Головна > Документи > Засідання Комітету
18 жовтня 2018, 14:30

Матеріали засідання Комітету з питань охорони здоров'я 18 жовтня 2018 року

 
Комітет у порядку контролю заслухав звіт Рахункової палати щодо результатів аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на надання спеціалізованої та високоспеціалізованої медичної допомоги Державною установою «Інститут серця МОЗ України», та заходи, що вживаються МОЗ України та ДУ «Інститут серця МОЗ України» для усунення виявлених недоліків та порушень.

Член Рахункової палати Василь Невідомий, виступаючи на засіданні, сказав: «У розвинених країнах світу кількість смертей від серцево-судинних захворювань зменшується, а в Україні – стрімко зростає. Такі захворювання зумовлюють майже третину причин інвалідності і становлять 67% у структурі смертності громадян країни. Щорічно від зазначених захворювань помирають понад 426 тисяч українців».

Він також зазначив, що ефективне лікування хворих на серцево-судинні захворювання здійснюються за допомогою кардіохірургічних втручань, які Україні ефективно здійснює «Інститут серця МОЗ України».

«Як засвідчили результати аудиту, інститут забезпечив виконання покладених на нього завдань у частині надання спеціалізованої та високоспеціалізованої медичної допомоги населенню з питань кардіології, хірургії серця та магістральних судин, судинної хірургії», - поінформував представник Рахункової палати.

За інформацією В.Невідомого, МОЗ як головний розпорядник бюджетних коштів у 2016-2017 роках і I кварталі 2018 року направив до загального фонду інституту 400 мільйонів гривень із державного бюджету. Водночас, аудитом встановлено, що неузгодженість законодавства, зокрема відсутність встановлених показників у паспорті бюджетної програми, унеможливила здійснення належної оцінки ефективності їх використання.

МОЗ не розробило і не затвердило порядки направлення пацієнтів відповідно до медичних показань до закладів охорони здоров’я, що забезпечують надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (висококваліфікованої) медичної допомоги, а також табель матеріально-технічного оснащення наукових установ, які надають спеціалізовану і висококваліфіковану допомогу населенню, зазначив доповідач.

Він також поінформував, що за вказаний період інститутом використано 399,9 мільйонів гривень із виділених державою коштів. З них на поточне утримання спрямовано 359,9 мільйонів гривень (90%) і 40 мільйонів гривень – на оновлення медичного обладнання. Разом з тим рівень забезпечення потреби у видатках на придбання медикаментів і медичних виробів знизився із 46,3% у 2016 році до 26,5% у 2018 році. Тобто, витрати на придбання медикаментів і медичних виробів з року в рік перекладаються на громадян.

Через обмеженість бюджетного фінансування в інституті поширена практика залучення благодійних внесків як у грошовій, так натуральній формі. Такі внески, за даними Рахункової палати, становлять 64% загального обсягу доходів спеціалізованого фонду «Інститут серця МОЗ України». Зокрема, за вказані кошти купуються медикаменти, медичні вироби, дезинфікуючі засоби, обладнання, господарські матеріали тощо.

Для надання медичної допомоги інституту також надавалися матеріальні цінності, закуплені МОЗ за кошти бюджету. Однак, зазначив В.Невідомий, визначені Міністерством вимоги щодо використання медичних виробів для стентування коронарних судин тільки для надання невідкладної медичної допомоги пацієнтам з певним видом гострого інфаркту міокарда звужують коло громадян, яким може бути надана дана безкоштовна медична допомога.

Загалом інститут у 2016-2017 роках і I кварталі 2018 року надав медичну допомогу 273 тисячам осіб та провів 13 тисяч 374 оперативних втручання на безоплатній основі.

В.Невідомий наголосив, що на базі інституту є можливість проведення операцій з трансплантації серця і легень. Вартість таких операцій у 2-4 рази менша вартості аналогічних операцій за кордоном. При цьому Міністерство охорони здоров’я не вжило дієвих заходів для використання даних можливостей, що зменшило б фінансове навантаження на держбюджет і збільшило кількість громадян, яким може бути надана медична допомога.

За результатами аудиту Рахункова палата направила відповідні рекомендації Міністерству охорони здоров’я та ДУ «Інститут серця МОЗ України».

Комітет з питань охорони здоров'я взяв до відома звіт Рахункової палати.

На засіданні були підтримані: Проект Закону про внесення змін до пункту 19 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (щодо встановлення статусу учасників бойових дій) (№ 8395) і Проект Закону про внесення змін до законів України щодо забезпечення гарантій на правову допомогу ветеранам праці та іншим громадянам похилого віку (р. № 8512).

Комітет також підтримав Проект Закону про оголошення природних територій Куяльницького лиману Одеської області курортом державного значення (8502-1), а також прийняв рішення звернутися до Кабінету Міністрів з проханням врегулювати дане питання.

Окрім того депутати розглянули і відправили на доопрацювання ряд законопроектів: Проект Закону про врегулювання питань в окремих галузях охорони здоров'я (№ 7480); Проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України "Про судовий збір" (щодо суб'єктів, на які покладено завдання з вирішення питань охорони здоров'я та освіти і науки) (№ 7407); Проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (№ 8408).

Комітет прийняв рішення підтримати звернення постійної Комісії з питань бюджету та фінансів Київської обласної ради до Голови Верховної Ради стосовно необхідності проведення комітетських слухань для розгляду питання щодо відсутності необхідного фінансування для забезпечення препаратами інсуліну хворих на цукровий діабет у поточному році. Також учасники засідання запланували провести 7 листопада розширене засідання Комітету з питань охорони здоров'я щодо стану забезпечення інсуліном хворих на цукровий діабет.

           Аудіозапис засідання Комітету: