СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань охорони здоров'я

 

13 липня 2016 року

 

Веде засідання Голова Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я Богомолець Ольга Вадимівна.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Дозвольте розпочати чергове засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я. В залі присутні 7 членів Комітету з питань охорони здоров'я. В нас є кворум. Відповідно  можемо розпочинати  наше засідання. Перед тим, як ми почнемо обговорювати порядок денний, я би хотіла сказати, що всім вам, членам Комітету з питань охорони здоров'я, розіслані сьогодні вранці пропозиції щодо того, щоб стати співавторами Закону про медичне капеланство. Це підготовлено спільно з Радою церков, з душпастирською опікою. Ви можете ознайомитись з цим законом. Я до завтра підготую пакет, там зміни, власне, декілька фраз до основ законодавства.

Якщо у вас буде бажання долучитися завтра до співавторства, то я вас запрошую. Також це засідання Комітету з питань охорони здоров'я, наскільки я розумію, у нас останнє.

 

МУСІЙ О.С. Ні. У нас завтра може бути проголосовано про продовження роботи Верховної Ради. Якщо буде продовжено, значить, ми будемо ще працювати, значить, не останнє. 

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні народні депутати! Для вас підготовлений Звіт щодо роботи. Тетяно Дмитрівно, і для вас особисто також.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. А я все слушаю. Пожалуйста, не делайте мне замечаний.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Це ніяк не зауваження. Я просто хотіла привернути  вашу увагу.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  Це в  "Різному" можна розглядати. Зараз у нас присутні народні депутати, які є авторами законопроектів. Тому треба по Регламенту розглядати порядок денний.  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Зараз ми перейдемо до розгляду порядку денного. Тобто вам усім буде розіслано Звіт Комітету з питань охорони здоров'я. Я хотіла вам усім подякувати, якщо засідання у нас останнє, всім вам подякувати, власне, за те, що Комітет з питань охорони здоров'я плідно і ефективно працював.

Зараз ми переходимо до порядку денного. Його було сформовано  відповідно до раніше ухвалених комітетом рішень. В нього включено 3 питання, за розгляд яких комітет проголосував на позаминулому засіданні, а також 7 законопроектів, з опрацювання яких наш комітет визначено головним, та  3 законопроекти, до яких комітет має надати свої пропозиції, та "Різне".

Проект Бюджетної резолюції на 2017 рік урядом не внесено, тому це питання пропоную зняти з розгляду.  Це пункт 14 порядку денного.

До порядку денного також включені й організаційні питання щодо подальшої роботи комітету. Зокрема, такі питання як пропозиції до проекту порядку денного п'ятої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Є доручення Голови, пана Парубія. Про проект плану роботи комітету на період п'ятої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. І нам потрібно подати затверджений на комітеті план роботи комітету на п'яту сесію. Також заплановано розглянути та ухвалити рішення з обговорених на минулому засіданні питань – щодо звернення до СБУ, НАБУ про перевірку дій посадових осіб МОЗ України під час проведення закупівлі лікарських засобів за кошти державного бюджету 2015 року. Щодо забезпечення медичного обслуговування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Чи є у вас пропозиції щодо змін до, власне, порядку денного?

І вчора до нас надійшло звернення нашого колеги, народного депутата Рабіновича, щодо того, щоб ми пересунули, надали йому слово першому, тому що він, не першому, а, власне, щоб його законопроект був розглянутий першим, для того щоб він міг далі бути присутнім на засіданні іншого профільного комітету. У вас є пропозиції до порядку денного? Чи є?

 

ШУРМА І.М. Як виключення дозволити, бо перше питання – це є звіт про забезпечення медикаментами. Я говорю – як виключення дозволити. 

 

ІЗ ЗАЛУ. Колега, а потім уже звіт і так далі.

 

ШУРМА І.М. Як виключення – поставити першим.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Окей. Якщо у вас немає заперечень до запропонованого порядку денного, пропоную затвердити порядок денний нашого засідання з урахуванням включення пункту 8-го щодо Бюджетної резолюції і всього того, що було зараз сказано під стенограму. Прошу вас голосувати. Хто за цю пропозицію?

Одностайно. Рішення підтримано.

Порядок денний засідання комітету затверджено. Також, як завжди, на початку засідання прошу визначитись з приводу відображення в протоколі засідання поіменних результатів голосування.

Ставлю це питання на голосування. Хто з вас за те, щоб відображались результати поіменного голосування? Хто за цю пропозицію? Одностайно проголосовано. Рішення прийнято.

Переходимо до розгляду питань порядку денного. Відповідно до змін до порядку денного ми розглядаємо першим пункт 9-й (відповідно до розданого вам проекту). Про проект Закону про  безоплатне та пільгове забезпечення лікарськими засобами окремих категорій населення, поданий народним депутатом України В.Рабіновичем. У нас присутній автор законопроекту. Вадиме Зіновійовичу, вам слово. Будь ласка.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Можно сидя, да?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так, будь ласка.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Дорогие коллеги! Я надеюсь, что все из вас читали этот   закон. И хочу обратить ваше внимание на то, что этот закон не требует, во-первых, никаких дополнительных ассигнований, это заложено уже в бюджете. А во-вторых, сегодня социальная ситуация в стране, особенно в отношении пенсионеров, инвалидов, чернобыльцев, о которых мы говорим, я даже не буду, собственно, нагнетать, вы сами живете в нашей стране, знаете, что происходит, людям надо хоть как-то помочь.

Я рассчитываю на то, что вы закон читали, но хочу сказать одну простую вещь. Через два дня мы уходим на каникулы. И принятие у вас в комитете вот этого закона станет очень положительным посылом для людей, потому что 4 миллиарда, которые здесь заложены, это примерно 400 гривен каждому человеку. Это, как бы мало не было, это колоссально снимает с людей, которые сегодня не могут это делать. Мы не определяем здесь ни перечень лекарств, ничего – это все делает Минздрав. Но на самом деле это заложено в бюджет. И вместо того, чтобы эти деньги пропали, мы их направим на самое, я считаю, благое – это спасение пенсионеров.

Я хочу обратить ваше внимание, что месяц назад Польша приняла аналогичный закон. До этого этот закон был принят в Чехии и в Италии. Я понимаю, что нам тяжело до них идти и мы такие суммы не привлекаем, как они, у нас нет такой возможности, но 4 миллиарда, которые заложены здесь, на странице 5, я бы показал, в каком разделе, они достаточно спокойно могут на это быть направлены.

 Кроме того,  это очень и очень большая  социальная нагрузка сегодня на людей. Мы ее снимаем, немножечко, как бы, даем им вздохнуть. И поэтому я очень вас прошу, не вдаваясь в детали проекта, который вы можете сами почитать, я готов на любые изменения, которые вы считаете нужными, я готов на любые поправки, я готов на любые абсолютно действия. Но  если мы сегодня в комитете это примем, мы уйдем хотя бы на каникулы с каким-то положительным зарядом. Хоть люди немножко поверят в то, что мы что-то можем сделать. Спасибо большое. Есть вопросы - я отвечу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую. Шановні колеги! Чи є пропозиції, запитання до автора законопроекту?

 

БІЛОВОЛ О.М. Я скажу,  подтверждая слова нашего коллеги Вадима Рабиновича, что действительно закон социальный, он нужен, надо поддержать. Но Верховная Рада, Вадим Зиновьевич, на каникулы не пойдет. Мы это четко заявили. Верховная Рада будет работать. Поэтому, если мы этот закон поддержим, сейчас коллеги поддержат, за время летнего периода   вы подработаете и учтете наши замечания.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Без вопросов, Александр Николаевич. Без вопросов. Более того, я предлагаю в соавторы всех, пожалуйста, с удовольствием, буду рад только и счастлив иметь вас  соавторами проекта.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Олег Степанович, а потім Тетяна Дмитрівна.

 

МУСІЙ О.С. У мене запитання більше до Міністерства охорони здоров'я, послухати вашу точку зору на рахунок цих 4-х мільярдів, які можуть бути, чи їх вистачить чи не вистачить. Чи Міністерство охорони здоров'я аналізувало? Бо в мене трішки викликає сумнів, звісно, наявність 4-х мільярдів там, наявність 4-х мільярдів сям. Звісно, це потрібно робити. Але якщо потрібно робити, то потрібно робити, чітко розуміючи, що є кошти. А коли їх немає, то це виглядає популізмом. І, на жаль, правильним, можливо, популізмом. Але  звідки гарантії грошей?  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тетяно Дмитрівно, будь ласка. А потім Міністерство охорони здоров'я.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые коллеги! Все присутствующие! У нас предыдущие еще два законопроекта, которые как бы аналогичные, тоже имеют такой характер – о бесплатном обеспечении пенсионеров. Но данный законопроект народного депутата Рабиновича намного глубже, определяется больше категорий – чернобыльцы и лица, которые имеют особые заслуги перед Родиной, а также еще определенный контингент, которому также будет предоставляться 50 процентов скидки. Вот поэтому и для реализации проекта очень четко организовано, отмечено в законопроекте о создании координационного центра, где непосредственно будет проводиться консультация для лиц, кто нуждается в помощи, в получении бесплатных медикаментов. Но учитывая тяжелый социально-экономический кризис, все мы прекрасно понимаем, что сегодня огромная часть, и прежде всего пенсионеры, не имеют доступа к покупке медикаментов для поддержания своего здоровья. Главное научно-экспертное управление не сделало однозначного вывода. То есть, нет категорического заключения. Я тоже предлагаю поддержать его за основу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, Міністерство охорони здоров'я.     

 

ІЛИК Р.Р. Відповідно до статті 116 Конституції України питання  забезпечення політики у сфері соціального захисту віднесене до компетенції Кабінету Міністрів України. Ми опрацювали відповідний законопроект за номером 4687. І вважаємо, що реалізація положень цього закону може вплинути на дохідну частину бюджету і призвести до зменшення надходжень до державного бюджету. Законопроект в цілому є соціально чутливий і потрібний, але Міністерство охорони здоров'я в такому форматі його підтримати не може.  

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Пані Ірино, будь ласка.

 

СИСОЄНКО І.В. Я хочу звернутись у першу чергу до автора законодавчої ініціативи і наголосити на тому, що дійсно сама ініціатива є надзвичайно актуальною для України в тому стані, в якому ми знаходимося. Що стосується його суті. З урахуванням того, що ви посилаєтесь на ту суму коштів державного бюджету, яка чітко передбачена відповідною державною програмою в бюджеті на цей рік, і ми також чітко розуміємо, що є конкретне цільове використання, яке вже сформовано в державному бюджеті цього року, і є певний перелік усіх тих видатків цієї державної програми.

Відповідно у мене є така пропозиція. З урахуванням того, що сама ініціатива дуже важлива, її дійсно потрібно реалізовувати, і якраз питання реімбурсації (це часткове або повне відшкодування вартості лікарських засобів) є в основі тієї законодавчої ініціативи, яку зазначив автор. Тому в мене є пропозиція, щоб ми прийняли зараз цей законопроект за  основу і в першому читанні. І дату введення цього законопроекту передбачили з початку наступного бюджетного року. А зараз, якщо ми приймемо цей законопроект, це стане підставою для того, щоб передбачити під час формування державного бюджету на 2017 рік саме додаткове фінансування на ось цю програму по реімбурсації для малозахищених верств населення.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні народні депутати!

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У мене тільки одне зауваження. Я, на жаль, змушена буду утримуватися, тому що є співавтором  законопроекту, котрий ми теж будемо розглядати, про безкоштовні ліки для людей похилого віку. І тому в даному разі буду відстоювати той законопроект, де я є співавтором.  

 

БАХТЕЄВА Т.Д. У вас меньше перечень…

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, у нас в даному разі  більш реалістичний законопроект – на підставі тих законопроектів Кабінету Міністрів, котрі    визначаються…

 

БАХТЕЄВА Т.Д. … и больше замечаний Главного научно-экспертного управления. В данном случае те замечания, которые отмечены были Главным научно-экспертным управлением, можно урегулировать подзаконными актами, даже не законами. То есть, здесь легче его отработать как закон.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Олег Степанович.

 

МУСІЙ О.С. У нас цей пункт 9-й, написано – попередній розгляд. Вказаний законопроект не включений до порядку денного. Ми зараз голосуємо за включення до порядку денного чи ми голосуємо його за перше читання? Насправді ми спочатку мали би проголосувати виключно і тільки за включення до порядку денного. Після включення до порядку денного, по процедурі, тоді б ми мали на комітеті його розглянути щодо першого читання.

 

ІЗ ЗАЛУ. А что изменится?

 

МУСІЙ О.С. Процедура і Регламент існує. Не зміниться нічого, але в нас існує Регламент, який ми не можемо порушувати. Тому, будь ласка, секретаріат і голова комітету, уточніть, за що ми маємо голосувати.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми маємо проголосувати відповідно, як записано у нас – за попередній розгляд. Тобто за включення до порядку денного.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді без сумніву – за.  

 

РАБІНОВИЧ В.З.  Я только могу сказать слова Генерального прокурора, который недавно выступал по поводу ареста Онищенко, он сказал, мы 30 раз в день нарушаем Регламент, давайте нарушим его для ареста Онищенко. Так вот, давайте, может, чуть-чуть нарушим Регламент, чтобы люди хоть какую-то надежду могли иметь. У нас есть целый период времени, чтобы наработать любые поправки. Но если мы пойдем сейчас бесконечными ступенями, людей мало останется.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Які у вас є пропозиції?

 

РАБІНОВИЧ В.З. Ну, это право комитета.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

ШУРМА І.М. Я пропоную підтримати пропозицію.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. У нас є дві позиції для голосування: для включення до порядку денного і для підтримки в першому читанні.

 

ШУРМА І.М. Я пропоную підтримати пропозицію нашого колеги, депутата Ірини Сисоєнко, яка чітко роз'яснила, що дана ініціатива носить соціальний характер, сьогодні суспільство потрібно заспокоїти, тим більше, що воно буде введено з 1 січня 2017 року, і дає можливість нам підійти виважено до прийняття цього законопроекту в цілому. Там потрібна корекція, там потрібна дискусія в залі, будуть різні точки зору. Але цю ініціативу треба підтримати, на мій погляд.

 

БІЛОВОЛ О.М. Підтримати слушну пропозицію Сисоєнко. Я підтримую те, що вона говорила.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. То, что Сысоенко сказала, это делается ко второму чтению, то, что  с 1 января 2017 года.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Мы немножечко здесь флагируем, но при этом всем мы социальный вопрос выносим нормально и у нас есть время и для дискуссий, и для зала, и для чего угодно. Ставьте на голосование.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! У нас в порядку денному стоїть, власне, сьогодні  попередній розгляд. Відповідно до порядку денного ми маємо з вами проголосувати за попередній розгляд і підтримати цей закон.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Комитет имеет право.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу  вас голосувати. Хто за те, щоб підтримати даний законопроект до попереднього розгляду, для включення до порядку денного? Дякую. Всі одностайно проголосували.

Чи є інші пропозиції у народних депутатів? Є інші пропозиції на даний момент?

 

ШУРМА І.М. Підтримуємо даний законопроект для включення  до порядку денного.

 

ІЗ ЗАЛУ. Підтримуємо.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми все зробили. Далі ми максимально оперативно розглядаємо.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Низко кланяюсь вам за это решение. Спасибо большое.   

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякуємо вам. Шановні колеги! Також хотіла би зазначити, що сьогодні засідання Комітету з питань охорони здоров'я  у нас буде тривати ще годину – до 16.30.

 

(Шум у залі)

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Засідання  Комітету з питань охорони здоров'я буде тривати до 16.30 у зв'язку з тим, що народним депутатам потрібно йти на інші засідання. Тому я прошу вас дуже оперативно і коротко опрацьовувати всі питання. І, з вашого дозволу, буду переривати  тих, хто буде затримувати процес.

Зараз ми переходимо до розгляду питання порядку денного – про стан поставок у регіони лікарських засобів. Будь ласка, слово надаємо міністру чи пану Ілику? Хто буде доповідати? Вікторе Вікторовичу, будь ласка.  

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! З великою повагою я та заступник міністра присутні на засіданні Комітету з питань охорони здоров'я. І хочу  розпочати свою інформацію все-таки із запрошення вас, Ольго Вадимівно, та всіх членів Комітету з питань охорони здоров'я відвідати Колегію Міністерства охорони здоров'я, яка відбудеться в п'ятницю, о 14-й годині. Ми плануємо винести до розгляду два надзвичайно важливі, на нашу думку, питання. Перше – це апробація розробленої Міністерством охорони здоров'я у співпраці з провідними народними депутатами, які опікуються кращими змінами в системі охорони здоров'я, нової концепції побудови нової національної системи охорони здоров'я нашої держави.

І друге питання порядку денного – це стан імунопрофілактики і наші пропозиції щодо розробки нової національної програми імунопрофілактики та вакцинації. Тому ми щиро раді будемо бачити вас на цьому засіданні в п'ятницю о 14-й годині.

Що стосується стану поставок ліків, які поставляються в Україну через міжнародні спеціалізовані організації. Всі ми знаємо про те, що оплата, стовідсоткова передоплата за ліки була здійснена наприкінці минулого року. Станом на 12 липня на склади державних підприємств Міністерства охорони здоров'я поставлено ліків на суму 1 мільярд 148 мільйонів, що складає 52 відсотки від загальної кількості ліків, які мали би бути поставлені. І з цієї суми 1 мільярд і 40 мільйонів ліків уже  поставлені в регіони. Тобто ми зараз  працюємо "з коліс" для того, щоб максимально скоротити період між тим часом, коли на ДП приходять ліки від міжнародних спеціалізованих організацій до моменту, поки ми їх опрацюємо і відправимо в регіони.

За минулий тиждень були поставлені ліки на суму близько  70 мільйонів гривень, і це були ліки на виконання програми "Гепатити". По інформації, яку ми отримали від міжнародних спеціалізованих організацій, у найближчий тиждень планується поставити ліків на суму 291 мільйон гривень. Я перерахую основні програми. Це "Дитяча онкологія та онкогематологія" – 112 мільйонів, планується поставка також ліків, вироби медичного призначення – "СНІД" – 60 мільйонів. По програмі "Гепатит" – 53 мільйони. "Туберкульоз" – лікарські засоби – 38 мільйонів. "Гемофілія" – 15 мільйонів. І хочу зауважити ще, що будуть поставлені реагенти по програмі "Онкологія та онкогематологія дитяча" на суму 87 мільйонів.

Після виконання таких поставок загальний процент поставлених ліків складе 65 відсотків від загальної потреби, яка була предоплачена наприкінці 2015 року.

Хочу зауважити, що міжнародні спеціалізовані організації останнім часом дуже конструктивно ставляться до наших прохань пришвидшити поставку ліків. Не можу сказати про те, що графіки поставок, які ми від них почали вимагати з початку травня, вони дотримуються цих графіків поставок. Інколи ми бачимо ситуацію, коли ми отримуємо графіки поставок на заміну. І ми просимо їх, просто просимо, оскільки у нас немає інших важелів впливу на них, виходячи з існуючих умов договору, просимо дати пояснення, чому все-таки були, наприклад, не поставлені у той чи інший термін ті чи інші ліки. І вони пояснюють нам, що це пов'язано з певними їхніми виробничими питаннями, які вони узгоджують з постачальниками і виробниками.

У Міністерстві охорони здоров'я на виконання мого доручення протягом доби, у випадку належної підготовки документів міжнародними спеціалізованими організаціями, здійснюється опрацювання документів та їх передача на ДП для того, щоб розвезення ліків відбувалося якнайшвидше.

Довідково інформую шановних народних депутатів про те, що нами 6-го липня були розіслані пропозиції до контрактів на 2016 рік до міжнародних спеціалізованих організацій. Ми попрохали їх розглянути можливість внесення термінів поставок до контракту. І ці терміни поставок, які ми пропонуємо, є 90 днів для ліків та 180 днів для імунобіологічних препаратів. Ми попрохали їх розглянути можливість внести туди обов'язковими графіки поставок, для того щоб ми мали можливість передбачувати, коли ліки будуть поставлені до закладів охорони здоров'я, а також попрохали їх розглянути можливість внести туди пункт про штрафні санкції у випадку порушення тією чи іншою стороною договору термінів, які визначені у запропонованих нами до розгляду договорах.

Станом на сьогодні, 13 липня, нами не отримано відповідей від міжнародних організацій стосовно згоди або незгоди, або пропозицій розглянути ті чи інші умови договору 2016 року.

Сьогодні за моїм дорученням буде надіслане повторне письмове уклінне прохання розглянути  пропозиції до договорів для того щоб ми могли якнайшвидше вийти на переговори, узгодити умови договору 2016 року, затвердити ці умови у Кабінеті Міністрів України і мати підстави підписати договори, для того щоб міжнародні спеціалізовані організації могли розпочати свою роботу.

Довідково інформую, що міністерством завершена вся підготовча робота щодо початку закупівель 2016 року, тобто опрацьовані всі номенклатури, затверджені всі робочі групи, зібрані всі заявки. Таким чином, ми готові розпочати роботу по міжнародних закупівлях 2016 року, але, ще раз повторюся, зараз ми чекаємо відповіді від міжнародних спеціалізованих організацій. Як тільки вони надійдуть, ми будемо готові з ними оперативно сідати за стіл переговорів, узгоджувати умови договору 2016 року і починати роботу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, Вікторе Вікторовичу. Можу запропонувати запросити представників міжнародних організацій офіційними листами сюди в комітет на наступному тижні.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Це буде дуже добре.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Щоб ті депутати, які будуть мати бажання принаймні почути, запросити камери, телебачення, для того щоб безпосередньо від міжнародних організацій почути пояснення. Тому що я вважаю, що без штрафних санкцій, без чітких термінів і без вилучення тих штрафників, які, власне, не поставили медикаменти своєчасно, ці договори не можна підписувати.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Абсолютно підтримую вашу позицію.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тому ми маємо захищати інтереси українських громадян. Я пропоную…

 

ІЗ ЗАЛУ.  Запитання можна?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка. Але, якщо можна, дуже оперативно.

 

МУСІЙ О.С. Шановний Вікторе Вікторовичу! Скажіть, будь ласка, зараз в Міністерстві охорони здоров'я відповідальних працює тільки дві особи – виконуючий обов'язки міністра і заступник міністра. Той заступник міністра, який курував і відповідав за багато речей, зараз уже відсторонений. Чи здійснений розподіл, такий перерозподіл повноважень між вами? Хто зараз відповідає конкретно за державні закупівлі? А ще більше питання до четвертого того пункту, який ми будемо розглядати, по направленню за кордон, тому що пан Василишин відповідав за направлення за кордон, і зараз його немає, то що відбувається, щоб народні депутати були в курсі, хто відповідальна особа.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми сподіваємося, що завтра з'явиться новий заступник.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Нами підготовлений наказ і тимчасовий перерозподіл обов'язків. Сьогодні зранку я його підписав. Ваш покірний слуга відповідає за міжнародні закупівлі, це мій "хрест", а мій колега Роман Романович відповідає за лікування за кордоном.

КОРЧИНСЬКА О.А. Я коротко.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Оксано Анатоліївно, будь ласка.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Вікторе Вікторовичу, у мене запитання. Я вже робила офіційний запит, на жаль, не отримала відповіді, по дитячій онкології був поставлений препарат "Фосміцин", розвезений по лікарнях. Вони його не замовляли. Цей препарат не показаний для дітей, він в таблетках, інші грами. В даному разі він розвезений. Чому його до сих пір не вилучили, чому його не повернули і не оголосили тендер? Перше запитання. Тому що я робила запит.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Який препарат, Оксано Анатоліївно? 

 

КОРЧИНСЬКА О.А. "Фосміцин". Він замовлявся спеціалістами для ін'єкцій, він замовлявся в ампулах. Для дитячої онкогематології. Він був поставлений в лікарнях, але в таблетках, і поставлений іншого формування – не 2 грами, а 3 грами. І ви знаєте цю ситуацію, це вже більше місяця ситуація, в лікарні розвезений. Я не розумію, як він через МОЗ пройшов, тому що в технічному завданні не було такого препарата – "Фосміцина" в таблетках. Ви його поставили. І дітям він заборонений для вживання. Чому він до сих пір на складах знаходиться в онкодиспансерах, в тому числі і в "ОХМАТДИТі"? Це перше.

І друге питання – яке пояснення все ж таки, що затримується на митниці саме дитяча онкологія і онкогематологія?

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Дозвольте я розпочну з другого питання?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. МОЗ, за умовами договору, не є суб'єктом переговорів ("Crown Agents" у цьому випадку, мені здається) одного з дистриб'юторів, який поставляє цей препарат, і митниці. МОЗ, знову-таки, це відповідь і на перше питання, МОЗ, базуючись на нормах існуючого договору, а цей договір, до речі, не підпадає під дію Закону України "Про державні закупівлі", я прошу це зауважити, ми не маємо можливості впливати на номенклатуру, кількості, якість, терміни  поставки та інші речі, які є дуже важливими при державних закупівлях.

Тому, шановна Оксано Анатоліївно, ваше запитання про те, яким чином препарат, який не замовлявся, не був включений до номенклатури, а був закуплений цією шановною організацією, я не можу на нього зараз відповісти, але, безумовно, ми опрацюємо уважно ваш депутатський запит і надамо вам відповідь у межах компетенції.

Що стосується питання про те, що ліки, які були поставлені дистриб'ютором "Людмила Фарм", довгий час знаходяться на митниці, я при всій повазі до вас не можу дати відповідь на це питання, оскільки МОЗ у цьому випадку не є суб'єктом взаємовідносин митниці, міжнародної спеціалізованої організації, яка отримала кошти за препарати, за сервіс, за митну очистку, за доставку цього препарату до закладів охорони здоров'я.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, Вікторе Вікторовичу. Шановні колеги! Я би хотіла запропонувати вам зробити лист від Комітету з питань охорони здоров'я, звернення до Голови Кабінету Міністрів про необхідність негайного призначення профільних заступників, тому що я вважаю, що дві людини   на Міністерство охорони здоров'я – це трішки замало для того, щоб опікуватись усією державою. І в принципі, при тій кількості нарад елементарно, які є в Кабінеті Міністрів і в Комітеті з питань охорони здоров'я, то тільки для того, щоб ходити на ці наради, потрібно дві людини. Тому я вважаю, що фізично якісно робити той обсяг роботи, який на сьогодні на вас покладений, не є  можливо навіть при тому, що ви зробили перерозподіл, і зробили це правильно.

Тому я звертаюсь до членів, власне, комітету, до депутатів зробити лист сьогодні від комітету, як голова комітету  я його підпишу, звернення на Голову Кабінету Міністрів про необхідність негайного призначення профільних заступників. Якщо ви не заперечуєте. Підтримуєте? Підтримуєте такий лист? Будь ласка.

 

ШУРМА І.М. У мене є пропозиція такого змісту. Перше – до виконуючого обов'язки міністра. Пане Вікторе, я вас дуже прошу зайняти більш принципову позицію стосовно міжнародних організацій. Не ви їх вибирали, не ви їм перечисляли гроші, їх немає чого просити. Вимагайте! Що їх просити? Їм гроші дали півроку тому! Де є сьогодні медикаменти? Ставте питання жорсткіше. З одного боку, комітет сьогодні направить лист у відповідні структури, а з іншого боку – ми потребуємо, щоб і Міністерство охорони здоров'я інформувало своє начальство. Сьогодні потрібно шукати тих, хто є винний у незабезпеченні держави медикаментами. Це перше.

Графіків поставок немає. Я хочу наголосити: мова йде про 2015 рік. Нам здесь обещали: "В 2105 году через две недели все поступит". Сьогодні закінчується перше півріччя, не поступило і половини - 47 відсотків. Сьогодні потрібно ставити питання про притягнення до відповідальності винних у зриві забезпечення медикаментами. Це є питання національної безпеки нашої держави. Інформації не буде, я вам зразу скажу. Міжнародні організації – ніхто терміни вам не поставить. Знаєте чому? Тому що вони себе поважають, на відміну від того, як сьогоднішня влада себе  поважає. Як вони можуть дати терміни поставки в 2016 році, якщо вони повинні були поставити в 2015? В крайньому випадку – якийсь там перший квартал 2016 року. За 2015! Ці всі матеріали повинні стати для вас підґрунтям і площадкою для роблення висновків на 2016 рік. Тому що на сьогоднішній день, зараз ви приступите, ми ж навіть не піднімаємо питання, дивіться, як ми на сьогоднішній день вже звикли до того, що нічого немає, ми не піднімаємо питання поставок за 2016 рік. Сьогодні  вже повинні були поступати  препарати за 2016 рік. Те, що ви не впливаєте на перелік і на якість,  на тисячу відсотків з вами згоден і погоджуюся.  Інформуйте Кабінет Міністрів і силові структури, що Міністерство охорони здоров'я  виявило препарати, куплені дорожче, Міністерство охорони здоров'я отримало препарати, які не були в заявці, міністерство сьогодні отримує препарати, які не є у нас зареєстровані і ніхто не знає, як їх використовувати. Міністерство засвідчує про те, що при дитячій онкології 7 відсотків, 7 відсотків від потреби 2015 року лишень потрапило на територію України. У нас на сьогоднішній день є проблема з вакцинами, де залишок невикористаних. Це до Платова буде запитання, він при Квіташвілі тут найбільше розпинався – не поступило в Україну.

На сьогоднішній день ви почитайте Рахункову палату, що пише звіт Рахункової палати. Я ще раз кажу: до пори до часу, поки є термін,  я не хочу, щоб тягар відповідальності падав на цей склад керівників Міністерства охорони здоров'я, вони стали заручниками. Але і ви повинні  зайняти свою принципову позицію щодо інформування Кабінету Міністрів і силових структур. І зразу скажу, що я не буду голосувати за звернення призначити заступників міністра охорони здоров'я. Нам було сказано з трибуни Верховної Ради: "Я вам покажу, як треба керувати державою". Так за що ж просити? Нам мають показати, як керувати державою і дати заступників. Ми мали грузина-історика, зараз отримаємо свіжоспечену американку там, яка працювала в церковних організаціях. Я взагалі не можу зрозуміти, як Президент може порушувати свої конституційні права і рекомендувати посаду, не маючи на це права! Це є питання влади, це є питання уряду. І найцікавіше було б, щоб міністерство сьогодні  подало кандидатури, кого воно бачить на цих посадах. Їх не запитають, їх поставлять перед фактами, створять на сьогоднішній день конфліктну ситуацію, тому що людина, яка рік тому приїхала в Україну, повинна знати законодавство України, повинна знати специфіку. На сьогоднішній день всі зусилля кинуті на те, щоб…

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Пане Ігорю, я перепрошую, ми з вами не готуємо лист на когось персонально. Ми з вами готуємо лист, хай Міністерство охорони здоров'я подасть ті кандидатури, кого вони вважають за потрібне.

 

ШУРМА І.М. Добре. Якщо ми сформулюємо такий лист, я його тоді підпишу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ми формуємо лист про те, що ми вимагаємо, щоб призначили профільних заступників. Без імен.

 

ШУРМА І.М. Я завершую. І тоді міністерство коли буде мати свого очільника, буде мати своїх заступників, які будуть вважати, як працювати, нехай вони працюють. Що ми повинні туди втручатись?

 Ще раз кажу, пане виконуючий обов'язки міністра, ініціюйте від себе інформацію на Кабмін стосовно тих правопорушень реальних, бо за цим піде кримінальна відповідальність рано чи пізно, щоб не було перекинуто на вас те, що зробили попередники. Дякую.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, шановні колеги. Ми припиняємо обговорення. Беремо до уваги звіт Віктора Вікторовича і переходимо до розгляду другого питання.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Пані Ольго! Я перепрошую, чи можу я залишити засідання комітету? Я би ще хотів устигнути на засідання  бюджетного комітету, там погодження перерозподілу видатків. З вашого дозволу.

 

СИСОЄНКО І.В. Давайте ще останнє питання – лікування за кордоном.

 

ІЗ ЗАЛУ. Так є профільний заступник.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Про лікування за кордоном доповість Роман Романович. Якщо можна, з вашого дозволу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Так, Вікторе Вікторовичу, будь ласка. Шановні колеги! Переходимо до розгляду наступного питання – про стан поставок у регіони лікарських засобів, імунобіологічних препаратів…

 

ІЗ ЗАЛУ. Це ж уже доповіли.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Я про це вже доповів.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тоді по імунобіологічних препаратах. Все ж таки мене цікавить по другому питанню запитання  щодо поставки вакцин. Тому що з вакцинами що БЦЖ, що антирабічні – ви це питання не піднімали і я не піднімала, тому що воно у нас стоїть другим.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Я вас готовий поінформувати. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! Поставки вакцин, здійснені перші поставки. Станом на зараз  ЮНІСЕФ та ПРООН здійснюють поставки вакцин, і вони здійснюються траншами, по три транші. Станом на зараз поставлені "кір-паротит-краснуха", станом на зараз поставлений "коклюш", станом на зараз поставлено 80 відсотків з того переліку вакцин, які мали бути поставлені міжнародними організаціями. Залишились проблемними дві вакцини. Перше – це вакцина від сказу. Згідно інформації, яку ми отримали від міжнародних організацій, вона мала би бути поставлена 27 червня, але виходячи із причин, які міжнародні організації називали як незалежні, відбулася затримка поставки. І згідно останньої інформації поставка запланована на 21 липня поточного року.

Довідково хочу проінформувати, що станом на зараз у державі є 16 тисяч доз вакцин від сказу, і ми зараз здійснюємо оперативну перекидку вакцин з області в область для того, щоб забезпечити певний рівень залишків і убезпечитися від виникнення ситуацій, пов'язаних з укусами скажених тварин.

 Що стосується БЦЖ. Була ситуація, коли довший час вакцини не реєструвалися, оскільки довший час не можна було  отримати документи, які підтверджують прекваліфікацію ВООЗ. Спільними зусиллями, хочу зауважити – спільними зусиллями міністерства, радників, міжнародних організацій, ДЕЦу, Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я, вашого покірного слуги ми все-таки добилися, що ВООЗ передав нам документи на підтвердження прекваліфікації. Після отримання всіх документів, для прикладу, вакцина від сказу, яка мала таку ж ситуацію,  була зареєстрована за одну добу. Вакцина АДП, яка мала таку ж ситуацію, ми довго збирали, просили документи, була зареєстрована за дві доби. От зараз, ідучи сюди, на засідання комітету, я отримав підтвердження "есемескою", що після багатомісячної комунікації ми таки отримали всі необхідні документи по вакцині БЦЖ.

Я абсолютно переконаний, що протягом двох діб ми зареєструємо вакцину БЦЖ і тоді вакцина БЦЖ протягом двох тижнів буде поставлена до нашої держави, оскільки вона зарезервована для поставки. Знову-таки, довідково інформую, що станом на зараз у державі є близько 15 тисяч доз вакцин БЦЖ. Я абсолютно згоден з вами, шановні колеги, що це крапля в морі, говорячи фігурально. Але, тим не менше, ми зараз, знову-таки, в цей тяжкий період перекидаємо її, я своїми наказами перекидаю із області в область для того, щоб закрити питання і мінімальний рівень безпеки по БЦЖ мати.

Сподіваюся, що через два тижні міжнародні організації поставлять нам БЦЖ і ми тоді вийдемо на нормальний рівень безпеки.

 

СИСОЄНКО І.В. А де зараз ці 15 тисяч доз?

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. В областях більш-менш рівномірно розподілені. Вчора мені телефонували з Білої Церкви, там взагалі критична ситуація, жодної немає вакцини БЦЖ. І як ви зараз вирішуєте?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Пані Ірино! Телефонним дзвінком.

 

ШАФРАНСЬКИЙ В.В. Перерозподілом, який регламентується Наказом МОЗ, ми перекидаємо, за погодженням з департаментами в областях, перекидаємо незначні кількості так, щоб ці "нулі", які є, забрати…

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, Вікторе Вікторовичу. Дякую, можете йти.

Переходимо до розгляду наступного питання. Питання третє в порядку денному – про стан виконання Міністерством охорони здоров'я  бюджетної програми "Лікування громадян України за кордоном".

 

КРАВЧЕНКО В.В. Дозвольте, Ольго Вадимівно? 

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

КРАВЧЕНКО В.В. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! Шановні присутні! Я - Кравченко Василь Віталійович, заступник голови комісії. Мені доручено доповісти це питання. Відповідно до розподілу видатків державного бюджету за бюджетною програмою 2301360 "Лікування громадян України за кордоном" було передбачено  кошти у сумі 203 мільйони 948 тисяч 800 саме на виконання програми "Лікування громадян України за кордоном". За рахунок цих асигнувань з державного бюджету за цією державною програмою у 2016 році направлено на лікування за кордон 75 осіб, з яких 34 дитини, на ту суму, яку я сказав – 203 мільйони 948 тисяч. Тобто всі кошти, які були передбачені, по цій програмі, були повністю використані.

Структура захворювань, з приводу яких було направлено на лікування за кордон пацієнтів у 2016 році, це онкогематологія – 36 громадян, серцево-судинні хвороби – 9 громадян, хвороби органів черевної порожнини – 16, аномальний розвиток – 5, захворювання нейрохірургічного профілю – 9.

Країни, до яких направлялись хворі на лікування по бюджетній програмі "Лікування громадян України за кордоном": Білорусія – 43 громадяни України; Італія – 10; Німеччина – 9 громадян; Ізраїль – 6; Індія – 4; Польща -  2.

Станом на 13.07, тобто на сьогодні, на обліку хворих, що потребують лікування за кордоном, перебуває 44 особи, з яких 24 дитини. Це потребує додаткового виділення 183 мільйонів коштів. Відповідно міністерство звернулось до Міністерства фінансів з проханням виділити додатково ці кошти. Ми отримали відповідь, що, на жаль, додаткових коштів виділено не може бути, але відповідно до Закону "Про державний бюджет" розпорядник коштів має переглянути існуючі програми і, відповідно, звідти знайти кошти і перерозподілити. Міністерство охорони здоров'я України провело   детальний перегляд усіх видатків по всіх існуючих програмах. Єдиним можливим шляхом вирішення питання додаткового фінансування програми "Лікування громадян України за кордоном" є перерозподіл видатків з програми 2301400 "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру", в тому числі на придбання цифрових рентгенівських мамографічних комплексів та ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва. Відповідно міністерством підготовлено звернення  до комітету Верховної Ради, ми просимо вас підтримати це звернення.

Також хочу повідомити наступне. З метою удосконалення направлення громадян на лікування за кордон Міністерством охорони здоров'я України відповідним наказом "Про утворення робочої групи з питань розробки положення про порядок направлення громадян на лікування за кордон" створено роботу групу для розробки проекту Постанови Кабінету Міністрів України про забезпечення організації направлення громадян на лікування за кордон.  Розроблений проект наказу оприлюднено на офіційному сайті МОЗ для громадського обговорення. І хочу повідомити, що практично закінчується термін обговорення. Зазначені проекти  нормативних актів з метою прозорості, доступності та якості надання медичної допомоги громадянам України за кордоном передбачають значне спрощення процедури реєстрації та кількості необхідних документів для розгляду на засіданні комісії та прийому відповідного рішення.

 З метою досягнення відкритості та прозорості проведення  засідань комісії МОЗ України планується, що інформація про розгляд та прийняті комісією рішення щодо направлення громадян на лікування за кордон, буде оприлюднена на офіційному веб-сайті МОЗ із дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних". 

МОЗ України планує здійснювати направлення на лікування за кордон на підставі укладених із закордонними закладами охорони здоров'я письмових угод про співпрацю. Прийняття вищезазначених нормативних актів удосконалить організацію надання медичної допомоги та захист прав українських громадян під час медичного обслуговування в інших країнах та забезпечить постійний моніторинг стану здоров'я хворих, що були направлені на лікування за кордон.  У мене все.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, пані Ірино.

 

СИСОЄНКО І.В. Я хочу зазначити про те, що  лист від Міністерства охорони здоров'я саме на цю суму видатків – на 183 мільйони – ви повинні подати до Міністерства фінансів, а погодити вам повинен не Комітет з питань охорони здоров'я, а бюджетний комітет. І на цьому парламентському тижні це є єдина можливість зробити це. Тому я дуже вас прошу: якщо ви в середині своїх там усіх програм знайшли ту можливість, будь ласка, передавайте швидше документи до Міністерства фінансів для того, щоб ми встигли, тому що якщо не буде погоджено з профільним комітетом, а це бюджетний комітет, то, відповідно, кошти на цю державну програму не надійдуть. А ті люди, ті 44 особи,  про яких ви зазначили, в тому числі там, у тих коштах, є видатки на Петраківського, на Героя України, який чекає цих коштів, також є люди, які знаходяться у надзвичайно важкому стані для їх життя.

Тому, будь ласка, не зволікайте з тим, щоб підготувати цей лист. І, будь ласка, не чекайте погодження з профільним комітетом охорони здоров'я, ми не є профільним по видатках внутрішніх програм Міністерства охорони здоров'я, а робіть це на Міністерство фінансів і на бюджетний комітет на цьому тижні, будь ласка.

 

КРАВЧЕНКО В.В. Дякую за зауваження. Ми просто хотіли підтримки комітету  в цьому питанні.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Это закон должен быть подготовлен на дополнительное финансирование данной программы. Но это не решает Кабмин и не решает Министерство финансов.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Уже відмовили, на жаль, лист Міністерства фінансів – відмовили з пропозиції перерозподілу. Міністерство охорони здоров'я запропонувало, з чого вони пропонують перерозподілити. Вони просять підтримки комітету, підтримати.        

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Оксана Анатольевна, вы же первый раз народный депутат? Первый?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, я перший раз.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. А я уже, слава Богу, пять созывов. И поэтому мы каждый раз делали дополнительное финансирование для лечения детей за рубежом. Для этого готовили, Роман Романович, отдельный законопроект. Это было и 14 миллионов, и 26. И автором был Литвин, и я была, и все были. Поэтому это готовится закон о дополнительном финансировании. И тогда оно будет работать. Надо знать Регламент.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Олег Степанович.    

 

МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати! Я б підтримав позицію Міністерства охорони здоров'я. Насправді існує процедура перерозпроділу коштів в межах існуючого бюджету між програмами. І якщо є державна програма, з будь-якої державної програми це можна, і в тому числі і я коли   був міністром охорони здоров'я, писав відповідні листи і бюджетний комітет своїм рішенням перерозподіляв. Але виключно це може бути рішенням бюджетного комітету, а потім Міністерства фінансів. В межах наявного фінансування з однієї програми на іншу програму. Тому враховуючи те, що програма, яку ви назвали, по мамографах викликає численні скарги від департаментів охорони здоров'я з різних регіонів, наприклад, львівський департамент охорони здоров'я відмовився взагалі від мамографів, які вважає не тільки неякісними, а й відмиванням державних  коштів і корупційною програмою. Ви знаєте, коли приймався Державний бюджет України цього року,  я виступав, в тому числі з трибуни Верховної Ради, з проханням не голосувати за ці 200 мільйонів корупційні, які внесли "з голосу", в останній момент.

Тому абсолютно підтримую вашу позицію щодо можливості перерозподілу непотрібної нікому, і взагалі, якщо ви закупите цю апаратуру,  то на вас буде ще додаткове, я думаю, розслідування, в тому числі і за мого подання, Генеральної прокуратури. Тому якщо комітет підтримає і звернеться до бюджетного комітету, це теж може бути формою нашої підтримки вашого бажання забезпечити лікування - 183 мільйони реально, які можуть піти на лікування дітей за кордоном, а не далі продовження оцих старих корупційних схем, які 25 років ніхто зруйнувати не може.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Дякую.

 

ШУРМА І.М. Можна пропозицію?  

 

СИСОЄНКО І.В. А на Мінфін ви відправили вже лист?

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми підготували розпорядження і завтра зранку направимо на погодження.

 

СИСОЄНКО І.В. Сьогодні ввечері?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Ольга Вадимовна, есть предложение подготовить законопроект от имени комитета, это быстрее работает, это качественно. Действительно, за маммографы - я тоже выступаю против этого финансирования, это однозначно какая-то частная просто программа, кто-то хочет пролоббировать эти отечественные, еще какие-то, или турецкие маммографы.

 

ІЗ ЗАЛУ. Китайские.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Китайские - тем более. Поэтому законопроект подготовить, дайте поручение секретариату от комитета о дополнительном финансировании. Я уверена: все народные депутаты поддержат. И это очень быстро поможет в лечении 44 тяжелобольных для лечения за рубежом. А это уже в последующем – как невыполнение программы, о маммографах. Мы тоже это не поддерживаем.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я тоді звернулась би до Міністерства охорони здоров'я, щоб ви взяли відповідну модель законопроекту. Я так розумію, що є попередні законопроекти, правильно?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Мы постоянно так делали.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Тетяно Дмитрівно, якщо ви знаєте, візьміть, будь ласка.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Секретариат же знает. Каждый год, нет ни одного года, чтобы не рассматривала Верховная Рада. И все 380-400 депутатов поддерживали.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Можна вас попросити? Я би дуже хотіла, щоб ми розглянули всі законопроекти. У нас ще 10 листків роботи і 30 хвилин  залишилось по часу.

 

ШУРМА І.М. Конкретна пропозиція. Як би ми не уникали в медицині політики, політика є. Політичне моє звернення. Я до Ольги Вадимівни. Ініціатива по закупівлі мамографів, 200 мільйонів, виходила від  фракції БПП. Там є конкретний автор. У мене є прохання. Давайте, якщо ми про дітей думаємо, ви в себе на фракції підніміть питання, може, автор цієї ініціативи добровільно відмовиться листом, і це допоможе нам вирішити.

 

МУСІЙ О.С. Бюджет же не на авторі, бюджет державний.

 

ШУРМА І.М. Є ініціатор. Ми ж прекрасно розуміємо: є ініціатор, який може від того  всього відмовитись. Ну підніміть це питання, хто ініціював. Воно допоможе.   

 

(Іде загальна дискусія)

 

(Шум у залі)

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Переходимо до розгляду наступного питання. Дякую Міністерству охорони здоров'я.

Наступне питання для розгляду – про стан виконання Закону України "Про затвердження Загальнодержавної програми імунопрофілактики та захисту населення від інфекційних хвороб на 2009-2015 роки" та подальші кроки у комплексному підході програмного характеру до здійснення імунопрофілактики в Україні. Звіт Рахункової палати України про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету.

 Заступник директора департаменту громадського здоров'я МОЗ України Сергій Михайлович Платов інформує. Будь ласка, дві хвилини вам на виступ.

 

ПЛАТОВ С.М. Я буквально коротко. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні народні депутати! Звіт Рахункової палати якраз підняв усі ті питання по виконанню програми, за які міністерство на всі ці роки, які діяла програма, піднімало, а саме: що програма приймалась доволі важко, шановний Олександр Миколайович якраз доповідав її у Верховній Раді. Вона була прийнята законом. Там були закладені ті напрямки, які дозволяли покращити…

 

ІЗ ЗАЛУ. 387 голосів.

 

ПЛАТОВ С.М. Так, це якраз була конституційна більшість. То таким чином там були закладені всі ті питання, які дозволяли значно покращити стан імунопрофілактики в державі. Але головним, звичайно, залишалось і залишається забезпечення необхідними імунопрепаратами для проведення планових щеплень. І туди були закладені якраз суми, які дозволяли ці питання вирішити. Але за всі роки фінансування програми – вона була профінансована, недофінансована на 40 відсотків. І фінансувалася лише по одному напрямку – закупівля імунобіологічних препаратів. Всі інші напрямки не були профінансовані. Звичайно, це унеможливлювало ефективне її виконання. Зараз ми працюємо над розробкою нової стратегії, яка би включала в себе найбільш реальні заходи, які можна було би ближчим часом на ті п'ять років, які ми запланували, 2017 – 2022 рік,  розробити програму,  яка би мала адекватне фінансування і дозволила би здійснити її виконання. 

І на закінчення хочу сказати, що якщо налагодиться система закупівлі через спеціалізовані міжнародні організації, які дозволять закуповувати по менших цінах і своєчасно поставляти, звичайно, проблем з поставкою імунобіологічних препаратів в державі не буде. І відповідно  будуть  підняті необхідні рівні охоплення, які на сьогоднішній день, на жаль, дуже низькі. Дякую за увагу.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую. Є запитання у шановних колег? Будь ласка.

 

ШУРМА І.М. Скажіть, будь ласка, у нас з вами була особиста дискусія на засіданні комітету стосовно використання вакцини з гуманітарної допомоги ЮНІСЕФ. Станом на сьогоднішній день не використано півтора мільйона доз, на складі взагалі облікується там 2 мільйони 700. Перше питання. Чому не використана та вакцина, яка пішла по гуманітарній допомозі, де трубили, що це велика допомога? Чому не використана? І хто  буде утилізовувати? Утилізація – це є великі кошти. Хто їх буде утилізовувати, за чиї кошти і де? Ви обіцяли, що це буде використано…

 

ПЛАТОВ С.М. Дякую, Ігоре Михайловичу. Дозвольте я вам тоді по кожному вашому питанню надам відповідь. Стосовно поставки гуманітарної допомоги. Нам було поставлено для проведення додаткової імунізації сумарно 12,5 мільйона доз вакцини. І ця вакцина планувалася для проведення додаткових щеплень. І з цих 12,5 мільйона доз, які надійшли цієї вакцини, півтора мільйона зайшло першим траншем, вона була заморожена. У зв'язку з тим, що там виникли неузгодженості з інструкцією, вона не використовувалась. Після того надійшло, як я вже сказав, 11 мільйонів, яких вистачило використати для вакцинації всіх дітей, які потребували на той момент цієї вакцинації.

Згідно зі стратегією ВООЗ, до квітня місяця вакцина, а це вакцина тривалентна, там є три штами вірусу – перший, другий, третій, на сьогоднішній день вона не використовується в  153  країнах, членах ВООЗ.   І з квітня місяця прийнята стратегія її вилучення у будь-якій країні. Ми прийняли свій наказ і, відповідно, цим наказом її вилучили. Тому на сьогоднішній день вакцина не півтора мільйона, а 4 мільйони, яка залишилася з тих 12 мільйонів, вона  поставлена, зібрана  зі всієї України і відправлена на підприємства по утилізації за кошти Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я. Жодної копійки з державного бюджету на утилізацію не витрачено.

 

ШУРМА І.М. А не було бажання відправити її назад?  Щоб не у нас її утилізовували, а там? Навіщо її приймали?

 

ПЛАТОВ С.М. Ігоре Михайловичу, розумієте, це питання приймалось, по-перше…

 

ІЗ ЗАЛУ. Все. Все.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую. Комітет взяв звіт до уваги. Я би хотіла сказати, що, власне, на сьогоднішній день проблема з лікуванням інфекційних хвороб в Україні є насправді критичною. І щодо клінічних протоколів, і щодо виконання цих клінічних протоколів, і щодо захисту медичного персоналу, який працює  в закладах інфекційних.

Тому я би просила, власне, вас усіх погодити і внести пропозицію  про спеціальне засідання комітету, тобто "круглий стіл" за вашою участю (вже починаючи з вересня місяця) щодо стану надання допомоги інфекційним пацієнтам і стану захисту роботи лікарів і медичного персоналу – і тих, які працюють з пацієнтами зі СНІДом, і з туберкульозом, і з іншими захворюваннями. Тому, власне, те, що надано в звіті, воно не все відкриває, справді проблеми, які існують. Тобто звіт ми взяли до уваги.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Есть предложение.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые коллеги! Это беспрецедентный случай, когда мы слушаем такой отчет, в котором за 8 лет процент выполнения этой программы составляет всего лишь 80 процентов невыполнения, а 20 процентов выполнения. Это просто ужасно, это стыдно, это подло. И за этими 20 процентами выполненой программы есть определенные чиновники, которые сегодня где-то на других местах работают, может быть, в Канаде проживают или в Грузии. Я сейчас озвучиваю фамилии – это Мытник, министр, экс-министр, это Емец, экс-министр, Квиташвили. Ось вони повинні за це обов'язково відповідати – за то, что  выполнили госпрограмму на 20 процентов. А те цифры, которые уже цитировала Ольга Вадимовна, что мы теряем 350 детей и каждый второй ребенок умирает от тяжелого инфекционного заболевания, потому что отсутствуют медикаменты, потому что нет профилактики, потому что эта программа не выполнялась в 80 процентах. И по тем параметрам читать просто не представляется возможным. И я предлагаю не взять такую программу "до відома", а немедленно отправить ее в СБУ и Генеральную прокуратуру за нашей подписью, для того чтобы были приняты меры к тем, кто вот так относится халатно к своим обязанностям. Поэтому мое предложение прошу проголосовать. 

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Є ще пропозиції?

 

МУСІЙ О.С. Насправді в рішенні Рахункової палати абсолютно чітко прописано звернутися до комітету, бо Рахункова палата не уповноважена звертатись до правоохоронних органів за наслідками тих рішень, висновків, які зробила Рахункова палата. А ми якраз можемо звернутися на підставі рішення Рахункової палати до правоохоронних органів. Тому, я думаю,   ми мали би підтримати рішення Рахункової палати про направлення матеріалів Рахункової палати до правоохоронних органів. І нам відповідь щоб вони надали. 

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Прошу вас проголосувати. Хто за дану пропозицію, озвучену Тетяною Дмитрівною і Олегом Степановичем, прошу голосувати. Хто за цю пропозицію? Хто утримався? Всі  одноголосно проголосували - за. Є?

Переходимо до розгляду наступного питання.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. У нас присутні народний депутат Карпунцов і Герой України Володимир Ілліч Козявкін, директор Центру. Поэтому есть просьба рассмотреть законопроект в их присутствии.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Окей. Шановні колеги! Прошу вас проголосувати. Поступила пропозиція щодо зміни порядку денного. Але ще раз хочу вам наголосити, що у нас 20 хвилин для роботи. І у нас 20 хвилин не на розгляд цих законопроектів, а на виконання всього порядку денного. Якщо ми сьогодні не виконуємо цей порядок денний,  я прошу вас, засідання сьогодні ми не закриваємо, а продовжуємо засідання завтра о 14.30 тут. І одночасно потім будемо доопрацьовувати 2309.

 

(Іде загальна дискусія)

 

ІЗ ЗАЛУ. Ставте на голосування. 

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, прошу вас проголосувати. Поступила пропозиція щодо змін у порядку денному для того, щоб ми могли розглянути законопроекти 4845, 4846 і 4847. Хто за цю пропозицію, прошу вас голосувати. Хто утримався? Хто проти? Всі – за.

Переходимо до розгляду пункту 11 порядку денного – про проект Закону про розвиток в Україні лікувально-реабілітаційної медицини на основі системи інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації  за методом В.І.Козявкіна. Будь ласка, у нас є автор законопроекту.

 

МУСІЙ О.С. Зараз, хвилиночку. Я хочу наголосити процедурно, що це пепередній розгляд, так само як законопроект Рабіновича. Ми уповноважені приймати рішення за включення його до порядку денного тільки. А не розглядати по повній процедурі.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! А ми можемо всі три розглядати?

 

ІЗ ЗАЛУ. Але по черзі.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Якщо чесно, просто щоб зекономити всім час, я взагалі б пропонувала підтримати їх до включення. Законопроекти всім відомі.

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте без обговорення.

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ви виступаєте, а потім включити в порядок денний – і все.

 

КАРПУНЦОВ  В.В. Я дякую за вашу підтримку. От ми були зараз на комітеті Соболєва. Там були зауваження, але в процесі розгляду вони всі були зняті і всі наші три проекти підтримані. Будемо по суті розглядати, буде ваша ласка, ми будемо доповідати. Прошу підтримки. Я вдячний, що тут багато співавторів – це і я, це й Олег Ляшко,  це й Ірина Сисоєнко, і Олег Мусій, і Тетяна Бахтеєва, і безпосередньо той же ж Ігор Шурма, який віртуально, але немає підпису, казав, що чого ж його  не залучили.

 

СИСОЄНКО І.В. І Олександр Біловол дуже підтримує цей законопроект.

 

КАРПУНЦОВ В.В. Я думаю, тут також всі наші симпатики. Я зобов'язуюсь як та людина, яка доповідає, до розгляду виправити всі недоліки, які виявлені, і прошу вашої підтримки. Не буду займати ваш час. Тут присутній Герой України, професор Козявкін. Якщо дозволите, 20 секунд.

 

КОЗЯВКІН В.І. Хочу також щиро вам, усім присутнім тут, подякувати за таку увагу. І я твердо переконаний, що створення законодавчої бази для  реабілітації – це стоїть питання не про мене особисто, а про інноваційні технології, які реально допомагають хворим. І для інформації хочу сказати, що тяжкий період, він проходить. Сьогодні у  нас є пацієнти з Америки, з Канади, з Катару, Кувейту і так далі.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Ми зараз з вами голосуємо дані питання щодо внесення до порядку денного. Прошу вас голосувати.

 

ІЗ ЗАЛУ. За всі три?

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Ні-ні. Голосуємо по одному.  Шановні колеги! Я би хотіла вам озвучити мою власну позицію, тому що я дуже шаную, власне, все, що ви зробили і для дітей, і для дорослих. Я абсолютно підтримую необхідність розвитку нейрофізіологічної реабілітації в Україні, але я вважаю, що є такі питання, які не мають вирішуватись законопроектами, тому що є питання, які стосуються методології. І якщо ми в Комітеті з питань охорони здоров'я почнемо піднімати всі питання авторських методик, то нам не вистачить простору  для роботи. Тому, підтримуючи вашу позицію, шануючи її, я буду утримуватись від голосування тільки тому, що я вважаю, що це питання, воно не є питання рівня, власне, рішення Верховної Ради, і що для того, щоб розвивалась нейрофізіологія і реабілітація, для цього в країні не потрібно приймати закони. Буде змінена методологія, буде змінена методика - і, власне, воно буде прив'язано до того, що потрібно буде робити зміни до Закону.

Тому я розумію, що  більшість у нас є, ми голосуємо. Будь ласка, законопроект 4845.

 

БІЛОВОЛ О.М. Віталію, ви як самий класний у нас юрист, правовик, і Сисоєнко, тому що медичну діяльність не можна регулювати законом, ми це повинні реалізувати.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, прошу вас голосувати.

 

(Шум у залі)

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу вас голосувати. Хто за 4845 – включення до порядку денного, прошу голосувати. Хто за? Всі - за, крім Богомолець. Богомолець утрималась.

4846. Прошу голосувати. Хто за? Всі  - за. Богомолець утрималась.

4847. Прошу голосувати. Хто за? Всі – за. Богомолець утрималась.

Я дякую вам. Рішення прийнято – щодо включення до порядку денного.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Одну секунду. Дійсно, юристи написали те, що каже Ольга Вадимівна. Це абсолютна правда, у мене таке саме зауваження…

 

ІЗ ЗАЛУ. Та вже ж проголосували.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Але розуміючи, як у нашій державі все вирішується, і розуміючи, якщо пустити все ж таки по правовому шляху, то це на місяці і на роки…

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте далі!

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Переходимо до розгляду  пункту п'ять нашого порядку денного. Проект Закону про лікарські засоби. Пана Яриніча.

Шановні колеги! Пані Оксана Корчинська – 1 хвилина на доповідь.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, це наш з вами спільний законопроект. Фактично більшість членів комітету є співавторами цього законопроекту. Ми його сьогодні голосуємо в першому читанні. У нас є там одна неточність, котру нам треба обов'язково виправити до другого читання, тому що, на жаль, немає, відсутнє визначення інформації комерційного характеру. І тому до другого читання нам обов'язково треба буде виправити це на просто комерційну таємницю. Тому що такого терміну не існує. Я думаю, що в першому читанні можна підтримати законопроект. І до другого читання в мене є вже технічні правки, котрі треба внести і його доопрацювати.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Прошу вас голосувати. Хто за те, щоб підтримати пропозицію Оксани Корчинської - в першому читанні? Дякую, шановні колеги. Рішення прийнято одноголосно.

Переходимо до розгляду пункту шостого – про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо проведення безплатного щорічного медичного обстеження і диспансеризації громадян похилого віку. 4329. Доповідає Оксана Корчинська. 1 хвилина, пані Оксано. Будь ласка.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Законопроектом шляхом внесення змін до законодавства України пропонується проводити обов'язкові медичні огляди осіб похилого віку та ветеранів праці. Особам похилого вік додатково гарантується, у разі необхідності,  диспансеризація і залучення необхідних спеціалістів додатковими лабораторними та інструментальними дослідженнями. Законопроект надзвичайно соціально важливий. Просимо підтримати його в першому читанні. В даному разі є деякі технічні такі огріхи, щодо яких наше ГНЕУ зазначило, що доопрацюванням до другого читання можна виправити.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую, Оксано Анатоліївно. Будь ласка.

 

МУСІЙ О.С. Запитання: а звідки гроші?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. З бюджету.

 

(Шум у залі)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Позаяк у Перехідних положеннях кажуть, що ми з вами це плануємо з наступного року, з наступного року, в перехідних положеннях, тобто ми з вами, звичайно, це повинні з Кабінетом Міністрів  закласти в бюджетний рік наступного року.

 

ІЗ ЗАЛУ. А яка ціна питання?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Кабінет Міністрів сказав, що він береться за розрахунок, ми їм довіряємо. Ми їм довіряємо.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Хто за те, щоб підтримати цей законопроект, будь ласка, прошу вас голосувати. Хто утримався?

 

(Шум у залі)

 

ШУРМА І.М. Я утримався.   

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Рішення прийнято. Шестеро – за, один – утримався.

Пункт сьомий -  про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення безоплатними лікарськими засобами громадян похилого віку, номер 4491. Будь ласка, Оксано Анатоліївно, 1 хвилина на доповідь.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, це теж законопроект – пропонується внести зміни до основного законодавства України про охорону здоров'я, де встановити, що держава гарантує безоплатне надання  життєво необхідних лікарських засобів громадянам похилого віку за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України. В даному разі так само – позаяк держава гарантує безоплатне надання життєво необхідних ліків, для реалізації важливо дійсно, щоб Кабінет Міністрів зробив Перехідні положення, де вказати строк набуття чинності. І прошу, рекомендую Верховній Раді, тобто комітету, до першого читання і усунути недоліки при доопрацюванні до другого.

 

ІЗ ЗАЛУ. Похилого віку?

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  Громадянам похилого віку.  Тут, в даному разі, тут іде мова, що це буде список за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів  України.

 

МУСІЙ О.С. А від Рабіновича він чим відрізняється?  

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Цей більш вузький. Це стосується тільки похилого віку. У Рабіновича він широкий. І в даному разі я дійсно вважаю, що Рабіновича, на жаль, не підтримує Кабінет Міністрів, тому що там іде мова про 4 мільярди  і йде дуже велика верства населення, а тут встановлюється те, що ми з вами даємо Кабінету Міністрів  визначити, або на основі наших реімбурсацій, тому що ми зараз зазначаємо тільки за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів  України. Вони так запропонували. А ми погодилися.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Хто за те, щоб підтримати цей законопроект? Шановні колеги! Прошу вас підтримати. Хто за те, щоб підтримати цей законопроект? Хто утримався? П'ятеро – за, двоє - утримались. Дякую.

Переходимо до розгляду наступного питання. Пункт 8 – про проект Закону  про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров'я щодо допуску членів сім'ї, опікуна, піклувальника до пацієнта у відділенні реанімації та інтенсивної терапії. Є у нас автор законопроекту?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми. І я в тому числі автор цього законопроекту. Так, ми вже розглядали. Ми надзвичайно просимо, ми дуже просимо підтримати, незважаючи на наказ МОЗ. Ми дуже просимо підтримати в першому читанні, позаяк, перше, наші з вами заклади охорони здоров'я аж на 18 відомств розподіляються. Нам треба, щоб цей законопроект був єдиний для всіх медичних закладів.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  Уже есть.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Законопроект дуже збалансований. Надзвичайно. І в даному разі виступає на боці в тому числі і медичних закладів, і працівників. Там чітко регламентовано, за яких умов не допускаються родичі. За яких умов вони апріорі не можуть. Само-собою – під час надання реанімаційних послуг, під час, якщо, не дай Боже,  там сконцентровано, що наркотичне сп'яніння або психічно неврівноважений. Тобто там, в даному разі, він розроблений так, щоб був витриманий баланс між інтересами пацієнта і тих родичів, котрі хочуть мати доступ до свого хворого родича, і лікарнями. Мені здається, що законопроект надзвичайно збалансований, грамотний і, надіюсь, буде підтриманий Міністерством охорони здоров'я, позаяк вони вже виступили з постановою.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Я би хотіла озвучити свою альтернативну позицію до цього законопроекту. Розуміючи, що на сьогоднішній день відбувається в реанімаційних відділеннях, коли, власне, бракує лікарів, бракує медичного персоналу, то, можливо, варто було б в законопроекті зобов'язати родичів, не дати їм дозвіл, а зобов'язати знаходитись їх поряд з пацієнтами і надавати їм допомогу, доглядати їх, обслуговувати і допомагати, власне, медичним закладам, щоб можна було з них спитати, чому вони це не роблять. Тому що уявити собі, той, хто працював в реанімаційному відділенні, де є десять пацієнтів в одному залі, і де є один лікар, який має забезпечити життєдіяльність цих десяти пацієнтів, один, і усвідомити, що буде ще знаходитись десять родичів, частина з яких буде, ну, я не впевнена, що реагувати адекватно на цю ситуацію, то я вважаю, що на сьогоднішній день в умовах, абсолютно підтримуючи необхідність допуску родичів в реанімаційні відділення,  в умовах цивілізованих країн, в умовах цивілізованих відносин, і забезпечення прав лікарів і медичного персоналу, я в даному випадку буду утримуватись.

Хотіла би надати слово Міністерству охорони здоров'я і почути вашу відповідь.

 

ІЛИК Р.Р. Шановна Ольго Вадимівно! Шановні члени комітету! Справді, є наказ Міністерства охорони здоров'я, який визначає в тому числі і порядок доступу до пацієнтів, які лежать в реанімації. Це питання на сьогоднішній день врегульоване. Попри те, якщо автор законодавчої ініціативи наполягає, то Міністерство охорони здоров'я підтримує  цю ідею.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми наполягаємо, тому що у нас 18 відомств, котрі мають свої  медичні заклади. Нам важливо, щоб закон був один для всіх.

 

ІЗ ЗАЛУ. Один наказ МОЗ розповсюджується на всі відомства.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. При наших перевірках  не підтверджено. Жодна залізнична лікарня, жоден госпіталь.

 

ШУРМА І.М. Перше. Є наказ міністра охорони здоров'я – 22 червня зареєстрований у Мін'юсті. Це перше.

Друге. Ми тягнемося до  європейських стандартів. Читайте статтю, Конвенцію ООН про права дитини – 9 і 23. Ця норма, яку ви прописуєте в законі, стосується виключно дітей. Ви посилаєтесь на Британію, на Італію, на Америку – вона стосується виключно дітей. А те, що пропонується законом, це стосовно всіх. Підіть в реанімацію на одну добу, подивіться, хто там лежить, і уявіть собі, що до всіх дорослих підуть діти! Що стосується дітей – можна підтримувати, можна підтримувати. Але ні в якому разі не дорослих. Тому я не буду голосувати за це.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Прошу вас голосувати. Власне, мова йде про законопроект 4649.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У першому читанні. Ми просимо у першому читанні.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Прошу вас голосувати, від Оксани Анатоліївни пропозиція підтримати в першому читанні. Прошу голосувати. Хто за цю пропозицію – підтримати в першому читанні? Один – за. Хто утримався? Решта утримались. Дякую. Рішення не прийняте.

Ми маємо голосувати відповідно до протоколу?

 

ІЗ ЗАЛУ. Якесь рішення потрібне.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Які є пропозиції щодо цього законопроекту? На доопрацювання?

 

ІЗ ЗАЛУ. Відправити на доопрацювання.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Шановні колеги! Є пропозиція відправити закон на доопрацювання. Прошу вас голосувати. Хто за цю пропозицію?

Одну, хвилину, будь ласка, залиштеся, у нас ще один комітетський законопроект. Заблокуйте ліфт там. (Сміх у залі)

Хто за те, щоб відправити на доопрацювання, шановні колеги? Тетяно Дмитрівно! Хто утримався? Оксана Анатоліївна.  Рішення прийнято.

Переходимо до розгляду пункту десятого порядку денного – про донорство крові та її компонентів. Закон номер 4770. Це законопроект комітетський.

 

ІЗ ЗАЛУ. Попередній розгляд – за включення до порядку денного.

 

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. За включення в порядок денний. Цей закон дозволяє бути донорами в Україні не тільки громадянам України. Власне, одна тільки позиція вноситься. Будь ласка, прошу голосувати. Хто за те, щоб підтримати цей законопроект? Одностайно проголосували – за.

Шановні колеги! Засідання Комітету з питань охорони здоров'я ми продовжимо з вами завтра о 14.30 тут, у кого вийде – о 14.15.

Шановні колеги! Шановні колеги депутати! Дуже прошу вас до завтра подати ваші пропозиції  щодо "круглих столів" на наступну сесію.          

 

  

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку