СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету з питань охорони здоров’я

 

від 04 березня 2015 року

 

Веде засідання заступник голови Комітету О.С.МУСІЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу уваги! Шановні народні депутати, шановні присутні, будемо розпочинати наше засідання. Є вже кворум у нас, можемо… Ну, підійдуть – це таке діло… У нас уже час такий, що мали би бути присутні тут.

За дорученням голови комітету сьогодні головувати на засіданні буду я, заступник голови комітету, Мусій Олег.

У нас присутні на засіданні із Міністерства охорони здоров'я: Гаврилюк, Коношевич, Лазорович, Піган. І все.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Мусій Олег Степанович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Із народних депутатів присутні: Донець Тетяна Анатоліївна, заступник голови комітету; Мусій Олег Степанович; Колганова Олена Валеріївна, секретар комітету; Бахтеєва Тетяна Дмитрівна; Біловол Олександр Миколайович, Кириченко Олексій Миколайович і Шипко Андрій Федорович. Кворум є. Я назвав себе. Сьогодні до, вам розданий всім, шановні народні депутати, проект порядку денного, внесено 3 питання для розгляду на сьогоднішньому засіданні, де наш комітет є головним і 3 питання, де комітет є другорядним. Чи є якісь доповнення, зміни до порядку денного сьогоднішнього? Немає. Тому прошу проголосувати, хто за сьогоднішній порядок денний.

Хто – "за"? Одноголосно. Проти? Утримались? Немає.

Розпочнемо розгляд першого питання порядку денного. Проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про екстрену медичну допомогу" (щодо забезпечення справедливої оплати праці працівників бригад екстреної медичної допомоги) (реєстраційний номер 1164) поданий народним депутатом Соболєвим. Є депутат? Немає. Представники? Хто із секретаріату скаже нам пару слів по цьому законопроекту?

 

_______________. Шановні народні депутати, на розгляд пропонується проект Закону про внесення змін до Закону України "Про екстрену медичну допомогу" (щодо забезпечення справедливої оплати праці працівників бригад екстреної медичної допомоги). Як зазначається у Пояснювальній записці метою законопроекту є забезпечення справедливої оплати праці працівників бригад екстреної медичної допомоги.

Для досягнення цієї мети вносяться зміни в статтю 11 та статтю 14 Закону про екстрену медичну допомогу. Так статтею 11 поширюються ці надбавки і доплати, які на сьогоднішній день були лише запропоновані для медичних працівників ці надбавки поширюються на всіх працівників екстреної медичної допомоги.

І пропонується внести у статтю 14 фінансове та матеріально-технічне забезпечення системи екстреної медичної допомоги нові положення, які передбачають виплата надбавок за особливий характер праці, за особливі умови праці, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань працівникам системи екстреної медичної допомоги, а також працівникам бригад екстреної медичної допомоги. Даний законопроект він актуальний, дійсно було багато звернень щодо необхідності підвищення рівня і умов оплати праці працівникам екстреної медичної допомоги. Разом з тим, хотілося б зазначити, що 2 статті, які в цьому законопроекті містяться, вони між собою суперечать трошечки. Там є різниця між ними. Тобто ми виплачуємо те, пропонується виплачувати те, чого немає в 11-ій статті, на що мають право ці працівники.

Друге зауваження, це стосується, що ця норма буде поширюватися на всіх працівників екстреної медичної допомоги. Тобто в умовах оплати праці ми прирівнюємо як медичних, так і не медичних працівників. Тобто працівник бухгалтерії буде мати право на такі ж доплати і надбавки, як медичний працівник екстреної медичної допомоги.

Також хотілося звернути увагу, що назва законопроекту стосується лише бригад екстреної медичної допомоги, а тіло законопроекту стосується всіх працівників екстреної медичної допомоги. І крім того, до законопроекту не надані ґрунтовні фінансово-економічні розрахунки, на чому наголошує Головне науково-експертне управління.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Позиція науково-експортного управління – відправити в першому читанні на доопрацювання через те, що відсутні фінансово-економічні розрахунки. А безумовно, потребує цей законопроект внесення змін відповідних, тому що це стосується доплат. Хоча ці доплати необхідно здійснювати. Позиція Міністерства охорони здоров’я.

 

_______________. Міністерство охорони здоров’я в цілому підтримує, з урахуванням потреби збільшення видатків.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, шановні народні депутати.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые народные депутаты, наш коллега Сергей Соболев подготовил законопроект об экстренной медицинской помощи. Это закон был принят в 2012-ом году. Я являюсь автором данного Закона "Об экстренной медицинской помощи". И хочу отметить, что сначала его работы с 1-го января 2013-го года мы значительно улучшили возможность оказания экстренной медицинской помощи. Также в том законе значительно была повышена заработная плата, что и по сегодняшний день это работает, лично медицинским, только медицинским работникам. По-видимому, к народному депутату действительно поступают обращения. Потому что это огромная служба, в которой сегодня работает 50 тысяч работающих. И конечно же, это не только медицинские работники. Но работают, понятно, и водители, и бухгалтера, и другие профессии.

Мы должны иметь в виду, что оказание экстренной медицинской помощи, - у нас ежедневно в день около 33 тысяч именно делают бригады скорой медицинской помощи.

Я поддерживаю данный законопроект. В отношении финансов, это вопросы всегда очень сложные для нашей страны. И конечно же, то, что медики получают в размере сегодня 6 тысяч, 5 тысяч гривен, а работники, которые работают в экстренной медицинской помощи, в других профессиях, получают тысячу гривен, - это, конечно, я считаю, что мы должны пойти навстречу всем сотрудникам, которые делают очень большое дело для того, чтобы не только спасать здоровье, но и конечно же, спасать жизнь. Я поддерживаю данный законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка ваша пропозиція? В першому читанні чи яка пропозиція?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Да, в першому читанні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народні депутати, будуть де інші пропозиції? Будь ласка.

 

ШИПКО А.Ф. Я тоже предлагаю поддержать. Шипко Андрей, одномандатный 35 округ, Днепропетровщина, город Никополь, Орджоникидзе-Никопольский район. Я предлагаю поддержать данный законопроект. Потому что от работы экстренной службы, медицинской службы оказания первой помощи зависит, собственно говоря, жизнь человека в первую очередь.

И поэтому бригады экстренной помощи должны быть не только профессиональные и оснащены необходимым оборудованием, но они должны быть финансово подкреплены. Тем более, что вводятся новые стандарты доезда до хворого - за 10 хвилин у місті і за 20 хвилин у сільській місцевості.

І це налягає на бригади ще дополнительную ответственность. Поэтому надо поддержать и поддержать тех врачей и фельдшерские бригады, которые в основном всех профессий, которые сейчас оказывают экстренную медицинскую помощь. Надо поддержать данный законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Народний депутат Шурма, будь ласка.

 

ШУРМА І.М. Шановні колеги, я в принципі підтримую саму ідею встановлення відповідних соціальних пакетів для категорії людей, які працюють на  бригадах екстреної  медичної допомоги. Але хотів би сказати, застерегти нас усіх, щоб ми не стали заручниками соціального популізму.

Якщо подивитися уважно Закон "Про екстрену медичну допомогу", то ви повинні там чітко бачити, що склад бригади  екстреної медичної допомоги формується директором Центру екстреної  медичної допомоги, з яким заключений  контракт. Він опирається при формуванні складу бригади на Постанову Кабінету Міністрів,  в якій затверджує типове положення. І от є типове Положення Кабінету Міністрів  за № 1114, де чітко є перелік тих,  хто може їздити на бригаді, – це  є лікар, фельдшер, медична сестра і водій. Тут бракує однієї категорії людей, із-за якої на сьогоднішній день фактично  і точиться розмова, – молодша медсестра або, як колись  називали, санітар. І сьогодні не потрібно вносити зміни і  доповнення  до закону, бо це нічого не дасть, а сьогодні потрібно звертатися до Кабінету Міністрів, аби вони   поміняли типове положення і включили у склад бригади молодшу медичну сестру. Тоді  головний лікар, який працює за контрактом, що передбачено законом,  має право в межах своїх функціональних обов'язків, в межах загального фонду заробітної плати і  загальної  чисельності працюючих встановити цю надбавку.

Ми повинні  зрозуміти про   що іде мова. На сьогоднішній день заробітна плата молодшої медичної сестри або санітара – це  є 1200 гривень там з невеликим. Вони сьогодні отримують доплату  за вислугу років. Йде мова про  процент  за 20 плюс 20, тобто  це за напружену роботу і за специфіку. Тобто на одну посаду сьогодні  потрібно розраховувати 500  гривень. 500 гривень – це  є  6 тисяч гривень на одну молодшу сестру в системі  екстреної медичної допомоги  в рік. Якщо  подивитися, скільки людей у нас працює по Україні,  то сьогодні це питання  буде коштувати  від 100 до  120 мільйонів гривень. Якщо на сьогоднішній день Кабінет Міністрів має таку суму коштів, якщо це можна вирішувати, то це вирішується Постановою Кабінету Міністрів. Воно мені видається, що ми можемо підтримувати оцю ініціативу, але ми мусимо діяти в межах законодавчого поля. І можна запропонувати внести зміни і доповнення до Постанови Кабінету Міністрів, і без закону вирішити це питання.

Я говорю, висловлюю свою точку зору і вважаю, що вирішивши питання наявності 120 мільйонів, можна це все вирішити на рівні змін до типового положення, яке прописано відповідною Постановою Кабінету Міністрів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Окрім того, я так розумію, що 120-и мільйонів у нас на сьогодні в Державному бюджеті не закладено. Тому в цьому законі пропонується ввести його в дію з моменту публікування. Звідки ми візьмемо кошти на оплату праці медичних працівників, якщо цей закон вступить в дію завтра? Які… Так, тому існує…

 

_______________. (Не чути) 

 

ШУРМА І.М. Цілком вірно, Олександр Миколайович. Але мова, ще раз, іде, в законі не прописано, хто повинен отримувати ці доплати. Питання санітара або молодшої медсестри – це є прерогатива Кабінету Міністрів. Якщо тільки він буде внесений в перелік...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все буде виплачуватись.

 

ШУРМА І.М.  … питання вирішується…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кириченко народний депутат, будь ласка.

 

_______________. …Це ж мова не в грошах, а мова, кому платити. Сьогодні його нема в складі бригади.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я перепрошую, що я вас відволікаю, але якщо ви кажете за молодшу медичну сестру, я сам працював на "швидкій допомозі". І є ще одна категорія людей, які обов’язково мають мати пільги за "вредность профессии". Это диспетчера. И про них мы в данном случае не говорим никак. Понимаете, о чем я говорю. То есть они могут быть не медицинскими работниками, но они несут не меньшую нагрузку…Речь идет про санитаров,

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  (Не чути)

 

КИРИЧЕНКО О.М.   … санитаров, а я говорю… правильно.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  ....... зарплату. Сегодня средняя заработная плата 5-6 тысяч у врача скорой помощи. А водитель, а санитар, а бухгалтер?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, ми дослухаємо депутата, а потім будемо говорити репліки.

 

КИРИЧЕНКО О.М.  Водители и так имеют, водители и так имеют, они включены. А мы говорим именно о санитарках и диспетчерах. А про бухгалтеров как бы речи нет, они работают в своем нормальном плановом режиме.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.. все профессии, все.

 

КИРИЧЕНКО О.М. А я не поддерживаю, что все профессии. Вопрос. Надбавку за вредность должны иметь те профессии, которые имеют непосредственно эту вредность. К ним относятся работники бригад, плюс...

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Они неукомплектованные сегодня.

 

КИРИЧЕНКО О.М. А то, что они неукомплектованные, это плохо. Но мы должны говорить не о всех вместе. Потому что иначе будут и уборщицы, и технички

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  ……принять в первом чтении.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка буде ваша пропозиція, пане Олексію?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я предлагаю поддержать этот законопроект в первом чтении. И до второго чтения отработать. Если не будет аргумента со стороны господина Шурмы, который, мне кажется, что все-таки он має рацію. Я думаю, что нам нужно как бы это проговорить и прислушаться к его мнению.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, я думаю, я якраз став би на позицію, висловлену депутатом Шурмою про те, що коли немає в державному бюджеті і немає розрахунків в цьому законопроекті, - в другому читанні ми не зможемо вже між першим і другим читанням внести зміни до державного бюджету. Це потрібно готувати ще один законопроект.

Тому, можливо, ми би звернулися до суб'єкта законодавчої ініціативи, щоб він доопрацював в розрізі фінансово-економічного обґрунтування. І після того, безумовно, абсолютно потрібний законопроект. Який має право на життя. Тому що і ті люди, які працюють на швидкій допомозі, це один із найшкідливіших розділів в охороні здоров'я. Тому, можливо, коли буде фінансово-економічне обґрунтування, ми би його і підтримали.

 

_______________. … в цьому році немає…

 

_______________. Немає сенсу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, безумовно, і термін введення і дію його. Написано, з моменту введення. Тому, ну, реально грошей нема. Звідки ми візьмемо кошти? Давайте будемо тверезо мислити.

І думаю, що ми би також могли долучитися разом з народним депутатом до його опрацювання якраз в розрізі фінансово-економічного обґрунтування.

Поступило дві пропозиції. Одна пропозиція – підтримати в першому читанні законопроект, інша пропозиція – повернути суб'єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання і потім долучитися комітету також до його, до опрацювання далі. Ставлю в порядку надходження пропозицій на голосування. Хто за те, щоб даний законопроект прийняти в першому читанні, рекомендувати прийняти в першому читанні?

Хто – "за", прошу голосувати. Шість. Хто – проти?

 

ШУРМА І.М. Пане Олеже, я хочу наголосити одну річ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ми вже голосуємо.

 

ШУРМА І.М. Ми… Зараз, одну секунду, я перепрошую. Значить, ми говоримо за всіх людей і у нас всіх болить душа, і за бухгалтерів, і за прибиральниць, всіх, хто є в штаті і за електриків, вони всі на екстреній допомозі. Но, ще раз кажу, в Пояснювальній записці написано: "Метою законопроекту, як зазначено в Пояснювальній записці, є забезпечення справедливої оплати праці працівників бригад екстреної медичної допомоги". Двома руками за. Такий шлях вирішення. А до бригади…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ігор Михайлович.

 

ШУРМА І.М. Екстреної медичної  належать…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вже…

 

ШУРМА І.М. Лікар, фельдшер, медсестра…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ігор Михайлович, не треба нас переконувати в тому, що ми вже почули. Ми, насправді, зараз голосували, була процедура голосування. Шість народних депутатів.

Хто – проти? Хто утримався?

 

_______________. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Один утримався. Один…

 

_______________. Я утримався.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Двоє утрималось. Законопроект рекомендовано в першому читанні.

Друге питання порядку денного це законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації надання домедичної допомоги (реєстраційний номер 1516) поданий народними депутатами: Бахтеєвою, Біловолом, Шипком, Шурмою, Мусієм і Донець. Так, всі присутні. Та, будь ласка, Тетяна Дмитрівна. 

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые народные депутаты, наш законопроект был подготовлен группой народных депутатов, которую озвучил Олег Степанович еще 19 декабря 2014 года. Главный комитет – это наш Комитет по вопросам здравоохранения, выводы есть Главного научно-экспертного управления принять за основу в первом чтении. Данный законопроект принимал активное участие, народный депутат седьмого созыва Дудка Владимир Владимирович это внести изменения в Закон об экстренной медицинской помощи и второй – это в основу законодательства Украины  о здравоохранение. Предлагается внести, расширить круг, которые обязаны оказывать домедицинскую  помощь. Возложить обязанности на предприятия, учреждения,    организации, обеспечить  лиц, которые обязаны предоставлять домедицинскую  помощь аптечкой также домедицинской помощи. Для создания  среди населения ресурса лиц, которые способны оказывать домедицинскую помощь. Включить также  в стандарты среднего, профессионально-технического  и высшего  образования  приобретение навыков в предоставлении  домедицинской помощи учениками и студентами. Также установить государственный контроль за организацией предоставления  домедицинской помощи в соответствии с  Законом  Украины "Об основных принципах государственного  надзора в сфере   хозяйственной деятельности". Разработать и утвердить Правила домедицинской помощи.  Все вопросы, которые связаны  с необходимостью количества работников, которые  владеют, будут владеть навыками домедицинской помощи, нормативами оказания такой помощи государственным контролем будут возлагаться  на Кабинет Министров  Украины.

Идея данного законопроекта родилась неспроста. Также возглавляемый фонд "Я можу рятувати життя"  уже  7 років   працює у нашій країні.  И это огромная работа, которая идет  по  подготовки оказания домедицинской помощи.

Хотелось бы еще отметить, что ежегодно в Украине около 2 миллионов взрослых и больше  300 тысяч детей получают повреждения, а погибает в результате травм больше 70 тысяч  взрослых и 2 тысяч детей. Мы знаем статистику в которой, если оказать медицинскую помощь на    десятой минуте, то  шанс выживания человека  при остановке сердца составляет до  5 процентов, а если в течение 10 минут, то  это на  20 процентов возможности спасти  человеку жизнь.

Главное научное, еще раз повторяю, рекомендует принять его в первом чтении. Поэтому также просим всех народных депутатов, кто не есть соавторами данного законопроекта, поддержать в первом чтении. И доработать его потом уже ко второму чтению. Чтобы сделать важную работу по пути сохранения здоровья и жизни наших граждан.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тетяно Дмитрівно. Народні депутати, будь ласка.

 

_______________. Якщо дозволите. Шановні колеги, добрий день! З приводу того законопроекту, який ви тільки що обговорювали, я хочу зазначити про те, що взагалі ваша законодавча ініціатива, вона сьогодні є дуже важливою. Те, що ви заклали у вашому законопроекті ці норми, вони дійсно можуть надати можливість зменшити смертність в Україні. І особливо зараз, коли країна є в стані війни, нам це вкрай потребує.

Тому я звертаюсь до всіх інших членів нашого комітету і пропоную підтримати даний законопроект у першому читанні і винести його на голосування. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шипко, будь ласка, пане Андрію.

 

ШИПКО А.Ф. Уважаемые народные депутаты! Уважаемые присутствующие! Я тоже предлагаю поддержать этот законопроект. Он действительно своевременный очень. И мы видим, какие события происходят. И население необходимо образовывать, чтобы они могли оказать домедицинскую помощь любому человеку. И это должны знать и дети, и подростки, и взрослые.

И просто простые цифры приведу. Если даже 10 процентов нашего общества будет иметь возможность оказания доврачебной медицинской помощи, то это спасет более 20 процентов людей, которым она потребуется. Это, если в цифрах взять, это порядка 30 тысяч людей, наших украинцев. А в деньгах если это выразить, то до 9 миллиардов гривен может сэкономить вообще Министерство здравоохранения, если люди будут иметь такие навыки.

Поэтому закон очень нужен, важен и именно сейчас. Я его поддерживаю двумя руками.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу, так, я також повністю підтримую даний законопроект. Тому що якраз те, чого не вистачало в Законі "Про екстрену медичну допомогу", це надання домедичної допомоги. І ви знаєте, що весь світ будує свою стратегію надання швидкої медичної допомоги якраз ще на домедичному етапі, на домедичної допомозі якраз  цей внесений законопроект  врегульовує це питання, яке було до сьогодні ще не врегульоване  в Україні. 

Позиція Міністерства охорони здоров'я.

 

_______________. Міністерство охорони здоров'я підтримує зазначений проект  закону.  Єдине, що вважає, що потребує деякої юридичної корекції. А так в цілому підтримує.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я думаю, що в другому читанні ми зможемо.

Поступила одна пропозиція підтримати  вказаний законопроект  у першому читанні і рекомендувати його  Верховній Раді до прийняття в  першому читанні.

Хто – "за", прошу голосувати. Прошу опустити руки. Хто – проти?  Утримався?  10 народних депутатів  уже зараз є.  Одноголосно прийнято. Дякую всім.

Третє питання порядку денного – це  проект Постанови  про  проведення парламентських слухань на тему:  "Про військово-медичну доктрину  України" (20 травня  2015 року) (реєстраційний номер 2115), поданий народним депутатом України  Богомолець та іншими  народними депутатами – членами комітету.

 Ми розглядали це питання уже декілька раз на наших засіданнях комітету. Я думаю, що тут особливих заперечень немає. Це потребує тільки технічного  і нашої рекомендації рекомендувати Верховній Раді цей проект постанови і заслухати  20 травня  на  уже  парламентських слуханнях Військово-медичну доктрину. Які будуть думки у народних депутатів? Підтримати?

Хто за те, щоб  підтримати вказану  постанову, прошу голосувати. Прошу опустити руки. Проти?  Утримався. Один  утримався.  Два депутати утримались.

 

БАХТЕЄВА  Т.Д.  Можно выступить по данному поводу. Мы знаем, что мы  провели  24  декабря комитетские слушанья по данному вопросу. Было  много очень людей и было много предложений. К сожалению, на сегодняшний день  я лично  абсолютно не имею никакой информации, что было  предложено, что учтено, что не учтено, что отображено   конкретно в проекте доктрины. В пояснительной записки к данному проекту постановления сказано, что проведение парламентских слушаний  будет способствовать организации общественного диалога всестороннему публичному обсуждению путей повышения обороноспособности государства, привлечение граждан Украины к военной и медицинской подготовке. Лично я думаю, что если считается, что проект доктрины достойным и готовым к принятию, то его нужно регистрировать в Верховной Раде или передать в Кабинет Министров, потому что это есть поручение Президента Украины именно Кабинету Министров и оно может быть утверждено в виде постановления Кабинета Министров. Поэтому у меня такое мнение. Я воздерживаюсь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Зачем проводить парламентские слушания, если мы еще не имеем документов…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую за вашу позицію, Тетяна Дмитрівна.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. О ваших комитетских слушаниях.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та. Насправді, секретаріат. А як, як з документом…

 

БАХТЕЄВА Т.Д. И это поручение, еще раз повторяю, Кабинету Министров. Возможно Кабинет Министров на основании…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він був направлений вже депутатами?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Наших документов может принять соответствующее постановление.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Мирославович, підкажіть, будь ласка.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Опять собирать людей и делать шоу, представление это не, абсолютно не будет эффективным на данную тему.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми почули вашу точку зору. Дякую. Та. Да, будь ласка, Володимир Мирославович.

 

_______________В.М. Ну, я хотів би сказати, що дійсно відбулися такі комітетські слухання. І за наслідками цих комітетських слухань було прийнято рішення, яке було затверджено вже після цього на засідання комітету. Мова в цьому рішенні йшла про те, що взяти до відома концепцію, скажімо, проект, вірніше, концепції, да, доктрини, а не сам текст доктрини, який, зрозуміло, буде затверджуватися указом Президента і розроблятися Кабінетом Міністрів. Але це рішення було направлено до Кабінету Міністрів з тим, щоб воно було враховано в роботі. Тобто ця, ну, пропозиції, скажімо, ця концепція. От.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.

 

_______________В.М. Рекомендації не було, ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Рекомендації…

 

_______________В.М. Було тільки рішення таке…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та, було рішення комітету про парламентські…

 

БАХТЕЄВА Т.Д. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якраз буде…

 

_______________В.М. Подальше обговорення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми… Та, подальше обговорення. Я думаю, що в час російсько-української війни це дуже важлива тема, яку потрібно обговорювати і далі для того, щоб ми прийняли спільне рішення уже на загальнодержавному рівні. Ну, шановні депутати, ми проголосували. Тому питання якби, так… Ну ми вже проголосували, я не буду ставити повторно на голосування, тому що ми вже проголосували. 2 депутати утрималось, 8 підтримало.

Наступне питання порядку денного про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо соціальних гарантій педагогічним, медичним і фармацевтичним працівникам, які працюють у сільській місцевості. Реєстраційний номер 1273, поданий народним депутатом України Ничипоренком.

Представники народного депутата є у нас? Хто буде доповідати? Так, секретаріат, хто опрацьовував, будь ласка.

 

_______________. Пропонується до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо соціальних гарантій педагогічним, медичним і фармпрацівникам, які працюють у сільській місцевості. Реєстраційний номер 1273. Як зазначено у пояснювальній записці, метою даного законопроекту є сприяння підвищенню рівня матеріального забезпечення педагогічних, медичних і фармацевтичних працівників, які працюють у закладах освіти та охорони здоров’я державної, комунальної форм власності, що розташовані в сільській місцевості. Проектом закону передбачається, це те, що стосується медичних працівників, зміни до основ законодавства України, педагогічних – вносять зміни до Закону Україна "Про освіту". Так пропонується встановити для працівників державних, комунальних закладів охорони здоров’я у сільській місцевості такі додаткові соціальні гарантії. Пільгове забезпечення житлом за рахунок держави, яке реалізується шляхом отримання службового житла; одержання безвідсоткового довгострокового кредиту для придбання або будівництва індивідуального житла та придбання приватного автотранспорту; одержання щорічної матеріальної допомоги у розмірі 1 посадового окладу та отримання щорічної грошової винагороди у розмірі 1 посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків. Також пропонується для тих, хто працює у сільській місцевості, медичним працівникам протягом перших 7 років надавати матеріальну допомогу у розмірі 50 відсотків посадового окладу, а також передбачається передплата на вітчизняні фахові періодичні видання за рахунок бюджетних коштів.

Підтримуючи цю законодавцю ініціативу, хотілося б наголосити на наступному, що нині в Україні право на отримання службового житла мають головні лікарі, лікарі та фахівці з базовою або неповною вищою медичною освітою, керівник аптечного закладу у сільському населеному пункті. Тобто нині більше коло осіб має право на отримання службового житла. У даному законопроекті пропонується лише медичні фармацевтичні працівники, які працюють тільки на селі.

Крім того, що стосується надання безвідсоткових кредитів для придбання або будівництва індивідуального житла, або придбання приватного автотранспорту, то в цьому законопроекті не пропонується механізму щодо реалізації такої пропозиції, тобто, як вона буде реалізована, не зазначено: хто має розробити порядок, за чий кошт будуть надаватися такі безвідсоткові кредити, оскільки в Україні всі банки майже комерційні.

І, крім того, що стосується доплати як матеріальної допомоги у розмірі 50 відсотків посадового окладу для медичних працівників, які працюють на селі протягом перших 7 років, то вона є дещо дискримінаційною. На сьогоднішній день медичні і фармацевтичні працівники, які працюють у державних і комунальних закладах охорони здоров'я отримують надбавку за вислугу років. Крім того, випускники-медики та фармацевти, які зобов'язуються відпрацювати не менше 3 років у сільській місцевості на посадах дільничних лікарів, сімейних лікарів, терапевтів, мають право на одноразову грошову допомогу у п'ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати. Це такі ремарки.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради пропонує направити цей законопроект на доопрацювання. Ваше рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні народні депутати, хтось бажає висловитися з цього приводу? Міністерство охорони здоров'я, ваша позиція.

 

_______________. Міністерство охорони здоров'я підтримує зазначений проект і погоджується з думкою секретаріату комітету: пропонує внести зміни до абзацу одинадцятого пункту 2 розділу І саме в частині встановлення надбавки медичним працівникам в сільській місцевості, щодо 50 процентів до посадового окладу надбавки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна Дмитрівна, будь ласка.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Уважаемые коллеги, безусловно, что очень, такая очень актуальная и важная цель автора данного законопроекта, в связи с тем что наиболее низкую заработную плату получают медицинские работники, в том числе из сельской местности, за счет чего мы имеем сегодня значительную неукомплектованность. Отрасли медицинской сегодня не хватает 40 тысяч врачей, из них более 6 тысяч – это в сельской местности. И, конечно же, это еще, что более 20 процентов работают лица уже пенсионного или предпенсионного возраста.

Поэтому я считаю, что данный законопроект мы должны поддержать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Інші народні депутати? Будь ласка, ……….

 

_______________. Колеги, ну, я думаю, що там хоча і є суттєві зауваження, але в першому читанні треба приймати цей законопроект. Чому? Тому що, ну, по-перше, ми так ніколи не вийдемо з колапсу сільської медицини. Це те, на чому тримається на сьогоднішній день наша медична галузь. І ви знаєте, які проблеми є сьогодні, ніхто не хоче йти працювати в село, там немає інфраструктури, немає інших речей, які повинні бути. Але чим ми можемо зацікавити хоча б якоюсь мірою наших медиків, звичайно, що це зарплатня. І то, вона ще не вирішує всіх питань, тому що, я кажу ще раз, що інфраструктура і економічний стан сільської місцевості просто жахливий. Але якщо ми зараз не будемо йти по цьому шляху, то, мабуть, ми втратимо взагалі медицину в селі.

Тому я прошу підтримати в першому читанні, а до другого ми внесемо певні правки. Це буде правильно. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Шипко Андрій, будь ласка.

 

ШИПКО А.Ф. Шановні колеги, так, є багато зауважень до цього законопроекту, але що найголовніше? Що таке село? Село – це коли є ФАП, коли є аптека, коли є школа, садочок. Це село живе. Якщо щось не буде працювати, і скільки таких прикладів є у нас і в області, і коли їздиш спілкуєшся з людьми. Тобто треба підтримати. Це люди, на яких тримається ця сільська громада. І нам треба з вами дати посил для них, що і педагогів, і медичних працівників, фармацевтичних, ми як народні депутати, їх обранці, їх підтримуємо. А остальні там зауваження, я думаю, ми доопрацюємо до другого читання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, шановні народні депутати, я прошу також, я розумію, що соціальний популізм – це є хороша річ, яка… не голосувати за нього не випадає, так? Але з іншого боку треба подумати про те, звідки взяти кошти. І насправді ніхто ж не дає відповідь, звідки візьмуться кошти. Так, будь ласка, народний депутат Кириченко.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я поддерживаю вас в этом тезисе, потому что все мы безусловно поддерживаем сельскую медицину. И сельские врачи, они безусловно должны быть. Но меня, если честно, несколько настораживает позиция Министерства, которое это поддерживает. Где они, как они реализуют механизм, например, безвідсотково надати кредит на автомобіль, або безоплатне користування житлом з освітленням, навіть за умови, що сукупний дохід перевищуватиме, я не розумію, чому така позиція.

Может нам действительно нужно более корректно подходить к подобным заседаниям комитета и как бы готовиться к ним.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вважаю, що абсолютно слушне зауваження. І ми повинні регулювати іншими механізмами, – не соціальними дотаціями, а механізмами адекватної заробітної плати. Ми повинні перейти на контрактні стосунки на ліцензування лікарської діяльності. І для того, щоб в сільській місцевості сільська громада, яка зараз має медичну субвенцію і медичний бюджет, щоб вона наймала сама контрактами і платила таку заробітну плату, яку заслуговує цей лікар, який підпише цей контракт чи медичний працівник. А не так: ми маємо зараз таку "уравніловку", а потім шукаємо кошти, звідки ж ми можемо заплатити. І потім маємо соціальні гарантії, затверджені законом, і не маємо чим платити ті соціальні гарантії, чим саме провокуємо на соціальні бунти.

Тому подумайте. Будь ласка, Яриніч, народний депутат.

 

ЯРИНІЧ К.В. Rолеги, прошу звернути увагу. Поки ми будемо дискутувати, у нас не буде в сільській місцевості взагалі лікарів. Знаєте, там є різні тези, тому я і пропоную в першому читанні прийняти. Там є і питання зарплатні наших лікарів. Тому до другого читання ми все-таки знайдемо консенсус, це буде правильно. Якщо ми зараз повернемо цей законопроект, знаєте, у нас не бюджетний комітет. Ми вирішуємо і соціальні питання в тому числі для наших колег. Якщо у бюджетного комітету будуть до цього законопроекту якісь певні питання, я думаю, що ми на них разом будемо знаходити відповідь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Поступила пропозиція підтримати в першому читанні вказаний законопроект.

 

_______________. З мотивів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Інших, так. Прошу.

 

_______________. По суті законопроекту. Я, без сумніву, теж підтримую. Тому що сільська місцевість - особлива місцевість. І люди потребують там відповідних соціальних пакетів підтримки.

Але я для протоколу прошу внести. Я категорично відмовляюсь приймати участь в голосуванні. Тому що ми порушуємо свої ж прийняті рішення. Ми говорили, без автора законопроекту або від делегування доповіді цього законопроекту кому-небудь іншому ми законопроект розглядати не будемо.

Я поважаю рішення, що комітет. Відмовляюсь голосувати. Хоча по суті підтримую цей законопроект. Дякую.

 

_______________. Дуже гарне зауваження, колего.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Поступила пропозиція. Ми вже почали розгляд і поступили пропозиції від народних депутатів. Хто за те, щоб вказаний законопроект прийняти в першому читанні, прошу голосувати.

Хто – "за"? Шість. Хто – проти? Хто утримався? Двоє. Прийнято в першому читанні.

Наступний. Це не останній. Про проект Закону України, наступне, п'яте питання. Проект Закону України "Про внесення змін до статті 197 Податкового кодексу України" щодо сприяння розвитку виробництва виробів медичного призначення (реєстраційний номер 1637), поданий народними депутатами України: Кужель, Бахтеєва, Шипко, Кириченко, Донець, Третьяков. Хто буде доповідати з депутатів? Будь ласка, Андрію Федоровичу.

 

ШИПКО А.Ф. Я скажу. Уважаемые народные депутаты! Данным законопроектом предлагается внести изменения в статью 197 Налогового кодекса Украины и освободить от налога на добавленную стоимость ввозимые на территорию Украины стерилизаторы медицинский, хирургический и лаборатории для обработки резины, пластмасс, стерильных компонентов.

Этим предусматривается освобождение от уплаты НДС. Происходит только при условии, я акцентирую внимание, что это оборудование применяется для собственного производства. И если такие, идентичные товары, не изготавливаются в нашей стране.

Необходимость принятия этого законопроекта объясняется тем, что в Украине практически отсутствуют современное медицинское оборудование, на котором можно  выпускать  высокотехнологические медицинские изделия. И поэтому для государства надо принять безотлагательные меры для стимулирования в Украине  собственного производства медицинских изделий и в первую очередь, которые ежедневно и в больших количествах используются  учреждениями здравоохранения. Изменения в  законопроект  помогут нашим производителям обновить свою  материально-техническую базу  и выйти на совершенно новый уровень  производства.

Хочу еще раз обратить внимание, что этот законопроект  имеет и обратную силу и предусматривает осуществления контроля. И если нецелевое  использование данного оборудования, то вводятся  санкции, которые позволяют не только получить  с данного  субъекта, который ввез это оборудование на территорию Украины,  все выплаты, но  и налагается   пеня в размере  120 процентов от учетной ставки НБУ.

Я предлагаю поддержать данный законопроект, потому что он поддерживает отечественного производителя. Он дает возможность  производить высоко технологические медицинские изделия здесь на территории Украины, а не за валюту закупать за рубежом. Кроме того, висновки Главного научно-экспертного управления Верховной Рады рекомендуют принять его за основу, за основу с учетом некоторых замечаний. Эти замечания можно рассмотреть будет в подготовке ко второму чтению. Так что я предлагаю поддержать данный законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Народні депутати?

 

_______________.  У мене є невеличке запитання. Скажіть, будь ласка, а цільове використання буде встановлюватися  податковою під час здійснення перевірки?

 

ШИПКО А.Ф. Конечно. Конечно.

 

_______________.  Тобто податкова самостійно…

 

ШИПКО А.Ф. Конечно, мы ж здесь не основной комитет.  Мы не основной комитет.

 

_______________. Я просто думаю, можливо, нам потрібно  якось внести  певні якісь уточнення, щоб не було  там  певної маніпуляції  зі сторони податкової саме питання цільового використання такого обладнання?

 

ШИПКО А.Ф. Мы все замечания можно  до второго чтения, я сказал,  там главное, что  и  Науково-експертне висновок…

 

_______________. Ні, за саму ініціативу я тільки "за", тобто я підтримую повністю цей законопроект  і його  необхідність. Але я просто хотіла уточнити,  можливо, тут щоб не було  якихось зловживань, то можливо  тут просто по цільовому  призначення  обладнання, можливо, якось уточнити з приводу  самої перевірки. Тобто там закласти такий механізм, щоб він дійсно відображав таке цільове  використання і не було зловживань зі сторони працівників податкової.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміла позиція.

Народні депутати, є у вас ще якісь питання? Міністерство охорони здоров'я, позиція ваша.

 

_______________. Міністерство охорони здоров'я в цілому підтримує проект закону, але вважає, що проект потребує доопрацювання в частині контролю за дотриманням платником податку його зобов'язань. Оскільки Програмою діяльності уряду передбачено встановлення заборони на проведення протягом 2015-2016 років перевірок суб'єктів господарювання контролюючими органами, то відповідно проведення аудиту за цільовим використанням суб'єктами господарювання вищезазначених товарів та дотримання ними зазначених положень є проблематичним, і відповідно підлягають сумніву гарантії зниження вартості медичних виробів таких.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Це співпадає з позицією і з пропозиціями…

 

_______________. Поэтому мы и предлагаем как авторы законопроекта принять его за основу, доработать ко второму чтению.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Автори присутні тут, ви врахуйте це зауваження при доопрацюванні в другому читанні, щоб обов'язково вона була врахована, щоб потім дійсно не було проблем наших заводів, які будуть завозити це обладнання, з податковою.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Коллега Ирина сказала, что это, действительно, сейчас я тоже подумала, что это может быть манипуляция. Для этого нужно определить коды, какие по кодам. И тогда это действительно упущено, это нужно ко второму чтению, правильно.

 

_______________. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Інших пропозицій немає, окрім прийняти в першому читанні і за основу рекомендувати Верховній Раді. Хто за цю пропозицію, прошу голосувати.

Хто - "за"? Прошу опустити. Хто проти? Утримались? Прийнято одноголосно.

І останнє питання порядку денного нашого: проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2015 рік" (щодо державного закладу "Спеціалізована медсанчастина номер 6 міста Дніпропетровськ), 1726 номер, поданий народним депутатом України Курячим.

Народний депутат відсутній, але я хочу вас проінформувати про те, що 2 березня був прийнятий законопроект про внесення змін до Державного бюджету України на 2015 рік (реєстраційний номер 2147), де це питання уже Верховною Радою проголосовано і враховано. Саме тому я думаю, що законопроект існує. Ми можемо прийняти рішення, відправити його суб'єкту. Що він втратив актуальність, да, тому ми можемо прийняти рішення відправити його назад суб'єкту розгляду. Повернути автору законодавчої ініціативи. У мене така пропозиція. Будь ласка, Костянтин Яриніч.

 

ЯРИНІЧ К.В. Колеги, немає заперечень. Але ви пам'ятаєте, що ми декілька раз піднімали питання про всі відомчі лікувальні установи, які є у нас на теренах України. Навіть на сьогоднішній день немає правильного рішення з цього питання. Отак вибірково вирішені ці питання. Я вчора зустрічався з пані Яресько, яка надала інформацію, що на всіх не вистачає.

Тобто ми маємо ситуацію, в якій хтось лобіює і правильно робить. Мабуть, є такі завдання, є можливості такі. Але на сьогоднішній день, у нас практично більше, ніж 100 відомчих лікувальних закладів не мають ресурсу для існування взагалі. Тобто вони забезпечені на 30-40 відсотків.

Я колегам хочу нагадати, що у нас є законопроект, який я хотів би роздивитися на найближчому засіданні нашого комітету для того, щоб все-таки дати можливість жити багатьом лікувальним закладам, які залишились. А це наші колеги, які на сьогоднішній день сидять абсолютно без зарплатні. У нас люди приїздять уже у Кіровоград, у Київ, у Дніпропетровськ. Це не проблема одного лікувального закладу. Прошу звернути на це увагу і на найближчому засіданні все-таки роздивитись законопроект, який поданий групою депутатів. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Пропозиція – відправити суб'єкту подання, цей законопроект, вказаний. Хто за таку пропозицію, прошу голосувати. Хто – "за"?

Так, повернути його, так. Хто – проти? Хто утримався? Прийнято одноголосно.

І останнє питання у нас "Різне".

 

_______________. Секундочку, до "Різного" можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що ще до "Різного"? Кажіть.

 

_______________. Я ще раз звертаюся до всіх колег, які є тут, на комітеті. Сьогодні в Комітеті з питань соціальної політики мав бути заслуханий законопроект, автором якого я є. Розмовляючи з Денисовою, Денисова сказала, що ми цей законопроект однозначно будемо розглядати позитивно, але, пане Ігорю, ви повинні знати, в вашу відсутність ми його розглядати не будемо.

От таке є відношення до явки авторів законопроектів інших комітетів, а ми на сьогоднішній день, прийнявши рішення, самі ж ці ж рішення і не виконуємо. Це перше питання.

Тепер прошу мені сказати, я хочу для себе зрозуміти, в протоколі засідання сьогоднішнього комітету, яка у нас є явка? Скільки у нас людей?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 10 народних депутатів в протоколі сьогоднішнього засідання.

 

_______________. 10. Та. Прошу сказати, на якій підставі рішенням чотирьох голосів по першому питанню було прийнято позитивне рішення?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз.

 

_______________. Ще раз, якщо можна.

 

_______________. Якщо є 10 чоловік на засіданні, так, то для прийняття рішення відповідно до Закону про профільні комітети повинна бути більшість від присутніх, так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. так.

 

_______________. Тобто більше 5, 5 і більше.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Станом на час розгляду, на момент розгляду було 7 народних депутатів.

 

_______________. Да. А може ті депутати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз… Ми вже розглянули. Треба вчасно…

 

_______________. Це вже питання закрито?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутатам треба вчасно ходити на роботу, та.

 

_______________. Замечание принято.

 

_______________. А скільки людей брало участь у голосуванні?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Із семи. В "Різному". Шановні народні депутати, поступило тут декілька пропозицій від, власне, вас народних депутатів членів комітету щодо тих чи інших включень до порядку денного законопроектів. Але, насправді, ми повинні з вами визначити час нашого засідання наступного. І також порядок денний і які законопроекти ми будемо рекомендувати для розгляду на наступних наших засіданнях. Ну, з 18 березня абсолютно зрозуміло, це сесійний тиждень, середа, ми будемо розглядати. Стоїть питання по наступному засіданні, це робота в комітетах якраз, між, ну, свято 8 Березня, зрозуміло, між 10 і 13 березня ми повинні провести засідання комітету, тому що робота в комітетах є робота в комітетах, ну, ми, зрозуміло, мусимо виконувати...

 

_______________. Да, якщо можна, шановні колеги, я би дуже би просила, щоб ми найближчим часом могли знову зібратись, тому що нам потрібно терміново буде поставити на розгляд законопроект про закупівлі лікарських засобів через міжнародні організації.

 

_______________. Давайте зберемося завтра. Ми тут находимося. Давайте в п'ятницю.

 

_______________. Я не можу.

 

_______________. Ні. Я прошу вибачення, тому що завтра ще група народних депутатів, яка має альтернативні різні законопроекти на одну й ту саму тему збирається для перемовин, щоб все ж таки зробити одну редакцію закону, і потім саме її винести вже на комітет нам…. Тому, якщо можна, то в цей період, як ми тільки що говорили, між 10-им і 13-им, просто щоб ми зразу це вклали в порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Насправді за регламентом діяльності нашої з вами, 2 тижні є на внесення альтернативних законопроектів. 2 тижні спливають по цьому законопроекту 6-го березня. Тому ми не можемо раніше 6-го березня розглянути вказані законопроекти, а це п’ятниця. Саме тому між 10-им і 13-им березня нам…

 

_______________. В п’ятницю можна і розглянути.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нам необхідно зустрітися…

 

_______________. Ну а чому в п’ятницю, навіщо ми відтягуємо на тиждень?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому що ми не можемо. В п’ятницю ще може бути внесений альтернативний законопроект. Тому не можемо ми розглянути його в п’ятницю. Які будуть пропозиції між 10-им і 13-им числом?

 

_______________. Я прошу вибачення. А чому ви порахували термін альтернативного законопроекту саме 6-го? Він рахується з дати подачі основного законопроекту.

 

_______________. Так, основний законопроект, 6-го числа спливає…

 

_______________. Основний законопроект був поданий, скажіть, будь ласка, коли? 2150, коли він був поданий, дату зазначте?.. Ні, ні, ні, раніше. Ні, раніше, набагато раніше.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну як там багато?....

 

_______________. На мою думку, це 11 було лютого. Яка була дата?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тут же ж не треба надумувати**. Секретаріат, подивіться, будь ласка, коли. Дату внесення 2150, 2151.

 

_______________. 2150, будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 2150. Коли він…

 

_______________. 17-го лютого, тоді 2 тижні вже, вже 6-го буде, вже все. Тобто сьогодні спливає термін. Ми в п’ятницю можемо вже розглядати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте в п’ятницю розглянемо. Все буде нормально.

 

_______________. Давайте, давайте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми зберемося, і ми не будемо…

 

_______________. Давайте тоді.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Мирославович.

 

_______________. З моменту узгодження…

 

_______________. Є один нюанс з приводу того якраз, що ви тільки що озвучили, що зараз збираються депутати обговорити ідею розробки однієї спільної редакції. Якщо це буде зроблено, це буде новий проект закону з новим реєстраційним номером, який буде, це буде наново поданий проект закону. Його буде стосуватися всі ті вимоги, які є в Законі "Про регламент". Тобто обов’язкові висновки Комітету з питань бюджету, обов’язкові висновки Комітету антикорупційного, з питань євроінтеграції і так далі, і так далі.  Тобто на сьогодні  ми не можемо розглядати ще дійсно, тому що не закритий ще термін  можливості подачі  цього  законопроекту альтернативного.

 

_______________. Сьогодні він стікає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну якщо  буде внесено, а завтра ще до комітету має дійти.

 

_______________. … люди говорять, що  це буде нова редакція, це буде новий проект закону, тобто новий відлік.

 

(Загальна дискусія)

 

_______________. Ми на завтрашній день вже будемо знати, є чи немає, чи вони  будуть відзивати…

 

_______________. Станом на сьогодні поки що висновків антикорупційного комітету не було. Є висновки  Науково-експертного управління, але немає  ані бюджетного, ані  цього…

Але є один нюанс. Ми маємо право розглядати, тобто комітет має право розглядати без цих обов'язкових висновків, які передбачені статтею 93  Регламенту тільки у тому випадку, якщо пройшов  21 день після надходження законопроекту.  На сьогодні це…

 

_______________. Ну все, давайте тоді на 10 число будемо орієнтуватися, добре?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати,  зорієнтуємося…

 

_______________. На  10, да,  10 березня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  10 березня –  робота в комітетах.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Не встигнемо, значить не встигнемо, перенесемо… Не буде кворуму, значить не буде кворуму. Я вас прошу…

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ми плануємо…

 

_______________. Мне надо быть в округе, поздравить всех  женщин…

 

_______________. Слушайте, вы конечно меня извините, но поздравления это хорошо, но у нас стоит вопрос того, что  у нас нет медикаментов  и срочно нужно делать закупки. (Шум у залі)

 Не успеем сделать общую редакцию законопроекта. Вы себе не представляете, что происходит сейчас на рабочей группе среди  народных депутатов, которые имеют разные точки зрения на эту тему. Поэтому завтра вторая встреча.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що це штучна проблема. (Шум у залі)  Давайте штучну проблему з державними закупівлями… (Шум у залі)

 Повірте мені, я прекрасно знаю, що твориться із державними закупівлями. Пане Ігор, шановні народні депутати, шановні народні депутати, я прекрасно знаю, що там твориться. Безумовно, такі великі цифри, вони стимулюють  до негайного прийняття, до ще негайнішого. Ми повинні діяти згідно Регламенту. Тому 10 число, середа, у нас за планом засідання комітету.

 

_______________. Десяте – це вівторок.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це вівторок. Значить, 11-е – середа, тому що понеділок буде вихідний день.

 

_______________. Це компроміс.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все.

 

_______________. Одинадцяте – це компроміс між 10-м і 13-м.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо не складеться, нічого не станеться з Міністерством охорони здоров'я, якщо, бо цей законопроект буде рекомендований ще через один тиждень.

 

_______________. Дивіться, там в чому є проблема. Якщо ми зраз не встигнемо прийняти цей закон, то, ну, організації, які, ну, працюють з ООН у них є свій регламент, коли вони мають отримати замовлення. Якщо ми не встигаємо цього зробити в березні, ми цього просто в цьому році не встигнемо зробити. Тому цей закон дійсно дуже важливий є і дуже важливо його прийняти вчасно, бо якщо, я повторююся, да, якщо ми не встигнемо його прийняти, то ми не можемо подавати заявку і потім це буде просто зробити в цьому році неможливо. Це, там, дійсно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми зможемо…

 

_______________. Дивіться, це дійсно, ну, достатньо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться…

 

_______________. Якби є велика проблема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще одне, ще одне компромісне рішення.

 

_______________. До середи ми дійсно не будемо мати кворум.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та, ще одне компромісне рішення. Якщо дуже серйозно нам потрібно буде прийняти цей законопроект все одно ми будемо голосувати його в сесійний тиждень. А сесійний тиждень буде з…

 

_______________. Вісімнадцятого.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вісімнадцятого числа. Ми зможемо в понеділок зібратися чи у вівторок зібратися позачергове засідання і проголосувати…

 

_______________. Насправді, це зробити правильно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо…

 

_______________. Зібратися чи в понеділок, чи у вівторок, тому що в середу просто, ну, не буде кворуму.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо він, якщо він, якщо він буде готовий. Тому є у нас планове засідання…

 

_______________. Давайте на понеділок.

 

_______________. Давайте на понеділок.

 

_______________. Сімнадцятого числа.

 

_______________. На 20-е число.

 

_______________. Нет, ну, вы что, ну, а якщо там якісь, нам ще потрібен буде час, там, на щось.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, на що на ще?

 

_______________. Ну, я к ми можемо доводити аж до…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми можемо зібратися…

 

_______________. Олег Степанович, тримаю руку як…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як автор.

 

_______________. Як піонер всі домовляються, я ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Гаразд.

 

_______________. Колеги!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги!

 

_______________. Ребята. А вакцины мы, где  возьмем сейчас с вами?

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. За какие деньги?

 

_______________. Колеги! Колеги!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги! Яриніч – народний депутат, будь ласка.

 

_______________. Не проваливайте, пожалуйста, пункт Коалиционного соглашения, пожалуйста.

 

ЯРИНІЧ К.В. Колеги, я вас прошу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Ірино, послухайте народних депутатів ще, інші думки. Будь ласка.

 

ЯРИНІЧ К.В. Народні депутати. послухайте народного депутата, будь ласка. Колеги, я вас дуже прошу, ми тільки що повернулись, щойно повернулись, чому ми затримались, тому що була така нарада і декілька слів  хочу сказати. Вона досить напружена, розумієте. Там дуже багато думок, багато людей збирається. На завтра  теж призначена  чергова така нарада. Ми тільки завтра будемо  знати,  як розгортаються події, в якому напрямку ми рухаємося. Тому що там є не один десяток  зауважень, і порозумітися треба, процес іде. Але хочу звернути увагу і на інше. У нас на сьогоднішній день уже є  інформаційна війна, ви знаєте про це, з приводу цих трьох груп, які підготували  законопроекти. Тому  затягувати цей процес теж небажано.

Тому у мене є пропозиція така. Завтра у нас уже   є зустріч о  пів на дванадцяту. Буде уже результат. Я прошу вас, якщо ми  надамо  таку інформацію, якщо це можна,  зібратися у  п'ятницю, було б непогано, якщо   буде вирішення  питання.  Тому що з наступного тижня, я боюся,  що може  не бути кворуму. Я особисто, звичайно, буду, але я так чую по думках, що ми не зберемося. Але знову ж  затягувати цей процес  і  організація  пацієнтів каже про те, що  якраз затягують люди, які сидять у Верховній Раді. Ну це неправильно.  Нас зараз  звинуватять, що ми не збираємося, що ми не зібрали комітет, що  ми затягуємо цей процес…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас є планові засідання комітету. Якщо потрібне буде  екстрене засідання комітету, ми приймемо…

 

_______________. На коаліційній  сьогодні фракції…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми приймемо рішення.  І голова комітету… Повірте,  12 депутатів зібрати –  жодної проблеми немає. Будемо…

 

_______________.  Коли наші  лідери прийшли з фракції, вони сказали що?  Про те, що  на цьому тижні законопроект  взагалі повинен попасти в сесійний зал. Так було, колеги?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Куди в сесійний зал?

 

_______________. Так, на цьому. так

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо буде готовий законопроект, ми зберемося зранку о  9 годині  в будь-який день на дострокове засідання комітету.  Майте собі спокій.  Ми  зараз  говоримо про планове  наше засідання. Планове засідання  11-го, в середу має відбутися, тому що у нас робота в комітетах, а не на округах. Я розумію, що хто хоче їздити  на округи, я також мажоритарник і також маю бажання  поїхати на округ.  Але давайте діяти  за нашим регламентом і   за роботою. Тому планове засідання – середа, 11 число. Будуть дострокові засідання, значить будуть дострокові та і все.

 

_______________. Давайте проголосуємо.

 

_______________. ………, а у мене прохання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, кажіть.

 

_______________. Мені в середу, особисто мені, потрібно добиратися зі Львова. І якщо   буде в першій половині дня, я просто фізично не встигну. Тому  у мене прохання, якщо будете проводити засідання після другої години. Це є перше.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Однозначно.

 

_______________. І друге питання. Враховуючи, що будуть кромсати думки, хто ж все-таки освоїть 4 мільярди, можуть не дійти до спільної точки зору. Якщо буде щось не готове, попередити нас про те, що комітет…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Обов'язково секретаріат повідомить усіх перед тим, обов'язково, що тих, особливо тих мажоритарників, які будуть за межами Києва. Володимир Мирославович, та? Ви попередите. Час – 14 година традиційно, в яку ми збираємося, 14 година.

Щодо тих питань, які ми, там, маємо розглянути. Перше – проекти законів. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів шляхом здійснення державних закупівель і залучення міжнародних організацій (2150). Альтернативний 2151 і 2152. Ми ставимо їх в порядок денний.

Законопроекти, з опрацювання яких комітет не є головним: про внесення змін до Податкового кодексу щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезенням і постачанням лікарських засобів (2151), а також альтернативні 2151/1 і 2151/2, а також проекти законів про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (щодо забезпечення закупівель лікарських засобів і виробів медичних за кошти державного бюджету із залученням спеціалізованих установ ООН) (номер 2152) і альтернативний до нього 2152-1.

 

_______________. І еще 2152.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі сказали, та, всі сказали. Це на 11 березня.

НА 18 березня, 14.30, середа, коли у нас буде сесійний тиждень. Проект Закону України про порядок продовження реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях і місті Києві (реєстраційний номер 2050), а також законопроекти, де ми не є головними – це проект Закону про внесення змін до розділу VI "Прикінцеві" та "Перехідні положення" Бюджетного кодексу України щодо фінансування реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях, в Києві, 2134. Також проект Закону Україна про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спиртно-етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв та тютюнових виборів" щодо реалізації лікарських засобів, що містять спиртові або водно-спиртові настої, 2135 реєстраційний номер.

Також проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку призову на військову службу медичних працівників, реєстраційний номер 2145.

А також інші питання. Це проект рекомендацій слухань у Комітеті на тему "Про реформу охорони здоров’я в Україні", прийняття рішення.

Оце порядки денні. Також ви пам’ятаєте, у нас була пропозиція, і ми приймали рішення провести слухання в березні місяці щодо Закону "Про лікарські засоби" народного депутата Шипка зареєстрований. І альтернативний вже зареєстрований. Нам потрібно визначитися, коли ми будемо проводити ці комітетські слухання, тому що там прописано в нашому плані березень місяць.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бо на квітень перенесено. Там заплановано на квітень у нас комітетські слухання по лікарському самоврядуванню просто. Тому подумайте, народні депутати.

 

_______________. (Не чути) … європейських експертних організацій…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. То ми для цього і влаштовуємо комітетські слухання…

 

_______________. …березня не буде…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще не буде, так?

 

_______________. Я пропоную… (не чути) …….. перенести на квітень. Цей законопроект ще знаходиться ……………. в місті європейських…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Майте на увазі, що до 18-го числа ми маємо визначити, бо березень закінчиться. Поки що план…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я листа написав ще дкілька тижнів тому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він є. Це якраз він і є. Я про це говорю. Я про це зараз говорю. Про те, що ми повинні визначитися, коли ми маємо відтермінувати, на яке число. Прошу, до 18-го березня визначитися, добре? Щоб на засіданні комітету 18-го березня ми визначили конкретну дату цих слухань.

Далі. Лист ще у нас від народного депутата Бахтеєвої. Засідання круглого столу на тему: "Фінансування державних програм в сфері охорони здоров'я та програм державних закупівель МОЗ України у 2015 році. Стан, виклики, перспективи". Круглий стіл в одному з днів з 10 по 13 березня, за пропозицією Тетяни Дмитрівни.

Якщо ми запланували засідання 11 березня, наприклад, ми могли би провести круглий стіл і засідання комітету 11 березня.

 

_______________. А у нас не будет конфликта между рассматриваем законопроектом щодо закупивэль.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як варіант. Після проведемо, або до.

Тетяно Дмитрівно, ваша ініціатива? Що ви скажете?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Я прошу, Олег Степанович, еще учесть мою также просьбу о том, чтобы провести на заседании комитета по вопросам здравоохранения, вопрос рассмотреть о состоянии фармации на сегодняшний день. Потому что скачкообразные цены. Сегодня уже в 3, в 4 раза подорожавшие медикаменты, многие очень отсутствуют. Поэтому я направила письмо Премьер-министру Украины с просьбой провести отдельное расширенное заседание Кабмина с участием народных депутатов, кто будет также принимать участие от нашего комитета. А также общественных организаций, производителей, дистрибьюторов лекарств.

Вот, мне сказали, что, возможно, на следующей неделе это будет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що комітет міг би підтримати таку пропозицію і також прийняти участь активно, коли буде засідання уряду.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Да. Поэтому на следующей неделе, мне сказали, что это возможно и нас тогда пригласят.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Щоб нас завчасно повідомили тільки.

 

БАХТЕЄВА Т.Д.  Повідомлять. Поэтому, о госзакупках через неделю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але давайте ми повернемося до вашої пропозиції. З 10 по 13 березня, ви написали пропозицію.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. После двадцатого.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Значить, тоді після двадцятого. Гаразд. Приймемо на засіданні 18 числа. Добре?

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Приймається. Зараз ще одне.

 

_______________. Я давав інформацію щодо відомчих лікувальних закладів. Цей законопроект вже пройшов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На наступне засідання комітету ви пропонували.

 

_______________. Я не почув, його там немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Значить, прошу під протокол включити на наступне засідання комітету запропонований законопроект, поданий  групою народних депутатів  на чолі  з  Яринічем, щодо відомчих закладів охорони здоров'я.  Номер 1827. А, 1897.  

Інші пропозиції будуть ще щодо...? (Шум у залі)  Так, на 11 число.  Якщо 11-го не встигнемо розглянути, значить буде тоді  18 числа автоматично.  Ну нічого, не встигнемо, перенесемо, я вас прошу.  Треба бути готовим завжди.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, висновки комітету є.

Інші  пропозиції будуть якісь до порядку денного на   11 і на  18? Немає. Шановні народні депутати,  ми маємо голосувати це, цю пропозицію.

Хто за те, щоб затвердити такий план попередній, прошу голосувати.

Хто – "за"?  Проти? Утримались? Немає.  Прийнято одноголосно.

Порядок денний у нас вичерпаний. Якщо є  ще якісь у "Різному" запитання, пропозиції, будь ласка.

 

_______________.  Запитання. Прошу сказати точно.  Значить на цьому тижні  ми більше не збираємося?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Планово не збираємося. Ми можемо зібратися позачергово у п'ятницю, теоретично.

 

_______________. Це можемо?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можемо, так. Але поки  що –  ні. Якщо буде готовий законопроект.

 

_______________. Зрозуміло. Я хочу перейти від теорії до практики. Враховуючи, що ми можемо  не зібратися, я від  себе  і всіх своїх колег вітаю всіх жінок  з наступаючим  святом.  Бажаю  їм весни  в душі, в тілі, в почуттях. І нехай вони  завжди залишаються жінками. Ми вас любимо.

 

_______________. Дуже вам дякуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми всі приєднуємося до таких гарних  привітань майбутніх. (Оплески)

 Дякую всім членам комітету, всім присутнім, Міністерству охорони здоров'я за оперативну роботу.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку