СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань охорони здоров’я

 

17 червня 2015 року

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, розпочинаємо засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я. У зв’язку з відсутністю голови комітету, пані Ольги Богомолець, засідання комітету буду проводити я, перший заступник голови комітету Корчинська Оксана Анатоліївна.

Сьогодні на засіданні присутні народні депутати: пані Сисоєнко, пані Бахтеєва, пані Колганова, пан Біловол, пан Шурма, пан Мусій, пан Кириченко, пані Корчинська. Відсутні: Богомолець Ольга Вадимівна ( вона оформила відпустку за свій рахунок), Яриніч зайнятий на окрузі у зв’язку з візитом Президента України, є офіційно його письмова заява і Андрій Шипко без попередження.

 

БІЛОВОЛ О.М. Він зараз підійде.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Добре. Отже, на засіданні присутні 8 членів комітету. Кворум є, пропоную розпочати засідання.

Шановні народні депутати, вам були роздані матеріали до засідання комітету. Попередньо всі одержали? Так. Хочу наголосити, що до розданих матеріалів комітету надійшли  пропозиції від народних депутатів України, членів Комітету з питань охорони здоров’я, включити до порядку денного засідання комітету до підрозділу «Інші питання порядку денного» розгляд наступних питань: звернення першого заступника голови комітету Корчинської О.А. щодо необхідності проведення «круглого столу» з питань міжнародної допомоги, спрямованої на забезпечення виконання заходів Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/ СНІД на 2014-2018 роки, протидії захворюванню на туберкульоз на 2012-2016 роки та відповідальності уряду України за фінансування програм протидії ВІЛ, туберкульозу та програми замісної підтримувальної терапії. Я пропоную включити це до розгляду. Виступ надається голові правління БФ «Пацієнти України» Шерембею Дмитру Олеговичу.

І друге. Це наше спільне звернення, моє та Ірини Сисоєнко, щодо нагородження подякою від комітету медичних працівників. Тут написано, що учасників АТО, але пані Ірина зазначила, що не тільки учасників АТО, а і тих лікарів, які допомагали рятувати наших поранених.

Я хочу запитати  у членів комітету чи є у вас додаткові питання до розділу «різне»?

 

СИСОЄНКО І.В. У мене  дві пропозиції, вони є. Я так розумію, що ми повинні вирішити щодо їх заслухання. Це внесення змін до постанови Кабміну № 920 з приводу передачі донорської крові. Це пропозиція щодо формулювання тексту, щоб викласти це у редакції, щоб передавати з обласних відділень на службу крові до зони АТО безкоштовно. Це дуже важливо і це є моєю пропозицією до змін до постанови Кабміну.

І друге питання. У зв’язку з необхідністю в закладах охорони здоров’я такої посади як психолог, зараз питання психологічної реабілітації дуже гостро стоїть для військовослужбовців, то рекомендувати МОЗу провести нараду у форматі «круглого столу», також за участю народних депутатів та вирішити проблему залучення практичних психологів до роботи у закладах охорони здоров’я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дякую, пані Ірино. Прошу підтримати порядок денний з врахуванням доповнених питань, які надійшли. Перші два питання не потребують додаткової підготовки, це тільки звернення. Питання, озвучені пані Іриною, я так розумію, що ви нас проінформуєте, тому що вони потребують додаткової інформації.

Якщо ви не проти того, щоб підтримати даний порядок денний з зазначеними додатковими питаннями, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

 

З ЗАЛУ. Якщо можна, то при голосуванні називайте прізвища народних депутатів. Це для стенограми.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. В даному разі всі присутні народні депутати  проголосували одноголосно за порядок денний.

Розглядаємо перше питання – проект закону України про внесення змін до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» (щодо забезпечення справедливої оплати праці працівників бригад екстреної медичної допомоги) (р.№ 1164), поданий народним депутатом України Соболєвим С.В.   Це друге читання. Інформувати про проект прошу заступника голови комітету пані Сисоєнко.

 

СИСОЄНКО І.В. Шановні колеги, ми з вами прийняли у першому читанні законопроект про екстрену медичну допомогу, також ми проговорили на засіданні комітету, що цей законопроект потребує доопрацювання. Мною внесені декілька поправок і я прошу, щоб ми їх прийняли за основу як такі, що подані до підготовки законопроекту до другого читання.

Перша поправка стосується зміни назви цього законопроекту. Оскільки зміни стосуються саме внесення змін до статті 11 Закону «Про екстрену медичну допомогу», тому пропоную і  назву законопроекту також  викласти відповідно до норм законодавчої техніки і сформулювати у вигляді – законопроект про внесення зміни до статті 11 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» (щодо забезпечення справедливої оплати праці працівників бригад екстреної медичної допомоги).  Це перша моя правка, яку я подала до цього законопроекту.

Далі. Наступною правкою…

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пані Ірино, я перепрошую, як зручно буде: ми можемо голосувати за кожну правку, тому що там нам треба голосувати, хто підтримує, а хто не підтримує. Скажіть, будь ласка, ви будете представляти тільки свої правки, чи в тому числі і інших депутатів? Тому що у нас тут перша правка народного депутата Давиденка.

Давайте тоді підемо по всім правкам. Швиденько їх пройдемо і голосуємо за кожну правку.

 

СИСОЄНКО І.В. Перша правка народного депутата Давиденка – викласти назву законопроекту про внесення змін до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» (щодо забезпечення справедливої оплати праці працівників системи екстреної медичної допомоги). Моя особиста думка, що ця правка повинна бути відхилена і у зв’язку з цим мною була запропонована альтернативна редакція зміни назви цього законопроекту, яку я тільки що озвучила.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Хто підтримує пропозицію пані Ірини, щоб першу правку відхилити? Хто за?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Подождите.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ви хочете виступити по першій правці?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Так, по першій та по другій. Є таблиця попередня, и я так понимаю, что из контекста мы говорим исключительно о бригадах. Я як людина, яка працювала у системі невідкладної швидкої допомоги, скажу про те, що крім бригад есть диспетчера, которые тоже находятся.

 

БІЛОВОЛ О.М. Вони враховані. В законі прописано, що тільки система.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Тогда мы должны сказать, что это система и надо поддерживать, что это система, а не бригады.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Зараз я поясню. Різниця в пропозиції депутата Давиденка і нашої колеги пані Ірини є в тому, що у  депутата Давиденка далі іде в лапках – «щодо забезпечення справедливої оплати праці працівників системи екстреної медичної допомоги». Ось про це іде мова. А в правці пані Ірини говориться щодо забезпечення справедливої оплати праці бригад екстреної медичної допомоги.

Якщо пані Ірина зараз просто змінить слово «бригад» на систему праці  працівників, не бригад, а працівників, тому що мається на увазі, що  Олексій Кириченко як людина, що працювала там, то бригади, це ті, хто виключно виїжджає на виклики. А мова іде про те, що оплату ми забезпечуємо в тому числі тим диспетчерам, котрі керують бригадами на місці, але вони не є членами бригади. Тому, якщо ви згодні, тому що в цьому плані у депутата Давиденка те, що в лапках, більш справедливо через те, що це не бригад, а працівників.

 

ШУРМА І.М. Я хочу вам сказати, що мова іде про справедливу оплату праці медичних працівників, які працюють в системі екстреної медичної допомоги. Якщо ви почитаєте базовий закон, то сюди не можуть входити: електрики, бухгалтери, секретарі.

 

РУДИЙ В.М. Може дати слово фахівцю, яка працювала над цим законопроектом? Світлана Іванівна, будь ласка.

 

ЗБРОЖЕК С.І. Шановні народні депутати, базовий закон передбачає, що оці доплати, про які зараз іде мова, поширюються на всіх медичних працівників, які надають медичну допомогу або забезпечують надання медичної допомоги. Наказом Міністерства охорони здоров’я визначено посади центрів екстреної медичної допомоги і ось ці диспетчери входять до переліку медичних працівників. Тому на них будуть поширюватись ці вимоги.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Це зрозуміло. Але в назві ми кажемо про оплату праці бригад.

 

ЗБРОЖЕК С.І. Правильно. Якщо ми оцю редакцію вкладемо в діючий закон, то буде написано, що  медичні працівники системи екстреної медичної допомоги та водії бригад мають право. 

 

РУДИЙ В.М. В цьому є проблема. Зараз  їм треба ці пільги дати, тому саме таким чином це сформульовано.

 

ЗБРОЖЕК С.І. Діюча редакція уже поширюється. А сюди треба перенести – лише водії, які відносяться до не медичних працівників.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я тогда все-таки не понимаю, почему тогда не система?

 

ЗБРОЖЕК С.І. Якщо ми візьмемо штатний перелік, то в цю систему входять секретарі-друкарки, копіювальники, маляри і так далі. Якщо подивитись той перелік, то на 79 медичних посад 140 не медичних.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я перепрошую, я так розумію, що зараз суперечка стосовно двох слів в лапках. Ви зараз скажіть, як правильно назвати.

 

ЗБРОЖЕК С.І. Якщо приймається пропозиція стосовно того, що ці вимоги треба поширити лише на водіїв, то треба залишити поправку Ірини Володимирівни Сисоєнко.

 

ШУРМА І.М. Колеги, якщо почитаєте основний закон, то там чітко прописано, що відноситься до бригад. Мова завжди ішла про водіїв, які практично працюючи з лікарями, фельдшерами, санітарами, завжди несли навантаження і в них рівень зарплати завжди потерпав. Мова іде про те, щоб водії як члени бригади отримали справедливу оплату праці.

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я так розумію, що мова іде виключно про бригади, тому що туди не входили безпосередньо водії. І тому у пані Ірини правильна дійсно назва, тому що це стосується тільки тих, на кого не було поширення.

Шановні колеги, прошу проголосувати за те, щоб першу поправку Давиденка відхилити. Хто за? Одноголосно.

Тепер пані Ірина представила свою поправку і ми її розібрали. Хто за те, щоб підтримати поправку пані Ірини, прошу голосувати. Одноголосно.

Ідемо далі. Прошу, пані Ірина.

 

СИСОЄНКО І.В. Наступна поправка від народного депутата Ленського, яка звучить наступним чином, щоб частину першу замінити на розділ перший та відповідно розділом першим викласти пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про екстрену медичну допомогу». Ця поправка редакційно врахована.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, пропоную проголосувати за цю поправку. Хто за? Одноголосно.

 

ШУРМА І.М. Це редакційна поправка. Ви зразу кажіть, де редакційна, а де пропозиція.

 

СИСОЄНКО І.В. Добре. Наступна поправка народного депутата Давиденка така  сама, що там у частині першій цифру 1 замінити на літеру «і». Так само врахована.

КОРЧИНСЬКА О.А. Тобто ми її враховуємо. Всі – за. Якщо є зауваження, ви кажіть.

 

СИСОЄНКО І.В. Далі. Моєю поправкою є, що в частині четвертій статті 11 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» після слів «медичної допомоги» доповнити словами «та водіїв бригад екстреної медичної допомоги». Я думаю, що обґрунтування не потрібно.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Давайте, щоб потім у нас не було ніяких питань, проголосуємо. Хто за дану поправку? Одноголосно.

 

ШУРМА І.М. Ще один нюанс. Володимир Мирославович дуже цінно підказав, що заради цієї фрази «та водіїв бригад екстреної медичної допомоги» цей закон прописаний.

 

СИСОЄНКО І.В. Далі поправки Шипка, Шиньковича, Давиденка, Ленського. Вони або відхилені або враховані частково. І є редакційні поправки, які також враховані. Остання поправка стосується саме  терміну введення цього законопроекту. Я пропоную, щоб цей термін був з 1 січня 2016 року, щоб ми ці кошти додаткові передбачили у бюджеті.

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  Шановні колеги, хто підтримує висновок нашого комітету  стосовно поправок: поправка № 6  відхилено і пункт 1 викладено у редакції; поправка № 7 відхилена і пункт 1 у новій редакції; поправка № 8 відхилена і пункт 1 викладено у новій редакції; поправка № 5 – запропоновані доповнення не є предметом регулювання статті 14 Закону України «Про екстрену медичну допомогу»; поправка № 9 врахована частково - термін набрання чинності  з дня наступного за днем його опублікування не може бути встановлений відповідно до Бюджетного кодексу України; поправка №10 депутата Ленського врахована частково, бо термін набрання чинності з дня наступного за днем його опублікування не може бути встановлений відповідно статті 27 Бюджетного кодексу України; поправка № 11 врахована по суті і поправка № 12 врахована у зв’язку з тим, що ми погоджуємось, що дія закону вводиться з 1 січня, тому що це стосується нового бюджетного року.

Хто підтримує дані поправки, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хо утримався? Дякую. Одноголосно.

 

РУДИЙ В.М. Треба прийняти рішення, що на друге читання.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Перепрошую. Шановні колеги, чи будуть у вас зауваження, пропозиції до даного законопроекту? Немає. Є пропозиція схвалити проект закону в його остаточній редакції. Хто за, прошу голосувати. Хто проти? Хто утримався? Дякую. Одноголосно.

Шановні народні депутати, переходимо до другого питання порядку денного – про проект закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації надання домедичної допомоги (р. №1516), поданий народними депутатами Тетяною Дмитрівною Бахтеєвою, паном Біловолом, паном Шипком. Автори остаточної редакції - народні депутати України,  члени Комітету з питань охорони здоров’я. Це друге читання. Іноформувати про законопроект буде заступник голови комітету пані Ірина Сисоєнко.

 

СИСОЄНКО І.В. Я хочу ще раз наголосити на актуальності і дуже високій суспільній потребі в цьому Законі України щодо організації надання домедичної допомоги. Всім нам відомо, що велику кількість життів людей можна було б зберегти, попередити певні шкідливі наслідки за рахунок того, щоб в нашій державі була побудована належна обізнаність та вміння щодо надання домедичної допомоги людьми, які безпосередньо беруть участь як на підприємствах, організаціях, державних установах, правоохоронних органів, щоб ці працівники мали відповідне вміння.

Цей законопроект містить ряд поправок, які внесли народні депутати України. Я вважаю, що немає потреби перераховувати кожну з них. Я тільки зазначу, що комітетом підтримано поправку № 1 народного депутата Мусія Олега Степановича, наступну поправку № 2 народного депутата Шипка також врахувати, поправку №3 народного депутата Мельничука є пропозиція відхилити, так само відхилити пропозицію № 4 народного депутата Гуляєва.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пані Ірино, потім депутати будуть запитувати, чому відхилили, то може для протоколу пояснювати, чому відхилюється.

 

СИСОЄНКО І.В. Перед кожним народним депутатом є перелік поправок, тоді мені доведеться все повністю зачитувати.

 

БІЛОВОЛ О.М. Та не треба.

 

СИСОЄНКО І.В. Дякую. Також є пропозиція врахувати поправку № 5 народного депутата Мусія, врахувати редакційно поправку № 6 народного депутата Левченка, відхилити поправку № 7 народного депутата Шипка. Також редакційно врахована поправка № 8 народного депутата Шипка, № 9, №1 0 народного депутата Ленського відхилити і пропозиція народного депутата № 11 Шипка є рекомендація врахувати. Врахувати поправку 12, поправку № 13 народного депутата Гуляєва врахувати частково редакційно і врахувати редакційно поправку № 14 народного депутата Шиньковича.

Поправки № 15, № 16, № 17 народного депутата Шипка врахувати, поправку № 18 народного депутата Шиньковича врахувати частково редакційно і також врахувати поправки № 19, № 20, № 21 народного депутата Шибка, поправку № 22 народного депутата Мусія також врахувати, поправку № 23 Шипка врахувати. Поправку № 24 народного депутата Мельничука також врахувати, поправку № 25 народного депутата Левченка врахувати.

На цьому все. Дуже велика кількість поправок до цього законопроекту, що свідчить про те, що депутати дуже відповідально віднеслись до цього законопроекту. Тому є пропозиція, що за цією редакцією, яка роздана всім народним депутатам, прийняти за основу в якості підготовки законопроекту до другого читання. Пані Оксано, ставте на голосування.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так. Скажіть, будь ласка, ось депутат Ленський може не буде сперечатись щодо своїх поправок, але знаючи, як працює Кабінет Міністрів, якраз зауважив, чи недоцільно все ж таки, щоб ми спирались на той орган, який відповідає за охорону здоров’я в країні, тому що ця поправка № 10, що в абзаці шостому пункту 2 законопроекту, де Кабінету Міністрів України надаємо функцію, а не центральним органам виконавчої влади.

 

СИСОЄНКО І.В. Справа в тому, що центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику в системі охорони здоров’я, є Міністерство охорони здоров’я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Навпаки, от якраз він просить її врахувати. Якщо можна, то повернутись до цієї поправки, тому що він вважає за доцільне, щоб корегувалось це центральним органом виконавчої влади, а не Кабінетом Міністрів.

Скажіть, будь ласка, у мене запитання до авторів законопроекту, ви погоджуєтесь з депутатом Ленським, що не Кабінетом Міністрів регулюється, а все ж таки центральним органом виконавчої влади? Тобто в даному разі є пропозиція  - не відхилити, а прийняти цю поправку.

 

СИСОЄНКО І.В. Наскільки я зрозуміла, в  даному випадку іде мова щодо визначення норм, які встановлюються Кабінетом Міністрів України, не Міністерством охорони здоров’я, а певним нормативним актом, саме постановою Кабміну.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, я дуже вдячна експертам нашого комітету, які показали мені наказ. Мова іде про домедичну допомогу, і це не тільки стосується Міністерства охорони здоров’я, а стосується і інших міністерств, тому що це відомства та організації інших міністерств. Тому я підтримую все ж таки висновок пані Ірини, щоб відхилити цю поправку.

 

ШУРМА І.М. Я пояснюю, ніколи наказ міністра охорони здоров’я не буде мати більшої сили, ніж постанова Кабінету Міністрів.

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, чи ще є пропозиції, зауваження до законопроекту? Немає. Тоді прошу проголосувати за закон в цілому. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно. Рішення прийнято.

Переходимо до третього питання порядку денного – про проект закону України про внесення змін до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (щодо удосконалення роботи первинної медичної допомоги) (р. №2648), поданий народним депутатом України Шпеновим. Чи присутній на засіданні комітету автор законопроекту?

 

РУДИЙ В.М. Від нього є лист про перенесення розгляду цього законопроекту.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, хто підтримує ініціативу автора законопроекту про перенесення розгляду і розглядати в його присутності. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

 

РУДИЙ В.М. Там є один нюанс, що він просить без нього не розглядати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я прошу для протоколу зазначити, що в даному разі автор законопроекту просить перенести розгляд законопроекту.

Переходимо до розгляду четвертого питання – про проект закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо врегулювання законодавства у сфері застосування запобіжних заходів щодо особи, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного характеру або вирішувалось питання про їх застосування) (р. 1242), поданий народними депутатами України Левченком, Осуховським, Іллєнком, Бубликом, Марченком, Головком, Рудиком. Чи присутні на засіданні комітету один з авторів або чи є уповноважені  представники авторів законопроекту? Немає. Чи є письмові заяви? Теж немає.

Скажіть, будь ласка, які є пропозиції по розгляду даного законопроекту?

 

БІЛОВОЛ О.М. Повинні бути присутні автори або уповноважені особи від народних депутатів.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тобто є запитання до цього законопроекту, тому народні депутати пропонують перенести розгляд і проінформувати авторів законопроекту, що ми просимо або їхньої присутності або довірених осіб.

Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Утрималась пані Ірина Сисоєнко. Більшість за.

Переходимо до наступного питання – про проект Постанови Верховної Ради України про звільнення О.Квіташвілі з посади міністра охорони здоров’я (р. №2864), поданий народними депутатами України Деркачем, Шипком, Бандуровим, Развадовським, Молотком, Папієвим, Єремєєвим. Чи присутні на засіданні автори проекту постанови або їхні уповноважені представники? Немає.

Скажіть, будь ласка, є письмова заява?

 

РУДИЙ В.М. Немає.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шипко, він же член нашого комітету.

 

БІЛОВОЛ О.М. Коли підійде, тоді і розглянемо, а зараз немає нікого.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Які будуть пропозиції? Перенести розгляд чи все ж таки розглядати? Як головуюча я просила пана Мусія представити цю постанову.

 

СИСОЄНКО І.В. Давайте будемо розглядати.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Подождите. Если член комитета Шипко, который обычно посещает заседания комитета…

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Его срочно вызвали.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Его вызвали, поэтому давайте дадим человеку шанс.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, яка перша пропозиція?

 

БІЛОВОЛ О.М. Перенести на наступний раз, тому що немає суб’єктів законодавчої ініціативи.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Поступила перша пропозиція, щоб перенести розгляд постанови у зв’язку з відсутністю авторів. Хто за? Пані Колганова, пан Кириченко, пан Шурма, пан Біловол. Хто проти? Хто утримався? Утримались пан Мусій, пані Сисоєнко, пані Корчинська, пані Бахтеєва.

Друга пропозиція. Хто за те, щоб розглядати цю постанову у відсутності авторів. Хто за? Народний депутат Мусій, народний депутат Сисоєнко, народний депутат Бахтеєва. Хто проти? Пан Кириченко, пан Шурма, пан Біловол. Утрималась пані Корчинська.

Отже. За перше рішення у нас проголосувало 4 народних депутати.

 

БІЛОВОЛ О.М. Немає більшості голосів за розгляд цього питання.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. В зв’язку з тим, що жодне рішення не набрало більшості голосів, переходимо до наступного питання. Пан Володимир, я прошу вас зробити пану Шипку дзвінок, що ми це питання могли би перенести і розглянути сьогодні, якщо він підійде. Це було б коректно. Поки що робимо зупинку на цій постанові.

Розглядаємо наступне шосте питання – проект постанови про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Про військово-медичну доктрину України (доопрацьований з урахуванням зауважень і пропозицій учасників парламентських слухань, що відбулись 20 травня 2015 року). 

 

СИСОЄНКО І.В. Та ні, у нас шостим пунктом іде проект закону (р. № 2637).

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  У мене шостим пунктом про військово-медичну доктрину.

 

КОЛГАНОВА О.В. А у меня проект закона (р. № 2637).

 

РУДИЙ В.М. Шановні народні депутати, я поясню.  Ви отримали не два документи, ви отримали спочатку проект порядку денного, який ми голосували на минулому засіданні комітету, де було питання про військово-медичну доктрину, а потім ви отримали порядок денний комітету. Але після того як вам був відправлений цей порядок денний з матеріалами, голова комітету написала мені електронною поштою, що вона просить перенести розгляд питання про військово-медичну доктрину. Відповідний лист є.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тобто пані Богомолець попросила перенести розгляд цієї постанови. Правильно? Тоді я зараз пропоную проголосувати порядок денний, тому що у нас два порядки денних.

Я зараз все ж таки прошу шостим питанням,  порядок денний, який я як головуюча ставила останній, отриманий від комітету, тому я прошу проголосувати, щоб шостим питанням був проект постанови про Рекомендації, а потім за порядковим номером. Хто за те, щоб шостим питанням був проект постанови як за останньою редакцією комітету?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Так мы же за него проголосовали.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Он же стоит в повестке дня.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я скажу, що в одних депутатів, яким надійшла пошта, шостим питанням іде проект постанови про парламентські слухання, а в мене порядок денний комітету.

 

(Іде загальна дискусія)

 

РУДИЙ В.М. Ще раз поясню. Порядок денний був сформульований і попередньо погоджений, потім депутати вносять пропозиції. Внесли пропозиції пані Корчинська, пані Сисоєнко, пані Богомолець також внесла пропозицію, щоб вилучити це питання з порядку денного. Я показав її лист, надісланий електронною поштою.

 

СИСОЄНКО І.В. У нас є порядок денний. Ми його одержали, за нього проголосували і треба іти по ньому.

 

РУДИЙ В.М. Я ще раз кажу, що ось є матеріали: всі листи, які стосуються внесення змін до порядку денного.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я в даному разі ще раз кажу, що автор цього проекту, постанови Верховної Ради про Рекомендації, передала нам лист про те, що вона просить вилучити з порядку денного. Хто за те, щоб сьогодні вилучити з порядку денного проект про Рекомендації.

 

РУДИЙ В.М. Його немає в порядку денному.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, в даному разі прошу перейти до шостого питання порядку денного – про проект закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо обігу та реклами біологічно активних добавок (р. № 2637), поданий народними депутатами України Мацолою, Дзюбликом, Кривенком, Колгановою і Матейченком.

Прошу проінформувати про законопроект народного депутата України, секретаря комітету, автора законодавчої ініціативи пані  Олену Колганову.

 

КОЛГАНОВА О.В. Шановні колеги, щодо цього законопроекту. Метою законопроекту є захист населення від несприятливих наслідків недобросовісного розповсюдження біологічно активних добавок шляхом встановлення законодавчих обмежень обігу та  реклами саме цих продуктів.

 Для досягнення поставленої мети пропонується вирішити такі завдання: законодавчо закріпити визначене поняття «біологічно активна добавка», обмежити її рекламу, передбачити здійснення роздрібного продажу виключно в аптеках, де ці продукти розміщуються в окремому, спеціально обладнаному місці.

Это так коротенько, чтобы долго не рассказывать. Смысл такой, что вот эта вся красота, которая продается из любой дырочки, она должна продаваться исключительно в аптекахи в специально отведенном месте, в рекламе в обязательном порядке и тут тоже есть перечень требований. И должно быть очень крупно, 15% от объема, как идут требования по репликам про Минздрав и все остальное о том, что это  ни есть лікарським засобом.

Вот собственно все. Это основа самого проекта. В нем из того, что я понимаю, есть  некоторые вещи, недоработанные до конца, особенно то, что касается ограничения с точки зрения рекламы, формулировок для рекламы, поэтому моя просьба как одного из соавторов законопроекта  рассматривать его для первого чтения, чтобы ко второму вносить все эти изменения.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді інформую, що висновок ГНЕУ такий, що вважає  прийняття акту недоцільним та звертає увагу на те, що в проекті не враховано відповідно до пункту 11 Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів від 22 липня 2014 року і Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», викладений у новій редакції. ГНЕУ вважає, що вони не врахували цю нову редакцію, тобто Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», який набирає чинності з 20 вересня 2015 року.

ГНЕУ вважає, що є недоцільним прийняття, але співдоповідач у нас пані Ірина Сисоєнко. Прошу, пані Ірино.

 

СИСОЄНКО І.В. По-перше, у мене є питання до співавтору законопроекту. Все ж таки хочеться почути ту проблему і механізм вирішення цієї проблеми, який несе даний законопроект. Якщо можна, то, будь ласка, чітко сформулюйте ту суспільну проблему, якою ви намагаєтесь вирішити якісь взаємовідносини.

 

КОЛГАНОВА О.В. Это адресная реализация этого продукта, то есть биологически активная добавка, исключительно в аптеках, и о котором должно быть написано, что это не є лікарським засобом. Вот просто многие люди считают, что это есть некий препарат.

 

ШУРМА І.М. У мене до вас запитання. В преамбулі кожного закону завжди є визначена юридично термінологія термінів. У вас в преамбулі визначено, що таке «дырочка, из которой все продается»?

 

КОЛГАНОВА О.В. Конечно.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Вот эти нормы не существуют в ЕС.  Есть проект № 7007, автором которого являюсь я, он очень совершенно регулирует именно по БАДам, их рекламу, их продажу.

 

КОЛГАНОВА О.В. Давайте посмотрим.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Посмотрите. Вот ГНЭУ не рекомендует и нецелесообразным считает вообще принятие и рассмотрение данного законопроекта. Тем более, что уже отметили, что с 20 сентября вступает в силу Закон «Об основных принципах и требованиях к безопасности качества пищевых продуктов», то, что уже было принято, проголосовано. И то, что на сегодняшний день, согласно всем регламентам ЕС, у нас уже полностью все отработано.

 

КОЛГАНОВА О.В. Я не буду спорить на полном серьезе.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Я поддерживаю позицию, что нецелесообразно. К тому же, я считаю, что подобной формулировкой мы вводим людей в оману, потому что мы понимаем, что биологически активных добавок не существует. А когда мы вводим какое-то непонятное слово, мы этим рекламируем этот препарат, потому что мы ставим какую-то третью величину, которая людям непонятна. Если  мы слышим, что это биологически и что-то активное, то мы скорее способствуем рекламе препаратов.

Поэтому неправильно менять те нормы, о которых вы говорите. Давайте мы договоримся о том, что это не биологические добавки, а нутриенты. Это разные вещи.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Колеги, які ще будуть питання і зауваження?

 

СИСОЄНКО І.В. Я би хотіла додати, що відповідно до законодавства ЄС є поняття «дієтична добавка» і відсутнє визначення «біологічно активна добавка». Також внесення змін законопроектом відповідно до закону, який втрачає свою законну силу, я думаю, що воно  вже є недоречним.

Тому з великою повагою до колег по комітету, до шановних народних депутатів, але є пропозиція  – відхилити даний законопроект.

 

КОРЧИНСЬКА О.А.  Поступило дві пропозиції. Скажіть, будь ласка, чи будуть ще пропозиції? Ні.

Перша пропозиція автора законопроекту, пані Олени Колганової – проголосувати в першому читанні. Хто підтримує автора законопроекту, прошу голосувати. Хто за? Пані Олено, ви за.

 

КОЛГАНОВА О.В. Давайте на доопрацювання. Це моя особиста пропозиція як співавтора.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Відправити на доопрацювання. Тоді, якщо всі народні депутати не проти, то на голосування ставиться єдина пропозиція про те, щоб відправити на доопрацювання. Хто за?

 

ШУРМА І.М. Чекайте, у мене є пропозиція. Ми повинні коректно відноситись до наших колег по комітету, які є авторами законопроекту, то можливо запропонувати таку форму, щоб воно по протоколу не ішло, що відправляти на доопрацювання в зв’язку з тим-то і тим-то, а можливо, враховуючи обговорення,  автор скаже, що прошу сьогодні його не вносити.

БІЛОВОЛ О.М. Та вже домовились, що на доопрацювання.

 

КОЛГАНОВА О.В. Спасибо за поддержку.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я теж за коректність. Пані Олено, дуже вдячні за об’єктивний підхід до своїх законопроектів. Ще раз ставлю на голосування пропозицію, хто за те, щоб відправити на доопрацювання автору законодавчої ініціативи. Хто за?- Пані Колганова, пан Кириченко, пан Мусій, пані Сисоєнко, пані Корчинська, пан Біловол. Хто проти?  Хто утримався? Утримались пані Бахтеєва і пан Шурма. Дякую. Рішення прийнято.

Розглядаємо сьоме питання – про проект закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів безкоштовним харчуванням (р.№ 1834). Автори законопроекту – пан Левченко і авторський колектив.

Чи присутні на засіданні комітету автори законопроекту, чи є їх представники?

 

РУДИЙ В.М. Немає.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Є письмові заяви?

 

РУДИЙ В.М. Не було.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми цей законопроект розглядаємо, по-моєму, вже четвертий раз і його перенесли  у зв’язку з відсутністю авторів.

 

СИСОЄНКО І.В. Другий раз.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тільки другий раз. Які будуть пропозиції, шановні народні депутати? Перенести розгляд даного законопроекту в присутності авторів законопроекту. Чи будуть ще пропозиції? Ні.

Хто за дану пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

Шановні колеги, зараз ми переходимо до наших звернень, до різного. І стосовно проголосованого нашого порядку денного я надаю слово голові громадської організації Шерембею Дмитру Олеговичу.

 

СИСОЄНКО І.В. Вибачте, будь ласка, але в нашому порядку денному зазначено, що ми зараз розглядаємо восьме питання – про розгляд звернення генерального директора ТДВ «Інтерхім» А.Редера стосовно надання копії надісланого до комітету головою правління Союзу споживачів медичних послуг, лікарських засобів, виробів медичного призначення В.Онищенком листа з приводу обігу кодеїновмісних лікарських засобів.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я вибачаюсь. Є генеральний директор «Інтерхім»?

 

ЧУМАК О.В. Є представник.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Офіційний представник.

 

СИСОЄНКО І.В. У вас є доручення? Дайте, будь ласка, ознайомитись з дорученням.

 

ЧУМАК О.В. Я керівник «Інтерхіму».

 

СИСОЄНКО І.В. Якщо ви керівник, то, будь ласка.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пане Олександре, я перепрошую, просто в даному разі тут представлений  генеральний директор. Я прошу тоді вашу посаду для протоколу.

 

ЧУМАК О.В. Чумак Олександр Володимирович, директор ТДВ «Інтерхіму».

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Прошу.

 

ЧУМАК О.В. Останнім часом ведеться повна дискредитація нашого підприємства шляхом сфальсифікованих звернень деяких громадських організацій, які насправді не володіють ситуацією і вводять  в оману комітет.

Протягом останніх трьох років громадська організація, очолювана паном Оніщенком, кожен день дискредитує наше підприємство і в зв’язку з чим надали документи, які ввели в оману  комітет. Протягом останніх трьох років після введення рецептурного відпуску цього препарату, об’єм його ринку зменшився вже в 5 разів.

 

КОЛГАНОВА О.В. А какого препарата?

 

ЧУМАК О.В. Це кодеїновмісні препарати. Тут мова не іде про якийсь конкретний препарат. Їх  35 на ринку на сьогоднішній день. Онищенко розповідає всім байки, що «Інтерхім» травить всю країну і що тільки не робить. Я хочу сказати, що ми надали довідки членам комітету про те, що були прийняті Міністерством охорони здоров’я заходи і на сьогоднішній день рецептурний відпуск цієї продукції повністю ситуацію урівняв.

Тому я дуже прошу членів комітету не ставитись упереджено до тих заяв, які робляться псевдоорганізаціями, і провести розслідування з цього приводу, і надати належну оцінку таким зверненням. Це дискредитує наше підприємство, яке виробляє не тільки ці ліки, а і ліки, які пов’язані з наданням допомоги. Рівень знеболювання на сьогоднішній день  після отаких дій в країні знизиться за останні п’ять років майже на 70 відсотків. Таблетований морфін, який Міністерство охорони здоров’я попросило нас випустити, ми спалили в пічці.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я перепрошую, пане Олександр, можна уточнити? Ваше звернення до комітету стосується…

 

СИСОЄНКО І.В. Що саме ви хочете від комітету Верховної Ради?

 

ЧУМАК О.В. Значить, на попередньому засіданні було надано доручення  комітету за зверненням пана Онищенка посилити заходи контролю та надана недостовірна інформація. По-перше, ми попросили надати нам офіційний текст звернення для того, щоб ці матеріали були передані до суду. І, по-друге, припинити те звернення, яке було затверджено на комітеті.

 

СИСОЄНКО І.В. Ви сказали, що провести розслідування. Ми комітет Верховної Ради, і ми не займаємось розслідуванням.

 

ЧУМАК О.В. Але комітет надав таке доручення.

 

МУСІЙ О.С. Дозвольте?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так, прошу, Олег Степанович.

 

МУСІЙ О.С. Шановні народні депутати, я прошу звернути вашу увагу на те, що на звернення до комітету пана Оніщенка голова комітету без рішення комітету, я вважаю, що це неправильно, тому що насправді було звернення до комітету і ми мали би розглянути це звернення на засіданні комітету і тільки тоді прийняти рішення. Насправді рішення комітету прийнято не було. Натомість голова комітету підписала це звернення до Міністерства охорони здоров’я, до Міністерства внутрішніх справ і до інших органів.

Тому я вважаю, що ми мали  би це розглянути і прийняти  рішення про відкликання відповідних звернень і вказати голові комітету на те, що голова комітету не може діяти від імені комітету, коли комітет не приймає рішення.

 

З ЗАЛУ. А ви впевнені, що вона діяла від імені комітету?

 

МУСІЙ О.С. Аякже. Подивіться на бланк, це ж бланк Комітету з питань охорони здоров’я, а не особистий бланк народного депутата. Тим більше, що звернення було до комітету, а  не особисто до  депутата Верховної Ради.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скажіть, будь ласка, вас влаштовує таке в даному разі, тому що є дві пропозиції: або я як головуюча перенесу на наступне засідання комітету, щоб була присутня пані Богомолець, тому що в даному разі її підпис стоїть, чи ми підтримуємо пропозицію Олега Степановича Мусія щодо відкликання звернень.

 

МУСІЙ О.С. Окрім того,  до нас поступило звернення від генерального директора «Інтерхіму», яке озвучив просто директор «Інтерхіму» про те, щоби надати їм копію листа від споживачів. Я думаю, що ми повинні прийняти рішення і підтримати звернення. Я думаю, що ми можемо надати копію на вимогу генерального директора.

 

ШУРМА І.М. У мене є третя пропозиція. Я закликаю всіх колег, які приймають рішення, бути послідовними в тому, про що ми домовились. У відсутності ініціатора розгляду ми питання не розглядаємо.

Давайте подивимось, що написано. За пропозицією народного депутата України Богомолець: про розгляд звернення. Її немає? Немає.  

 

КИРИЧЕНКО О.М. Нет, подождите.

 

ШУРМА І.М. Что значит подождите?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Тут есть момент, который заключается в том, что есть человек, который говорит, что нарушена его честь.

 

СИСОЄНКО І.В. Я хочу сказать, что комитет не является следственным органом или судебным залом заседания, чтобы требовать от нас доказательства или копии каких-то решений. Давайте все-таки функции парламента не переводить в функции судебной системы.

Друге. Голова комітету підписала певне звернення і її зараз на засіданні немає. Ми навіть не знаємо, що вам на цю тему сказати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я з Ольгою Вадимівною на цю тему говорила. Скажіть, будь ласка, вас влаштує те, щоб перенести на наступне засідання, щоб була пані Ольга.

 

СИСОЄНКО І.В. Я вважаю, що потрібно  розглядати за присутності голови комітету.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Вас влаштовує рішення про перенесення розгляду?

 

ЧУМАК О.В. Якщо можна відкликати, то ми би просили відкликати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я вважаю, що Ольга Вадимівна без рішення комітету не мала права відправляти ці документи.

 

СИСОЄНКО І.В. Нехай доповість: чи мала право чи ні.

 

(Іде загальна дискусія)

 

РУДИЙ В.М. Шановні народні депутати, дозвольте зробити коментарі з цього питання. В Законі України «Про комітети Верховної Ради України» немає жодної норми, яка передбачає обов’язковий розгляд усіх звернень, які надходять до комітету, тільки на засіданні комітету і голосування по кожному цьому зверненню. Ці питання перебувають у прерогативі в межах повноважень голови комітету: вона може або сама розглянути звернення, або доручити розгляд цього звернення комусь із своїх заступників. Тобто я ще раз підкреслюю, немає жодної норми, яка передбачає обов’язковий розгляд усіх звернень.

Якби це робили всі комітети, в тому числі і наш, так як мова іде зараз про це, то повірте мені, жодних інших питань на засіданнях комітетів просто не могли б розглядати, тому що іде маса звернень. Це перше.

По-друге, є абсолютно чітка норма в Законі «Про звернення громадян», яка поширюється на звернення взагалі, про те, якщо питання, які порушені у зверненні, не належать до компетенції органу чи посадової особи, яким адресовані звернення, то цей орган або посадова особа повинна направити це звернення тому органу або посадовій особі, в уповноваженнях яких є вирішення цих питань. В даному разі регулятором є Міністерство охорони здоров’я України, тому цілком було обґрунтовано направлення цього звернення до Міністерства охорони здоров’я України.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я з пані Ольгою на цю тему говорила і вона вважає, що неуважно поставилась до цього питання і  вона не вивчила це питання. Це її думка.

У даному разі поступило дві пропозиції. Перша пропозиція – перенести розгляд цього питання на наступне засідання, коли буде пані Богомолець. Ні, навпаки, у Олега Степановича була перша пропозиція, щоб відкликати.

 

МУСІЙ О.С. Я у продовження своєї пропозиції. Вибачте, шановний секретаріат, я цитую, що ви підсунули Ользі Богомолець – просимо вжити заходів, які б унеможливлювали вживання населенням кодеїновмісних лікарських засобів не за медичним призначенням. Ви рекомендуєте тут.

 

СИСОЄНКО І.В. Та при чому тут Богомолець?

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні колеги, ми розуміємо, що відбувся якийсь лобістський момент, коли комітет використали як лобістський інструмент.

 

(Шум у залі)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, у нас з вами є дві пропозиції. Перша пропозиція заступника голови комітету Мусія Олега Степановича – відкликати дане звернення. Хто підтримує цю пропозицію?

 

КИРИЧЕНКО О.М. А чи може комітет відкликати взагалі? Чи є така процедура відкликання?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Є.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Чи може взагалі комітет проголосувати про відкликання цього листа?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Може. Ми уточнювали це питання у юристів. Ольга Вадимівна пояснила це мені.

 

СИСОЄНКО І.В. Она сама должна прийти, она должностное лицо. Ольга Вадимовна подписала документ, и мы не можем в случае ее отсутствия рассматривать.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я перепрошую. Шановні народні депутати, поступила перша пропозиція від Олега Степановича Мусія – відкликати ці заяви. Хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Пані Колганова, пан Мусій, пані Корчинська, пані Бахтеєва. Хто проти? Хто утримався? Утримався пан Кириченко.

Отже, 4 людини за. В даному разі у нас присутні 7 депутатів. Це більшість. Питання проголосовано.

 

ШУРМА І.М. Ви вмієте рахувати? Скільки нас зараз?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пан Біловол вийшов і нас зараз 7.

 

ШУРМА І.М. Ви вносите в протокол, що немає Біловола?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Прошу зафіксувати, що неприсутній при голосуванні пан Біловол. На засіданні зараз присутні 7 народних депутатів: пані Колганова, пан Кириченко, пан Мусій, пані Сисоєнко, пані Корчинська, пан Шурма, пані Бахтеєва. При голосуванні 4 народних депутати були за. Ще раз повторюю: пані Колганова, пан Мусій, пані Корчинська, пані Бахтеєва. Одна людина утрималась.

В даному разі наступну пропозицію не розглядаємо.

Шановні колеги, в даному разі Олег Степанович просить надати їм копії листа.

 

МУСІЙ О.С. Вони попросили надати копії. Ми реагуємо чи не реагуємо? Була пропозиція про те, щоб надати копію цього звернення від Союзу споживачів.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, хто за те, щоб надати копії звернень Союзу споживачів до Комітету з питань охорони здоров’я?

 

СИСОЄНКО І.В. А де є повноваження в комітеті надавати копії документів до звернення? Назвіть мені норму в Законі України «Про комітети Верховної Ради України».

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пан Чумак, вас задовольняє це рішення про відкликання?

 

ЧУМАК О.В. Так.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дякую.

Переходимо до розгляду наступного питання. Про включення до порядку денного засідання комітету таких питань: про звернення генерального директора ДП «Прем’єр ЕКСПО» О.Геращенка стосовно проведення 24-ї міжнародної медичної виставки «Охорона здоров’я 2015» під патронатом Комітету з питань охорони здоров’я.

Чи є пан Геращенко в залі? Немає. Оскільки пана Геращенка в залі немає, то прошу це питання перенести. Хто за те, щоб перенести це питання, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? – Пані Сисоєнко. Хто утримався? Рішення прийнято.

Наступне питання. За пропозицією народного депутата України О.Корчинської: про заслуховування доповіді голови правління благодійного фонду «Пацієнти України» Д.Шерембея щодо міжнародної допомоги, спрямованої на забезпечення виконання заходів Загальнодержавної цільової програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІД на 2014-2018 роки, протидії захворюванню на туберкульоз на 2012-2016 роки та відповідальності уряду України за фінансування програм протидії ВІЛ, туберкульозу та програми замісної підтримувальної та прийняття рішення про проведення відповідного «круглого столу».

Прошу, пан Дмитро.

 

ШЕРЕМБЕЙ Д.О. Мы от неправительственных организаций обращаемся с просьбой к комитету, так как это первая составляющая…

 

ШУРМА І.М. Хвилинку, я нічого не маю проти вашої доповіді, але який регламент розгляду питання? Скільки хвилин?

 

ШЕРЕМБЕЙ Д.О. 5 минут.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Будь ласка.

 

ШЕРЕМБЕЙ Д.О. В Украине действующая программа по предварению СПИДа, гепатита и туберкулеза.  Инвестиции общих от Глобального фонда в Украину больше полумиллиарда долларов без возвратных средств. Когда Глобальный фонд принимал  решение о том, чтобы оказывать Украине такую помощь, он ожидал от Украины выполнения тех обязательств, которые Украина берет на себя. Но ежегодно Украина не выполняла обязательства перед Глобальным фондом и не финансировала программу лечения больных людей в полном объеме.

Первый комитет, который поддержал эту программу, это был этот состав комитета. Наступил тот момент, когда Глобальному фонду осенью придется принимать решение о том финансировать ли Украину дальше в том объеме средств, которые он выделяет? И мы бы просили провести комитетские слушания по этой программе, поддержать Министерство здравоохранения в тех бюджетных расчетах, которые они планируют заложить в 2016 году. На комитет пригласить Министерство финансов, которое хотя бы политически подтвердит, что не будет обрезать эту цифру. А мы со своей стороны пригласим миссию Глобального фонда, чтобы они стали свидетелями, что Украина политически поддержит их инвестиции и готова выполнять свои обязательства.

Таким образом, мы продемонстрируем Глобальному фонду, что на всех уровнях в Украине эта помощь поддерживается и обязательства, которые взяла на себя страна, будут выполняться до момента, когда проголосуется бюджет. Вот такая просьба. До парламентских каникул, если это возможно, либо внеочередное заседание, либо запланировать отдельно. Это буквально два часа времени.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тобто ви пропонуєте провести позачергове засідання.

 

ШЕРЕМБЕЙ Д.О. Да. Потому что мы видели ваш регламент, ваш список, у вас все распланировано, но мы все же просим уделить нам время. 

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, які є пропозиції по даті проведення цього засідання. У нас з вами наступне засідання через два тижні.

 

РУДИЙ В.М. Я хочу сказати, що 1 липня у нас будуть комітетські слухання з питань лікарського самоврядування. Потім планувалось і проголосували на минулому засіданні, щоб 6 липня зробити виїзне засідання у Івано-Франківську.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Це переноситься.

 

РУДИЙ В.М. І в нас залишається один день – 15 липня, і члени комітету вже проголосували, щоб провести «круглий стіл» з питань трансплантації.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Ми можемо провести 6 липня, тому що переноситься виїзд до Івано-Франківська за пропозицією губернатора. Члени комітету, вас влаштовує 6 липня, щоб провести цей «круглий стіл» і не втратити гроші Глобального фонду?

 

ШУРМА І.М. Шановні колеги, я пропоную, що давайте хоча би посередині тижня.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У мене є пропозиція. 30 червня – це вівторок, то чи не погодились би члени комітету зібратись в обід, наприклад, в 14.30. і за годину розглянути це питання? Вас це влаштує?

 

ШЕРЕМБЕЙ Д.О. Да, устроит.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, хто за цю пропозицію, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Одноголосно.

 

ШЕРЕМБЕЙ Д.О. И просьба пригласить Министерство финансов.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Міністерство фінансів і також Міністерство охорони здоров’я.

Шановний заступник міністра охорони здоров’я, пане Ігоре, ви не буде проти того, щоб взяти участь в нашому засіданні?

 

ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Та ні. Ми всіляко підтримуємо, як завжди дякуємо пацієнтським організаціям, Комітету з питань здоров’я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дякую.

Переходимо до наступного питання – це про відзначення подяками за вагомий внесок у розвиток медичної галузі, сумлінне виконання професійних обов’язків та з нагоди Дня медичного працівника.

Шановні народні депутати, у нас є пропозиція, щоб відзначити від імені комітету, секретаріат нашого комітету зазначив, що у нас такої форми немає, але ми з пані Іриною вважаємо, що профінансуємо все ж таки подяки від імені комітету, бо ці люди під час проведення АТО заслуговують на подяки від імені комітету, в даному разі мається на увазі хоча би виготовлення бланків. Ми з пані Іриною знайдемо спонсорів.

У нас є два списки. Один список запропонований мною, він включає в себе 40 лікарів. Туди входять лікарі Донецької та Луганської областей, я їх вам представляла минулого разу. І сюди ще входять військові лікарі мобільних шпиталів, котрі знаходяться в зоні АТО. В даному разі це 40 чоловік тільки для подяки. У пані Ірини так само є пропозиція.

 

СИСОЄНКО І.В. У мене набагато скромніший перелік людей, але це люди, які допомагали в першу чергу переселенцям, це лікарі, за допомогою яких народилось більше 200 дітей переселенців з Донецької та Луганської областей. Це лікарі перинатального центру міста Києва, це лікарі, які сьогодні у санаторіях міста Одеси займаються реабілітацією військовослужбовців.

Шановні народні депутати, якщо є той перелік лікарів, яких ви вважаєте за необхідне додати до того переліку, то я впевнена, що це є важливою справою подяка людині від імені нашого комітету.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, хто за те, щоб підтримати цей список з подяками, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Утримався пан Шурма.

Шановні колеги, за пропозицією пані Ірини Сисоєнко є звернення до Кабінету Міністрів України щодо необхідності внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.1998 року № 920 «Про затвердження порядку переробки і зберігання донорської крові і виготовлених з неї препаратів» у частині безоплатного відпуску донорської крові та її компонентів і виготовлених з них препаратів для надання невідкладної і гарантованої медичної допомоги учасникам бойових дій у разі введення режимів надзвичайних ситуацій тощо. Прошу, пані Ірино.

 

СИСОЄНКО І.В. Шановні колеги, ви знаєте про те, що сьогодні у медичних установах прифронтової зони є проблема у певній кількості донорської крові. Ми це питання розглядали на минулому засіданні комітету і також є пропозиція порекомендувати Кабінету Міністрів України внести зміни у постанову № 920 і викласти ці зміни наступним чином: для надання невідкладної і гарантованої медичної допомоги учасникам бойових дій у разі введення в країні режимів надзвичайних ситуацій, воєнної загрози, підвищеної чи повної готовності до надзвичайних ситуацій, проведення АТО відпуск донорської крові та її компонентів та виготовлених з них препаратів на запити медичних закладів, в тому числі і відомчих, здійснюється безоплатно. Тобто це є важливим питанням - питанням передачі безоплатно.

Тому я прошу підтримати шановних народних депутатів і проголосувати за пропозицію від комітету до Кабінету Міністрів України.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пані Ірино, якщо дозволите, коментар Міністерства охорони здоров’я. Я так розумію, що ви будете проти чи ви підтримуєте?

 

ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Я так розумію, що це буде після визначення надзвичайного стану.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. І в тому числі антитерористичної операції.

 

СИСОЄНКО І.В. Мова іде про те, щоб між областями передача відбувалась на безоплатній основі.

 

ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. До нас не поступали ці матеріали.

 

СИСОЄНКО І.В. Це стосується постанови Кабміну. Тому це  конкретні речі, які регламентовані нормативним актом Кабінету Міністрів, і тому відповідні зміни повинні іти на Кабінет Міністрів, а не на Міністерство охорони здоров’я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Будь ласка, Олег Степанович.

 

МУСІЙ О.С. За регламентом діяльності Кабінету Міністрів Кабмін сам нічого не готує, а готують члени Кабінету Міністрів. Членом Кабінету Міністрів стосовно питання охорони здоров’я є міністр охорони здоров’я.

Тому підготовка будь-яких змін до постанови Кабінету Міністрів України є компетенцією Міністерства охорони здоров’я України.

 

СИСОЄНКО І.В. Я прошу вибачення. Мова іде про передачу, в тому числі і міжвідомчих. Тому ця постанова погоджується декількома міністерствами.

 

(Іде загальна дискусія)

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Будь ласка, пан Шурма.

 

ШУРМА І.М. Я вважаю, що дана пропозиція повинна бути предметом розробки Міністерства охорони здоров’я. Їм треба передати естафетну паличку у вигляді наших рекомендацій і вони повинні вийти з ініціативою. Не ми на Кабмін,  ми повинні звернутись до них, а  вони на Кабмін внесуть свої пропозиції.

От хтось вникав в роботу станцій переливання крові? Там є дуже багато речей, які є за гроші. Ми не можемо рекомендувати такі речі без відповідних розробок. Я ще раз кажу, що у вас є свої пропозиції, я не заперечую, але правильно буде, що ми ті рекомендації дамо Міністерству охорони здоров’я. і щоб місяць вони не розглядали, то зобов’язати в який термін вони повинні це зробити, але це їхня робота. От в їхній прерогативі знаходяться станції переливання крові, фінансують вони ці установи, бюджет у них там є, то чому ми на Кабмін виходимо?

 

СИСОЄНКО І.В. Тому що це міжвідомча постанова.

 

ШУРМА І.М. Будь ласка. Вони вийдуть і тоді Кабмін на підставі їхніх пропозицій і розрахунків буде приймати міжвідомче рішення.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Поступило дві пропозиції.

Перша пропозиція пані Ірини Сисоєнко про те, щоб в даному разі звернення до Кабінету Міністрів України про затвердження порядку переробки і зберігання донорської крові у частині безоплатних послуг. Хто за цю пропозицію, прошу голосувати.

Хто за? - Пані Колганова, пан Кириченко, пані Сисоєнко, пані Корчинська. Хто проти? Хто утримався? Утримались пані Бахтеєва, пан Мусій і пан Шурма. Більшістю голосів пропозиція прийнята.

Наступне питання – звернення до МОЗ України щодо необхідності проведення наради у форматі «круглого столу» для вирішення проблеми залучення практичних психологів до роботи у закладах охорони здоров’я.

Будь ласка, пані Ірино.

 

СИСОЄНКО І.В. Сьогодні є проблеми в залученні практичних психологів до роботи у закладах охорони здоров’я і дана проблема наголошується фахівцями протягом декількох років. Тому вирішення даної проблеми саме сьогодні, коли говоримо про термінову необхідність психологічної реабілітації для військовослужбовців, ми повинні вирішувати якомога швидше.

Дуже прикро, що Міністерство охорони здоров’я протягом багатьох років не вирішує цієї проблеми. Тому я звертаюсь до комітету і прошу, щоб найближчим часом зробили номенклатуру спеціальностей, програму та кваліфікаційні вимоги до галузі охорони здоров’я саме психологічного здоров’я у відповідності їх з європейськими стандартами і пропоную, щоб на цю тему саме Міністерство охорони здоров’я зібрало всіх фахівців з кадрових питань з тих співробітників, які працюють в Міністерстві охорони здоров’я і займаються питанням кадрового забезпечення медичних установ, також запросіть народних депутатів на цей захід і давайте, щоб ми якомога швидше вирішили цю проблему.

 

ШУРМА І.М. У мене є питання. От чому весь час комітет лізе не у свої справи? От скажіть мені, будь ласка, сидить міністерство, є перелік кваліфікаційних категорій спеціальностей? Є. Є штатний розпис по 33 наказу, затверджений Міністерством юстиції? Є. Є там спеціальний психолог? Є. Що заважає сьогодні головному лікарю в межах загального фонду зарплати і загальної чисельності працюючих ввести посаду психологів?  Це ж їхня робота. Навіть є така спеціальність – медична психологія. Медичних психологів випускають вищі учбові медичні заклади 4 рівня акредитації, а психологів випускають університети. Питань немає, все там є. Чому ж ми весь час втручаємось не в свої справи?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Дякую. Від Міністерства охорони здоров’я є коментарі?

 

ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Питання важливе для розгляду в багатьох вимірах. І питання полягає не тільки в тому, щоб визначити кваліфікаційні вимоги, а реалізувати національну систему, яка могла би бути керованою і координованою для надання психологічної допомоги.

Як було правильно зауважено, у нас, якщо розглянути аспект надання послуги, психологи готуються як мінімум у двох системах підготовки кадрів, медичній та освітній, і крім того, є маса неліцензованих курсів психологів, які також надають потім послуги з психологічної реабілітації.

Я вважаю, що це один з аспектів, який може обговорюватись, але потрібно зважувати на засади, які тепер існують. Я вважаю, що питання організаційні треба піднімати і ми готові цим займатись.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пане Ігорю, я зрозуміла, що ви підтримуєте необхідність проведення наради у форматі «круглого столу».

 

ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Ми не заперечуємо, ми навіть пропонуємо розширити поняття, які тут закладені, і почати з формування національної системи психічного здоров’я.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Отже, Міністерство підтримує те, що депутати спонукають їх до роботи. Прошу підтримати звернення пані Ірини Сисоєнко до Міністерства охорони здоров’я України щодо необхідності проведення наради у форматі «круглого столу» для вирішення проблеми залучення практичних психологів до роботи у закладах охорони здоров’я.

Хто за? Хто проти? Хто утримався? Утримався пан Шурма.

Будь ласка, Олег Степанович.

 

МУСІЙ О.С. У мене питання до секретаріату. До Ольги Вадимівни звернувся Ващенко щодо делегування представника.

 

РУДИЙ В.М. Так, це вчора факсом цей лист прийшов і його теж треба розглянути.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, до нас звернулось Національне агентство України. Прошу спочатку це питання включити до порядку денного. Хто за те, щоб включити це питання про звернення Національного агентства України з питань державної служби про те, щоб ми їм надали свого представника від комітету, прошу голосувати. Хто за? Пані Колганова, пан Кириченко, пан Мусій, пані Сисоєнко, пані Корчинська. Хто проти? Хто утримався? Пані Бахтеєва і пан Шурма.

 

ШУРМА І.М. Я за таке не голосую взагалі.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Добре, а даному разі більшість за.

Чи присутні представники Національного агенства України на засіданні? Ні. Ну, це звернення і я його зачитаю: «З метою реалізації задекларованих положень Коаліційної угоди депутатських фракцій Верховної Ради України 8 скликання стосовно реформи публічних адміністрацій та децентралізації 4 червня 2015 року прийнята Постанова Кабінету Міністрів України про утворення міжвідомчої робочої групи з питань оптимізації системи центральних  органів виконавчої влади. До участі в роботі міжвідомчої робочої групи з питань оптимізації системи центральних органів виконавчої влади, основним завданням якої є підготовка рекомендацій і пропозицій щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади передбачено включення народних депутатів України.

Враховуючи викладене, просимо до 17 червня визначити представника від вашого комітету для участі в роботі зазначеної міжвідомчої робочої групи.»

Шановні народні депутати, які будуть пропозиції стосовно включення представника?

 

ШУРМА І.М. Делегувати когось з тих, хто голосував за.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. Давайте Мусія.

 

МУСІЙ О.С. Я можу наголосити на важливості представника від нашого комітету, тому що питання стосується того, що скорочені центральні органи виконавчої влади у вигляді санепідслужби (там буде слухатись чи доцільно чи недоцільно було скорочувати санепідслужбу), державну службу лікарських засобів (доцільно чи недоцільно) та інші питання.

Я, наприклад, не претендую і не маю особливого бажання. Може хоче хтось інший?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Поступила пропозиція запропонувати від комітету Олега Степановича Мусія. Чи є інші пропозиції? Немає.

Тоді хто за те, щоб делегувати від комітету в Національне агентство пана Олега Степановича Мусія, прошу голосувати. Хто за? Хто проти? Хто утримався? Утримався пан Мусій. Рішення прийнято.

Я ще прошу хвилину уваги. У нас присутній голова Громадської ради при Міністерстві охорони здоров’я України Іонов Максим, і я хочу надати йому слово.

 

ІОНОВ М.М. Доброго дня, шановні народні депутати, я хочу сказати, що ми недавно створились. У нас були установчі збори і ми зараз налагоджуємо конструктивний діалог з органами виконавчої влади. Ми би хотіли, щоб і профільний комітет не був осторонь і просимо активно долучатись до наших громадських заходів, а особливо до засідань Громадської ради. У нас найближче засідання буде в п’ятницю, воно буде відкрите, будуть засідання правління, також будуть гості з дуже важливими  проектами.

На жаль, ми шукаємо підтримки і в міністерстві, і у вас. Ми хочемо, щоб ця підтримка була дієвою.

 

БАХТЕЄВА Т.Д. А чому на жаль?

 

ІОНОВ М.М. Тому що поки що цього діалогу немає.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я була свідком цього діалогу, коли міністр і  заступник міністра спитали голову Громадської ради, хто він такий і як його звати. Тобто Громадська рада при МОЗі поки не знайшла діалог і тому голова цієї ради звертається до членів комітету.

 

ІОНОВ М.М. У мене немає ніякого негативу. Я вас запрошую, тому що нам дійсно треба вирішувати важливі питання. І в складі Громадської ради є експерти, які не менш кваліфіковані, ніж деякі народні депутати.

 

ШУРМА І.М. У мене до вас є пропозиція. Якщо ви назначите засідання Громадської ради в сесійний тиждень,  в робочий час, а не в п’ятницю, то я обіцяю вам прийти і сказати міністерству як ви називаєтесь.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Я хочу вам сказати, що ви пришліть, будь ласка, запрошення на комітет і секретаріат розішле всім депутатам. Прошу народних депутатів, хто зможе, то приєднатись до засідання Громадської ради в цю п’ятницю о 15 годині. Скажіть, будь ласка, де це буде?

ІОНОВ М.М. Актова зала МОЗу.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. МОЗ в курсі цього? Не в курсі.

 

МУСІЙ О.С. А хто відповідає у міністерстві за співпрацю з Громадською радою? Перший заступник.

 

ШУРМА І.М. Пане Ігорю, скажіть, будь ласка, тут при поважному товаристві: до вас приходити і представляти чи ви вже знаєте?

 

ПЕРЕГІНЕЦЬ І.Б. Розумієте, ситуація була наступна, що насправді без ніякого негативу міністр сказав, що вибачте, скажіть як вас звати? Не хто ти такий і як тебе звати, а представтесь, будь ласка, тому що ніколи особисто не зустрічались.

 

ШУРМА І.М. Тепер вже все зрозуміло.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Шановні народні депутати, останнє питання. В зв’язку з тим, що губернатор Івано-Франківської області звернувся до нас з вами, що 6 липня не може відбутись наше виїзне засідання і «круглий стіл», то він попросив перенести на 10 липня. Я не переконана в тому чи ми зберемо кворум в Івано-Франківську.

 

ШУРМА І.М. Є пропозиція. У Львові проходило виїзне засідання бюджетного комітету і на засідання приїхало 11 людей. Вони зустрілись, розглянули всі питання, і рішення не могли приймати, тому що не було кворуму. Але вони прийняли рішення, що всі обговорені питання взяти до відому, доповісти на засіданні бюджетного комітету і там приймати рішення.

Тому, якщо у нас є бажаючі виїхати в Івано-Франківськ, то можуть виїжджати туди, вислухати і запропонувати нам прийняти рішення.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. У мене як у головуючої є пропозиція, що змінити форму не на позачергове засідання комітету, а  на «круглий стіл» і провести  його 10 липня відповідно до запрошення губернатора. І ті депутати, які зможуть приєднатись, то, будь ласка.

Прошу проголосувати за цю пропозицію.

 

ШУРМА І.М. Так не можна ставити питання. Це є зобов’язання до губернатора певні організаційні заходи, а потім з’ясується, що зможуть декілька чоловік, а то і ніхто не зможе.

 

КИРИЧЕНКО О.М. «Круглий стіл» - це відрядження і по закону ми повинні відвідувати  засідання комітету.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Тоді скажіть, будь ласка, ми голосували за 6 липня, тоді по-іншому, шановні народні депутати. В зв’язку з зверненням губернатора прошу проголосувати, хто за те, щоб провести 10 липня позачергове засідання в Івано-Франківську і «круглий стіл»?

 

КОЛГАНОВА О.В. Можна вопрос?

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Так.

 

КОЛГАНОВА О.В. А зачем туда ехать?

 

КИРИЧЕНКО О.М. Этот вопрос мы обсуждали на прошлом заседании.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Пані Олено, ми розглядали це на минулому засіданні. В Івано-Франківську є провідний центр, де надається психологічна допомога, один з найкращих в Україні. Вони запропонували нам подивитись, зібрати всіх психологів за свій рахунок у Івано-Франківську і провести там засідання.

В даному разі у нас є дві пропозиції: або перенести і позачергове засідання 10 липня провести в Івано-Франківську, або там провести «круглий стіл». Або все ж таки не переносити і провести 6 липня, але він не буде підготовлений.

 

КИРИЧЕНКО О.М. Можемо взагалі скасувати.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Скасувати на даний момент.

 

КИРИЧЕНКО О.М. З п’ятниці на суботу туди  люди не приїдуть.

 

КОРЧИНСЬКА О.А. Перша пропозиція. Хто за те, щоб перенести позачергове засідання на 10 липня і провести його в Івано-Франківську, одночасно і позачергове засідання, і «круглий стіл», прошу голосувати. Хто за? Пані Сисоєнко, пані Корчинська і пан Шурма. Хто проти? Хто утримався? Всі решта утримались. 

Друга пропозиція. Хто за те, щоб перенести на 10 липня не засідання комітету, а  засідання «круглого столу», прошу голосувати. Хто за? Пані Колганова. Хто проти? Хто утримався?  Всі решта утримались.

Третя пропозиція. Хто за те, щоб перенести проведення позачергового засідання комітету і «круглого столу» на пізніше, прошу голосувати.

Ми зараз за перенесення, але на наступному засіданні комітету ми повернемось до цього питання.  

Всім дякую.

 

(На цьому стенографування засідання припиняється).

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку