопросу, или действительно мы будем заниматься другими делами.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я два роки ні разу не була в МОЗі. А хто туди бігає через день…               

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я тоді прошу, буль ласка, шановних народних депутатів мені тоді не давати пропозицій щодо відхилення від порядку денного.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Він народний депутат.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Олег Степанович почав  обговорювати процедуру Регламенту і ми відхилилися від порядку денного. І я не вважаю, що це є справедливо.  

Закон 1377.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ольго Вадимівно! Можна я скажу два слова?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так, будь ласка.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! Я хочу ще раз підкреслити, що здешевлення ліків та доступ пацієнтів до якісних ліків є спільною метою і Комітету з питань охорони здоров'я, і Міністерства охорони здоров'я. Я зараз повернувся з наради у Прем'єр-міністра і хочу проінформувати вас про таке. Ми дуже прохаємо розглянути таке. Внести до редакції законопроекту 4484 такі пропозиції, викласти у такій редакції: "Зареєстровано, виробляється та використовується"    (і далі йде перелік країн, про які ми говорили).

 

БАХТЕЄВА Т.Д. І оригінальних тільки.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Та повернути до тексту законопроекту слово "Японія". Це дві пропозиції до правок, з яких особисто Прем'єр-міністр та Перший віце-прем'єр уповноважили мене  поінформувати шановних членів  комітету і попрохати сьогодні під час розгляду законопроекту 4484. Щиро дякую.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. З вашого дозволу, я чому саме говорю про те, щоб розглянути це зараз, тому що це питання буде актуальним рівно о 16.30 у Верховній Раді. Інші законопроекти, які ми розглядаємо, вони не будуть актуальні ні о 16.00, ні о 17.00, ні о 18.00 сьогодні. Тому якщо ми свідомо цей законопроект "валимо", тоді ми його не розглядаємо, відправляємо в кінець, бо мене особисто, я вже вам це говорив, не повідомили про засідання комітету. І вже  тільки на Верховній Раді ми змогли це вияснити. І відповідно ми можемо не мати кворуму…

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Я вас особисто повідомила.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Ви мене особисто? Я вам за це вдячний. Тільки вам вдячний за це. Будь ласка, можна я закінчу?

Тому прохання зараз по процедурі пояснити, як це зробити. Чи це є офіційне ваше звернення у зміни до вашого закону Кабінету Міністрів? Бо жоден депутат зміни в закон, внесений Кабміном, внести, зробити не може. Ви маєте або переподати, або пояснити юридично форму, яким чином ми це  озвучимо, в тому числі Голові Верховної Ради.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми були у голови Юридичного управління парламенту…

 

ІЗ ЗАЛУ. Теплюка.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. І намагалися зрозуміти відповідно до Регламенту, як це зробити. Ми не можемо це зробити. І внести правки в цей закон ми також не можемо.

 

ІЗ ЗАЛУ. Яким чином це можна зробити процедурно?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Процедурно - це можна було тільки відправити на повторне перше читання.

 

ЯРИНІЧ К.В. Ми можемо прийняти за основу під стенограму.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Перевірили з Теплюком. Якщо це урядовий законопроект, Кабінету Міністрів, то Кабінет Міністрів на цьому етапі, він може або відкликати і внести новий, або вони мають внести свої ці правки. От ми не можемо на комітеті за ініціативи Яриніча, Бахтеєвої чи Березенка це зробити. Ми не можемо це зробити по закону.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Другий варіант. І тут уже питання до Кабінету Міністрів. Якщо це буде альтернативний законопроект з таким самим,  умовно там, з невеликими змінами текстом і з тими правками вже, чи влаштує це Кабінет Міністрів як прогресивний реформаторський закон. Бо народні депутати – ми ж, в принципі, працювали, всі депутати підписуються…

 

(Шум у залі)

 

(Іде загальна дискусія)

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Так треба, щоб я бачила цей законопроект. Вы что, кота в мешеке продаете, как всегда?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ірино Валеріївно, а де той законопроект, що ви готували?  Де він?

 

ІЗ ЗАЛУ. Зараз роздруковується.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Його ж немає в порядку денному.

 

ШУРМА І.М. Шановні колеги! Я в черговий раз закликаю усіх слухати і почути. Вчора я озвучив те саме, що сьогодні  говорить пан Сергій. Було таке? Тим більше, що була складовакулуарні домовленості, якісь там корупційні домовленості. Ми ж учора пропонували: зніміть і внесіть новий. Все.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В.  Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! Чи можу я зараз проінформувати Першого віце-прем'єра і Прем'єр-міністра про пропозицію комітету про те, щоб відкликати урядовий законопроект і внести альтернативний законопроект в редакції, яку пропонують внести?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Просто внести альтернативний, відхилити урядовий, а підтримати альтернативний.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. А де він, Олексію, де він?

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ірино Валеріївно, можна спитати, де цей законопроект, що ви з Теплюком працювали?

 

ІЗ ЗАЛУ. Він  роздруковується.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Зараз нам принесуть.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. А висновків Головного експертного управління немає на цей альтернативний? Ну так что вы давите в "ручном режиме"?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Зараз він відпрацьовується, бо редакція відрізняється.  По-перше, якщо дозволите, вчора було ухвалене рішення комітету, яке офіційно підписане за результатами вашого голосування і розміщене вже на сайті Верховної Ради. Бо вчора проголосували за повторне перше читання в комітеті – забрати цей законопроект на повторне перше читання в комітеті…

 

(Шум у залі)

 

СЕМЕРУНЬ І.В. І внесли на розгляд Верховної Ради. Це рішення комітету.  

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. У нас зараз комітет, правильно? Ми можемо прийняти інше рішення?  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тобто ми можемо відправити цей закон на доопрацювання сьогодні – 4484. Можемо віддати автору законодавчої ініціативи, можемо взяти в Комітет з питань охорони здоров'я. І скільки у нас термін  по часу на повторне перше читання?

 

ІЗ ЗАЛУ. Не більше 30 днів.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. А на наступну сесію можна винести і прийняти     в цілому в першому читанні?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. На наступний пленарний тиждень. Це перший тиждень червня. Ви можете навіть проголосувати ще постановою  про скорочення процедури підготовки, тобто до семи днів.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Можна запитання до виконуючого обов'язки міністра? Цй закон, він попадає в такі закони, які є вимогою МВФ? Не попадає. Тобто  ми можемо спокійно доопрацювати?

 

(Іде загальна дискусія)

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Мова ж іде про одну просту річ, що ми маємо до липня провести ряд голосувань, для того щоб отримати черговий транш. Якщо не підпадає, то не треба гнати коней. Якщо підпадає, то треба гнати.

 

ШИПКО А.Ф. Касательно этого законопроекта. Я думаю, было бы правильно, если бы они отозвали его сейчас, потому что в зале мы начнем его обсуждать и его відхилять и поставят на нем крест. А так правительство его заберет и внесет доопрацьований вместе с комитетом.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Чекайте, а чому ми не можемо віддати на доопрацювання? Яка є проблема? Нехай доопрацьовують. Може комітет доопрацювати, може суб'єкт законодавчої ініціативи доопрацювати і на наступний тиждень… Для чого нам, який сенс у цьому?

 

ШИПКО А.Ф. А если мы его сейчас рассмотрим в зале?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так. І рішення комітетом прийняти – відправити на доопрацювання.  

 

ШИПКО А.Ф. Закона нет, что вы будете рассматривать?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Чекайте, є той закон, який є. Мова йде про той, який є. Відправити на доопрацювання. На повторне перше читання. На повторне перше читання  - ми можемо вносити туди навіть нові глави.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Ольго Вадимівно!

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Шановні народні депутати! А чи не можна з голосу внести ці правки, які я зараз попросив озвучити?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми не можемо внести зараз в ваш закон на перше читання.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тільки ви, ініціатор законодавчої ініціативи має право внести.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. З голосу має право?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Має право, але тільки ви.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Тоді я буду вносити з голосу.

 

(Іде загальна дискусія)

 

ІЗ ЗАЛУ.  Це не нам, це треба до Теплюка Михайла Олексійовича. Це з голосу треба чотири статті прочитати.

 

(Шум у залі)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Цей підпункт вилучити - у вас там таких вилучити підпунктів буде 5, мінімум, а цей підпункт включити.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Пані Ірина зараз озвучить позицію Юридичного управління пана Теплюка, те, що він тільки що озвучив, як би механізм дій, що може бути зроблено.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Тобто якщо ми міняємо "країни лікарського засобу, який зареєстрований компетентним органом США, Швейцарії, Японії, Австралії, Канади, лікарського засобу, що за централізованою процедурою зареєстрований компетентним органом ЄС, які вироблені в зазначених країнах чи країнах-членах ЄС та застосовуються в медичній практиці цих країн, де їх зареєстровано, не менше одного року згідно з настановою щодо лікування або формуляру  цих країн". І це з голосу треба прочитатиправки  п'ять разів у різних редакціях, різні статті, в різні частини дев'ятої статті. Це з голосу, 3 сторінки треба прочитати буде з голосу. Тобто треба буде повністю нову редакцію законопроекту прочитати з голосу, щоб депутати почули, і оце можна буде тоді приймати. Але я думаю, що всі будуть  заперечувати, тому що ніхто не бачить тексту, 3 сторінки тексту, який треба прочитати з голосу.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Мені здається, що оптимальне рішення є відправити суб'єкту на доопрацювання.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Шановні колеги! Велике тоді прохання. Якщо відправити на доопрацювання, тоді зараз, якщо можна, вже це питання розглянути і поставити крапку, відправити і рухатись далі по порядку денному.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. У нас вчора було прийнято рішення комітету.    

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Тобто виконати рішення комітету. Ви можете відправити суб'єкту подання на доопрацювання і перевнести.

 

ШУРМА І.М. Шановні колеги! Шановні колеги! Я прошу хвилинку уваги. Моделюйте ситуацію. Вноситься на розгляд Верховної Ради - він голосів не набирає, значить, його можна або "похоронити", або на доопрацювання суб'єкту подання. Все. Я вчора задавав Кубіву питання: вам приємно буде, якщо вам це зроблять? Можна ж його було відкликати і не виносити сьогодні в зал.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми ж пропонували вчора.

 

ШУРМА І.М. Ми ж пропонували. Це ж насильно хтось пхає, як казав класик покійний, "невпихуєме". Розумієте?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. І я казала, відкликати треба, так.

 

ШУРМА І.М. І відразу подається новий узгоджений, щоб не було тих підкилимових "шуршань", тих потаємних нарад там невідомих.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Поясніть, будь ласка, а чому ми не можемо віддати їм на доопрацювання?

 

ІЗ ЗАЛУ. Так це ж воно і є.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Це ж буде скоріше. Це буде  скоріше - замість того, щоб відкликати.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Тому що ви тільки що сказали – відхилити.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Відкликати. Відкликати.

 

ШУРМА І.М. Я сказав – відкликати. Я вчора говорив. Два рази апелював до Кубіва.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Ще раз. Якщо не набирає по суті, тоді є другий варіант – відправити суб'єкту на доопрацювання.

 

ІЗ ЗАЛУ. Це вже Парубій скаже.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. А Парубій чекає, що ми йому скажемо. Він каже: "Розберіться в комітеті і скажіть, що мені сказати".  

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Вчора проголосували за те, щоб відправити комітету на доопрацювання. Є форма – або суб'єкту законодавчої ініціативи, або комітету. Вчора в 4 голоси було проголосовано за комітету на доопрацювання.

 

 

ЯРИНІЧ К.В. А комітет  вирішує, що вже відправляємо суб'єкту подання.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. Костянтине, це ж нелогічно – в комітет. Ну що, комітет буде доопрацьовувати урядовий законопроект?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Абсолютно, я погоджуюсь.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І.  Відправте його назад, нехай внесуть гарну редакцію. 31-го проголосуємо.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Окей. Я пропоную, що це просто ми скажемо Парубію, він озвучить це з трибуни і ми відправимо на доопрацювання.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дійсно, якщо ви внесете той, що розроблений Теплюком, то ради Бога.

 

БЕРЕЗЕНКО С.І. З тим текстом, що ви зараз сказали.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, оцим Теплюковим.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Я уповноважений говорити про дві зміни вже. Той текст, який зараз озвучили, там є… (Шум у залі)

Мене уповноважили говорити про дві зміни. Відповідно я не можу на себе взяти зараз повноваження порушити вказівку прем'єра.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Там не буде проблем щодо одного року використання, тому що це тільки обмежує будь-які експерименти. Я думаю, що ви це можете з прем'єром погодити, ну, це не буде проблематично. Але питання стоїть, чи просто можна спробувати зачитати ці всі зміни з голосу. Якщо не буде, тоді відправити на доопрацювання.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. У мене є пропозиція зачитати сьогодні ці зміни з голосу, якщо можна.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Дві  зміни,  які  б  я  попрохав   вас прийняти.   Перше – додати слово "використовується". Друге – повернути

 

(Іде загальна дискусія)

 

(Шум у залі)

 

ШУРМА І.М. Вікторе Вікторовичу! Питання є резонансним. Послухайте з досвіду. Питання є резонансним. Дуже багато всіляких було непотрібних речей. Почнуть читати з голосу – "похороните" закон взагалі. Давайте думати, як зберегти ідею, її зреалізувати. Бо "похоронять" закон, згадайте моє слово. Ви думаєте, що в залі там хто сидить? Там же в залі вже давним-давно сидять і чекають, які кнопки тиснути. А ви їм зараз з голосу зачитаєте. Почуєте, що зал скаже.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В.  Пане Ігорю, я вас дуже уважно слухав.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Вікторе Вікторовиву, у мене запитання: у тих правках є записано про те, що реєстрація іде не так, як записано в чинній редакції, на ті препарати, які не зареєстровані, а йде на всі діючі речовини?

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Ще раз.       

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тобто на сьогоднішній день у вашій останній чинній редакції написано, що реєстрація розповсюджується тільки на ті діючі речовини, які не зареєстровані ще в Україні, відповідно цементуючи монополію. Тобто є дуже важлива зміна про те, що ця реєстрація має розповсюджуватись на всі діючі речовини, а не тільки на ті, які не зареєстровані. Тому що це є надважливо. Інакше ми цементуємо, знову-таки, монополію.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Більше того, на жаль, ця редакція дійсно  є   в тому законопроекті, котрий нами підписаний, депутатами. І я би пропонувала депутатам наш основний законопроект теж повернути на доопрацювання.

 

ІЛИК Р.Р. Ольго Вадимівно, тут є "чорновик". В принципі, все те, що мало би бути після тих правок, які є. Зараз, я вибачаюсь, вони тільки скажуть з Кабміну, чи він є в переліку…

 

ШУРМА І.М. Пане Романе, я категорично настоюю на наступному. Вистачить "чорновиків"! Вже з тих "чорновиків" дивіться, що вийшло: нормальна ініціатива прем'єра – перекрутили таким чином, що вже скільки тижнів ми над цим ламаємо голову. Ніяких "чорновиків". Офіційний документ – офіційний підпис. Вистачить! А то потім починається – слова зникають, ідеї зникають. Ніяких "чорновиків" не буде.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Давайте починати засідання. Вже півгодини пройшло – і нічого не зроблено.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Ми переходимо зараз до розгляду законопроекту 1377. Надаємо слово для виступу автору законопроекту, народному депутату Яценку.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Я з вашого дозволу залишу засідання, я мушу йти до Кабміну.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Зараз, поки буде виступ, я зараз до вас підійду на одну хвилинку.

Будь ласка, закон номер 1377.

 

ЯЦЕНКО А.В. Спасибо. Добрый день всем. Данный закон посвящен регламентированию деятельности лікарняних касс, так называемых. То есть, это есть во всем мире. Во всем мире есть сегодня лікарняні каси, то есть,  это объединения граждан, которые, грубо говоря, живут в одном селе там или в одном городе, или по профессиональному принципу – на одном заводе работают, скидываются небольшими суммами, и если кого-то жизнь прихватила, что называется, кто-то заболел, то тогда эти деньги расходуются на лечение данных как бы пациентов.  При этом лікарняні каси могут также привлекать помощь дополнительную из фондов просто граждан. И поэтому во всем мире это есть, хороший очень опыт Германии.

К сожалению, в Украине сегодня у нас есть несколько источников, как я понимаю, простите, но крестьянским умом, лечения человека – это собственные средства, это медстрахование, которого фактически нет в том виде, как оно существует во всем мире, это бюджетные средства. И кто мажоритарщики, знают, насколько сегодня тяжело приходится доставать эти деньги. Поэтому, конечно, был бы нормальный правовой механизм привлечения средств в медицину, чтобы люди, по крайней мере, могли работать на то, чтобы лечить самих себя, так скажем.

Данный закон, безусловно, несовершенен, и есть критика Научно-экспертного управления, частично можно с ней согласиться, наверное. Но что-то делать надо. И я бы просил либо принять в первом чтении, данный закон поддержать, либо, если мне вернут его на доопрацювання, чтобы комитет дал представителей своих в рабочую группу, потому что это один из таких наиболее серьезных, скажем, пластов, которые сегодня в Украине отсутствуют, цивилизованных. Ну, в двух словах как бы так. Опять же – разница. Вот часто говорят, что то же самое, что кредитный союз. Не то же самое, потому что кредитный союз выдает деньги в кредит, лікарняна каса – просто дает возможность лечиться. И, например, если там, давайте возьмем, в селе живет, например, тысяча человек, каждый даже по 10 гривен будет скидываться – кто-то заболел, ну понятно, не лечится, допустим, ОРВИ, не лечится стоматология, но серьезные вещи – онкология и так далее. Опять же – члены семьи могут  попадать под это, те же дети, которые сегодня ничем не защищены фактически, только бюджет, который вообще копеечный.

Вот недавно Минздрав ушел, как раз хотел поднять вопрос кохлеарной имплантации, вот я и на сессии выступал, когда 800 тысяч стоит протез один – или ребенок станет инвалидом. Так вот сегодня бюджет пишет письма, что денег у  нас нет, родителям говорят – берите где хотите. Хотя бы такие вещи могли бы за счет этого  частично перекрываться.

Поэтому я просил бы членов комитета, с одной стороны, подойти критически, а с другой       стороны – совместно отработать данный вопрос, чтобы мы куда-то двигались. Спасибо большое за внимание.

 

ШУРМА І.М. У мене є пропозиція. Ініціатива нашого колеги депутата заслуговує на увагу, але, враховуючи те, що Науково-експертне управління дає надзвичайно багато зауважень, мені здається, не варто "хоронити" це питання у сесійній залі, краще його взяти на доопрацювання, взяти експертів ну, і принаймні якусь площадку – опрацювати, а тоді його розглядати. Дуже шкода, коли така ідея буде  "сирою" занесена в зал і вона просто буде "похована". Ну ви це самі відчуваєте.

 

ЯЦЕНКО А.В. Согласен полностью. Мы можем, чтобы комитет дал консультантов, экспертов, сейчас мне вернут "на доопрацювання", чтобы мы с комитетом вместе в сжатые сроки отработали? Вот так, скажем, чтобы оно дальше шло куда-то?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні колеги! Які ще питання, зауваження? Поступила пропозиція - на доопрацювання в комітет.  Так, у даному разі? Чи ми не можемо?

 

ШУРМА І.М. Автору.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Автору, автору, але за участю членів комітету. Так. Будь ласка, ще які  пропозиції?

 

ІЗ ЗАЛУ. Підтримати.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. На доработку.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто в даному разі за те, щоб підтримати пропозицію – повернути автору законодавчої ініціативи з урахуванням, що комітет допоможе доопрацювати? Хто за? Одноголосно. Дуже вдячна.

 

ЯЦЕНКО А.В. У меня еще второй вопрос.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Другий у вас був, так?

 

ІЗ ЗАЛУ. Карантин.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді якщо зміни до порядку денного підтримують члени комітету, наш колега просить підтримати тоді зміни до порядку денного – перенести шосте питання  на другу позицію, щоб шосте питання розглянути зараз. Хто за те, щоб шосте питання розглянути номером два, на прохання нашого колеги? Хто за? Одноголосно.

Будь ласка.

 

ЯЦЕНКО А.В. Уважаемые коллеги! С чем я столкнулся как мажоритарщик? Объявляется так называемый карантин. Ну меня уже консультант подправила вчера, что я не совсем правильно обозначил это. Сама суть проблемы в чем? Школа, садик закрываются на карантин или обмежене відвідування. То есть, никто не ходит. Родители говорят так, что ребенка негде оставить – раз, а если родители уходят с работы, особенно бюджетник, значит, ему это не оплачивается, а поскольку люди нуждаются в деньгах, то, естественно, это вызывает проблемы.

То есть, я предлагаю очень простую вещь, что в случае обмеженого доступу к садикам и школам, то есть, в виде так называемого карантина (хотя слово "карантин", еще раз, я уже разобрался, не совсем правильное здесь), если один из родителей находится дома с ребенком, когда школы, садики закрыты, то ему просто оплачивается это время, считается как оплачиваемый отпуск, образно говоря.

 То есть, в принципе, простая вещь, но люди очень жалуются, потому что, с одной стороны, когда начинается эпидемия того же гриппа, приходится закрывать школы и садики, а родители не могут, еще раз повторю, находятся на работе, потому что им не оплачивают, и им даже не дают отпуск, более того, говорят: "Иди выходи на работу – нас не волнует". Да? Поэтому такая вот правовая "прогалина".

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Є пропозиція підтримати в першому читанні. Ми знайомі з законопроектом. В першому читанні, а до другого ви зробите.

 

ЯЦЕНКО А.В. Единственное, там слово "карантин" неправильно использовано.   

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ще які пропозиції? Будь ласка. Олексію, у вас є пропозиції ще? Будь ласка, Олексій Кириченко.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Ми не головний комітет.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Головний відхилив.

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Антон Яценко  абсолютно правильно говорит. Но он вместо того, чтобы использовать "обмежувальні протиепідеміологічні заходи", он употребил слово "карантин". Слово "карантин" имеет абсолютно другое значение. Поэтому  утвердить его в первом чтении – это не совсем будет правильно. Потому что он должен по сути поменять законопроект. Поэтому я думаю, что я бы голосовал за то, чтобы отправить субъекту законодавчої ініціативи на доопрацювання. А потом уже обсуждать саму идею.

Если мы говорим про идею, да,  действительно,  я отец троих детей, я понимаю, что это большая проблема. Но мы также знаем, что, допустим, в школах бывают каникулы и никто не оплачивает это время нашим родителям. Если поговорить про цифру, то есть, это расходы порядка 18 миллиардов гривен за 3 недели. Наше государство должно будет выплатить 18 миллиардов гривен.

 

ІЗ ЗАЛУ. Субъекты хозяйствования. Почему государство?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Субъекты хозяйствования. Но это 18 миллиардов гривен.

 

ЯЦЕНКО А.В. Это деньги виртуальные.

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні колеги!  Поступило дві пропозиції. Одна пропозиція – підтримати в першому читанні, друга пропозиція – повернути на доопрацювання суб'єкту законодавчої ініціативи.

 

(Іде загальна дискусія)

 

БАХТЕЄВА Т.Д. На доопрацювання.

 

ЯЦЕНКО А.В. Давайте я доработаю все-таки, потому что  этот термин неправильно  использован, я его быстренько переподам.

 

ШУРМА І.М. Основний комітет який?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Социальный. Не мы. 

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Комітет соціальної політики і зайнятості основний. Будь ласка.

 

ЯРИНІЧ К.В. Це дійсно величезна проблема для батьків. Якщо можна, на доопрацювання проголосуємо.

 

ІЗ ЗАЛУ. Так, давайте так.

 

ЯЦЕНКО А.В. Я доработаю и быстренько переподам.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пане Шурма, ви не проти, якщо так? Ви за? Тоді поступила основна пропозиціявідправити на доопрацювання суб'єкту законодавчої ініціативи. Хто за? Одноголосно. Дякуємо.

 

ЯЦЕНКО А.В. Спасибо большое.   

КОРЧИНСЬКА О.А. Все. Дуже вдячні за те, що були на комітеті.

 

ЯЦЕНКО А.В. Спасибо. Спасибо.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. В даному разі наступний законопроект 3788 – про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення окремих положень про обмеження місць куріння тютюнових виробів, поданий народним депутатом Г.Кривошеєю.

 Скажіть, будь ласка, є автор законодавчої ініціативи або від нього листи, представники?

 

СЕМЕРУНЬ І.В.  Ми запрошували автора і вчора, і сьогодні, але, на жаль, не прийшов. Я особисто вчора з ним розмовляла, він пообіцяв учора прислати. І сьогодні дзвонила його помічникам, але, на жаль, ніхто не прийшов.       

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, які, колеги, є  пропозиції стосовно 3788?

 

ІЗ ЗАЛУ. Перенести.

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  Перенести на наступне засідання. Будь ласка. Хто підтримує пропозицію перенести розгляд даного законопроекту на наступне засідання? Хто за? Одноголосно. Дякую.

Значить, наступний законопроект номер 4204 – про мораторій на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров'я, поданий народним депутатом паном Мураєвим.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Немає теж.  

 

ІЗ ЗАЛУ. Перенести.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, є автори законодавчої ініціативи, представники або лист?

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Якщо дозволите. Шановні народні депутати! Ці законопроекти (наступні три), вони  запропоновані, перше, для включення до порядку денного, не для принципового розгляду. Чи все-таки будемо переносити?  

 

ШИПКО А.Ф. От немає листа. Ми ж ходимо на інші комітети.

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Кожен раз на засідання комітету ми обов'язково усім пишемо. Це як закон.

ІЗ ЗАЛУ. Переносимо. Про що ми говоримо тоді?

 

ШИПКО А.Ф.  Якщо я не йду, я пишу чи мій помічник, чи юрист. 

 

СЕМЕРУНЬ І.В. Андрію Федоровичу, ну, на жаль, не всі ж дисципліновані.

 

ЯРИНІЧ К.В. Тим паче, що цей законопроект, по великому рахунку, треба відхилити.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Відхилити, так.  

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, є інші пропозиції, окрім перенесення розгляду цього законопроекту у зв'язку з відсутністю автора законодавчої ініціативи? Є інші пропозиції? Немає.

 

ЯРИНІЧ К.В. У мене пропозиція відхилити взагалі.

 

ІЗ ЗАЛУ. Просто не включати в порядок денний. Він буде вважатися відхиленим.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Не включати в порядок денний.

 

ШУРМА І.М. Колеги, дивіться, от увійдіть в положення. Є законопроект, так, якщо ми не пішли, от всяке буває, так, його відхиляють. І я би міг доказати. Давайте все-таки розглянемо, запросимо його ще раз.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. З поваги до колег.

 

ШУРМА І.М. Якщо він не прийде, тоді…

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У нас же теж  з  вами може статися, що ми…

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте проголосуємо.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. Перша пропозиція поступила – перенести у зв'язку з відсутністю. Хто за першу пропозицію – перенести розгляд законопроекту? Хто за? 

За – пан Шурма, народний депутат Біловол, Корчинська, Донець, пан Кириченко і пан Шипко. А утримався пан Яриніч. І Тетяна  Дмитрівна Бахтеєва    утрималась.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. По табакокурению?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ні, це ми проголосували за перенесення – мораторій на реорганізацію закладів охорони здоров'я. В даному разі рішення прийнято, перенесено законопроект.

Наступний законопроект – це теж про включення до порядку денного. Це про внесення змін до деяких законів України щодо проведення безплатного щорічного медичного обстеження і диспансеризації громадян похилого віку в Україні. № 4329. Поданий народними депутатами України О.Ляшком, В.Вовком, А.Лозовим, Ю.Чижмарем, І.Мосійчуком. С.Скуратовським, С.Рибалкою. Д.Ліньком, Т.Юзьковою, О.Корчинською, О.Ленським, В.Галасюком, А.Кошелєвою, О.Купрієнком, О.Кириченком, А.Артеменком, Д.Силантьєвим, В.Амельченком.

Позаяк я є один зі співавторів законодавчої ініціативи, просила би підтримати  включення  до порядку денного сесії, позаяк він  є  надзвичайно важливий законопроект для населення похилого віку, котрий дає зміни, можу вам, якщо є бажання, задиктувати, які зміни ми пропонуємо.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Ми знаємо, ознайомились.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Якщо ви не проти проголосувати…

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Є пропозиція – у першому читанні.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ні, це включення до порядку денного.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це порядок денний сесії.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Включити до порядку денного.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, хто підтримує пропозицію включити до порядку денного? Хто за? Одноголосно. Дякую.

Наступний законопроект – це постанова про впровадження  мораторію на закриття закладів охорони здоров'я, що входили до сфери управління Міністерства інфраструктури України, номер 4157. Подано народними депутатами України В.Бондарем і В.Остапчуком.

Скажіть, будь ласка, є автори законодавчої ініціативи?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Є, є. Біловол, Шипко автори. 

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я перепрошую, на жаль, тут не зазначено ваші прізвища. Тут написано – В.Бондарем і В.Остапчуком.

 

ІЗ ЗАЛУ. Включити.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. Прошу, пан Шипко.

ШИПКО А.Ф. Я думаю, надо поддержать эту инициативу, потому что, вы знаете, что все говорят про реформирование и при этом совершенно не думают о людях. И в некоторых городах, особенно в малых городах, вот эти вот железнодорожные больницы, они являются основными базовыми больницами, где население этих малых городов проходит лечение. Если подходить вот так вот "безглуздо" до цього питання, то мы можем просто нарушить всю систему функционирования здравоохранения. Поэтому давайте включим в порядок денний, а там уже будемо розглядати. Моя пропозиція така.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Які-небудь інші є пропозиції, колеги, окрім в порядок денний?

 

ІЗ ЗАЛУ. Підтримати.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Це дуже комплексний проект постанови і треба  підтримати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто за включення в порядок денний, хто за? Одноголосно. Дякую.

Наступний законопроект у нас, де комітет не є головним. Проект закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо соціальної спрямованості державних лотерей, поданий народними депутатами України М.Княжицьким, І.Подоляк, С.Тарутою, М.Матіос, В.Денисенком.

Скажіть, будь ласка, є у нас автори законодавчої ініціативи, щоб представити даний законопроект? Чи є у нас представники їх і письмові звернення до комітету? Немає. 

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми тут не основні.

 

ПРЕДСТАВНИК СЕКРЕТАРІАТУ КОМІТЕТУ. У Княжицького комітет сьогодні. Телефонували – вони теж засідають у цей час.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, підтримуємо його чи переносимо? Які пропозиції?

 

ШУРМА І.М. Переносимо.

 

ІЗ ЗАЛУ. Переносимо, ми ж не є основні.   

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, переносимо, значить, розгляд питання на наступні засідання комітету. Хто за? Одноголосно. Дякую.

Наступний законопроект – закон України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення фінансування навчальних закладів, закладів охорони здоров'я та підтримки інформатизації музеїв, бібліотек, архівних установ, навчальних закладів, закладів охорони здоров'я, наукових установ. Номер законопроекту 3363, поданий народними депутатами України О.Ляшком, В.Галасюком, Ю.Чижмарем, О.Корчинською, В.Вовком, С.Рибалкою, О.Ленським, І.Поповим.

Ми просимо його включити, як співавтори законопроекту, до порядку денного. Це йде мова про…

 

ІЗ ЗАЛУ. Про розгляд.  Доцільність прийняття в першому читанні.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Вже ми розглядаємо? Це не порядок денний. Дякую тоді. Так. Тоді готова представити  вам, дайте мені, будь ласка, цей  законопроект.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Головний комітет по бюджету.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Головний комітет по бюджету. Значить, в нашому законопроекті ініціатива є про удосконалення фінансування навчальних закладів, закладів охорони здоров'я, підтримки інформатизації музеїв. В даному разі в законопроекті для цього нами пропонується до статті 55 Бюджетного кодексу України, а саме: поповнити перелік захищених     видатків бюджету видатками на функціонування і розвиток системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти, в тому числі поєднання освіти з наукою, виробництвом та високотехнологічним інноваційним  розвитком України.

Друге. Оплату послуг з підготовки кваліфікованих кадрів на умовах державного замовлення. Оплату послуг з підготовки наукових кадрів  в наукових установах і умовах державного замовлення. Оплату первинної медико-санітарної, амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної допомоги.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Люди уходят. Давайте голосувати. Підтримати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Просимо підтримати в першому читанні. Хто за? Хто за? Пан Шурма? Одноголосно. Дякую.

 

ІЗ ЗАЛУ. Все?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати! Дуже вдячна, розглянули всі питання, котрі на даний момент. Інші питання, котрі не розглянули,  переносяться на наступне засідання комітету Верховної Ради.       

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку